Skocz do zawartości

Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

Tyle że recykling też obciąża ekologię, bardziej niż gdyby dany olej pracował o te 50-100% dłużej i dopiero wówczas został zrecyklingowany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 166
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

2 godziny temu, Misio napisał(a):

Tyle że recykling też obciąża ekologię, bardziej niż gdyby dany olej pracował o te 50-100% dłużej i dopiero wówczas został zrecyklingowany...

Są filmiki jak wyglądają silniki w środku po takiej  wymianie oleju . I jestem ciekawy co jest bardziej ekologiczne ,jazda z czystym sprawnym czy zużywającym więcej paliwa i oleju zaklejonym nagarem silnikiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja słyszałem od mechaników to częstsza wymiana oleju posłuży też wtedy, gdy jeździmy przeważnie w ruchu miejskim. A przyczyną jest kolejne ekologiczne udogodnienie, tj. wypalanie DPF. Nie ma sie co rozpisywać jak to działa bo po wielu latach to już każdy posiadacz nowoczesnego diesla wie co i jak, ale efektem takiego częstego wypalania jest rozrzedzony olej silnikowy. A co za tym idzie, właściwości smarne tegoż zaczynają odbiegać od zakładanych i ...

P.S.
Ja w swoim VW TDI 2,0 150KM wymieniam od samego początku na taki sam jaki mi wymieniano w ASO, co 15 tys. km Castrol Edge 5W30. Póki co 155 tys km bezawaryjnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Prusiak napisał(a):

Ja w swoim VW TDI 2,0 150KM wymieniam od samego początku na taki sam jaki mi wymieniano w ASO, co 15 tys. km Castrol Edge 5W30. Póki co 155 tys km bezawaryjnej jazdy.

A na początku - kiedy zrobiłeś Kolego pierwsza wymianę i czy robiłeś to w ASO czy gdzieś na boku ?

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, BuryKocur napisał(a):

A na początku - kiedy zrobiłeś Kolego pierwsza wymianę i czy robiłeś to w ASO czy gdzieś na boku ?

W ASO było od początku (co 15 tys.) do końca gwarancji :D Potem znajomy warsztat. Pierwsza wymiana to już nie pamiętam... Ale chyba tak jak ASO sobie żądało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się, więc się wypowiem :].

Ostatnio ze względu na zakup nowego auta daily, szukałem informacji jaki olej stosować. Okazało się że jest grupa ludzi, która dość dogłębnie analizuje sprawy oleju i ich jakości - forum oil club. Dobre opinie na tym forum zbiera Orlen Platinum Max Expert V spełniający normę VW Standard 504 00/ VW Standard 507 00. No i ja chyba się skuszę aby w swoim 2.0 TDi w Sharanie zamienić dotychczasowy VALVOLINE 5W-30 SYNPOWER XL-III C3 przejść na wspomnianego wyżej Orlena. Niestety Daczka musi mieć olej spełniający RN17 i tu zostanę przy Casrtolu (ciężko o cokolwiek innego sensownego spełniającego normy Renault). Wymiana w każdym aucie u mnie oczywiście co max 10 kkm. Na czym opieram swoje przemyślenia odnośnie oleju? Jak ktoś ma czas, można popatrzeć co tam w laboratorium chłopakom wychodzi z olejami i przy jakich przebiegach:
https://www.youtube.com/@R2D-laboratoriumdlakierowcow/

i samemu wyciągnąć wnioski. 

 

 

20 godzin temu, BUMERANG napisał(a):

Ja na przykład mam w tej chwili zalecany niby zwykły 5W30 ale... musu mieć aprobatę Renault RN17.

Taką aprobatę mają na razie tylko dwie firmy. I mogę sobie lubić kogoś lub nie. I tak mogę wybrać tylko z tych dwóch. I jeżdżę na tym z fatalnymi opiniami. Jak wlejesz inny przepada gwarancja :niewiem:

No dobra rozumiem że chodzi Ci o Castrola i elfa. 

A jest jeszcze:

  • Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W30 
  • Mannol ENERGY FORMULA PD 5W-40
  • TOTAL 5W-30 QUARTZ INEO R-PLUS
  • Motul SPECIFIC 17 5W30
  • Liqui Moly Top Tec 441 5W-30

Więc jakiś wybór już jest :yes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Tomii napisał(a):

i tu zostanę przy Casrtolu (ciężko o cokolwiek innego sensownego spełniającego normy Renault). Wymiana w każdym aucie u mnie oczywiście co max 10 kkm.

