Skocz do zawartości

Idzie nowe - Weinsberg CaraOne 550QDK - prośba o Wasze opinie.


gggorskyyy

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, marian36 napisał(a):

Ale zdajesz sobie sprawę, że w takim razie pomimo tego, że w katalogach piszą prawdę, to jest to grubo naciągane? Bo każdy czytając coś takiego rozumie to tak, że lodówka działa podczas jazdy na 12V (bo zasadniczo po to to 12V jest). I tu producent korzysta na nadinterpretacji potencjalnych kupujących, a diler i sprzedawca zapewne klienta nie wyprowadza z błędu sam z siebie.

Ja o tym przykładowo nie wiedziałem i żyłem w przekonaniu, że jest jak wszędzie.

Więc pojawia się pytanie czy można to włączyć/podpiąć?

nie wiem co piszą w katalogach , może jest napisane małym druczkiem że wyposażenie ( w tym lodówka działająca na 12V) dostępne w zależności od specyfikacji modelu ?

tam gdzie montowana jest mała lodówka ( np. Weinsberg CaraOne 400 LK )  działa ona na 12 V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 256
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

13 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

nie wiem co piszą w katalogach , może jest napisane małym druczkiem że wyposażenie ( w tym lodówka działająca na 12V) dostępne w zależności od specyfikacji modelu ?

tam gdzie montowana jest mała lodówka ( np. Weinsberg CaraOne 400 LK )  działa ona na 12 V .

Ale już Np w Knaus 450FU o którym myśleliśmy pierwotnie, też jest mała lodówka i nie podłączają jej na 12v. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gggorskyyy napisał(a):

Ale już Np w Knaus 450FU o którym myśleliśmy pierwotnie, też jest mała lodówka i nie podłączają jej na 12v. 

ale pytałeś w PC czy na pewno ? Kolega miał Knausa 500FDK kupioną w PC z małą lodówką i  działała na 12 V .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Więc pojawia się pytanie czy można to włączyć/podpiąć?


Można, ale wymaga to pociągnięcia pełnego okablowania. I nie bardzo widzę sens jeśli można używać lodówki na gazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

ale pytałeś w PC czy na pewno ? Kolega miał Knausa 500FDK kupioną w PC z małą lodówką i  działała na 12 V .

Pytałem. W sumie to nie mówili, że się nie da, ale zaproponowali, że zamontują w gratisie monocontrol i załatwimy w ten sposób problem lodówki podczas jazdy. MI w sumie nie zależało na lodówce na 12v, bo w poprzedniej przyczepie wiem, że 12v średnio utrzymywało mi temperaturę podczas jazdy np 8h bez przerwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał(a):


 

 


Można, ale wymaga to pociągnięcia pełnego okablowania. I nie bardzo widzę sens jeśli można używać lodówki na gazie.

 

Ja widzę, na moich ostatnich wyjazdach tylko 1 raz wziąłem butlę z gazem. Pozostałe wyjazdy były całkiem bez gazu, więc to dla mnie dość istotne, żeby działała na 12V bez łaski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja widzę, na moich ostatnich wyjazdach tylko 1 raz wziąłem butlę z gazem. Pozostałe wyjazdy były całkiem bez gazu, więc to dla mnie dość istotne, żeby działała na 12V bez łaski.
No to dla takich osób, którzy nie używają gazu są wersje epower przecież
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, gggorskyyy napisał(a):

Ale już Np w Knaus 450FU o którym myśleliśmy pierwotnie, też jest mała lodówka i nie podłączają jej na 12v. 

To "niepodłączenie" lodówki w moim Knausie wyglądało tak, jak na zdjęciu. Te sterczące  dwa przewody idące z wiązki 13 pin z dyszla to właśnie 12V po zapłonie. Widoczne w tle dwa kolorowe to stałe 12V z auta są wpięte w piny BATT w zasilaczu. Wiązka zasilająca grzałkę lodówki jest pociągnięta jak należy, tylko w okolicy zasilacza trzeba to spiąć. 

Jakby co, warto sprawdzić co zrobił producent, zanim jakiś "serwis" skroi kilka stówek za przepięcie dwóch pinów.

3.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Marcin T napisał(a):

Te sterczące  dwa przewody idące z wiązki 13 pin z dyszla to właśnie 12V po zapłonie

Jak widać na zdjęciu przewód ten to max 2.5 mm2 - nie wróżę sukcesu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marian36 napisał(a):

Ale ja nie zamierzam w ogóle nie używać, tylko zazwyczaj nie używam i na taką okoliczność chcę żeby mi lodowka działała na 12V. Nie chcę z takiego powodu musieć wozić butli z gazem.

A z ciekawości masz ten katalog Weinsberga gdzie jest napisane, że lodówka działa na 12V? Bo to faktycznie słabo jeśli wprowadzają w błąd.

