Skocz do zawartości

Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

A mierzą, mierzą ...
Zobacz Jacku - autko mam niecałe 10 dni - jak wyjeźdżałem z ASO to w zakładce Skoda Connect zarówno olej jak i kontrola wyświetlały się z interwałem ok 30 tys.
A zobacz co mam dziś - a jeździłem głównie za miastem - po mieście może z 50 km i popatrz jak rozjechały się wskazania...
Pzdr
Włodek
SkodaConnect.thumb.JPG.8ea13b9b64c941a42936afb17423f57f.JPG
Bo to potwierdza to co pisze. Te interwały to kolejny chwyt marketingowy. Kowalski wybiera auto co ma interwał 2 lata/30k km i myśli że oszczędzi. Producent w instrukcji wpisze, że interwał jest uzależniony od sposobu użytkowania auta, komp wszystkiego pilnuje i finalnie interwały wypadają bardzo podobnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 166
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Bo to potwierdza to co pisze. Te interwały to kolejny chwyt marketingowy. Kowalski wybiera auto co ma interwał 2 lata/30k km i myśli że oszczędzi. Producent w instrukcji wpisze, że interwał jest uzależniony od sposobu użytkowania auta, komp wszystkiego pilnuje i finalnie interwały wypadają bardzo podobnie

Wiesz - ja mu wymienię olej + filtr teraz po 2 tys - potem po następnych 8 tysiakach - to w sumie będzie po 10 tys dwie wymiany a potem jakby ten licznik się utrzymał to po ok 20 tys wyjdzie mi przegląd olejowy na koszt ASO - mam kupiony pakiet 4/80.

pzdr

Włodek

PS. a tak przy okazji to nie wiem czy pisałem - w ASO na Modlińskiej powiedzieli mi dziś, że jak przywiozę swoje graty na wymianę oleju i filtra to sama robocizna takiej wymiany wcześniejszej niż "przeglądowa" to koszt 200 zeta - i nie resetują licznika jak nie chcesz i problemu z taką wymianą oczywiście nie robią + wpisują ją do książki serwisowej auta.

Także przy takich cenach nie będę nic kombinował "u Pana Ziutka" tylko jadę do ASO.

9 minut temu, jacek00 napisał(a):

interwał jest uzależniony od sposobu użytkowania auta

Jacek - a ja jeźdżę naprawdę delikatnie i praktycznie poza korkami w mieście..

I zobacz jak szybko - 600 km - spadło do 22 tys.

Wł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W odniesieniu do informacji, że:

31 minut temu, jacek00 napisał(a):

Producent w instrukcji wpisze, że interwał jest uzależniony od sposobu użytkowania auta...

@jacek00, @BuryKocur czy nadal w instrukcjach obsługi (bądź dokumencie o warunkach gwarancji) istnieje pojęcie intensywnej eksploatacji ?

Mam tu na myśli A] zalecenia standardowe vs B] aktualizowane na bieżąco zalecenia "AI" komputera pokładowego wynikające ze sposobu (warunków) eksploatacji pojazdu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Tofel napisał(a):

czy nadal w instrukcjach obsługi (bądź dokumencie o warunkach gwarancji) istnieje pojęcie intensywnej eksploatacji

szczerze mówiąc przeczytałem ową instrukcję dość uważnie i nie znalazłem w niej takiego pojęcia jak również skutków tegoż.

Pzdr

Wł.

PS - czy chcesz powiedzieć, że snując się jak emeryt przez przejechane 600 km robię to za intensywnie i  dlatego zmienił mi się interwał wymiany oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji Ssangyong Rodiusa (diesel) jest napisane że wymiana oleju i filtrów zalecana jest częściej przy eksploatacji auta w cięższych warunkach, np holowanie przyczepy. W Oplu Mokka i Astra komputer szybciej każe wymieniać olej niż pisze w instrukcji, mniej więcej po 10-12 tyś - benzyna z LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Także przy takich cenach nie będę nic kombinował "u Pana Ziutka" tylko jadę do ASO.

Jak wziąłeś pakiet gwarancyjny/serwisowy, to na przemian wyjdzie ci wymiana własna/pakietowa. Jak będziesz blisko 10tkm po wymianie "własnej", spójrz na wskazanie ile zostało do wymiany, i ucelujesz tak, żeby po max 11-12 tys. wymienić. 10 tkm czy 11-12 nie ma już różnicy. 

Nie resetuj po "własnej" wymianie wskazania serwisu olejowego, bo później będzie problem z wymianą oleju z pakietu, każą Ci czekać na 30 tkm i zapalenie się komunikatu o zbliżającym się terminie wymiany (a na wymianę możesz jechać od razu jak wyświetla ci się komunikat i w ten sposób dodatkow "zagęścisz" sobie wymiany pakietowe).