Ja wczoraj przeczytałem 52 strony wątków na stronie Kodiaq-Klub:

https://www.kodiaq-klub.pl/forum/viewforum.php?f=17

i zostanę przy oleju z ASO znaczy Long Live 0W20.

Pierwsza wymiana za chwilę po 2 tys - potem po następnych 8 tys. a potem jak pan bóg przykazał co 10 tys.

W międzyczasie wplecione będą niepłatne wymiany serwisowe co 30 tys.

Ale na oleju zostanę chyba tym skodowskim.

Pzdr

Włodek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Prusiak napisał(a):

efektem takiego częstego wypalania jest rozrzedzony olej silnikowy. A co za tym idzie, właściwości smarne tegoż zaczynają odbiegać od zakładanych i ...

Dlatego oprogramowanie silników ma zabezpieczenie na rozrzedzenie oleju i gdy parametry spadną wyświetlają informacje o konieczności wymiany oleju. Mi się nigdy to nie przytrafiło, ale faktycznie ludziom, którzy dużo jeżdża po mieście, mieli takie monity i zmieniali wcześniej.

W każdym razie, zespoły które zajmują się projektowaniem, testoweniem, budową, ulepszeniem silników, to nie są sebixy z ulicy, tylko ludzie z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Nie ma sensu nie sotosować się do ich zaleceń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Nie ma sensu nie sotosować się do ich zaleceń.

Dlatego po przeczytaniu 52 podstron wątków o olejach zdecydowałem się na pozostanie przy oleju sugerowanym przez producenta.

Pzdr

Wł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Nie ma sensu nie sotosować się do ich zaleceń.

Ok spoko. Czemu zalecenia tych samych inżynierów, są różne dla tych samych aut używanych na różnych kontynentach, ale w tej samej szerokości geograficznej? No i co złego jest w stosowaniu zaleceń dla innego kontynentu niż Europa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Tomii napisał(a):

 

Ok spoko. Czemu zalecenia tych samych inżynierów, są różne dla tych samych aut używanych na różnych kontynentach, ale w tej samej szerokości geograficznej? No i co złego jest w stosowaniu zaleceń dla innego kontynentu niż Europa? 

Nie Tomii czy o to ci chodzi .... oleje, a dokładnie odpowiednia ich lepkość,  dobiera się do warunków w jakich są eksploatowane samochody... :thank: Dlatego ja twardo trzymam się zaleceń producenta co do Oleju... i jego parametrów 5W30 i norma VW 504 00/ 507 00

Edytowane przez Prusiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Prusiak napisał(a):

Nie Tomii czy o to ci chodzi .... oleje, a dokładnie odpowiednia ich lepkość,  dobiera się do warunków w jakich są eksploatowane samochody... :thank: Dlatego ja twardo trzymam się zaleceń producenta co do Oleju... i jego parametrów 5W30 i norma VW 504 00/ 507 00

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Prusiak napisał(a):

Nie Tomii czy o to ci chodzi .... oleje, a dokładnie odpowiednia ich lepkość,  dobiera się do warunków w jakich są eksploatowane samochody... :thank: Dlatego ja twardo trzymam się zaleceń producenta co do Oleju... i jego parametrów 5W30 i norma VW 504 00/ 507 00

Nie chodzi mi o coś innego. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież w europejskich autach interwał określa komputer, który nadzoruje sposób i styl jazdy itd. Więc interwał 2 lata lub 30k km jest to okres maksymalny. U mnie zawsze komp szybciej kazał jechać na zmianę oleju. 

A co do filmiku to gość nie odróżnia mili od kilometrów i twierdzi, że tam interwał wymiany jest o 3x bardziej skrócony niz w EU default_biggrin.png i porównuje standard service do long life service. Przecięż Long Life service też jest przewidziany dla konkretnych przypadków. Jeśli auto pracuje w ciężkich warunkach, np jeździ głównie w mieście na krótkich odcinkach to każdy producent zaleca szybsze wymiany oleju. 

W Fordzie obecnie też mam interwał niby co 2 lata lub 30k km. Ale samochód, na podstawie tylko 1 miesiąca jazdy, skrócił mi już dystans wymiany do roku lub 25k km. Pewnie ten interwał się jeszcze skróci.

Screenshot_2023-03-06-14-12-01-068_com_ford_fordpasseu.thumb.jpg.1bc9f4f5e6dcfbacb05a04f0064bac86.jpg
 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zmienił(a) tytuł na Jaki stosować olej do silnika 2,0 TDI 150 KM [Interwał zmiany oleju]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.