Skocz do zawartości

Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

11 minut temu, jacek00 napisał(a):

Przecież ten silnik przez lata przeszedł masę ulepszeń, wyeliminowano wszystkie błędy i choroby wieku dziecięcego.

Ale ja miałem 2003 i 2004 więc dziecięce...

Ale to też prawda...

13 minut temu, jacek00 napisał(a):

Podejrzewam, że większość obracających panewek była z autach z importu gdzie handlarz skręcił licznik o połowę albo i więcej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 166
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

50 minut temu, czyś napisał(a):

Ale fak jest faktem, było sporo przypadków obrócenia panewek poniżej 150 tysia, w przytłaczającej większości przy trzymaniu się "zalecanych" 30 tys.

Sprawdzam ten fakt: pokaż sytatystyki:
rocznik - model silnika - ilość jednostek wyprodukowanych - ilość jednstek w których wystąpiła ta wada - interwał zmiany oleju 

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Misio napisał(a):

Ale 1,5 one jeździły na półsyntetyku...

A co to jakaś padlina ten półsyntetyk :niewiem: Właśnie chodzi o te 15 tys, a nie 30.

Jeździłem kiedyś Opelkiem Combo. Ten miał skrócony interwał wymiany z zalecanych 15 tys. na 7,5 tys. I to przez serwis ASO, a nie Pana Janka z za płota.

Auto było po prostu przewidziane do cięższych warunków eksploatacji. I to nie było 30 lat temu... Pewnie naciągali firmę na kase :palacz:

1 minutę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Sprawdzam ten fakt: pokaż sytatystyki:

Tak to można w nieskończoność. Ile silników z interwałem 30 tys. nie obróciło panewek :niewiem:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, BUMERANG napisał(a):

A co to jakaś padlina ten półsyntetyk :niewiem: Właśnie chodzi o te 15 tys, a nie 30.

Jednak uważam że półsyntetyku jest jednak troszkę gorszym olejem niż pełny...dlatego tam stosowałem i stosuje 15 kkm, do mineralnego bym polecał 10kkm.

Do 30 też nie namawiam...ale pisze że ja wymieniam pełny syntetyk co 20 i uważam, że jest to dobry kompromis...między jego wytrzymałością, ekologią a ekonomią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, jacek00 napisał(a):

Przecież ten silnik przez lata przeszedł masę ulepszeń, wyeliminowano wszystkie błędy i choroby wieku dziecięcego. I nie jest to jakiś odosobniony przypadek. Praktycznie każdy producent ma taki silnik.

I jak to się ma do twierdzenia że teraz jest taka wspaniała technika. Przecież teraz silniki są coraz gorsze (ekologia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum seata ateci jest ciekawy temat dot. olejów i ich bazy. Po lekturze forum i rozmowie z osobą która tuningowała moją atece leje ravenol (droższy) lub eurol (tańszy). Mam ten sam silnik 2.0 tdi 150 (na rolkach miał 164 :-)). Miłego dnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ze względu na ekologię stały się zbyt skomplikowane. 
Czyli kiedy były mniej skomplikowane? 20-30 lat temu? Poza tym, to że nie da się obecnie naprawić auta młotkiem w stodole nie oznacza automatycznie że silnik jest gorszym. W mojej ocenie jest wręcz przeciwnie. Materiały są dużo lepsze, duzo bardziej wytrzymałe. Dzisiaj producenci są w stanie zrobić dużo lepszy silnik, dużo mocniejszy, bardziej wytrzymały niż jeszcze kilkanaście lat temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomniany silnik Renault 1,5 miał obracające się panewki bo Ci "wspaniali " inżynierowie stwierdzili że nie będą robić zamków na panewkach co pokazali "debile " na Youtube. Są jeszcze łuszczące się paski rozrządu w kąpieli olejowej i zatykające smok pompy olejowej i masa innych wynalazków. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Cichy56 napisał(a):

Wspomniany silnik Renault 1,5 miał obracające się panewki bo Ci "wspaniali " inżynierowie stwierdzili że nie będą robić zamków na panewkach co pokazali "debile " na Youtube. Są jeszcze łuszczące się paski rozrządu w kąpieli olejowej i zatykające smok pompy olejowej i masa innych wynalazków. 