4 minuty temu, Marcin T napisał(a):

To "niepodłączenie" lodówki w moim Knausie wyglądało tak, jak na zdjęciu. Te sterczące  dwa przewody idące z wiązki 13 pin z dyszla to właśnie 12V po zapłonie. Widoczne w tle dwa kolorowe to stałe 12V z auta są wpięte w piny BATT w zasilaczu. Wiązka zasilająca grzałkę lodówki jest pociągnięta jak należy, tylko w okolicy zasilacza trzeba to spiąć. 

Jakby co, warto sprawdzić co zrobił producent, zanim jakiś "serwis" skroi kilka stówek za przepięcie dwóch pinów.

3.jpeg

U mnie w ogóle nie ma okablowania od grzałki lodówki do energobloku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Jak widać na zdjęciu przewód ten to max 2.5 mm2 - nie wróżę sukcesu ?

Tak, dlatego jest to instalacja bezużyteczna, ale "fachowcy" chętnie skroją klienta, aby każdy był zadowolony ;)

2 minuty temu, jacek00 napisał(a):

U mnie w ogóle nie ma okablowania od grzałki lodówki do energobloku.

...bo to jakiś budżetowy Sudwind :-]

 
Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam z góry za dość może kategoryczną opinię, ale padają opcje kolejnych rozwiązań, po coraz „grubszych” kosztach, które i tak mają charakter bardziej protezy niż rzeczywistego, trwałego i docelowego rozwiązania. Finalnie bardziej utrapienie dla użytkownika, niż rzeczywiste załatwienie sprawy. Boostery itp.
 

Po jakimś czasie dopiero, użytkownik dostrzega zalety tego, że nie musi sobie zawracać głowy kolejnymi dodatkowymi czynnościami przed wyjazdem, bo i tak wiele rzeczy trzeba ogarnąć. Odpala w wieczór przed wyjazdem lodówkę na gazie, rano wrzuca do niej zawartość i jedzie. A butla 5kg gazu spokojnie starczy na 10-12 dób (250 godzin) pracy lodówki, więc jej wymiana ci jakiś czas nie jest problemem przy używaniu lodówki w przejazdach. Autonomiczne źródło 12v w cepie, np. aku plus nieduży solar (nawet 50-60W)? Super sprawa, żeby cepa cały czas była gotowa do drogi, praktycznie zawsze i wszędzie, działały czujniki, oświetlenie itp nawet na postoju między wyjazdami (żeby sie spakować itp), sterowanie lodówki. To nie tylko pod dzikusa, samo w sobie jest to komplementarne do idei przyczepy. Bez kempingu, bez holownika, jest w stanie zapewnić przynajmniej bazową funkcjonalność. A różne rzeczy się dzieją. Kilkugodzinne korki, które lepiej przeczekać, awaria czy inne zdarzenie losowe w trasie, kiedy trzeba zostawić przyczepę i np. cześć załogi na parkingu bez holownika, albo z któregoś z tych powodów nie dojedziesz w porę i trzeba będzie zaczekać do rana na wjazd? Przymusowy postój lub nocleg po drodze (taka sytuacja może się zdarzyć) albo w jakiejś dłuższej trasie? Co wtedy? Przyczepa ciemna, zimna i głucha? Nie za bardzo rozumiem takie podejście, żeby w tych czasach pozbawiać się szansy na choćby ograniczoną autonomię przyczepy. Gdy Caramatic driveone w zestawie + butla +nakładka na komin, aku AGM lub ew. LiFePo4, podstawowy regulator MPPT i panel 50-100W będą kosztować niewiele więcej od tego boostera. A może kiedyś postanowisz mieć gazowy grill, i tak czy siak butla się przyda. 

Szkoda z fajnej przyczepy zrobić - przez przyjęte założenia - z metra coś na zasadzie: na kempingu lux torpeda, luksusowy domek na kółkach, poza kempingiem i bez dostępu do holownika - luksusowa ale ciemna, zimna szopa na kołach, nic więcej, z której w jakiejś nieprzewidzianej sytuacji trzeba się z metra ewakuować z zawartością lodówki włącznie? To się przepraszam za sformułowanie - kupy nie trzyma - jeśli wziąć pod uwagę skalę inwestycji w cepę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marcin T napisał(a):

Tak, dlatego jest to instalacja bezużyteczna, ale "fachowcy" chętnie skroją klienta, aby każdy był zadowolony ;)

 

...bo to jakiś budżetowy Sudwind :-]

 

No nie oszukujmy się, że robi się to z oszczędności kilku euro a nie z troski o klienta :D Natomiast u mnie w standardzie był reduktor do jazdy na gazie. Ale w nowszych Sudwindach ten reduktor już nie był w standardzie. Cieklawe czy wtedy kładli okablowanie do lodówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.