Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

51 minut temu, Walt napisał:

A na co liczyłeś przy takim silniku? Moja stara Ateca koło 12 paliła. Nowej nie zaczepiałem jeszcze ale będzie jeszcze więcej. Liczysz na to że nowy diesel spali 8? To już nie te diesle.

Mój pali 9-10 z przyczepa 1700kg, 2.5m a to nowy diesel:)). Na autostradzie ok 90 - 100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, czyś napisał:

 Na skrzyni hydrokinetycznej na nie zrobi się silnikowi kuku na niskich obrotach, nawet pod obciążeniem. 

Przy niskich obrotach a dużym obciążeniu silnik ma skłonności do spalania stukowego. Oczywiście można napisać że to było w Polonezie bo teraz wszystkim steruje komputer, który nie dopuszcza do spalania stukowego, ale komputer dopiero koryguje parametry jak dostanie sygnał z czujnika, że się zaczyna spalanie stukowe, oraz trzyma parametry "na granicy" co rozumiem że minimalne spalanie stukowe się zdaża. Powoduje to wzrost obciążeń układu korbowo tłokowego. Przy nowych wysilonych jednostkach zakładam że nie mamy dużego zapasu wytrzymałości oraz trwałości tego układu więc zakładam że na dłuższą metę utrzymywanie tak niskich obrotów nie jest korzystne dla silnika.

To moja opinia, ale ja jestem wychowany na Wartburgach i Maluchach. O nowych silnikach nie wiem za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

A, jeszcze jedno, to są hudrokinetyki, więc te obroty są możliwe. Tu o tyle jest dobrze, że klasyczny automat nie ma fizycznego zespolenia z silnikiem, więc niskie obroty nie będą np. powodowały szarpań wału itp. Na skrzyni hydrokinetycznej na nie zrobi się silnikowi kuku na niskich obrotach, nawet pod obciążeniem. 

nie tylko hydrokinetyki, przecież jest/było mnóstwo dwusprzęgłówek ;) A teraz to jeszcze jakieś hybrydowe są, gdzie już w ogóle nie wiem jak to działa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie parę postów było o hydrokinetykach (np. Aisin). W dwusprzęgłówkach trzeba korygować "ręcznie" biegi, bo mają tendencję do piłowania na niskich obrotach, a że silnik z napędem po załapaniu sprzęgieł są spięte na sztywno, to mamy klasykę jak w manualu (proste - pod obciażeniem staram się wybrać taki bieg i obroty, przy których spalanie chwilowe w danych warunkach jest najniższe - to jest jakiś punkt optimum dla silnika, i nie są to obroty niskie, raczej wyraźnie wyższe). 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

@Zulos ty ściągnąłeś chyba apkę do monitorowania temperatury w automacie, powiedz mi jakie maksymalne temperatury łapał olej na stromych podjazdach?

Są jakieś graniczne wartości ?

Edytowane przez Pjoter (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi maksymalnie wyskoczyło na 111 chyba, ale to chwilowo. Na podjazdach często przekraczało mi 100, ale niewiele. Ponoć optymalna temperatura to 90. Ale też ponoć do 110 nie robi krzywdy jak to sporadyczne pod obciążeniem. Piszę "ponoć" bo fachowcem nie jestem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zulos napisał:

Mi maksymalnie wyskoczyło na 111 chyba, ale to chwilowo. Na podjazdach często przekraczało mi 100, ale niewiele. Ponoć optymalna temperatura to 90. Ale też ponoć do 110 nie robi krzywdy jak to sporadyczne pod obciążeniem. Piszę "ponoć" bo fachowcem nie jestem?

Ale ty masz teraz hydraulika czy cvt ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio kupiłem https://allegro.pl/oferta/interfejs-elm327-obd2-konnwei-bluetooth-3-0-polski-9454395684 i do tego apka Car Scanner.

Oprócz temp oleju, płynu chłodzącego i oleju w skrzyni mogę ustawić prędkość pojazdu przedemna ustaloną na podstawie aktywnego tempomatu ;) Na zegarach pokazuje mi się tylko małą kreseczka z prędkością tego przede mną, a apka pokazuje dokładnie wartość w km/h - bardzo mi się to spodobało, bo jak doganiam kogoś wolniejszego, to wiem jaką mamy różnicę prędkości i czy jest sens przyspieszać, czy nie.

U mnie olej w skrzyni przy 105 km/h z przyczepą ma niższą temperaturę, niż jak jadę bez przyczepy 140km/h. Generalnie oscyluje w granicach 92-96C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
1 godzinę temu, PATKA148 napisał:

Witam, posiadam Volvo XC60 w automacie. Co myślicie o ciągnięciu nim przyczepy kempingowej? Mechanik powiedział, że absolutnie nie. A jakie jest Wasze zdanie?

Moim zdaniem trollujesz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, PATKA148 napisał:

Witam, posiadam Volvo XC60 w automacie. Co myślicie o ciągnięciu nim przyczepy kempingowej? Mechanik powiedział, że absolutnie nie. A jakie jest Wasze zdanie?

Mechanik absolutnie ma racje, w ogole Volvo nie nadaje sie do holowania, bo Szwedzi nie slyszeli nigdy o przyczepach  kempingowych. 

A tak na powaznie to moze mechanik ma chrapke na Twoje auto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.