Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

2 minutes ago, Marcin T said:

Jeśli oś pozwala to nie powinno być problemu. Nie baw się w to po zakupie! Każ sobie przygotować gotowca.

Jak się zdecyduję to tak zrobię. W tym tygodniu mam zamiar wybrać się jeszcze do Bierunia (m.in. oglądać Fendty). Zresztą w Knausie jest też kilka innych opcji ale to już raczej 500-ki (ew 540). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, abak napisał(a):

Obejrzałem dzisiaj kilka modeli Knaus'a, głównie 500ki, ale dostałem tez ciekawą ofertę na większego Sudwinga 580 QS model 2021 o poniższej specyfikacji:

 

image.thumb.png.16191e9f3cdee7d3d25c221566526113.png

Wyposażenie seryjne przyczepy:

POJAZD/ ZAWIESZENIE
▪ podwozie, amortyzatory – ukośna oś AL-KO Euro typu delta z gumowymi drążkami skrętnymi oraz ośmiokątnym amortyzatorem
▪ AL-KO- AAA System hamowania Premium
▪ stabilizator jazdy AKS
▪ hamulec – najazdowy
▪ jazda do tyłu – automatyczna blokada hamulca najazdowego
▪ uchwyt koła zapasowego – w skrzyni gazowej, przykręcany

ZABUDOWA
▪ blacha zewnętrzna/lakier – aluminiowa „rybia łuska”, przód i tył biała gładka blacha, logo serii
▪ dach z tworzywa GFK z powłoką odporna na czynniki zewnętrzne w tym gradobicie
▪ grubość ścian: 31 mm, grubość dachu: 31 mm, grubość podłogi: 38 mm
▪ listwa aluminiowa, Pro.tec Frame , kątowa, z możliwością wprowadzenia przedsionka zarówno z prawej jak i z lewej strony.
▪ wywietrzniki dachowe – otwierane 40x40cm wraz z moskitierą
▪ okna (Dometic) – otwierane, podwójne z moskitierą i roletą
▪ zamykanie – uniwersalny klucz do wszystkich zamków
▪ drzwi tekstylne, przesuwane rozdzielające pomieszczenia
▪ bagażowy luk zewnętrzny, zamykany
▪ skrzynia gazowa – z tworzywa, zintegrowana z nadbudową, izolowana, na dwie butle gazowe
po 11kg każda
▪ KNAUS CATEYE – Tylne światła z dynamicznymi kierunkowskazami - LED

OŚWIETLENIE
▪ oświetlenie zewnętrzne - duża lampa przedsionkowa 12V - LED
▪ trzecie światło stopu - LED
▪ zintegrowane lampki obrysowe oraz pozycyjne w technice LED

INSTALACJA ELEKTRYCZNA
▪ połączenie z samochodem holującym – wtyczka 13-sto stykowa
▪ oświetlenie wewnętrzne – 12V LED (transformator 384VA), instalacja elektryczna – 230V, gniazda firmy Schuko

GAZ/OGRZEWANIE/WODA
▪ czujnik dymu
▪ instalacja kanalizacyjna – centralny odpływ
brudnej wody pod przyczepą
▪ zbiornik na wodę czystą 45 litrów, montaż stały
▪ ogrzewanie – piec Truma S 5040
▪ terma Truma 5 l – ciepła woda w łazience i kuchni
▪ pompka wody 12V (zatapialna)
▪ dmuchawa do pieca 12V
▪ Moduł serwisowy Knaus

KUCHNIA/TOALETA
▪ kuchenka i zlewozmywak – trzy palnikowa kuchenka z ceramicznym przykryciem, palniki w układzie liniowym, zlewozmywak wykonany ze stali szlachetnej
▪ wysokiej jakości armatura kuchenna KNAUS
▪ lodówka – Dometic 142 litrów zasilana
230V/gaz/12V (zasilanie gazowe podczas jazdy możliwe tylko w połączeniu z urządzeniem Truma Mono Control)
▪ toaleta Thetford (nie możliwe w 500 QDK, 580 QS, 650 PXB i 650 PEB)
▪ komfortowa łazienka: wylewka prysznicowa + zasłonka + szyna prysznicowa- opcjonalnie( w modelach 500 QDK, 580 QS, 650 PXB i 650 PEB jako standardowe wyposażenie)
▪ Składany wieszak w toalecie lub pod prysznicem
▪ umywalka z wysokiej jakości armaturą