Czyli te 30 lat temu z silnikami absolutnie nie było problemów? Nie było silników, które wymagałyby remontu generalnego po 100k km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek nie zrozumiałeś mnie. Napisałeś wcześniej że silnik Renault miał wiele błędów i chorób wieku dziecięcego co przeczy teorii kol. Łza Włóczynutka że inżynierowie są nieomylni i ja się z Tobą g zgadzam. Dlatego zmieniam olej częściej i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cichy56 napisał(a):

Wspomniany silnik Renault 1,5 miał obracające się panewki bo Ci "wspaniali " inżynierowie stwierdzili że nie będą robić zamków na panewkach co pokazali "debile " na Youtube. Są jeszcze łuszczące się paski rozrządu w kąpieli olejowej i zatykające smok pompy olejowej i masa innych wynalazków. 

Zamki nie mają nic do rzeczy. Korba łamana jest mocniejsza od klasycznej (tam gdzie są zamki), a prawidłowo dobrana panewka bez zamka siedzi w korbie równie mocno co ta z zamkiem (to nie zamek, a zamontowanie pokrywy łba korbowodu powoduje ściśnięcie i zablokowanie panewki w łbie korbowodu. Panewki obracają się nie przez brak zamka, brak zamka w końcowym stadium zniszczenia panewki ułatwi obrót, ale obrót jest tylko wtórnym następstwem defektu panewki, a nie tego defektu samoistną przyczyną. Zamek czy jego brak ani nie chronią przed usterką panewki, ani przed jej następstwami. Zamek nie zabezpieczy też w pełni już uszkodzonej panewki przed obróceniem, ani nie uratuje silnika, kiedy uszkodzona panewka pracuje ciernie w temeperaturze narastającej stopniowo aż do temperatury płynięcia panewki. Zamek tej temperatury też nie wytrzyma, a jeśli nawet jakimś cudem utrzyma panewkę, to jej zwłoki wprawdzie się nie obrócą, a złączą się (stopią) z łbem korbowodu lub gniazdem w bloku/pokrywie - i to też już kaplica, tak samo, mimo że formalnie panewka się nie obróciła, wał złom (przeważnie złom, rzadko daje się uratować), korby złom, blok złom bo i tak przeważnie zanim panewka popłynie, to gniazda poharata, albo ratowanie się legalizacją (pokrywy panewek głównych lub dolną skrzynkę silnika, jesli awaria dotyczyła panewek głównych i jest jeszcze co ratować,  zwykle trzeba by i tak wziąć z innego silnika, bo po przegrzaniu są trefne). I tak taka naprawa jest już nieopłacalna. 

Czy panewka się obróci (bez zamka), czy nawet nie obróci (z zamkiem), kwestia wtórna, jeśli wcześniej panewka i tak padła. 

A że wyraźne obrócenie panewek częściej zdarzało się ostatnio właśnie w silnikach z łamanymi korbami, utarło się, że to brak zamka jest przyczyną obrócenia panewki. Klęknięcie panewki tam gdzie nie ma zamka kojarzone jest z jej obróceniem jako widocznym skutkiem usterki, przez co błędnie utożsamia się brak zamka z przyczyną awarii panewki, i fakt, przy zamku zwłoki uszkodzonej panewki rzadziej się obracają (bardziej łamią, miażdżą lub stapiają z korbowodem/blokiem), co jednak nie znaczy że zamek może uchronić przed defektem panewki. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Cichy56 napisał(a):

Z tego wynika że warto częściej zmieniać olej

I tu dyskusja zatoczyła koło :D

Czyli co - wymiana co 10 tys ? :brawo:

Pzdr

Wł.

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.