W pakiecie to co cię dotyczy po twoejej stronie (na koszt użytkownika) powiedzmy do przebiegu 120-150 tkm to klocki i tarcze, dezynfekcja klimatyzacji, i geometria co jakiś czas.

Klocki będą cię czekały po cirka 60 tys przód, i po 80-90 tył, i wymianę klocków można zrobić w ASO, spokojnie tarcze powinny przyjąć drugi komplet, te z ASO są dość trwałe w porównaniu z wieloma zamiennkami, nie piszczą, nie przegrzewają tarczy, równo zbierają tarcze. Geometrię dodatkowo daję do sprawdzenia/korekty co około 45 tys. (zależy jak wypadnie serwis/wymiana oleju, bo przy okazji) - przeważnie jeszcze jest w granicach normy, ale czasami zdarza sie niewielkie odstępstwo (wiadomo zawsze się człowiek wpakuje w jakąś jopę w nawierzchni). 

Pilnuj  żeby nie częściej niż co 30 tys. (albo bajlepiej przy każdej wymianie oleju pakietowej (u Ciebie powinno się wyrównać z pakietem przy przeglądzie przy 60 tys.), był wymieniony filtr powietrza, bo pakiet przewiduje co 60 tys., a to zupełna bzdura (dodatkowy koszt ok. 100 zł za wymianę). Za to warto dopłacić.

Jeśli jeździsz spokojnie, to żeby nie wpakować się w dodatkowe koszta, spoglądaj czasem na tylne tarcze, czy od zewnętrznej krawędzi tarczy powierzchnia cierna nie zachodzi nalotem rdzy. Trzeba trochę mocnej pohamować, żeby to przetrzeć w porę, bo jak pierwszy nalot nie zostanie starty, to zrobi się na tarczy rdzawa ściernica, której klocki nie usuną i zostanie extra wymienić klocki plus przetoczyć/wymienić tarcze (z czasem będzie to słychać).  

Trochę uwagi i sensownego dołożenia paru złotych gdzie i kiedy trzeba i warto, i spokojnie możesz przez lata i w sumie porządnie serwisować samochód w ASO w standardzie ponad pakiet, nie ponosząc przy tym jakichś masakrycznych kosztów, i nie szukając na własną rękę kolejnych  "Ziutków" (nie każdy Ziutek będzie miał np. mozliwość wymienić tylne klocki, jeślo masz elektryczny ręczny). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

PS - czy chcesz powiedzieć, że snując się jak emeryt przez przejechane 600 km robię to za intensywnie i  dlatego zmienił mi się interwał wymiany oleju ?

jesli to bedzie jazda z przyczepą to skróci komputer troche interwał, ale szału nie ma, w sensie dalej to będzie np. wymiana oleju ledwo kilka tyś km (3-4tys) szybciej niż 30tyś. km.

1 godzinę temu, czyś napisał(a):

Klocki będą cię czekały po cirka 60 tys przód, i po 80-90 tył, i wymianę klocków można zrobić w ASO, spokojnie tarcze powinny przyjąć drugi komplet, te z ASO są dość trwałe w porównaniu z wieloma zamiennkami, nie piszczą, nie przegrzewają tarczy, równo zbierają tarcze. Geometrię dodatkowo daję do sprawdzenia/korekty co około 45 tys. (zależy jak wypadnie serwis/wymiana oleju, bo przy okazji) - przeważnie jeszcze jest w granicach normy, ale czasami zdarza sie niewielkie odstępstwo (wiadomo zawsze się człowiek wpakuje w jakąś jopę w nawierzchni). 

Tylne tarcze w Kodiaqu to chyba mają do dzisiaj problem, prawie każdemu wymieniali na gwarancji tylne tarcze i klocki przed 30tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, czyś napisał(a):

[ciach]

Do dyskusji dorzucam jeszcze wymianę filtra paliwa... co ile pany wymieniacie? W mnie następuje to wraz z wymianą oleju. W sumie to ja oddaje do mechanika i proszę o 'pakiet full' - olej, wszystkie cztery filtry, żeby nie musieć później pamiętać które kiedy były wymieniane. Przy okazji kontrola podwozia itp... Temat zamyka się w 2-3 godzinach, raz w roku. A jak dobrze wyceluję to i opony przy okazji idą do zmiany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtra paliwa w dieslu VAGa faktycznie nie mam rozkminionego, w benzynie TSi nie ma tego problemu (filt jest wbudowany w pompę paliwa w zbiorniku i innego wymiennego nie ma). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Prusiak napisał(a):

Do dyskusji dorzucam jeszcze wymianę filtra paliwa... co ile pany wymieniacie?

Witam

Od końca - jeżdżę dieslami od kilku dziesiątków lat i filtr paliwa wymieniam zawsze przez zimą - znaczy co roku - i to bardzo chroni układ paliwowy - a konkretnie pompę wtryskową - przed kłopotami.

