Skocz do zawartości

Idzie nowe - Weinsberg CaraOne 550QDK - prośba o Wasze opinie.


gggorskyyy

Rekomendowane odpowiedzi

Weinsberg ma dach chyba taki sam jak Knaus Sport, ale mogę się mylić. 
Aku niestety taki jak PC tylko i wyłącznie wkłada wszystkim czyli Banner AGM 100Ah. 
Monocontrol tez wlatuje, żeby lodówka chodziła podczas jazdy, bo oczywiście Knaus/Tabbert nie ma lodówki podłaczonej na 12v tak jak pisaliście. 
W Weinsbergu jest grubszy dach i ściany. W Knausie jest to 31 ma a w Weinsbergu 33 mm.

Co do Aku to szkoda, że zdecydowałeś się na tego Bannera. Szkoda marnować ładowności na takie coś
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 256
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

11 minut temu, jacek00 napisał(a):

W Weinsbergu jest grubszy dach i ściany. W Knausie jest to 31 ma a w Weinsbergu 33 mm.

Co do Aku to szkoda, że zdecydowałeś się na tego Bannera. Szkoda marnować ładowności na takie coś

Aż tak tragiczny jest ten aku? Niestety takie akcesoria wchodziły w grę w PC do tej przyczepy i nic innego nie chcieli zaproponować. Pomyślałem, że Klima i Mover najważniejsze i przyczepa Nam sie podoba do tego wielka. Tak naprawdę cenę z tym wyposażeniem mamy niewiele niższą niz inni dealerzy za golasa, ale to tylko dlatego, że dałem im wyzwanie hehe  i się postarali z ofertą, więc resztę jakoś muszę przełknąć. Zawsze wchodzi w grę sprzedaż AKU na Olx i Kupno  innego:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gggorskyyy napisał(a):

Aż tak tragiczny jest ten aku?

Nie przejmuj sie, zmienisz po 2 latach:) Przy cenie całosci, to nawet nie jest ułamek....

A booster, moim zdaniem, robi duża robote. Wiekszą niż solary. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Krzysztof57 napisał(a):

Poproszę o rozszerzenie powyższej informacji.

Patrząc na gabaryty przyczepy, przynajmniej moim zdaniem, to myślę zę częsciej bedzie stala na kempingach niż na dziko. Tak więc alternatywne żródło zasilania ma drugorzędne znaczenie. Boosterem w trakcie jazdy spokojnie doładujsze straty wynikłe np. z uzÿwania movera podczas wyjazdu z kempingu. Kasę na solary możewsz wydac na coa innego np. rolete lub ściany do niej (oczywiscie z dopłata;), a i kilka kilogramów mniej na pokładzie. Jesli przyczepa nie bedzie stala na dziko, to szybko solary sie nie zwróca;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem jest to samo co przy lodówce. Ten booster ile pobiera prądu? Z 18A? Więc dochodzi kwestia strat na kablach i odległości. Wszystko się będzie grzało. Dwa ten booster zgodnie ze specyfkacją nie nadaje się do LifePo4, więc wiadomo czemu Procamp daje kwasiaka do tego. No i koszt. Ten booster kosztuje 2000 zł. 

Po co to montować? Nie wiem. Lepiej za te same pieniądze było wziąc akumulator lifepo4 100Ah i ładowarkę Victrona 10A. Miałoby to zdecydowanie większy sens i nie byłoby potrzeby doładowywania w czasie jazdy.

Oczywiście wiem, że już prowadzimy typowo akademicką dyskusję, bo wybór został dokonany. Ale zostanie dla potomnych ;)

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jacek00 napisał(a):

Mover bardzo dobrej firmy. Szkoda, że nie automat.



Ujdzie https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji2.png
 

 

 

 

nie narzekam na manual

to tak jak ręcznym rozkładaniem/składaniem podpór vs wkrętarka itd. chwila więcej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał(a):

Ten booster kosztuje 2000 zł

Do zwykłego kwasiaka czy AGM wystarczy zwykła automatyczna  ładowarka, np Bosch C7. Koszt ok 300 zł.

Co daje ten booster za 2k PLN? W jakiś magiczny sposób ładuje akumulator podczas jazdy?

