Skocz do zawartości

Czy można ciągnąć przyczepę powyżej 750 DMC mając kat B?


Rekomendowane odpowiedzi

Ja w sumie miałem też taki problem... pod escorta mogłem podczepić do 900kg, DMC przyczepy 1000kg, MC 604kg. No i czy mogłem tak jeździć czy nie? Do przyczepy zazwyczaj nic nie wkładałem, bagaż woziłem w samochodzie. Więc do 900kg miałem napewno zapas. Ale wg "kochanych" przepisów raczej było to wykroczenie - nie mylę sie? Mimo, że nie przeciążałem samochodu.

Teraz mogę ciągnąć do 1250kg więc nie będe sie nad tym zastanawiał i stresował jak Pan Policjant zinterpretuje prawo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 544
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Wiedziony chęcią zdania egzaminu na B+E pojechałem dziś do wojewódzkiego ośrodka egzaminacyjnego. Okazuje się, że aby przystąpić do egzaminu muszę zaliczyć kurs :) .

Po krótkiej rozmowie z panem w informacji (przedstawiłem po co mi ten egzamin), najpierw szczerze się zdziwił, potem pokazał tabelę która jasno pokazuje, B+E nie potrzebuję.

Zdziwił się również na informację, że takiego dokumentu mogą wymagać Słowacy, bo jest to niezgodne z unijnym prawodawstwem.

Odpuszczam.

W razie kontroli będę :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziony chęcią zdania egzaminu na B+E pojechałem dziś do wojewódzkiego ośrodka egzaminacyjnego. Okazuje się, że aby przystąpić do egzaminu muszę zaliczyć kurs :) .

Po krótkiej rozmowie z panem w informacji (przedstawiłem po co mi ten egzamin), najpierw szczerze się zdziwił, potem pokazał tabelę która jasno pokazuje, B+E nie potrzebuję.

Zdziwił się również na informację, że takiego dokumentu mogą wymagać Słowacy, bo jest to niezgodne z unijnym prawodawstwem.

Odpuszczam.

W razie kontroli będę :-]

życzę Ci z całego serca abyś zawsze się dogadał. Jednak co zrobisz w przypadku zatrzymania dokumentów przez policjanta za granicą np Węgra ? Żadko który zna język obcy !

Już nie wspomnę o sytuacji kolegi który nie został wpuszczony na Litwę bo nie miał uprawnień ( E ) !

:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładując auto na maxa należy uwzględnić nacisk na hak czyli 50-75 kg.

Czyli ładowność auta nam się zmniejsza, co nie zmienia faktu że najcięższe rzeczy należy pchać do auta bo jak już było wspominane czym cięższy samochód a lżejsza przyczepa tym komfort i bezpieczeństwo jazdy większe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedziony chęcią zdania egzaminu na B+E pojechałem dziś do wojewódzkiego ośrodka egzaminacyjnego. Okazuje się, że aby przystąpić do egzaminu muszę zaliczyć kurs :) .

Po krótkiej rozmowie z panem w informacji (przedstawiłem po co mi ten egzamin), najpierw szczerze się zdziwił, potem pokazał tabelę która jasno pokazuje, B+E nie potrzebuję.

Zdziwił się również na informację, że takiego dokumentu mogą wymagać Słowacy, bo jest to niezgodne z unijnym prawodawstwem.

Odpuszczam.

W razie kontroli będę :)

życzę Ci z całego serca abyś zawsze się dogadał. Jednak co zrobisz w przypadku zatrzymania dokumentów przez policjanta za granicą np Węgra ? Żadko który zna język obcy !

Już nie wspomnę o sytuacji kolegi który nie został wpuszczony na Litwę bo nie miał uprawnień ( E ) !

:-]

Z tego co wiem wszystkie te państwa podpisały konwencję wiedeńską która reguluje m.in. te kwestie.

W zeszłym roku nie miałem żadnych problemów mam nadzieję że i ten będzie ok.

Jeżeli sytuacja rozwinie się nie po mojej myśli pojadę w innym kierunku (Niemcy, Holandia) gdzie nie będę się musiał doktoryzować z języków obcych w kontaktach z policją i gdzie unijne dyrektywy są respektowane.

 

[ Dodano: Pią 16 Lut, 2007 18:14 ]

Poniżej podaję za PZM Travel.

 

 

 

Kierowcom wybierającym się w podróż samochodem z przyczepą podajemy 3 interpretacje nt. obowiązujących praw jazdy:

Polski kodeks drogowy 2006 - Art.881. pkt.3 i 10

 

 

 

Kategoria B uprawnia do kierowania:

 

 

 

a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej (dmc) nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu i motocykla

 

 

 

:-] pojazdem, o którym mowa w lit.a), z przyczepą o dmc nieprzekraczającej masy własnej pojazdu ciągnącego, o ile łączna dmc zespołu tych pojazdów nie przekracza 3,5 t.

