Skocz do zawartości

Skoda Octavia IV generacji (silnik 2,0 D) prośba o opinie


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Właśnie mi odpowiedział przedstawiciel handlowy z salonu Skoda Bednarek z Łodzi - poniżej info - i mam zachwostkę - brać to czy nie ?

Pzdr

Włodzimierz Ring

 

W odpowiedzi na pytania z rozmowy telefonicznej:

·         Skrzynia DSG w Kodiaqu 1.5 TSI to skrzynia sucha

t

 

 

W Kodiaqu chyba rodzaj skrzyni to DQ381 w wersji 4x4 i DQ200 w ośce. Nie wiem czy takiemu handlowcowi można w 100% zaufać. Próbował bym uzyskać potwierdzenie tej informacji z innego źródła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

16 minut temu, BuryKocur napisał(a):

W odpowiedzi na pytania z rozmowy telefonicznej:

·         Skrzynia DSG w Kodiaqu 1.5 TSI to skrzynia sucha

Powiedz temu sprzedawcy niech się douczy. To jest skrzynia DQ381:

image.png.a81b1ff06261e19410d069cc732ffb2d.png

3 minuty temu, Tomii napisał(a):

W Kodiaqu chyba rodzaj skrzyni to DQ381 w wersji 4x4 i DQ200 w ośce.

W kodiaqu nigdy nie było DQ200

 

3 minuty temu, Tomii napisał(a):

Nie wiem czy takiemu handlowcowi można w 100% zaufać. Próbował bym uzyskać potwierdzenie tej informacji z innego źródła. 

Dokładnie, mogę podesłać zdjęcie swojego 1.5 FWD ze skrzynią DQ381 pod maską :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, golob napisał(a):

W kodiaqu nigdy nie było DQ200

 

Oj w tym VW to zawsze coś wymyślą innego od reguły :] , i się później handlowcy nie mogą połapać. Czy w mniejszych skodach z tym silnikiem nie montowali DQ200? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Tomii napisał(a):

Oj w tym VW to zawsze coś wymyślą innego od reguły :] , i się później handlowcy nie mogą połapać.

Dokładnie, namieszane jest.

14 minut temu, Tomii napisał(a):

Czy w mniejszych schodach z tym silnikiem nie montowali DQ200? 

Tak, wszystkie silniki TDI/TSI mniejsze niż 1.6 (oraz 2.0TDI o obniżonej mocy np. 115km teraz w skodzie) mają skrzynie DQ200 zawsze, oprócz Kodiaqa i familii (czyli Tiguan, Terraco) oraz Sharana i Alhambry.

 

14 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Nawet z silnikiem 1,5 TSI ?

No tak, mam dokładnie taki, więc wiem co mam :) - tylko Kodiaq a nie Karoq, żebyśmy nie mylili. W Karoqu 1.5 jest już DQ200.

 

Edytowane przez golob (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomii napisał(a):

Nie wiem czy takiemu handlowcowi można w 100% zaufać.

3 godziny temu, Tomii napisał(a):

i się później handlowcy nie mogą połapać.

Słuchajcie - to jest kino na kółkach i jeszcze w wersji objazdowej :drive:

Zadaję człowiekowi pytanie - handlowcowi od sprzedaży samochodów u dialera:

"I drugie pytanie – czy podłączenia elektryki do haka  uwzględnia piny 9, 10, 11 oraz 13 ?

Są to piny do podłączenia zasilania przyczepy kempingowej i zwykle występują jako osobna wiązka."

I otrzymuję odpowiedź:

"Hak holowniczy możemy zamówić 7 PIN lub 13 PIN.

"

 

Więc niezrażony drążę temat dalej udając, że jestem blondynką:

"pytanie drugie, które poniżej zadałem co do haka - ja nie pytałem o wtyczkę – bo ta może być albo 7. albo 13. pinowa.

 

Ja pytam o podłączenia we wtyczce – więc powtórzę je  - czy we gniazdku w haku - trzynasto-pinowym -  podłączone są w gniazdku piny  9, 10, 11 oraz 13 służące do zasilania od strony samochodu przyczepy kempingowej?"

i otrzymuję odpowiedź - odpowiedź od handlowca z firmy sprzedającej samochody a nie z bazaru - tak ma w stopce maila:

Specjalista ds. Sprzedaży Samochodów Nowych
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA Auto nr 201

BEDNAREK

I jego odpowiedź na moje pytanie:

"Jeśli chodzi o hak holowniczy, nie znam jego dokładnej budowy, natomiast zaproponowany poniżej reduktor gniazda haka holowniczego służy do holowania przyczepy kampingowej.

https://sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/569/reduktor-gniazda-haka-holowniczego-137.html

 

Mamusiu !!! pomocy, bo wyjdę z siebie i stanę obok...

Ja chyba nie dam rady psychicznie kupić tego samochodu...:(

Idę sobie walnąć coś głębszego przed dalszą rozmową z tym "specjalistą" ...

Pzdr

Włodek

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, BuryKocur napisał(a):

Mamusiu !!! pomocy, bo wyjdę z siebie i stanę obok...

Ja chyba nie dam rady psychicznie kupić tego samochodu...:(

Idę sobie walnąć coś głębszego przed dalszą rozmową z tym "specjalistą" ...

