Skocz do zawartości

Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Nie wiedziałem gdzie wkleić temat i ten dział wydał mi się najodpowiedniejszy.

Mam dwa pytania w temacie oleju w silniku:

1. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Mam teraz świeże auto - pierwszą wymianę zrobię po 3 - 4 tys. km i wleję ten wynalazek VW 0W20, bo taki już sobie kupiłem w ASO wraz z filtrem oleju - i nawet nie pytali o dziwo po co kupuję ....

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

W  ASO na Modlińskiej w Warszawie leją to cudo VW 0W20 i mówią, że jak klient chce to wleją 0W30, ale ich olej - a jak czytam to widzę, że to ich cudo nie ma najlepszych opinii

To na czym tak naprawdę jeździć ?

Kiedyś Skoda rekomendowała Castrol i teraz co ?

I tu mam drugie pytanie:

2. Czy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO a u zaprzyjaźnionego mechanika po sąsiedzku ?

Oczywiście przeglądy co tyle, co ile każe sobie robić ASO to robić będę, ale zmiany olejów co 30 tys to jest eko-terrorystyczne przegięcie - już nasz Kolega Bartek słusznie napisał w innym wątku:

"warto olej zmieniać częściej niż te 30tys km. W 2.0 TDI rozrząd też warto dużo szybciej np.120-150tys a nie jak rekomenduje ASO po 210tys, bo zdarza się że np. pompa wody puszcza, duzo zależy od eksploatacji, wiadomo auto jeżdzone w trasie zrobi bezawaryjnie większy przebieg niż jeżdzone w koło komina. W DSG też na pewno warto zmienić olej po 60tys a nie po 120tys. 2.0 TDI to masz to sam wiesz"

Nie ukrywam, że rzecz tyczy kasy - sąsiad/mechanik z serwisem AUTO weźmie za taką wymianę stówkę a w ASO skroją mnie jak za zboże - a wymiana samego oleju + filtra nie wykracza chyba jak dotąd poza umiejętności normalnego mechanika w normalnym serwisie ...

Z góry dzięki za info...

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

. jaki olej - tak naprawdę - radzilibyście stosować to silnika w Kodiaqu 2,0 l TDI 150 KM ?

Taki jaki rekomenduje producent ( lepkości, aprobaty itp. ) Producent oleju ma tu w tej chwili mniejsze znaczenie.

Od pewnego czasu zaczął się problem z dobieraniem olejów. Można naprawdę więcej szkody zrobić silnikowi niż dobrego.

Taka klasa jak piszesz 0W20 to do niedawna w ogóle nie istniała.  Ja na przykład mam w tej chwili zalecany niby zwykły 5W30 ale... musu mieć aprobatę Renault RN17.

Taką aprobatę mają na razie tylko dwie firmy. I mogę sobie lubić kogoś lub nie. I tak mogę wybrać tylko z tych dwóch. I jeżdżę na tym z fatalnymi opiniami. Jak wlejesz inny przepada gwarancja :niewiem:

Jako ciekawostkę napiszę. Wymieniałem pierwszy raz olej po 4 tys. ( producent przewiduje 30 tys. albo 2 lata ) , swój w ASO, żeby mieć udokumentowane. Następnym razem znowu chciałem wymienić olej w ASO po roku. Okazało się, że nie ma z tym problemu ale i tak będę musiał wymienić olej po dwóch latach od produkcji bo przepadnie gwarancja. Wychodziło to za 4 miesiące i nie było dyskusji, że przecież będą udokumentowane wcześniejsze wymiany :puk: Więc sobie odpuściłem i wymieniłem po tych 2 latach. Logiki zero.

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Następną wymianę zrobię około przebiegu 10 tys i dalej chcę zmieniać olej po ludzku co 10 tys. km.

Bardzo słusznie :ok:

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

zy taką wymianę oleju z filtrem - filtr oryginalny - kupiony w ASO - będzie widzieć komputer jak nie wykonam tego w ASO

Nie powinno być z tym problemu po prawidłowym skasowaniu komunikatu inspekcji olejowej. Tu uwaga, można wprowadzać różne interwały do kolejnej inspekcji ( przynajmniej tak było ) więc pasuje, żeby to zrobił ktoś zorientowany.

