Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, bw81 napisał:

Q7 nie ma DSG tylko ZF 8HP. Najlepsza skrzynia automatyczna na rynku. Spokojnie może ciągnąć przyczepę. Jeśli wkłada to ASO to tym bardziej bo będzie moduł dedykowany.

A to nie zgłębiałem tak tematu.Czyli to jest to co w bmw i alfach?Jak tak to skrzynia faktycznie super (mam ja w swojej giulii) tylko w audi strasznie muli z uwagi na wltp.Zatem ten problem rozwiazany.Pozostaje kwestia ewentualnego dodatkowego chlodzenia silnika o ile producent w ogole coś takiego przewiduje.Najlepsze jest to,że w aso nie potrafią udzielić jednoznacznej informacji.

Z drugiej strony ten smok ma 3.5 tony uciągu więc wątpie,że 1700 kg zrobi na nim większe wrażenie nawet na seryjnych gratach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to ta sama skrzynia. Nie słyszałem i wątpię żeby w 3.0 TDI trzeba było zmieniać chłodnicę żeby ciągnąć przyczepę. Tak było w przypadku silników 2.0 w BMW ale w 3.0 już nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, czy ktoś z Was ciąga cepkę około 1500kg,  GLC 220d, skrzynia 9 biegowa, pytam ponieważ zakładam hak i zastanawiam się czy da radę ta skrzynia. Do tej pory ciągałem manualem, i nie było żadnych problemów (x-trail t31), a z automatem nie mam dużego doświadczenia.

Pozdrawiam 

Edytowane przez norvik (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, norvik napisał:

Mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, czy ktoś z Was ciąga cepkę około 1500kg,  GLC 220d, skrzynia 9 biegowa, pytam ponieważ zakładam hak i zastanawiam się czy da radę ta skrzynia. Do tej pory ciągałem manualem, i nie było żadnych problemów (x-trail t31), a z automatem nie mam dużego doświadczenia.

Pozdrawiam 

Da radę, już nie będziesz chciał manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, mundek28 napisał:

Automat sam w sobie to wygoda a w połączeniu z przyczepą to rozkosz./ w połączeniu z przyczepą to oczywiście klasyczny automat./

Może i rozkosz, ale dlatego zapytałem ponieważ byłem w serwisie, i tam mnie zaskoczyła odpowiedź że chcąc holować muszę wymienić chłodnice, wentylator, przewody olejowe skrzyni.

No i cena ok. 17k zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To w temacie jazdy automatem z przyczepką jeszcze zapytam się i ja.

Po kupnie przyczepki - z różnych powodów póki co mało jeżdżę ze swoją przyczepką - do tej pory były to cztery  tygodniowe wyjazdy na odległości 350 km każdy.

Przeczytałem uważnie cały ten wątek i zasiało to u mnie pewne wątpliwości - mam Superba 2 litry w dieslu 150 KM ze skrzynią DSG 6 przełożeń - mam go od nowości - mam 156 tys km - autko bez zarzutu.

Ciągając przyczepkę nie używam trybu D - jadę na S bo jednak biegi ciągną wyżej a jazda z przyczepką na obrotach dedykowanych do trybu D wydaje mi się jazdą na za niskich prędkościach silnika.

Auto bez przyczepy pali mi ok. 6 litrów - z przyczepką koło 10 l.

Wątpliwość moją jest czy jest to dobry zestaw - Skoda Superb + Knaus 450 Sport (DMC 1300) - budka waży ok 1100 kg - ważyłem) - czy nie zarzynam auta?

Mam za małe doświadczenie w ocenie takiej sytuacji - stąd pytanie do doświadczonych forumowiczów o ocenę koncepcji ciągania takiej przyczepki jw. posiadanym Superbem 2 l. Diesel ?

Acha - hak do Superba montowałem nie w ASO a w firmie montującej haki - hak ma ponoć atest.

A - i jeszcze jedno pytanie - czy normalnym jest tak duży wzrost temperatury oleju silnika przy holowaniu przyczepki?

Przy normalnej jeździe temperatura to to ok. 100 st. C. natomiast z przyczepką potrafi przekroczyć 120 st. C - dane z odczytu ze wskaźników auta.

Z góry dzięki za ocenę tej sytuacji.

Pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, norvik napisał:

Może i rozkosz, ale dlatego zapytałem ponieważ byłem w serwisie, i tam mnie zaskoczyła odpowiedź że chcąc holować muszę wymienić chłodnice, wentylator, przewody olejowe skrzyni.

No i cena ok. 17k zł. 

Jest temat GLC na forum, ktoś dokładał Hak i też mu w serwisie takie pierdoły opowiadali, troszkę poszukasz a znajdziesz, różnica tylko w wentylatorze była i nic więcej. Mała podpowiedz temat z tego roku;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

47 minut temu, BuryKocur napisał:

A - i jeszcze jedno pytanie - czy normalnym jest tak duży wzrost temperatury oleju silnika przy holowaniu przyczepki?

Przy normalnej jeździe temperatura to to ok. 100 st. C. natomiast z przyczepką potrafi przekroczyć 120 st. C - dane z odczytu ze wskaźników auta.

