Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

W wynikach Subaru XV z 2.0 silnikiem i CVT, nurtują mnie parametry górskie (załącznik z porównaniem do zamówionego S-Crossa.

Jak dobrze je odczytuję, to XV może ruszyć pod górkę nawet 24,9%, ale jeździć może po górkach max. 15,8%.

Czy to właśnie nie jest wynikiem ograniczenia wynikającego z możliwości skrzyni CVT i tego, że dłuższa jazda pod wyższe górki może ją pogrzebać?

Porównanie do S-Crossa pod względem "górskich" możliwości wychodzi masakrycznie na niekorzyść XV, ale S-Cross ma po pierwsze turbo, a po drugie "zwykły" automat w dodatku z możliwością manualnej zmiany przełożeń (a ponadto ma dodatkową chłodnicą oleju skrzyni - czy XV ma to nie wiem).

Nie wiem, czy TowCar w swoich algorytmach przelicza też właśnie parametry skrzyni, ale w sumie tak by to wyglądało, bo nie widzę innego uzasadnienia dla takiego zróżnicowania możliwości górskiej jazdy - 15,8% XV vs. 27,7% S-Crossa...

Nie wiem czy ten parametr to nie jest lampka ostrzegawcza - chopie, chcesz mykać po Chorwacji i przelatywać przez Austrię, to lepiej nie kombinuj i bierz S-Crossa?

Co z tego, że XV 200 kg cięższy. Silnik niby 16 KM mocniejszy, NM niby o 24 mniej (czyli niewielkie różnice), więc taka drastyczna różnica parametru jazdy po górach to chyba właśnie wynik tej nieszczęsnej skrzyni CVT.

Ciekaw jestem, co o tym myślicie?

towcar_XV2.0_S-Cross.png

Wiem, że zmuszam Was kolejny raz do przeżywania mojej telenoweli, ale na pewno komuś jeszcze takie rozważania i analizy się przydadzą...;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo o możliwościach, a raczej ograniczeniach skrzyni CVT odnośnie holowania cepki mówi porównanie Forestera (bo zamawiając XV masz tylko dwie opcje - albo ze skrzynią CVT, albo w ogóle nie masz XV;-) ze skrzynią manualną i CVT pod kątem jazdy po górach:

- manual: 20,5%,

- CVT: 14,8%...

towcar_Forester_CVT.png

Tak że chyba skrzynia CVT i holowanie cepki nie bardzo się mają ku sobie...

Co ciekawe Forek z CVT ma DMC cepki 2000 kg, a ja porównywałem moją cepkę o ciężarze 1.120,- kg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to Ci pomoże, ale mam w Subaru silnik 2,0 158KM i w porównaniu do 1,4 150KM w Seacie to jest przepaść. Do Chorwacji z przyczepą 1350DMC co prawda mnie dowiózł, ale komfort jazdy szczególnie w górach jest dużo mniejszy. Te silniki po prostu tak mają - może to wina symetrycznego napędu na obie osie - że tych kucyków nie czuć w stopniu na który papierowo by to wskazywało. Skrzynia CVT raczej sprawę może tylko pogorszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia cvt powstała z myślą o małych autach miejskich. Potem poszła do większych, bo zaprogramowano niby biegi.

Nie znam żadnej skrzyni cvt która by coś wartała. Największe gówno było w Murano. Wrażenia z jazdy jakby sprzęgło ślizgało. Tej w Jeepie nie testowałem. Jedyny plus że się ponoć nie psuje.

Sama skrzynia cvt ma średnią żywotność ok. 150 tysięcy km. 

Zulos nie pchaj się w to. Dobrze wybrałeś...i niech tak zostanie. Subaru to też już nie to co było w latach 2000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Commander napisał:

Zulos nie pchaj się w to. Dobrze wybrałeś...i niech tak zostanie.

Masz rację - pierwszy "szczał" jednak chyba był najlepszy i trza przy nim zostać.