 

Edytowane przez BUMERANG (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BUMERANG napisał(a):

Ja na przykład mam w tej chwili zalecany niby zwykły 5W30 ale... musu mieć aprobatę Renault RN17.

Taką aprobatę mają na razie tylko dwie firmy. I mogę sobie lubić kogoś lub nie. I tak mogę wybrać tylko z tych dwóch. I jeżdżę na tym z fatalnymi opiniami. Jak wlejesz inny przepada gwarancja :niewiem:

Polecam Yacco Lube 5w30 rn17 najlepszy olej do 1,3 tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, BUMERANG napisał(a):

Nie powinno być z tym problemu po prawidłowym skasowaniu komunikatu inspekcji olejowej. Tu uwaga, można wprowadzać różne interwały do kolejnej inspekcji ( przynajmniej tak było ) więc pasuje, żeby to zrobił ktoś zorientowany.

Rafał - żebyśmy dobrze się zrozumieli - ja nie chcę absolutnie grzebać w komputerze samochodu i w oryginalnych interwałach zmian oleju - niech sobie ten system pokazuje to co mu zaprogramowali i co ma pokazywać czyli te ich 30 tys

Ja po tych 30. tysiącach km do tego ASO na taką wymianę oczywiście pojadę i niech tą wymianę oni zrobią - tym bardziej, że kupując auto zapłaciłem z góry za wszelkie serwisy (robocizna + materiały) we wszystkich zaplanowanych serwisach w ASO okresie 4 lat lub 80 tys km - wyliczyłem, że kupno tego pakietu wszystkich tych serwisów jest opłacalne finansowo i to po obecnych cenach a bóg wie jakie ceny będą w przyszłości, ale to mnie już mało obchodzi, bo mam to wszystko już z góry zapłacone.

Ja jedynie w okresie do tego ich pierwszego przeglądu po 30 tys. (co za kretyn to wymyślił ?) chcę zrobić wymiany olejów po 4 tys, po 10 tys i po 20 tys. czyli chcę zrobić dodatkowe 3 wymiany tak jak dobry pan bóg przykazał robić...

Filtry na wszystkie te wymiany mam już kupione oryginalne w ASO - mam fakturę - więc tu żadnych zamienników nie będzie a oleje sobie dokupię - jak piszesz, żeby lać ten przez nich zalecany to tak będę lał te ich VW 0W20.

I tego dotyczyło moje pytanie czy taka wymiana nie będzie widoczna w komputerze samochodu ?

Choć moim zdaniem nie powinna być widziana, chyba, że komputer widzi rozkręcanie filtra, ale nie wydaje mi się - stad moje - może niepotrzebne - pytanie ...

Pzdr

Włodek

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Choć moim zdaniem nie powinna być widziana, chyba, że komputer widzi rozkręcanie filtra, ale nie wydaje mi się - stad moje - może niepotrzebne - pytanie ...

Teraz to wszystko jest możliwe :D  Ale tu raczej nie powinno być problemu. Zobacz czy serwis nie znaczy jakoś filtra czy korka spustowego.

Sprawdź jeszcze czy masz bagnet do kontroli oleju bo w Audi to już nie ma  :niewiem: :puk:

2 godziny temu, Cichy56 napisał(a):

Polecam Yacco Lube 5w30 rn17 najlepszy olej do 1,3 tce.

Może i najlepszy ale cena zabija i dostępność też słaba. Chyba, że źle szukałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie mam pakiet 4 lata/160tys i szczerze mówiąc, tak jak w poprzednich samochodach, cały czas leję to co fabryka przewidziała, i między wymianami "pakietowymi" też w ASO, trudno że skroją, ale nie chcę potem użerać się że gdyby coś się wydarzyło, to niby nie halo przez "zewnętrzny" olej czy jego wymiany, a z drugiej strony - co chwila mieć inny olej (raz swój, raz "ichni" z pakietu) i w silniku bełt dodatków itp. (przecież nikt tego nieb będzie płukał co wymina) - gdyby chcieć zastosować inny olej, "lepszy". Mając odnotowane w bazie częstsze wymiany oleju, gdyby coś się w okresie gwarancji miało dziać np. z turbiną itp, jesteś na mocnej pozycji, że dbałeś ponad przeciętną. 