Tak samo posiadam silnik 2.0  podobny do Twojego z tym że mam Skodę Yeti,w dieslu podczas ciągnięcia przyczepy  temperatura oleju wzrosła do 125stp,zastosowałem wymianę oleju na Millers dedykowany do naszych silników,oraz dodałem dodatkowo chłodnicę oleju,temperatura oleju spadła.

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-oleju-9-rzedow-meska-uniwersalna-9498022021?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_czesci-samochodowe_pla_pmax&ev_campaign_id=17996333742&gclid=EAIaIQobChMIjK3Iir2G_AIVMEeRBR19vQ8vEAQYASABEgJlkvD_BwE

 

https://grubygarage.com.pl/index.php/p/755237/relokator-chlodnicy-oleju-1-6tdi-2-0-tdi

Pozdrawiam Czarek.

Ps.

powyższe zmiany dokonałem po zaleceniu mechanika który serwisuje samochody sportowe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BuryKocur napisał:

Witam

To w temacie jazdy automatem z przyczepką jeszcze zapytam się i ja.

Po kupnie przyczepki - z różnych powodów póki co mało jeżdżę ze swoją przyczepką - do tej pory były to cztery  tygodniowe wyjazdy na odległości 350 km każdy.

Przeczytałem uważnie cały ten wątek i zasiało to u mnie pewne wątpliwości - mam Superba 2 litry w dieslu 150 KM ze skrzynią DSG 6 przełożeń - mam go od nowości - mam 156 tys km - autko bez zarzutu.

Ciągając przyczepkę nie używam trybu D - jadę na S bo jednak biegi ciągną wyżej a jazda z przyczepką na obrotach dedykowanych do trybu D wydaje mi się jazdą na za niskich prędkościach silnika.

Auto bez przyczepy pali mi ok. 6 litrów - z przyczepką koło 10 l.

Wątpliwość moją jest czy jest to dobry zestaw - Skoda Superb + Knaus 450 Sport (DMC 1300) - budka waży ok 1100 kg - ważyłem) - czy nie zarzynam auta?

Mam za małe doświadczenie w ocenie takiej sytuacji - stąd pytanie do doświadczonych forumowiczów o ocenę koncepcji ciągania takiej przyczepki jw. posiadanym Superbem 2 l. Diesel ?

Acha - hak do Superba montowałem nie w ASO a w firmie montującej haki - hak ma ponoć atest.

A - i jeszcze jedno pytanie - czy normalnym jest tak duży wzrost temperatury oleju silnika przy holowaniu przyczepki?

Przy normalnej jeździe temperatura to to ok. 100 st. C. natomiast z przyczepką potrafi przekroczyć 120 st. C - dane z odczytu ze wskaźników auta.

Z góry dzięki za ocenę tej sytuacji.

Pzdr

Włodek

 

Włodziu  masz idealne auto do tej przyczepy:winner: nic nie zarzynasz wszystko w normie, temp normalnie że rośnie 120c ok, jak chcesz mniejszą temp oleju to widziałem  że @Tomii ma patent i ściąga na lato płytę z pod silnika i ubranko z miski olejowej, ponoć wtedy jest gites, ale to musisz jego pytać;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, peja76 napisał:

temp normalnie że rośnie 120c

Dzięki za odp - mam proste pytanie - czy taki wzrost temp. nie szkodzi temu silnikowi ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, peja76 napisał:

Jest temat GLC na forum, ktoś dokładał Hak i też mu w serwisie takie pierdoły opowiadali, troszkę poszukasz a znajdziesz, różnica tylko w wentylatorze była i nic więcej. Mała podpowiedz temat z tego roku;)

To chyba było GLE

5 minut temu, BuryKocur napisał:

Dzięki za odp - mam proste pytanie - czy taki wzrost temp. nie szkodzi temu silnikowi ?

Pzdr

Włodek

Trochę za ciepło.  Olej szybciej straci właściwości więc zrobiłbym wymianę przez pół. 

Spróbuj po prostych,  plaskich odcinkach jechać na D, a w górkach na S. Ściągnięcie osłony to dobry pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Commander napisał:

Spróbuj po prostych,  plaskich odcinkach jechać na D, a w górkach na S. Ściągnięcie osłony to dobry pomysł...

Problem w tym, że skrzynia DSG wrzuca szósty bieg w trybie D pod obciążeniem przyczepy przy prędkości ok 100 km/h.

Staram się po naszych pięknych drogach nie jeździć aż tak szybko z przyczepką.

Poza tym przy każdym obciążeniu - np. mała górka - skrzynia od razu wachluje między biegiem 5 i 6 - i nie wiem czy to dla niej takie dobre....

pzdr

Włodek

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, BuryKocur napisał:

Problem w tym, że skrzynia DSG wrzuca szósty bieg w trybie D pod obciążeniem przyczepy przy prędkości ok 100 km/h.

Staram się po naszych pięknych drogach nie jeździć aż tak szybko z przyczepką.

Poza tym przy każdym obciążeniu - np. mała górka - skrzynia od razu wachluje między biegiem 5 i 6 - i nie wiem czy to dla niej takie dobre....

 

Ja z 8 dostępnych używam przy holowaniu 6 biegów. Gdy zapnie 7 obroty są zbyt niskie. Przed wzniesieniem manetka na M i obroty w/g życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.