Skocz do zawartości

Holowanie przyczepy automatem.


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, mundek28 napisał:

Niektórzy producenci nie zalecają wymiany oleju w skrzyni automatycznej, to dopiero ekologia jest.

To nie jest ekologia tylko ekoterroryzm.

Co do częstszych wymian olejów - za starych "dobrych" czasów wymieniało się oleje co 10 tys i było good.

Wiem, wiem ... nie było olejów o współczesnych parametrach...

Potem przyszły czasy "ekologii" i czasy księgowego i producenci zaczęli zachęcać nas do wymian niemalże raz na życie auta...

A wszystko w imię "ekologii".

To ja pozostanę mniej ekologiczny i będę wymieniał jak Pan Bóg przykazał co 10 tys.

W końcu to moje pieniądze, ale i mój silnik.

Pzdr

Włodek

PS. Kilka lat wstecz do miesięcznika "ŻAGLE" napisałem artykuł o wymianach olejów - rzecz dotyczyła przygotowania jachtów do sezonu zimowego, ale tematyka częstotliwości wymian olejów jest w pewnym momencie tematem zbieżnym.

Jak dla mnie wymiany dokonywane w silniku samochodowym co 30 lub 50 tys są zabójcze dla silników, ale mamy demokrację i każdy może mieć (póki co jeszcze) swoje zdanie.

Poniżej wspomniany artykuł - można się z nim zgodzić lub nie - ale to już nie ten temat wątku... 

Nie ma olejów długowiecznych_Żagle.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, mundek28 napisał:

Niektórzy producenci nie zalecają wymiany oleju w skrzyni automatycznej, to dopiero ekologia jest.

Nie ma takich producentów skrzyń. W Amaroka VW nie zalecał wymiany oleju ale jak weszłeś na stronę producenta skrzyni - ZF - to znalazłeś info że wymiana oleju najdalej po 100 tyś albo częściej gdy auto jest ciężej eksploatowane. Zaś serwis VW wodę w usta i …….. my nie zalecamy.

Podoba mi się Toyota. Olej w silniku co 15 tyś a w skrzyni, reduktorze, obu mostach co 30 tyś. To w gwarancji a zalecana wymiana oleju w silniku po pierwszych 1-1,5 tyś km. I to mówią przy zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, AdamH napisał:

a zalecana wymiana oleju w silniku po pierwszych 1-1,5 tyś km. I to mówią przy zakupie.

A w Skodzie - w Auto Wimarze na Modlińskiej w Warszawie - tego już nie są uprzejmi mówić niestety...

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem oczywiście o producentach samochodów.Najgorsze jak niektórzy producenci aut są również producentami skrzyń i wówczas trudno u nich w okresie gwarancyjnym wymienić olej w skrzyni biegów bo pozbawieni jesteśmy atutu że producent skrzyń zaleca wymianę po tylu i tylu kilometrach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2022 o 20:11, BuryKocur napisał:

Auto bez przyczepy pali mi ok. 6 litrów - z przyczepką koło 10 l.

Dokładnie tak samo miałem w Superbie 2.0 TDI DSG, czasami nawet 11-11,5 z przyczepą - wtedy 1300DMC i na pewno tyle ważyła.

W dniu 19.12.2022 o 20:11, BuryKocur napisał:

Wątpliwość moją jest czy jest to dobry zestaw - Skoda Superb + Knaus 450 Sport (DMC 1300) - budka waży ok 1100 kg - ważyłem) - czy nie zarzynam auta?

Mam za małe doświadczenie w ocenie takiej sytuacji - stąd pytanie do doświadczonych forumowiczów o ocenę koncepcji ciągania takiej przyczepki jw. posiadanym Superbem 2 l. Diesel ?

Bez cienia wątpliwości to bezproblemowy zestaw i do tego bardzo popularny.

 

W dniu 19.12.2022 o 20:11, BuryKocur napisał:

A - i jeszcze jedno pytanie - czy normalnym jest tak duży wzrost temperatury oleju silnika przy holowaniu przyczepki?

Przy normalnej jeździe temperatura to to ok. 100 st. C. natomiast z przyczepką potrafi przekroczyć 120 st. C - dane z odczytu ze wskaźników auta.

Też tak miałem. Koledzy piszą o osłonie, ja jeździłem Superbem z przyczepą tylko 1,5 sezonu i nic nie robiłem z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BuryKocur napisał:

To ja pozostanę mniej ekologiczny i będę wymieniał jak Pan Bóg przykazał co 10 tys.

oczywiście możesz i nie widzę w tym nic złego .