Pzdr

Włodek

E tam, nie ma co się zrażać do sprzedawcy. Niestety potwierdzam słabe wyszkolenie handlowców. Jak odbierałem ostatnie auto, to zapytałem, gdzie jest regulacja odcinka lędźwiowego fotelu kierowcy; ten popatrzył w wydrukowane kartki i mówi, że nie ma. Ja mu na to, że to jest najwyższa wersja wyposażenia i tu nawet fotel pasażera ma tę regulację. Niestety gościu się poddał, a ja to rozkminiłem w domu. Nawet mu zdjęcia wysłałem obu foteli hehe.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, golob napisał(a):

wszystkie silniki TDI/TSI mniejsze niż 1.6 (oraz 2.0TDI o obniżonej mocy np. 115km teraz w skodzie) mają skrzynie DQ200 zawsze, oprócz Kodiaqa i familii (czyli Tiguan, Terraco) oraz Sharana i Alhambry.

 

3 godziny temu, golob napisał(a):

tylko Kodiaq a nie Karoq, żebyśmy nie mylili.

Tak - mówimy o Kodiaqu.

Słuchaj - bardzo Ci serdecznie dziękuję za informacje i poświęcony czas - bardzo mi dużo wyjaśniłeś.

W innym wątku pytałem się Ciebie o holowanie przyczepy tym autem - i jak mógłbym się nieśmiało pokłonić i odpowiedź na takie pytanie.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, BuryKocur napisał(a):

"I drugie pytanie – czy podłączenia elektryki do haka  uwzględnia piny 9, 10, 11 oraz 13 ?

 

 

 

 

 

 

 

Miałem identycznie. Niestety salonowi pracownicy (jesli nie sa fanami karawaningu) to nie maja pojecia o pinach w hakach. W MY22 13pin byl uzbrojony w 13 dzialajacych pinow, jesli nic nie zmienili w MY23 to jest ok. Aby sie upewnic to serwis moze z ich systemu wydrukowac schemat calej wiazki haka, wiec niech to zrobie i przynajmniej na papierze zobaczysz czy jest ok. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, bl13 napisał(a):

systemu wydrukowac schemat calej wiazki haka,

słuchaj - bardzo Ci dziękuję za podpowiedź - sam jakoś na taką propozycję nie wpadłem.

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bl13 napisał(a):

Miałem identycznie. Niestety salonowi pracownicy (jesli nie sa fanami karawaningu) to nie maja pojecia o pinach w hakach.

Ale co stoi na przeszkodzie aby dowiedział się ten handlowiec, gdzie trzeba.

Rozmawiałem z handlowcem w Renault i nie był pewny zmian w masie holowanej przyczepy, poprosił o dzień cierpliwości i ustalił co jest w homologacji :yes:

1 godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

I jego odpowiedź na moje pytanie:

"Jeśli chodzi o hak holowniczy, nie znam jego dokładnej budowy, natomiast zaproponowany poniżej reduktor gniazda haka holowniczego służy do holowania przyczepy kampingowej.

https://sklep.skoda.pl/pl/sklep/p/569/reduktor-gniazda-haka-holowniczego-137.html

 

Mamusiu !!! pomocy, bo wyjdę z siebie i stanę obok...

Ja chyba nie dam rady psychicznie kupić tego samochodu...:(

Idę sobie walnąć coś głębszego przed dalszą rozmową z tym "specjalistą" ...

Uśmiałem się :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Tak - mówimy o Kodiaqu.

Słuchaj - bardzo Ci serdecznie dziękuję za informacje i poświęcony czas - bardzo mi dużo wyjaśniłeś.

Tu pisałem 4 lata temu po pierwszych jazdach z przyczepą Kodiaqiem, teraz już kończe z nim przygodę  za 3 miesiące:

Od tamtej pory zrobiłem z przyczepą ok. 20tyś km. W tym ostatni sezon z przyczepą 1500kg i 250cm szeroką (Knaus 550). Spalanie 11,5-13 zależnie jaki wiatr, góry, warunki itp, na tempomacie od 95 do 100 najczęściej zależnie od trasy i warunków, przejechane i Alpy i inne mniejsze góry nie jeden raz i nie tylko trasy przelotowe ale i sporo mniejszych ciasnych i stromych gdzie bardziej jak mocy juz brakowało 4x4.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, golob napisał(a):

Od tamtej pory zrobiłem z przyczepą ok. 20tyś km. W tym ostatni sezon z przyczepą 1500kg i 250cm szeroką (Knaus 550). Spalanie 11,5-13 zależnie jaki wiatr, góry, warunki itp, na tempomacie od 95 do 100 najczęściej zależnie od trasy i warunków, przejechane i Alpy i inne mniejsze góry nie jeden raz i nie tylko trasy przelotowe ale i sporo mniejszych ciasnych i stromych gdzie bardziej jak mocy juz brakowało 4x4.  

OKI - ale jaka jest Twoja rekomendacja do tego Misia jako do holownika przyczepy DMC 1300 kg?

Tyle, że w jazdach nie przez Alpy, choć w planach np.Skandynawia ale po płaskim...

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.