U mnie jest kilku delerów skody, u jednego z nich można było wybrać co ma być lane, w stałej ofercie "z beczki" mieli fabrykę albo... orlenowski long life, i przyznam, że w samochodzie który kręcił nieduże przebiegi ten orlen "po taniości" (to było zdaje się 100 vs 250 zł) sprawdzał się dobrze, wymiana co rok, samochód nadal jeździ jak złoto, chociaż teraz dla odmiany trzaska duże przebiegi (już nie u mnie, ale jestem w kontakcie), a silnik z tych "podejrzanych" (1.2tsi). 

Co do różnych opinii nt. oleju "fabrycznego" (lanego przez ASO z beczki czy konfekcjonowanego w bańkach pod logo VAG), jeśli przewidujesz częstsze wymiany niż co 30 tys., tj. co 15 tys. lub częściej (kiedyś pisałeś że co 10tkm), on nie jest aż tak zły żeby tego przebiegu miał nie przetrzymać (a każdy olej LL, choćby super hiper, po 15 tys. km to już lura olejopodobna, lepiej lub gorzej trzymana w kupie przez dodatki lub... dolewki). Tego bym się raczej nie obawiał (bardziej tego, że w konkretnym ASO mogą "kasować" za olej VW a lać cokolwiek - to już kwestia ASO, u siebie nie mam takich obaw). Ludzie na tym "fabrycznym" oleju wykręcają wielosettysięczne przebiegi, i nic się nie dzieje. Kiedyś przez lata były to zdaje się produkty castrola, ostatnie parę lat grupa VAGa przerzucieła się mocno na współpracę z shellem:  

Volkswagen Group Polska oraz Shell wprowadzają nowy olej silnikowy 0W-30 Longlife III FE

Zobacz wątek - Nowy dostawca olei na VAG • .: AUDI KLUB POLSKA :. •

Zresztą, to samo było w oplu, przy wymianach co 15 tys. lany był GM-owski "fabryczny" (zupełna tanioszka przy zakupie w sklepie), i nie zauważyłem żeby coś się działo ze względu na ten olej, a olej pochodził z niedużej rafinerii, zupełnie nie znanej na rynku detalicznym. 

Przy planowanych częstszych zmianach, nie ma chyba co robić napinki z marką oleju. Chcemy przeważnie jak najlepiej dla silnika, ale przez to dajemy się naciąć na marketingowy bełkot za który więcej płacimy niż za sam olej. 

Co do tego czy komp "widzi" dodatkową wymianę - może widzieć. Ten komputer nigdy "nie usypia" do końca, już otwarcie drzwi z c.z. czy keylesa aktywuje część systemów. Np. co do dolewek, monitorowanie czy i kiedy użytkownik zareagował na monit, czy choćby sprawdził stan, zapisywne jest poprzez odnotowane otwarcie... pokrywy silnika (zapisuje się i monit, i takie zdarzenie jak otwarcie maski). Ostatnio w serwisie usłyszałem że i od kiedy dokładnie zlewałem monit kompa, tzn. nie tylko nie dolałem, ale nie sprawdziłem poziomu oleju (przejechałem raptem parę km, bo i tak miała być wymiana ale parę dni minęło) :) 

Z tego dco pamiętam, monit i komunikat "znika" po dolewce jeszcze przed pierwszym odpaleniem silnika po dolaniu

Raczej więc po wymianie oleju będziesz miał zapisany chwilowy niski stan i chwilowe za niskie ciśnienie (napełnienie układu - zassanie oleju przez smok i napełnienie filtra - musi ten chwilowe niskie ciśnienie spowodować, dużo dłuższe nież przy normalnym rozruchu). 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, kleo77 napisał(a):

Załóż tylko oryginalne filtry VAG olej ten przez nich stosowany i o temacie zapomnij.

Dzięki Łukasz - tak myślałem ale szukałem potwierdzenia.

A olej zamierzam zmieniać co 10 tys i wtedy faktycznie nie ma co się napinać na lepszy olej - poczytałem w międzyczasie o tych olejach Long Live 0W20 i 0W30 i tak jak napisał Krzysztof powyżej:

38 minut temu, czyś napisał(a):

jeśli przewidujesz częstsze wymiany niż co 30 tys., tj. co 15 tys. lub częściej (kiedyś pisałeś że co 10tkm), on nie jest aż tak zły żeby tego przebiegu miał nie przetrzymać

A przy budce to zdaje się i częstsze zmiany są zalecane - tzn co 8 tys...