Skoro TowCar "wycenił" S-Crossa na jazdę po górach na 27,7%, a XV jedynie na 15,8% to o czymś to świadczy i daje spokój o skrzynie w jednym, a budzi obawę w drugim.

Poza tym porównanie S-Crossa automat z manualem nie daje zbyt wielkich różnic w przeciwieństwie do Forka z manualem a z CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Commander napisał:

Nie znam żadnej skrzyni cvt która by coś wartała. Największe gówno było w Murano. Wrażenia z jazdy jakby sprzęgło ślizgało

Jeździłem Mitsubishi Eclipse z CVT i tam biegi są już "symulowane" i jest wrażenie jazdy klasycznym automatem, nie ma już tego wycia silnika, wiec troche to dopracowują, chyba nowy Koleos tez ma takie CVT z symulowanymi biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, golob napisał:

Jeździłem Mitsubishi Eclipse z CVT i tam biegi są już "symulowane" i jest wrażenie jazdy klasycznym automatem, nie ma już tego wycia silnika, wiec troche to dopracowują, chyba nowy Koleos tez ma takie CVT z symulowanymi biegami.

Mi nie chodzi o jazdę jako taką, tylko jak taka skrzynia sprawuje się w warunkach dużego obciążenia, czyli holowania cepki po górach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - z jakiś powodów np. właśnie Suzuki zrezygnowało ze skrzyń CVT i przerzuciło się na "zwykłe" automaty.

Ale dziwi mnie trochę polityka niektórych koncernów - np. Mitsubishi w swoim przecież dużo większym Outlanderze do silnika benzynowego 2.0 (niemal identyczne parametry jak w Subaru), też ładuje tylko wersję ze skrzynią CVT. Cóż oni tak się na nią uparli?

Ja wiem, że koncerny nie przejmują się karawaningiem, ale dlaczego odbierają ludziom wybór? Już nie mówię, żeby dawali "zwykły" automat, ale niech dadzą po prostu manual...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa Subaru wyjaśniła się niejako sama - nie ma szans na XV z silnikiem 2.0 w tym roku, a w sprowadzanie zza granicy - w związku z wątpliwościami ze skrzynią CVT w ogóle się nie zamierzam bawić...

Znalazłem ciekawą informację na forum Subaru. Wprawdzie pochodzi z 2012 roku z dyskusji o wchodzącej właśnie do sprzedaży I generacji XV i dotyczy Imprezy z CVT, ale dużo o tej skrzyni mówi. Mianowicie w instrukcji obsługi Imprezy z CVT dla Hamerykańców (wiem, wiem - to jest osobna para kaloszy i dupochron producenta, żeby zabezpieczyć się przed ewentualnymi roszczeniami odszkodowawczymi, ale jednak), było wyraźnie zaznaczone tłustym drukiem i to w kilku miejscach, że ten samochód nie został zaprojektowany i przeznaczony do ciągnięcia przyczepy i wręcz nie wolno nim ciągnąć przyczepy:-).

A dokładnie tekst z ichniejszego, hamerykańskiego forum:

"In section 13 of the manual it states in bold print:

 NOTE

Your vehicle is neither designed nor intended to be used for trailer towing. Therefore, never tow a trailer with your vehicle.

 See it on page 13-10, 13-12, 13-13, 13-14 -- the same warning is printed four times"

Ciekawe, nie?;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dowód na to, że skrzynia CVT - tu w połączeniu z hybrydą - nie nadaje się do holowania cepki (nie wiem, dla którego ztych powodów bardziej).

Nie weryfikowałem tego u producenta, ale z podsumowania artykułu wynika, że samochód w ogóle nie może holować przyczepy, pomimo 173 Nm silnika benzynowego i 240 Nm elektrycznego oraz 187 KM łącznie...:

https://moto.onet.pl/testy-nowych-samochodow/ford-mondeo-hybrid-ciemna-strona-oszczedzania-or-test/em765tl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.