Nie mniej jednak weź pod uwagę że czasy jednak trochę się zmieniły,   kiedyś to było kiedyś  np w ciężarówkach częściej robiło się remont generalny silnika niż dziś zmienia się olej.

W końcu te wszystkie flotowe octavie , passaty ,  czy inne Toyoty jakoś jeżdżą  po kilkaset tyś km  a potem trafiają na rynek wtórny i jeżdżą dalej u kolejnych właścicieli.

Tam raczej nikt nie zmienia oleju 3x częściej niż zaleca producent.

Każdy ma swoje podejście . Przy przebiegach 10-15 tyś rocznie prędzej auto zje korozja niż osiągnę przebieg który  będzie wymagał remontu silnika .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak...

Moje Audi miała od zawsze wymieniany olej co 15tyś (poprzedni właściciel też) i ma ponad 300tyś mimo że gro ludzi twierdzi że to silnik "problematyczny" olejowo...

Tak samo olej w skrzyni (nie pamiętam dokładnie - co 120tyś? - mimo ze Audi twierdzi że nie trzeba).

Mój Crafter u poprzedniego właściciela co 20tyś...też ma już powyżej 300 (zbliża się do 400) i jest na razie pięknie...liczę że nadal tak będzie...

Mój były Scenic 1,9dCi 2004r - w pierwsze 4lata miał 5wymian oleju (112tys gdy go kupiłem)...później co około 15tyś...przy 360tyś padła turbina...auto ma już blisko 400 i nadal jeździ ze swoim silnikiem...jak był u mnie nie miał lekko, bo np jeździł z moją Hobby... teraz jeździ nim mój pracownik.

U innych aut u mnie, też staram się trzymać interwał 15tyś...

 

Wiem że to nie przebiegi po 500-800-milion km...ale też jakiś tam wynik...

 

A co do interwału 30-40tyś w Reno... często był sugerowany jako przyczyna obracania się panewek... w osobowym aucie gdy ktoś robi 5-10tyś km to auto dojedzie do końca gwarancji, a potem...nawet jak by jeździł 30 rocznie to raczej wytrzyma...a później się dziwić że ktoś kupił auto 4-5letnie - musiał dołożyć do samochodu, drugie tyle ile wyłożył na zakup...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, BuryKocur napisał:

To ja pozostanę mniej ekologiczny i będę wymieniał jak Pan Bóg przykazał co 10 tys.

W końcu to moje pieniądze, ale i mój silnik.

Z powodzeniem wystarczy już wymiana co 15 tys. km. 

Założę się przy tym, że nie masz ustawionego stałego interwału wymiany oleju, a zmienny. 

Bazowo jest zmienny interwał z max. 30 tys. km/rok między wymianami. Tte 30 tys to max przy spokojnej jeździe, powiedzmy - w większości jazda solo długich tras krajówkami. W każdych innych warunkach jest dokonywana korekta i w realu w 1.8TSi ganianym mocno po autostradach wymiana oleju wg wskazań wypadała średnio co ok. 22,5 tys. km. Teraz 2.0TSi w 7-biegowym DSG, mimo 4x4 i jeżdżenia cały czas na S (na D strasznie schodzi z obrotów, muli i żłopie ciągnąc 1600 kg masy z niskich obrotów, na S i jeździ normalnie, i pali mniej, troszkę inna charakterystyka silnika, praca w cyklu Millera, odcinane cylindry itd, itp.) ale którego już aż tak ostro nie ciskam i mniej jeżdżę autostradami, wypadnie cirka między 25-27 tys. Passerati 1.8 nadal jeździ małżonka, teraz wymiany są co rok i ok.11-12 tys, nie widać, zeby wcześniejsze wymiany co średnio 22,5 tkm zaszkodziły silnikowi. Te turbobenzynki są podobne pod względem obciążeń (mocy, obrotów) do diesli, więc w turbodieslu możesz mieć podobne, nawet ciut dłuższe przebiegi do początkó zwiększonego zużycia oleju (diesle i turbiny w nich są niece chlodniejsze, mniej przegrzewają olej). 