 

 

 

c) ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym

 

 

Kategoria B+E

 

 

 

Kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii B, C lub D, łącznie z przyczepą.

 

 

 

 

Dyrektywa Unii Europejskiej 91/439/CEE z 29.07.1991 Art.3

 

 

 

Kategoria B:

 

 

 

- pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczającej 3500 kg, w których ilość miejsc siedzących (oprócz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii mogą ciągnąć przyczepę, której dmc nie przekracza 750 kg;

 

 

 

- zespoły pojazdów złożone z pojazdu ciągnącego kat.B i przyczepy o ile łączna dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3500 kg a dmc przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego <na pusto>

 

 

Kategoria B+E

 

 

 

- zespół pojazdów złożony z pojazdu ciągnącego kategorii B i przyczepy nie mieszczący się w kat.B.

 

 

 

Konwencja wiedeńska o ruchu drogowym z 1968 r. (Rozdział IV, Art.41 pkt.4)

 

 

 

Przy zastosowaniu postanowień ustępu 1 litera [c) każde międzynarodowe prawo jazdy zgodne z postanowieniami załącznika 7 do niniejszej konwencji] i ustępu 2 litera c) [umawiające się Strony mogą odmówić uznania na swoich terytoriach ważności praw jazdy na kierowanie pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów kat.C, D i E, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, jeżeli ich posiadacze nie ukończyli 21 roku życia] niniejszego artykułu:

 

a) do pojazdów samochodowych kategorii B, wymienionych w załącznikach 6 i 7 do niniejszej konwencji, może być dołączona lekka przyczepa; może do nich być także dołączona przyczepa, której największa dopuszczalna masa przekracza 750 kg ale nie przekracza ona masy własnej pojazdu samochodowego, oraz jeżeli największa dopuszczalna masa pojazdów połączonych w ten sposób nie przekracza 3500 kg.

 

 

Po co więc mi to E ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sytuacja rozwinie się nie po mojej myśli pojadę w innym kierunku (Niemcy, Holandia) gdzie nie będę się musiał doktoryzować z języków obcych w kontaktach z policją i gdzie unijne dyrektywy są respektowane.

 

A co tam chcesz takiego ciekawego zwiedzać ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To temat na inny wątek, ale mnie i moich synów interesują wszelkie "technikalia" i militaria.

Tego w wymienionych krajach nie brakuje. A jeszcze zamki, dużo zamków (np wzdłuż Renu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wiec mi to E ?

Czyli w/g Polskich przepisow nie potrzebujesz E bo

":) pojazdem, o ktorym mowa w lit.a), z przyczepa o dmc nieprzekraczajacej masy wlasnej pojazdu ciagnacego, o ile laczna dmc zespolu tych pojazdow nie przekracza 3,5 t. "

 

a w/g dyrektywy musisz je miec, bo

"- pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczajacej 3500 kg, w ktorych ilosc miejsc siedzacych (oprocz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii moga ciagnac przyczepe, ktorej dmc nie przekracza 750 kg; "

Twoja budka ma wiecej niz 750kg, wiec kraje Unijne tego wymagaja abys to E mial

 

Dobrze mysle?

 

ps. Pawle, z tym kursem to nie jest tak zle, poprostu musisz wyjezdzic swoje godziny a teoria to tylko jest na papierze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- zespoły pojazdów złożone z pojazdu ciągnącego kat.B i przyczepy o ile łączna dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3500 kg a dmc przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego <na pusto>

 

Marcin a tego nie doczytałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda opcja - polskie przepisy, dyrektywa unijna, konwencja wiedeńska - pozwala mi na holowanie mojego zestawu z kat B.

Samochód netto to prawie 2t, przyczepa (dmc) 1,2t

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorry, ale nie wiem co dla Ciebie jest punktem 2

 

proszę bardzo - powinno być jaśnie

pisałeś o Dyrektywie Europejskiej

 

Dyrektywa Unii Europejskiej 91/439/CEE z 29.07.1991 Art.3

Kategoria B:

1 - pojazdy samochodowe o dmc nieprzekraczającej 3500 kg, w których ilość miejsc siedzących (oprócz miejsca kierowcy) nie przekracza 8; pojazdy samochodowe tej kategorii mogą ciągnąć przyczepę, której dmc nie przekracza 750 kg;

2- zespoły pojazdów złożone z pojazdu ciągnącego kat.B i przyczepy o ile łączna dmc zespołu pojazdów nie przekracza 3500 kg a dmc przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego <na pusto>

 

nie sugeruję, że pkt 1 wyklucza pkt 2 - raczej wzajemnie się uzupełniają. Pierwszy mówi o pojeździe do 3,5 t solo (że może ciągnąć przyczepę, ale tylko lekka - DMC zestawu 4.250 kg) a drugi mówi o zespole (DMC zespołu ma być co najwyżej równe 3.500 kg, natomiast nie mówi jakie wagi mogą mieć pojazdy, oprócz warunku że MW auta ma być mniejsza od DMC przyczepy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.