Generalnie to jeśli nie staje się na dzikusa, to inwestowanie w panele i lifepo4 nie bardzo ma sens. Samo lifepo4 to raczej tylko wtedy gdy mamy problemy z masą. Do zasilania moverów czy okazjonalnego korzystania z oświetlenia czy 230v z przetwornicy dobry AGM moim zdaniem wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zwykłego kwasiaka czy AGM wystarczy zwykła automatyczna  ładowarka, np Bosch C7. Koszt ok 300 zł.
Co daje ten booster za 2k PLN? W jakiś magiczny sposób ładuje akumulator podczas jazdy?
Generalnie to jeśli nie staje się na dzikusa, to inwestowanie w panele i lifepo4 nie bardzo ma sens. Samo lifepo4 to raczej tylko wtedy gdy mamy problemy z masą. Do zasilania moverów czy okazjonalnego korzystania z oświetlenia czy 230v z przetwornicy dobry AGM moim zdaniem wystarczy.
Tak, lifepo4 bo jest dużo lżejszy. Zamiast 100Ah kwasiaka, który waży 30 kg, możemy kupić Lifepo4 70ah, który będzie ważył z 7-8 kg. Oszczędzamy 20 kg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Bercik77 napisał(a):

Co daje ten booster za 2k PLN? W jakiś magiczny sposób ładuje akumulator podczas jazdy?

booster to nic innego jak ładowarka DC-DC czyli z z napięcia wejściowego np w zakresie 11-15V zrobi napięcie optymalne do ładowania danego typu akumulatora .

( oczywiście nic za darmo , booster odpowiednie natężenie prądu z instalacji pobrać musi więc jak będą cienkie przewody lub słabe złącze pomiędzy autem a przyczepą to faktycznie przy ładowaniu akumulatora w przyczepie z alternatora w aucie może dochodzić do "przegrzewania" się newralgicznych punktów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Suzu4x4 napisał(a):

booster to nic innego jak ładowarka DC-DC czyli z z napięcia wejściowego np w zakresie 11-15V zrobi napięcie optymalne do ładowania danego typu akumulatora .

Czyli mając w przyczepie zwykłego kwasiaka czy też AGM to booster służy głównie jako balast za 2k PLN ???. U siebie ładowanie z auta podłączyłem przez diodę prostownicza na radiatorze (wg schematu @ed). Koszt kilkanaście złotych i działa bez problemu już trzeci sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.10.2023 o 21:31, gggorskyyy napisał(a):

Monocontrol tez wlatuje, żeby lodówka chodziła podczas jazdy, bo oczywiście Knaus/Tabbert nie ma lodówki podłaczonej na 12v tak jak pisaliście. 

Chyba nie rozumiem problemu. Jeśli lodówka nie jest podłączona do 12V, to po co w katalogach i wszystkich innych materiałach Weinsberg chwali się, że ma lodówkę zasilaną przez m.in. 12V?

Edytowane przez marian36 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, marian36 napisał(a):

Chyba nie rozumiem problemu. Jeśli lodówka nie jest podłączona do 12V, to po co w katalogach i wszystkich innych materiałach Weinsberg chwali się, że ma lodówkę zasilaną przez m.in. 12V?

No a czemu ma się nie chwalić skoro taką lodówkę posiada? Lodówka jest zasilana przez 12V, ale grzałka lodówki nie jest podłączna pod zasilanie po zapłonie. To są dwa osobne obwody. Bez stałego  12V w ogóle jej nie odpalisz na gazie. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, jacek00 napisał(a):

No a czemu ma się nie chwalić skoro taką lodówkę posiada? Lodówka jest zasilana przez 12V, ale grzałka lodówki nie jest podłączna pod zasilanie po zapłonie. To są dwa osobne obwody. Bez stałego  12V w ogóle jej nie odpalisz na gazie. 

Ale zdajesz sobie sprawę, że w takim razie pomimo tego, że w katalogach piszą prawdę, to jest to grubo naciągane? Bo każdy czytając coś takiego rozumie to tak, że lodówka działa podczas jazdy na 12V (bo zasadniczo po to to 12V jest). I tu producent korzysta na nadinterpretacji potencjalnych kupujących, a diler i sprzedawca zapewne klienta nie wyprowadza z błędu sam z siebie.

Ja o tym przykładowo nie wiedziałem i żyłem w przekonaniu, że jest jak wszędzie.

Więc pojawia się pytanie czy można to włączyć/podpiąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Bercik77 napisał(a):

Czyli mając w przyczepie zwykłego kwasiaka czy też AGM to booster służy głównie jako balast za 2k PLN ???. U siebie ładowanie z auta podłączyłem przez diodę prostownicza na radiatorze (wg schematu @ed). Koszt kilkanaście złotych i działa bez problemu już trzeci sezon.

Najlepiej diodę Schottky^ego .  Na niej jest niewielki spadek napięcia  (0,3 V) w porównaniu diodami krzemowymi (0,7 v)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.