Co do kilku ostatnich kilku wypowiedzi i porad Kolegów - bardzo dziękuję za wszelkie uwagi - a każda z nich zawsze gdzieś ma jakąś odrobinę doświadczeń osobistych i dlatego są one cenne.

Wróciłem dziś z Modlińskiej - dostałem w serwisie wydrukowany harmonogram wszelkich przeglądów - czasowych i przebiegowych - mego autka i nie jest to jak się okazuje tajne/poufne - a tak prawie chcieli przekonać mnie na infolinii skody.

Dokupiłem sobie 6 litrów oleju 0W20 do następnej wymiany (na fakturę po 50 zeta brutto/litr) oraz dwa korki spustowe z podkładkami po 14 zł/szt - zawsze to zmieniają a jak się nie ma to liczą za nie po jakiś chorych pieniądzach.

To jest bardzo ciekawe zjawisko - obsługa klientów serwisowych znajduje się 4 metry od kantorka sklepu - i w sklepie kupuje się olej po 50 zł/litr a w serwisie - jak nie masz swego oleju - to liczą ci po 100 zł/litr...

Nic to - wróciłem bogatszy o oleje i wiedzę.

Pzdr

Włodek

PS - licznik kilometrowy abo przy tych wymianach poza przeglądowych resetują albo nie resetują - jak sobie klient życzy...

PS 2 - w załączniku otrzymana serwisówka

PGL_Kodiaq_2.0_TDI_110_kW_DSG_QI6_Excel.xlsx

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za spostrzeżenie z ceną oleju. Sprawdzę to :) 

Mater, jak zobaczyłe aktualny planogram czynności serwisowych w pakietach to mi włosy dęba stają. Oj, były cięcia. Jeśli teraz tak to widzą dla klienta indywidualnego, to kaplica. Nie są to kluczowe czy porażająco drogie rzeczy, ale i tak lipa z takim przeciąganiem wymian wszystkiego. popytam, bo wydaje mi się że nastąpiły zmiany.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, czyś napisał(a):

Jeśli teraz tak to widzą dla klienta indywidualnego, to kaplica. Nie są to kluczowe czy porażająco drogie rzeczy, ale i tak lipa z takim przeciąganiem wymian wszystkiego.

Krzysiek - no trzeba jak widać robić pewne wymiany samemu.

Nikt o zdrowych zmysłach nie będzie przeciągał np. wymiany filtra powietrza do 90 tys km - litości - ja taki filtr wymieniam co 30 tys.

Podobnie omawiany filtr paliwa - 90 tys to jakaś masakra - ja tak naprawdę robię to co roku przed zima w trosce o swoja kieszeń w temacie dbania o pompę wtryskową.

Podobnie rozrząd - zawsze się go robiło co 90 lub 120 tys lub co 6 lat - oni piszą 210 tys a to przy przebiegu rzędu 20 tys/rok daje 10 lat - jakaś paranoja - tego nie wytrzyma żaden pasek a jakby co to wiadomo, że silnik jest kolizyjny więc po pęknięciu paska można spokojnie ten silnik zezłomować.

O filtrze p/p już nie wspominam - ostatnio przez zapomnienie w Superbie zostawiłem ten filtr na chyba 40 tys i przy wyjmowaniu to co z niego poleciało to słabo wspominam a oni piszą co 60 tys - po 60 tys to w tym filtrze będą same gniazda much.

Nie wiem też czy po 30 tys nie zrobić pierwszej wymiany oleju w SB?

Ten harmonogram może i dobry jak na floty ale nie dla wstrętnego prywaciarza...

Pzdr

Wlodek

PS czy ktoś wie co to jest wymieniony w tym zestawie czynności NORMALIA co 30 tys.?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, robię to co potrzeba ponad harmonogram, i pisałem o tym. Ciekawi mnie tylko że wcześniej stosowane interwały nie były aż do tego stopnia przeciągnięte, widać, harmonogram jest jak guma w majtach (teraz w dużo  za luźnych barchanach...), rozciągany w nieskończoność :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technika idzie do przodu, edukacja widzę, że stoi w epoce polneza i golfa 2... Od dwudziestu paru lat robię wymiany zgodnie z harmonogramem i specyfikacją samochodu, nigdy nie miałem żadnej awarii. poprzednie auto 460000km, wymiany oleju co 30000km, obecne auto co 20000km, ale na razie mam tylko 125000 przebiegu. monit o wcześniejszą wymianę oleju nigdy mi nie wyskoczył, ale mieszkam na wsi, więc jazda w korkach po mieście jest poprzedzony/zakończony kilkunastoma kilometrami pozamiejskimi.

Ciekawe dlaczgo chętniej słuchacie jakichś niedoedukowanych przygłupów z youtuba niż fachowców, którzy kilanaście/dziesiąt lat poświęcili na edukację i zdobywanie wiedzy i doświadczenia. Szkoda, że konsekwencje niszczenia środowiska, propagowane przez tych przygłupów ponosimy wszycy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.