Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Jerzy i Beata napisał:

Mój automat jadąc delikatnie utrzymuje ok.1000 obr/min. Dopiero gdy mocno przyspieszam trzyma powyżej 2500 obr.min. 

A ja myślałem, że mój automat trzymając 1600 obr/min idzie za nisko.

Jesteś pewien, że nie zrobiłeś literówki? 1000 z przyczepą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Commander napisał:

Ja mam benzynę. Trzyma 1200 przy niskich prędkościach ???

ty masz 5biegowy automat z mercedesa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te nowsze silniki jeżdżą na niskich obrotach - u mnie tak samo, po płaskim na tempomacie, przy umiarkowanej prędkości potrafi trzymać obroty koło 1000-1100, zarówno z przyczepą jak i bez. Jak się podepnie przyczepę - to tylko przy rozpędzaniu i do jazdy pod górę używa wyższych obrotów w porównaniu do jazdy bez przyczepy. dieselek, ale powszechne już teraz uturbione benzynki też zauwazyłem, że tak mają.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał:

Te nowsze silniki jeżdżą na niskich obrotach - u mnie tak samo, po płaskim na tempomacie, przy umiarkowanej prędkości potrafi trzymać obroty koło 1000-1100, zarówno z przyczepą jak i bez. Jak się podepnie przyczepę - to tylko przy rozpędzaniu i do jazdy pod górę używa wyższych obrotów w porównaniu do jazdy bez przyczepy. dieselek, ale powszechne już teraz uturbione benzynki też zauwazyłem, że tak mają.
 

Pewnie takie ustawienia ze względu na ekonomię, ekologię itp. Na pewno nie służy to dobrze całemu układowi przeniesienia napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Pewnie takie ustawienia ze względu na ekonomię, ekologię itp. Na pewno nie służy to dobrze całemu układowi przeniesienia napędu.

Dlatego miedzy innymi w górzystym terenie często przełączam się na ręczne wybieranie przełożeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peugeot 5008 benzyna 1,6 180KM w automacie też ładnie trzyma niskie obroty z przyczepą 1350DMC. 8 biegowa skrzynia Aisin to mocny punkt auta, właściwie tylko na wyświetlaczu widać zmiany biegów w górę i w dół też.
Zestaw jest stabilny i dobrze się prowadzi. Ani razu nie miałem "początków wężykowania" co w poprzednim aucie podniosło mi kilka razy ciśnienie i trzeba było mocno uważać.
Jest tylko jedno "ale" - liczyłem na niższe zużycie paliwa no i tutaj jest słabo. W 10tce litrów się nie mieści. Poprzedni C-max palił z przyczepą nieznacznie więcej ok.12l/100km.
Ciągle chyba najlepszym silnikiem do ciągnięcia przyczepy jest stary dobry Diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Łza Włóczynutka napisał:

Te nowsze silniki jeżdżą na niskich obrotach - u mnie tak samo, po płaskim na tempomacie, przy umiarkowanej prędkości potrafi trzymać obroty koło 1000-1100, zarówno z przyczepą jak i bez. Jak się podepnie przyczepę - to tylko przy rozpędzaniu i do jazdy pod górę używa wyższych obrotów w porównaniu do jazdy bez przyczepy. dieselek, ale powszechne już teraz uturbione benzynki też zauwazyłem, że tak mają.
 

Najlepsze jest to, że to nie ma nic wspólnego ekonomią jazdy. Cały "ciąg" zapewnia nieproporcjonalne wzbogacenie mieszanki (zwiększenie dawki wtryskiwanego paliwa). Przy wyższych obrotach pod obciążeniem będzie zwykle palił mniej, zwłaszcza np. pod górę. Chyba że wycyrklowane zostało to pod obniżenie emisji niektórych gazów, np. pod NOx , więc niech nawet i  żłopie, byleby tego akurat było mniej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, filipert napisał:

A ja myślałem, że mój automat trzymając 1600 obr/min idzie za nisko.

Jesteś pewien, że nie zrobiłeś literówki? 1000 z przyczepą?

Tak te obroty przy ,,solo'' z przyczepą jeszcze tym autem nie jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, czyś napisał:

Najlepsze jest to, że to nie ma nic wspólnego ekonomią jazdy. Przy wyższych obrotach pod obciążeniem będzie zwykle palił mniej


Raczej żaden z nas nie dysponuje na tyle dużą wiedzą oraz odpowiednimi narzędziami, żeby to potwierdzić lub zaprzeczyć. Ale te silniki palą nieco mniej niż starsze generacje, pomimo większych obciążeń niż dawniej, (muszą zasilić tą całą współczesną elektronikę i systemy oczyszczania spalin), więc sądzę, że tysiące godzin pracy ludzi, którzy mają wiedzę, narzędzia i budują te silniki, nie poszło na marne i dobrze zrobili swoją robotę. Technika sadzi naprzód, trzeba o tym pamiętać, czasem się znajdzie jakiś mały geniusz, który zrobi coś co wydawało by się jest nielogiczne, ale jednak działa.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MichuP napisał:

Jest tylko jedno "ale" - liczyłem na niższe zużycie paliwa no i tutaj jest słabo. W 10tce litrów się nie mieści.

A na co liczyłeś przy takim silniku? Moja stara Ateca koło 12 paliła. Nowej nie zaczepiałem jeszcze ale będzie jeszcze więcej. Liczysz na to że nowy diesel spali 8? To już nie te diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przyczepy nie jest źle. Raczej pozytywne zaskoczenie. "Autobus" pali średnio w granicach 7-8 l. Na autostradzie przy 140-160 to już wir w baku.
Nie przegoniłem jeszcze zestawu na dłuższej trasie. Ociepli się to podam dokładniejsze statystyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A, jeszcze jedno, to są hudrokinetyki, więc te obroty są możliwe. Tu o tyle jest dobrze, że klasyczny automat nie ma fizycznego zespolenia z silnikiem, więc niskie obroty nie będą np. powodowały szarpań wału itp. Na skrzyni hydrokinetycznej na nie zrobi się silnikowi kuku na niskich obrotach, nawet pod obciążeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, MichuP napisał:

utobus" pali średnio w granicach 7-8 l.

Moja małżonka miewa takie spalanie przy 190KM benzynie z DSG i 4x4. Ale z przyczepą spodziewam się jedynki przed tą liczbą ?

Screenshot-20210226-162420-2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.