Skocz do zawartości

Skoda Octavia IV generacji (silnik 2,0 D) prośba o opinie


BuryKocur

Rekomendowane odpowiedzi

23 minuty temu, Helmut napisał(a):

interwałów

- Jeszcze jedno głupie pytanie - powiedz co sądzisz - jak już rozmawiam z osobą z branży serwisowej - o wymianie w obecnych autach oleju i filtra co 10 tys tak jak się robiło kiedyś za starych dobrych czasów?

Ja tak wymieniam w swoich autach od zawsze a niektórzy na takie informacje kręcą wymownie kółka na czole...

No i siłą rzeczy jak wymieniać oleje i filtry wg Ciebie w takich autach skody?

 

Pzdr

Włodek

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 169
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

24 minuty temu, BuryKocur napisał(a):

- Jeszcze jedno głupie pytanie - powiedz co sądzisz - jak już rozmawiam z osobą z branży serwisowej - o wymianie w obecnych autach oleju i filtra co 10 tys tak jak się robiło kiedyś za starych dobrych czasów?

Dla aut z silnikiem benzynowym co 15 tys. Olej silnikowy 0W/20 , dla aut z silnikiem diesla co 20 tys. , Olej silnikowy 0W/30 ,chyba, że producent przewiduje inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Godzinę temu, BuryKocur napisał(a):

Jeszcze jedno głupie pytanie - powiedz co sądzisz - jak już rozmawiam z osobą z branży serwisowej - o wymianie w obecnych autach oleju i filtra co 10 tys tak jak się robiło kiedyś za starych dobrych czasów?

bardzo dobrze podpowiadał kolega z branży serwisowej,olej silnikowy wymieniamy co 10 tyś max 12 tyś.do tego,filtr oleju.a będziesz bardzo zadowolony.

Powyższą metodę stosuję od bardzo dawna , z żadnym silnikiem nie miałem problemów,mało tego z ciekawości rozebrałem silnik po przebiegu 180 tyś,wygląd wewnętrzny silnika kolor bursztynowy.

Co do filtrów wszelakiego rodzaju w danym samochodzie to,MAHLE,BOSCH.

Edytowane przez Czarek236 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Helmut napisał(a):

Olej silnikowy 0W/30

OKI - dzięki, ale ... czemu proponujecie 0W/30 czy też na 0W/ 20 a nie 5W/30 ?

Dlaczego proponujecie 0 ?

pzdr

Wł.

PS - w superbie leję 5W/30

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarek236 napisał(a):

Witaj!

4 godziny temu, BuryKocur napisał(a):

Jeszcze jedno głupie pytanie - powiedz co sądzisz - jak już rozmawiam z osobą z branży serwisowej - o wymianie w obecnych autach oleju i filtra co 10 tys tak jak się robiło kiedyś za starych dobrych czasów?

bardzo dobrze podpowiadał kolega z branży serwisowej,olej silnikowy wymieniamy co 10 tyś max 12 tyś.do tego,filtr oleju.a będziesz bardzo zadowolony.

Powyższą metodę stosuję od bardzo dawna , z żadnym silnikiem nie miałem problemów,mało tego z ciekawości rozebrałem silnik po przebiegu 180 tyś,wygląd wewnętrzny silnika kolor bursztynowy.

Co do filtrów wszelakiego rodzaju w danym samochodzie to,MAHLE,BOSCH.

Jak uważam, że jak najbardziej wymiana co 10 tys., a przy jeździe cepką nawet po 8 tys. Olej raczej taki jak zaleca producent, filtry takie jak na pierwszy montaż - to też ważne, szczególnie w nowoczesnych silnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeżeli mogę pomóc to mam obecnie Seata Leona X-perience 2.0 d 184 km 4x4 w skrzyni 6 biegowej DSG DQ250 i jedzie super. Ciągnę przyczepę o masie 1400 dmc i mieszczę się w limicie do 3,5 t. Nie wiem jak z tymi nowszymi skrzyniami DSG ale tu nie mam problemu tylko trzeba dbać o wymianę oleju co 60 tys. km. jedyna wada to koszt wymiany oleju w skrzyni :( Olej + filtr to koszt około 800 zł + robocizna.

Dodam jeszcze że, przy tym silniku i napędzie 4x4 jazda z przyczepą to przyjemność i spalanie z przyczepą na poziomie 9-11 l na 100 km 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, MHI napisał(a):

Dodam jeszcze że, przy tym silniku i napędzie 4x4 jazda z przyczepą to przyjemność i spalanie z przyczepą na poziomie 9-11 l na 100 km

Mam podobny zestaw, podobne spalanie i również jestem zadowolony :ok: Myślę, że to jest złoty środek dla zestawu do 3,5t :piaskownica:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, PanSamochodzik napisał(a):

Jak uważam, że jak najbardziej wymiana co 10 tys., a przy jeździe cepką nawet po 8 tys.

Myślę że przy nowoczesnych syntetycznych olejach, interwał raz w roku lub 15 000km jest wystarczającym...

Filtry oczywiście też są ważne.

Tak jak i olej w skrzynii - to też bardzo ważny punkt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, MHI napisał(a):

DSG DQ250 i jedzie super. Ciągnę przyczepę o masie 1400 dmc

Ciągniesz to suchą skrzynią ?

Bo to chyba oznaczenie skrzyni suchej?

Nie masz z nią kłopotów?

pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, BuryKocur napisał(a):

Ciągniesz to suchą skrzynią ?

Bo to chyba oznaczenie skrzyni suchej?

