Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

32 minuty temu, abak napisał(a):

Dzięki! Akumulator, bagażnik rowerowy na 3 rowery i klima to raczej na pewno od razu będę chciał dołożyć.  Solary to jeszcze nie wiem.

A jak uważacie, w praktyce dużo komplikacji wprowadza przekroczenie progu 3,5t dla zestawu i czy warto to robić  dla dodatkowych 50-100 kg?

W sumie zrobienie B96 nie jest większym problemem, w samochodzie też jest wystarczający zapas. Bardziej chodzi mi o opłaty, zakazy drogowe, możliwość prowadzenia przez inne osoby itp..

Dodam, że planuję jeździć też za granicą i może zdarzyć się, że również poza EU (ale raczej nie poza Europę).

Ja wziąłem przyczepę z dmc 1200kg, idealnie się mieściłem w 3,5t. Po dwóch wyjazdach zrobiłem b+e i zwiększyłem dmc do 1360kg. Teraz żałuję, że nie zamówiłem z osią pod 1500kg:)

Bierz z możliwie dużą ładownością.  Brak etoll nie zrekompensuje Ci ciągłej walki z kilogramami. Nie to, że lubię wozić kupę gratów. Ja po prostu lubię o tym nie myśleć,  choć i tak waga najazdowa i na hak używane przed każdym wyjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

32 minutes ago, jacek00 said:

Nie ma żadnych komplikacji i zdecydowanie warto. Ja żałuję, że B+E zrobiłem tak późno i że koniecznie się chciałem wcześniej mieścić w 3,5t. To ograniczało mnie zarówno w kontekście wyboru nowego auta i nowej budy. Teraz mając B+E nie przejmuję się już tym jakie DMC ma auto czy przyczepa i czy przypadkiem nie zapakowałem za dużo 

Zamiast B96 lepiej zrobić B+E. Mi sam kurs zajął 2 tygodnie. Co do opłat to są one znikome. W Polsce e-toll i tyle. Za granicą płacisz i tak tylko za holownik (poza Słowacją), zakazów za bardzo nie ma, co do możliwości prowadzenia przez inną osobę to u mnie i tak bez znaczenia, bo żona nie ma prawa jazdy. 

B+E też jest fajna opcją i pewnie tak czy inaczej jedno z tych dwóch zrobię , tym bardziej, że w przyszłości planuję inna przyczepę do innych zastosowań, gdzie  DMC również może być wysokie i w 3,5t raczej się nie zmieszczę. Musze wygospodarować tylko trochę czasu w najbliższych tygodniach.

A jeśli chodzi o e-toll powyżej 3,5t to aktualnie wystarczy aplikacja w telefonie tak jak w przypadku opłat np. za A4 w przypadku osobówek, czy trzeba coś dodatkowego dokupić/zainstalować? I jako to jest z kosztami na polskich drogach, czy dużo drożej?

Wcześniej się tym nie interesowałem, ponieważ założyłem ten próg 3,5t. Pewnie to wszystko można wyczytać i tak też zrobię, ale pytam tak ogólnie, bo teraz skupiam się na szukaniu przyczep :)

2 minutes ago, rolf said:

Ja wziąłem przyczepę z dmc 1200kg, idealnie się mieściłem w 3,5t. Po dwóch wyjazdach zrobiłem b+e i zwiększyłem dmc do 1360kg. Teraz żałuję, że nie zamówiłem z osią pod 1500kg:)

Bierz z możliwie dużą ładownością.  Brak etoll nie zrekompensuje Ci ciągłej walki z kilogramami. Nie to, że lubię wozić kupę gratów. Ja po prostu lubię o tym nie myśleć,  choć i tak waga najazdowa i na hak używane przed każdym wyjazdem.

W moim przypadku na haku mam w dowodzie dwie tony, ale chyba przelicznik 1.33 ciągle działa, więc wychodzi maks. 1600kg. Chyba, że już ten przelicznik nie jest używany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, abak napisał(a):

Przede wszystkim przestań opierać się na ogłoszeniach dealerów na otomoto. To w zdecydowanej większości wyłącznie wabiki wiszące rok i dłużej, To tylko sygnał, że taki dealer istnieje. W przypadku wielu specyfikacji z ogłoszeń jest ona nieaktualna, równie często opis rozmija się z fotografiami prezentowanego modelu.