CZĘŚĆ MIESZKALNA
▪ wykładzina podłogowa PCV – imitacja parkiet
▪ meble/fronty meblowe – kolor Egmond Elm
▪ kanapa z wysokiej jakości siedziskami, konstrukcja siedzeń wentylowana, z przebudową na powierzchnię sypialną
▪ Tapicerowane obicie nad łóżkiem w sypialni 
▪ Casual Silver
▪ wysokiej jakości materac piankowy EvoPore HRC ▪ tekstylna zasłona oddzielająca pomieszczenia
▪ stół na nodze pojedynczej
▪ tapicerka wykonana z materiałów odpornych na zużycie z zamkami błyskawicznymi, ściągana
▪ Samodomykające szuflady i drzwiczki w szafkach ▪ Moduł serwisowy – w jednym miejscu dostęp do
napełniania wody, podłączenia 230v, opróżniania instalacji wodnej


Wyposażenie wersji jubileuszowej (w cenie przyczepy):
▪ Koło wsporcze ze wskaźnikiem obciążenia dyszla ▪ Stabilne nogi wsporcze
▪ Nakrycie dyszla
▪ Drzwi wejściowe Knaus Premium z oknem
▪ Moskitiera drzwiowa na całe drzwi
▪ Ściany boczne z gładkiej blachy
▪ 17’’ felgi aluminiowe, czarne, polerowane od zewnątrz
▪ Truma MonoControll z filtrem gazu
▪ Instalacja telewizyjna – przygotowana do podłączenia anteny
▪ Wspornik na TV
▪ Gniazdko zewnętrzne Combi
▪ Oświetlenie Ambiente, ściana kuchni z materiału jak blat roboczy
▪ Panoramiczne okno dachowe HEKI II
▪ Okno w ścianie przedniej
▪ Poszerzenie łóżka składanego w kanapie
▪ Zbiornik na wodę brudną 25l na kółkach
▪ Moduł Bluetooth oraz dwa głośniki
▪ Pakiet gniazdek 230v (w kuchni i przy siedzisku) oraz USB (w sypialni i przy siedzisku) 
▪ Tapicerka z oznaczeniem wersji jubileuszowej
▪ Zestaw naprawczy do kół
▪ System filtracji wody BWT
▪ MedKit – zestaw medykamentów przydatny w podróży 

Wybrane wyposażenie dodatkowe (dodatkowo płatne):

150122 Koło zapasowe (felga stalowa) + podnośnik 
552052 Klimatyzator Dometic Freshjet 
2200 OEM ea001-p Akumulator, ładowarka, booster - bez wyświetlacza
150903-p Mover P1

Na razie ciagle rozważam różne opcje, ale ten egzemplarz szczególnie mnie zainteresował.

Co myślicie o takim zestawie:  czegoś jeszcze brakuje / coś warto dodać?

Klimatyzacja byłaby montowana w serwisie (nie fabryczna) - w praktyce będzie jakaś różnica od fabrycznej?

Ponadto na łączeniach w kilku miejscach wychodzi masa uszczelniająca tak jak poniżej(w innych egzemplarzach, które stały jakiś czas również). To normalne w nowych Knaus'ach?

No to po kolei. 
Nie SudwinG tylko SudwinD :hehe: , ale przypomniałeś mi jak za dzieciaka grywałem w Wings na Amidze 500 

Dane techniczne mają sporo niekonsekwencji. Pierwsze dane są dla zwykłej wersji(rybia łuska, koła na 14clach), a później specyfikacja twierdzi że to wersja jubileuszowa 60Y.

Teoretycznie ProTec Frame to taka listwa spod której nie ma wycieków butylu. Co nie oznacza że butyl nie wychodzi przy rączkach czy ramkach schowków

Nie wiem o co chodzi z zasłonką. W Sudwindzie powinna być pełna kabina prysznicowa.