Nie masz z nią kłopotów?

pzdr

Włodek

DQ250 to skrzynia mokra. Sprzęgana z silnikami 2.0 TDi i 2.0 TSI. Passaty, Octavie, Tourany czy Audi A3. Trafiła się również mi w Sharanie, choć tak jak już wspominałem w innym temacie, wielu głosiło że montowana jest do silników o max 350 Nm. Podobno była wersja z jakimiś mocniejszymi sprzęgiełkami i pchali to nawet do Superbów 4x4. 

@MHI wspomniał wcześniej o drogiej wymianie oleju. Wieść gminna niesie że, olej stosowany przez VW to Fuchs Pentosin FFL-2. Literek za 65 zł, wchodzi lekko ponad 5l. Do tego filtr 80 zł, i wymiana (też jakaś kłopotliwa nie jest). Raz na 60 kkm... Niewiele taniej dziś wychodzi auto zatankować, więc bez tragedii. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tomii napisał(a):

DQ250 to skrzynia mokra. Sprzęgana z silnikami 2.0 TDi i 2.0 TSI. Passaty, Octavie, Tourany czy Audi A3. Trafiła się również mi w Sharanie, choć tak jak już wspominałem w innym temacie, wielu głosiło że montowana jest do silników o max 350 Nm. Podobno była wersja z jakimiś mocniejszymi sprzęgiełkami i pchali to nawet do Superbów 4x4. 

Też słyszałem że ma wtedy mocniejsze sprzęgła. Większe tez jest chłodniczka przy skrzyni. Ja miałem DQ250 w Superbie 2.0 TDI ale 170KM i 350Nm, od nowości do 120tys km było bez problemów. Wtedy jeszcze VAG przy DQ250 nakazywał wymiany oleju co 60tys km, teraz już niestety co 120tys. km w skrzyniach DQ380/381.

 

 

W dniu 4.02.2023 o 16:27, lbuster napisał(a):

I przy dynamicznym przyspieszaniu też wolisz dźwięk benzyny 1,5?

Nie widzę, a raczej nie słyszę wielkiej różnicy :) ale to kwestia gustu albo słuchu :D Wiadomo że diesel mocniejszy i szybszy.

W dniu 4.02.2023 o 16:27, lbuster napisał(a):

To pochwal się w jakimś temacie, bo ja chciałem zamiast Volvo właśnie X1, ale żebym się zmieścił w DMC 3,5t to bym musiał wziąć właśnie PB 1,5 i odpuściłem. Ten Twój dieselek musi być fajny :ok:

PS. Wydaje mi się, że pierw miałeś Kodiak'a a teraz dokupiłeś X1, więc przeszedłeś na złą stronę mocy i przepłaciłeś :nono: Wytłumacz się :klotnia:

To nie nowe X1, tylko E84,  jeszcze prawdziwe xdrive :D w architekturze tylnonapędowej. Duzo frajdy w jeździe daje, ale za to nie pali tak mało jak Twoja jedynka :( bo jednak napęd na stałe na 4 koła jest. DMC ma 2160kg a przyczepy 2000kg.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, golob napisał(a):

Nie widzę, a raczej nie słyszę wielkiej różnicy :) ale to kwestia gustu albo słuchu :D

Po Twojej wypowiedzi coraz bardziej jestem pewien, że są dwa obozy i jedni wolą dźwięk benzyn a drudzy dieseli i nie widzę już sensu, by o tym dyskutować czy namawiać kogoś z drugiego obozu do swoich przekonań :ok:

Godzinę temu, golob napisał(a):

jeszcze prawdziwe xdrive :D w architekturze tylnonapędowej

No to musi być zabawa, szczególnie teraz na śniegu :ok:

Godzinę temu, golob napisał(a):

bo jednak napęd na stałe na 4 koła jest.

Czyli to nie jest rozłączany? To nawet fajniej, bo jest dzielniejszy w terenie ale, tak jak piszesz, spalanie będzie większe ;) 

Godzinę temu, golob napisał(a):

DMC ma 2160kg a przyczepy 2000kg.  

No właśnie, po co te 60 kg :sciana:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lbuster napisał(a):

Czyli to nie jest rozłączany? To nawet fajniej, bo jest dzielniejszy w terenie ale, tak jak piszesz, spalanie będzie większe ;) 

Nie, w normalnych warunkach bez poślizgu sprzęgło wielopłytkowe cały czas jest zblokowane w proporcji tył 60:40 przód, a przy poślizgach do 100 może isc na jedną z osi.  Przyczepność jest super (jeszcze przy oponach 255 w niedużym aucie), wrażenie z jazdy jest jak dla mnie jak w audi quattro a nie jak w autach z dołączanym napędem tylnym. ESP załącza sie właściwie tylko na oblodzonej jezdni. Minus że więcej pali i jest głósniejszy niż bmw z samym tylnym napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tomii napisał(a):

DQ250 to skrzynia mokra. Sprzęgana z silnikami 2.0 TDi i 2.0 TSI. Passaty, Octavie, Tourany czy Audi A3. Trafiła się również mi w Sharanie, choć tak jak już wspominałem w innym temacie, wielu głosiło że montowana jest do silników o max 350 Nm. Podobno była wersja z jakimiś mocniejszymi sprzęgiełkami i pchali to nawet do Superbów 4x4. 

Właśnie mi odpowiedział przedstawiciel handlowy z salonu Skoda Bednarek z Łodzi - poniżej info - i mam zachwostkę - brać to czy nie ?

Pzdr

Włodzimierz Ring

 

W odpowiedzi na pytania z rozmowy telefonicznej:

·         Skrzynia DSG w Kodiaqu 1.5 TSI to skrzynia sucha

t

 

 

 

Edytowane przez BuryKocur (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.