Podczas ostatnich targów ACK miał największy wybór Sterckemanów i być może tam oglądniesz najwięcej modeli. Pojedź, pooglądaj. Koniecznie zobacz też Knausa, napewno w Procamp stoi kilka modeli.
Oprócz technologii czy rozbierania zawartości blachy na poszczególne pierwiastki (co jest też nie bez znaczenia) jest jeszcze coś takiego jak gust i tzw. pierwsze wrażenie. Przyczepy na fotografiach katalogowych wyglądają nieco inaczej, czasem lepiej niż na żywo. Sterckeman stosuje w moim odbiorze fatalne oświetlenie i mega zimne ledy przez to wnętrza przyczep są "zimne" Na zdjęciach tego nie widać. Myślę, że gdy na żywo pooglądasz z rodziną przyczepy tych dwóch marek, wybór będzie tylko jeden :-]

 

12 minut temu, abak napisał(a):

W moim przypadku na haku mam w dowodzie dwie tony, ale chyba przelicznik 1.33 ciągle działa, więc wychodzi maks. 1600kg. Chyba, że już ten przelicznik nie jest używany. 

 

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minutes ago, Marcin T said:

Przede wszystkim przestań opierać się na ogłoszeniach dealerów na otomoto. To w zdecydowanej większości wyłącznie wabiki wiszące rok i dłużej, To tylko sygnał, że taki dealer istnieje. W przypadku wielu specyfikacji z ogłoszeń jest ona nieaktualna, równie często opis rozmija się z fotografiami prezentowanego modelu.

Podczas ostatnich targów ACK miał największy wybór Sterckemanów i być może tam oglądniesz najwięcej modeli. Pojedź, pooglądaj. Koniecznie zobacz też Knausa, napewno w Procamp stoi kilka modeli.
Oprócz technologii czy rozbierania zawartości blachy na poszczególne pierwiastki (co jest też nie bez znaczenia) jest jeszcze coś takiego jak gust i tzw. pierwsze wrażenie. Przyczepy na fotografiach katalogowych wyglądają nieco inaczej, czasem lepiej niż na żywo. Sterckeman stosuje w moim odbiorze fatalne oświetlenie i mega zimne ledy przez to wnętrza przyczep są "zimne" Na zdjęciach tego nie widać. Myślę, że gdy na żywo pooglądasz z rodziną przyczepy tych dwóch marek, wybór będzie tylko jeden :-]

 

Definitywny koniec z przelicznikiem 1,33!!!

Tak też planuję, aby po wstępnym wybraniu układu i wielkości pojeździć i zobaczyć na żywo jak te modele wyglądają. Procamp mam pod nosem, więc w tym tygodniu raczej ich odwiedzę. Do ACK to już kawałek.

A są jakieś targi w PL w najbliższym czasie planowane?

--

Jeśli chodzi o przelicznik 1,33 to super, dzięki za info. W takim razie nie muszę się tym przejmować.

Tak czy inaczej myślę, że moja górna granica 1600 w zupełności wystarczy ze sporym zapasem, ale w razie fajnej oferty np. 1700 w papierach to też mogę śmiało o niej myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, abak napisał(a):

A są jakieś targi w PL w najbliższym czasie planowane?

W Polsce nie. Najbliższe są kawałek drog z Wrocławia, ale to konkretna impreza.i https://www.messe-stuttgart.de/cmt/en/cmtbusiness/travel-and-accommodation/accommodation/camping-caravan

7 minut temu, abak napisał(a):

Do ACK to już kawałek.

Eee, jakieś 160 km. To rzut beretem. Kupno domu wymaga poświęceń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku na haku mam w dowodzie dwie tony, ale chyba przelicznik 1.33 ciągle działa, więc wychodzi maks. 1600kg. Chyba, że już ten przelicznik nie jest używany. 
Przelicznik już nie obowiązuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Marcin T said:

W Polsce nie. Najbliższe są kawałek drog z Wrocławia, ale to konkretna impreza.i https://www.messe-stuttgart.de/cmt/en/cmtbusiness/travel-and-accommodation/accommodation/camping-caravan

Eee, jakieś 160 km. To rzut beretem. Kupno domu wymaga poświęceń :)

Samochodem pewnie nie będzie mi się chciało, ale zobaczę jak będzie z czasem i sprawdzę loty do Stuttgartu.