Moją przygodę z 580qs z 2022 możesz przeczytać tu: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minutes ago, jacekzoo said:

Jeżeli nie będziesz miał kliky, aku i movera to oblata. Ale tylko te 3 rzeczy to masz prawie albo nawet ponad 100kg

No właśnie klimę, aku i mover celowo dołożyłem :)

W takim wypadku zostanie mi 150kg ładowności.

Pytanie ile jeszcze ew. panele i bagażnik rowerowy (z rowerami) zajmie. Tak czy inaczej jakieś dodatkowe 100kg w DMC by się chyba przydało. Ale co do paneli to nie jestem na razie przekonany, więc na razie ich nie liczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, abak napisał(a):

Ciekawe, czy można jeszcze podnieść DMC dla takiego egzemplarza. Zakładam, że oś w tym modelu jest przygotowana na więcej.

1700 kg to była standardowa oś w Polsce i to był maks dla tej osi i budy. 

Masz jakieś zdjęcia tego Sudwinda? 

10 minut temu, Tomii napisał(a):


Nie wiem o co chodzi z zasłonką. W Sudwindzie powinna być pełna kabina prysznicowa.

O to chodzi, że Procam tak wpisuje w specyfikacji. U mnie też była szmata wpisana, i kazałem to zmienić w zamówieniu :D

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, jacek00 said:

1700 kg to była standardowa oś w Polsce i to był maks dla tej osi i budy. 

O to chodzi, że Procam tak wpisuje w specyfikacji. U mnie też była szmata wpisana, i kazałem to zmienić w zamówieniu :D

W przyczepie jest pełna kabina prysznicowa.

Jeśli 1700kg to maks w homologacji to pozostaje tylko decyzja, czy ten skromny zapas kg wystarczy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, abak napisał(a):

W przyczepie jest pełna kabina prysznicowa.

Jeśli 1700kg to maks w homologacji to pozostaje tylko decyzja, czy ten skromny zapas kg wystarczy... 

Tak, to jest oś ta co u mnie. Czyli homologacja w zakresie 1600-1700 kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, abak napisał(a):

No właśnie klimę, aku i mover celowo dołożyłem :)

W takim wypadku zostanie mi 150kg ładowności.

Pytanie ile jeszcze ew. panele i bagażnik rowerowy (z rowerami) zajmie. Tak czy inaczej jakieś dodatkowe 100kg w DMC by się chyba przydało. Ale co do paneli to nie jestem na razie przekonany, więc na razie ich nie liczę.

1450 kg to jest wyciąg ze specyfikacji dla wersji normalnej.
Moje 60Y z dołożoną:
- klimą
- boilerem
- pierdołki typu okno dachowe w łazience, poszerzenie blatu i ogrzewanie podłogowe
według konfiguratora miało masę w stanie gotowym do jazdy 1630 kg.
Dołożyłem mover 35 kg, lekki aku LiFePo4 - 11 kg, markizę workową20 kg  i już mam 1700 kg. Teraz wystarczy spakować ciuchy całej rodziny, pościele, trochę jedzenia i wyposażenie kuchni, fotele kempingowe i mamy trochę ponad 1800 kg. Branie tej budki na osi 1700 kg to IMO nieporozumienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, jacek00 said:

Masz jakieś zdjęcia tego Sudwinda? 

 

IMG_0584.jpg

IMG_0588.jpg

IMG_0592.jpg

30 minutes ago, Tomii said:

1450 kg to jest wyciąg ze specyfikacji dla wersji normalnej.
Moje 60Y z dołożoną:
- klimą
- boilerem
- pierdołki typu okno dachowe w łazience, poszerzenie blatu i ogrzewanie podłogowe
według konfiguratora miało masę w stanie gotowym do jazdy 1630 kg.
Dołożyłem mover 35 kg, lekki aku LiFePo4 - 11 kg, markizę workową20 kg  i już mam 1700 kg. Teraz wystarczy spakować ciuchy całej rodziny, pościele, trochę jedzenia i wyposażenie kuchni, fotele kempingowe i mamy trochę ponad 1800 kg. Branie tej budki na osi 1700 kg to IMO nieporozumienie. 