Także Koledzy - dzięki za info - myślę, że będzie z tymi olejami LL OK.

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, czyś napisał(a):

czy choćby sprawdził stan, zapisywne jest poprzez odnotowane otwarcie

To ja jeszcze dodam, że opisywany przez kolegę w grupie VAG przypadek wygląda tak: 

Kontrolka oleju ma dwa "kolory" pomarańczowy i czerwony. Jak poziom oleju spada i jest poniżej normy (ale jeszcze nie zagraża silnikowi i można dalej jechać) zapala się w kolorze pomarańczowym......I teraz komputer faktycznie zarejestruje otwarcie maski (wystarczy otworzyć maskę i ją zamknąć nic więcej nie robić) komputer uznaje, że poziom oleju został sprawdzony i pomarańczowa kontrolka oleju na jakiś czas zgaśnie - za jakiś czas oczywiście pojawi się ponownie albo w pomarańczu albo już czerowona bo poziom oleju spadnie do wartości krytycznych. Jak masz pomarańczową kontrolkę i nie dolejesz oleju to takie coś zostanie właśnie wyłapane przez kompa.

natomiast wymiana dokonywana jest na wyłączonym całkowicie zapłonie - po zalaniu oleju następuje rozruch silnika. Praktycznie jak masz sprawne auto to kontrolki po uruchomieniu (w tym oleju ) gasną w takim samym czasie jak normalny rozruch więc tam nie będzie żadnego śladu że olej był wymieniany.

Edytowane przez kleo77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, kleo77 napisał(a):

natomiast wymiana dokonywana jest na wyłączonym całkowicie zapłonie - po zalaniu oleju następuje rozruch silnika. Praktycznie jak masz sprawne auto to kontrolki po uruchomieniu (w tym oleju ) gasną w takim samym czasie jak normalny rozruch więc tam nie będzie żadnego śladu że olej był wymieniany.

I to jest Łukasz informacja warta kilkaset zeta przy każdej wymianie - także filtry oleju kupiłem a ASO - olej kupię, ale czy muszę za samą robociznę płacić w ASO chora kasę?

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, BuryKocur napisał(a):

samą robociznę płacić w ASO chora kasę?

No właśnie, więc ja zawsze tak robiłem że jak auto było na gwarancji to wymiany były najczęściej co 30k (według producenta) lub (wg wskazań komputera). A ja zmieniałem poza ASO olej co 10-15k i dodatkowo to co wskazał komputer już w ASO. Ale "swoje" wymiany zawsze robię poza ASO - tak jak mówisz gdyby ceny były z kategorii "normalnych" w ASO to nie trzeba by kombinować.

Edytowane przez kleo77 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

30 tys. (co za kretyn to wymyślił ?) chcę zrobić wymiany olejów po 4 tys, po 10 tys i po 20 tys. czyli chcę zrobić dodatkowe 3 wymiany tak jak dobry pan bóg przykazał robić...

Lepiej wierzyć inżynierom niż panom bogom ;) Takie wymiany nie mają kompletnie sensu, zanieczyczasz tylko niepotrzebnie środowisko nadmiarowymi odpadami. chyba że ciągniesz przyczepę przez cały czas...

Poprzednią osobówką (opel astra II) nastukałem 460000km, wymiany oleju co 30000km. Jak sprzedawałem silnik pracował jak zegarek. Jeśli producent przewidział taki interwał to warto się tego trzymać - o ile nie zachodzą przesłanki wymienione w instrukcji obsługi. Poza tymi przesłankami, częstsze wymiany nie mają żadnego sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam wrażenie że nie ma sensu tak często wymieniać oleju.

Pierwsza wymiana po tych 4-5kkm, ok niech będzie...

ale później 2lata i te 20kkm (nie już koniecznie 30kkm) spokojnie, bo te oleje wytrzymują (to już nie olej przypominający rzepakowy, tylko chemicznie zaprojektowany olej silnikowy).

Skoda ekologii i kasy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misio napisał(a):

Skoda ekologii i kasy...

Jak oddajesz do recyklingu to ekologia nie ucierpi a kasę każdy wydaje jak chce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.