A te 160 km też jakoś ogarnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minutes ago, Marcin T said:

Sterckeman stosuje w moim odbiorze fatalne oświetlenie i mega zimne ledy przez to wnętrza przyczep są "zimne" Na zdjęciach tego nie widać. Myślę, że gdy na żywo pooglądasz z rodziną przyczepy tych dwóch marek, wybór będzie tylko jeden :-]

Co do Steckerman'ów trochę mnie zniechęcił 'peja76' :) 

Ale naprawdę jest w nich tak źle z tą jakością wyposażenia i montażu?

Oczywiście sam tez spróbuję to ocenić, ale może być ciężko przewidzieć jak to się będzie w praktyce sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, abak napisał(a):

Co do Steckerman'ów trochę mnie zniechęcił 'peja76' :) 

Ale naprawdę jest w nich tak źle z tą jakością wyposażenia i montażu?

Oczywiście sam tez spróbuję to ocenić, ale może być ciężko przewidzieć jak to się będzie w praktyce sprawdzać.

Generalnie przyczepy podczas targów są dewastowane przez "apaczy". Fakt, wychodzą pewne producenckie niedoróbki, ale jakieś zdanie można sobie już wyrobić. Gdybyś pozaglądał na grupy fanów poszczególnych marek dopiero miałbyś zagwozdkę. To wszystko jest szybki, albo nawet bardzo szybki montaż i jakość przestała mieć kluczowe znaczenie. Trudno wymagać od montażysty, aby sprawdził czy czynność wykonał poprawnie jak buda ucieka mu spod wkrętarki.

Coś takiego jak kontrola jakości też jest mocno naciągana. Kilka przykładów na forum już było. Trzeba liczyć się z tym, że kupując nówkę trzeba poświęcić jej chwilkę, aby posprawdzać zabudowę, podokręcać tu i tam czy np. po ludzku instalację wodną poukładać, aby dwa wężyki nie zajmowały połowy schowka. Potem już tylko cieszyć się użytkowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 hours ago, peja76 said:

Teraz mam kampera z tak zwanego plastiku, już bym się nie zamienił na aluminium, z każdym uszkodzeniem nie będziesz szedł do ubezpieczalni, grad, latem mniej się nagrzewa i zimą nie przemarza, po pòł roku użytkowania plastiku takie spostrzeżenia, dla tego ta przyczepa Mi odpowiadała bo wiedziałem że tak będzie a teraz się utwierdziłem w tym, dla mnie aluminiowy kamper odpada, niech mówią co chcą że budżetowy itp Ja nie chce. Tego mojego kampera jak by był aluminiowy już bym tego lata dwa razy oszpecił o gałęzie, przyczepę tak załatwiłem, dwie duże rysy:mellow:

Pewnie, z każdym drobnym uszkodzeniem nie opłaci się likwidować szkody. Chodziło mi bardziej o kolizje/wypadki drogowe. Ale argument z "plastikiem" vs aluminium pod tym względem bardzo ciekawy. Takie drobne uszkodzenia (mimo, że nieistotne z punktu widzenia użytkowego) mogą irytować w nowej przyczepie.

Teraz jeszcze oglądam ofertę Fendt (szczególnie, że po ostatnich opiniach/komentarzach chyba porzucę ten próg 3,5t, więc jest dużo większy wybór).

Macie może jakieś wnioski na temat poszycia/konstrukcji Fendt? takiego jak w tej ofercie:

https://center-camp.pl/pl/p/MODEL-2022-PRZYCZEPA-KEMPINGOWA-FENDT-SAPHIR-515-SG-/6043

Akurat tutaj wybrałbym bym wariant z jednym łóżkiem (zamiast dwóch).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, abak napisał(a):

Chodziło mi bardziej o kolizje/wypadki drogowe.

W takich przypadkach z reguły nie ma co naprawiać, albo będzie szkoda całkowita. To tylko drewno, blacha i wypełnienie. Nie myśl tymi kategoriami, ale AC - wiadomo - trzeba mieć.

5 minut temu, abak napisał(a):

Macie może jakieś wnioski na temat poszycia/konstrukcji Fendt?