Muszę przeliczyć moje dodatki (na miejscu nie było już czasu): mover P1, klima OEM, akumulator (nie wiem ile waży i czy nie można zoptymalizować) + jeszcze musze dodać bagażnik rowerowy  z rowerami (to ew. można na samochód wrzucić, ale wolałbym na przyczepę).

W Twojej jest 1900 dmc? Pewnie to jest w tym poście o zakupie, ale to dłuższa lektura :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 07/01/2023 at 21:30, Voku said:

Szukaj Knausa albo Dethleffsa to chyba dwie marki które jak się wejdzie to wyglądają na takie które się za 3 lata nie rozpadną, jest jeszcze budżetowa marka Kanusa  "Weinsberg" który zrobił duży postęp i wygląda solidnie podobnie jak Knaus. 

Oglądałem też przy okazji Weinsberga.

Raczej nie powinni ich stawiać obok Knaus'ów :mellow: Widać różnice w jakości. 

Zastanawiam się czy w przypadku Sterckemana jest podobnie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, w79 said:

Zobacz czy nie ma 580 qs w wersji Sport. W mojej ocenie bylo lepsze ustawienie  w srodku, inaczej otwierane drzwi i wieksza róznica w wadze. To dotyczylo modeli 2020, nie wiem jak w 2021 

Dzięki za info. Zorientuję się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem też przy okazji Weinsberga.
Raczej nie powinni ich stawiać obok Knaus'ów default_mellow.png Widać różnice w jakości. 
Zastanawiam się czy w przypadku Sterckemana jest podobnie ...
Tak, będzie podobnie. Weinsberga możesz stawiać koło Sporta, a nie Sudwinda. Sudwind to jest jednak półka wyżej. Różnice w Wadze nie biorą się z powietrza

Ale żeby nie było. Weinsberg i Sport wcale nie są takie złe. Weinsberg ma rybią łuskę i to trochę szpeci ale to naprawdę dobre zrobione przyczepy


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minutes ago, jacek00 said:

Tak, będzie podobnie. Weinsberga możesz stawiać koło Sporta, a nie Sudwinda. Sudwind to jest jednak półka wyżej. Różnice w Wadze nie biorą się z powietrza emoji6.png

Ale żeby nie było. Weinsberg i Sport wcale nie są takie złe. Weinsberg ma rybią łuskę i to trochę szpeci ale to naprawdę dobre zrobione przyczepy

 

Chodziło mi tylko o porównanie 1:1, gdy stoją obok siebie :)

Sterckemana ciagle biorę pod uwagę, ale nie widziałem jeszcze tych nowych modeli na żywo.

A jak nie znajdę Knaus'a (lub podobnej klasy przyczepy) w przekonującej wersji lub wersji, która może być w tym sezonie dostarczona (głównie chodzi o modele z konfiguratora) to pewnie i Weinsberga będę rozważał, jeśli będzie dostępny i pozwoli doposażyć się odpowiednio ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, abak napisał(a):

Chodziło mi tylko o porównanie 1:1, gdy stoją obok siebie :)

Sterckemana ciagle biorę pod uwagę, ale nie widziałem jeszcze tych nowych modeli na żywo.

A jak nie znajdę Knaus'a (lub podobnej klasy przyczepy) w przekonującej wersji lub wersji, która może być w tym sezonie dostarczona (głównie chodzi o modele z konfiguratora) to pewnie i Weinsberga będę rozważał, jeśli będzie dostępny i pozwoli doposażyć się odpowiednio ..

Ja kupując przyczepę oglądałem sterckemany w Keller Camp. Niestety, ale według mnie wizualnie nie miały podjazdu do  hobby. Co do jakości to ciężko ocenić to po oględzinach, ale nie sprawiały jakiegoś tandetnego wrażenia. W zeszłym roku wybór u dealera był całkiem spory. Najlepiej podjechać i pooglądać, bo foldery reklamowe, a rzeczywistość to dwa różne światy.

Edytowane przez ukasz6 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.