Jeśli masz nawyk regularnego sprawdzania poziomu oleju (jako wodniak - mniemam że tak), to zwróć uwagę na moment, kiedy zaczyna go ubywać - to jest ten moment, kiedy olej już zaczyna tracić pełnię nominalnych właściwości. W benzyniakach zwykle wychodziło to w okolicach 12-13 tys km (w kilku silnikach) od wymiany, wcześniej poziom oleju był cirka stały, bez ubytków, później zużycie oleju w miarę przejechanych km zaczyna być wyraźniej widoczne - zaczyna się "gubienie" po 100-150 ml na 1000 km i zaczynają się dolewki. Spokojnie w dieslu można te 15 tys km kulać, zwłaszcza jak ktoś cirka tyle przejeżdża przez rok, i akurat byloby 15 tkm i co rok. Można co 10, niekt nie zabroni, ale 15 jest jak najbardziej ok, i dla silnika, i dla kieszeni, i wreszcie - dla środowiska.

Rzeczywisty czas do wymiany sprawdzisz w danych samochodu, w zakładce "przegląd", powinien podawać Ci czas (dni) do przeglądu i liczbę km do wymiany oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, czyś napisał:

Rzeczywisty czas do wymiany sprawdzisz w danych samochodu, w zakładce "przegląd", powinien podawać Ci czas (dni) do przeglądu i liczbę km do wymiany oleju. 

W moich autach przekodowuję interwał na 15tyś zmienny i max 2lata...w 99% jest to 15tyś (nie zauważam by znacznie u mnie malał)...

Tylko kamer ma około raz w roku - ale on na 10W40 więc pół syntetyk (mimo wszystko nie jestem przekonany by silnik projektowany na 15w40 dobrze jeździł np na pełnym syntetyku...a przebiegi około 10-15tyś rocznie...i tu mam to robione totalnie analogowo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście ten "rzeczywisty" czas/przebieg do wymiany to to, co sobie oblicza komputer, ale koryguje te max 30 tys od zmiennego z fabrycznym max 30 tys.

9 godzin temu, mundek28 napisał:

Niektórzy producenci nie zalecają wymiany oleju w skrzyni automatycznej, to dopiero ekologia jest.

Nie ma takich zaleceń = ASO nie podejmie się, bo w takim przypadku byliby zmuszeni przyjąć na siebie ewentualne usterki skrzyni po nie przewidzianej przez producenta czynności serwisowej, tj. wymianie oleju. Takie warunki stawia producent. Zaiste ciekawe to, bo co w przypadku gwarancyjnej naprawy skrzyni, przy której zmieniany jest olej? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

co do wymiany oleju w skrzyni, to ciekawostką są dane jakie są publikowane i podawane w zależności od miejsca użytkowania pojazdu, są takie marki które na rynku amerykańskim mają interwały 30k km, 45k km, a w europie - nie podlega wymianie..... osobiście powiem tak, że wart wymieniać olej co 15k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, seba73r napisał(a):

co do wymiany oleju w skrzyni, to ciekawostką są dane jakie są publikowane i podawane w zależności od miejsca użytkowania pojazdu, są takie marki które na rynku amerykańskim mają interwały 30k km, 45k km, a w europie - nie podlega wymianie..... osobiście powiem tak, że wart wymieniać olej co 15k km

To w dużej mierze zależy od regulacji prawnych.

W Europie producent wprowadzając samochód na rynek musi określić ile odpadów to auto wyprodukuje. Im mniej odpadów tym mniejsze opłaty ponosi. Dlatego mamy "dozywotnie" oleje w układach napędowych a olej w silniku zmieniamy co 2 lata lub 30 tyś. 

A że to źle wpływa na trwałość. No cóż znakomita większość samochodów jest już po gwarancji i problem należy do...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, seba73r napisał(a):

są takie marki które na rynku amerykańskim mają interwały 30k km, 45k km, a w europie - nie podlega wymianie.

która konkretnie marka tak ma? podeślij pls. specyfikacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

która konkretnie marka tak ma? podeślij pls. specyfikacje

Volvo USA dla skrzyni Aisin 80 interwal w przeliczeniu co 60k km. W Europie lifetime. Można to zobaczyć w oprogramowaniu serwisowym VIDA przełączając regiony.

 

Co więcej, mimo, że w eu jest lifetime, to w vida jest pełna procedura zmiany oraz reset adaptacji po wymianie plus licznik wymiany oleju. Olej zmieniam sam metodą spuść to co jest w misie, dolej 4 litry, przejedź po biegach bez jazdy, spuść i tak 3x. Potem za czwartym ustalam poziom zgodnie z procedurą i temat zrobiony. Zużyty olej zlewam do beczki, opisuje je olej i jadę na pszok.

Edytowane przez Wąski P (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.