@Tomiima Ferdka rozkminionego na atomy :). Może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Na pewno posypią się na mnie gromy. Chodzi mi oto, że współczuję wszystkim, którzy przymierzają się do kupna np.przyczepy. Chcecie do tego wydać kupę kasy. A towar taki sobie.  Tak dla przykładu to spójrzcie np. na  sprzęt AGD, RTV. Jak ten sprzęt ma się do starego sprzętu. Ich produkcja jest nastawiona na szybką wymianę na nowe.   Produkcja starego sprzętu była nastawiona na jak najdłuższą żywotność, 20 - 30 lat. A dzisiaj?Tak samo jest ze sprzętem karawaningowym. Myśmy w latach 90-tych po polskiej Niewiadówce  /było ich dwie szt. 1974 r i 1987 r/, kupili z 1995 r / miała 5 lat/ Dethfllesa, potem kupowaliśmy co raz starsze. Dlaczego? Bo były lepiej wykonane.  Ich żywotność była super. To nie znaczy, że Wy też macie kupować stare przyczepy. Mój stary TEC /ostatnia -sprzedana/, była super szczelna, bez zacieków i zapachów. Wymieniony był materac z łóżka. Całość funkcjonalna i w idealnym stanie. Dzisiaj należy też kupować sprzęt sprawdzony. Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




Co do Steckerman'ów trochę mnie zniechęcił 'peja76'  


Wg Peja to wszystko na targach było fatalnej jakości i się rozlatywało poza oczywiście Hobbym. Takie samo zdanie słyszałem o Knausie, Adrii, Tabercie, a teraz Sterckemanie. Nawet kiedyś się Fendtowi dostało mimo, że to ta sama grupa co Hobby


Ale naprawdę jest w nich tak źle z tą jakością wyposażenia i montażu?
Oczywiście sam tez spróbuję to ocenić, ale może być ciężko przewidzieć jak to się będzie w praktyce sprawdzać.


Nie jest tak źle. Jest normalnie. Jak wspominałem znajomy ma Sterckeman niemal od nowości i nic się nie rozlatuje. Owszem, nie są to przyczepy premium, a raczej budżetowe i średnio budżetowe. Ale się trzymają i sprawują normalnie jak każda inna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, Larysa said:

Witam! Na pewno posypią się na mnie gromy. Chodzi mi oto, że współczuję wszystkim, którzy przymierzają się do kupna np.przyczepy. Chcecie do tego wydać kupę kasy. A towar taki sobie.  Tak dla przykładu to spójrzcie np. na  sprzęt AGD, RTV. Jak ten sprzęt ma się do starego sprzętu. Ich produkcja jest nastawiona na szybką wymianę na nowe.   Produkcja starego sprzętu była nastawiona na jak najdłuższą żywotność, 20 - 30 lat. A dzisiaj?Tak samo jest ze sprzętem karawaningowym. Myśmy w latach 90-tych po polskiej Niewiadówce  /było ich dwie szt. 1974 r i 1987 r/, kupili z 1995 r / miała 5 lat/ Dethfllesa, potem kupowaliśmy co raz starsze. Dlaczego? Bo były lepiej wykonane.  Ich żywotność była super. To nie znaczy, że Wy też macie kupować stare przyczepy. Mój stary TEC /ostatnia -sprzedana/, była super szczelna, bez zacieków i zapachów. Wymieniony był materac z łóżka. Całość funkcjonalna i w idealnym stanie. Dzisiaj należy też kupować sprzęt sprawdzony. Pozdrawiam wszystkich.

Nie ma co sypać gromów, każda opinia jest przydatna. Poza tym nie ma co współczuć komuś ze względu na to ile kasy chce wydać - dla jednego dużo to 10 tyś, dla innego 100 tyś, a dla jeszcze innego 1 mln. to mało :)

Ale konkretnie, masz jakąś sugestię jak lepiej "kupić sprzęt sprawdzony" w alternatywie do zakupu  nowej przyczepy za 100-120k?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, jacek00 napisał(a):



 

 


Wg Peja to wszystko na targach było fatalnej jakości i się rozlatywało poza oczywiście Hobbym. Takie samo zdanie słyszałem o Knausie, Adrii, Tabercie, a teraz Sterckemanie. Nawet kiedyś się Fendtowi dostało mimo, że to ta sama grupa co Hobby emoji1787.png

 

 

Bo ja wiem czy wszystko było fatalnej jakości, chyba czytasz Jacek co Ci pasuje, a że oderwało się Fendowi to chyba dobrze widać że nie wyróżniam tylko pisze jak jest i co widzę z doświadczenia a nie z tego co przeczytam w internecie jak co niektórzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.