Skocz do zawartości

Hobby czy Steckerman - która marka lepsza przy zakupie nowej przyczepy?


abak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Na pewno posypią się na mnie gromy. Chodzi mi oto, że współczuję wszystkim, którzy przymierzają się do kupna np.przyczepy. Chcecie do tego wydać kupę kasy. A towar taki sobie.  Tak dla przykładu to spójrzcie np. na  sprzęt AGD, RTV. Jak ten sprzęt ma się do starego sprzętu. Ich produkcja jest nastawiona na szybką wymianę na nowe.   Produkcja starego sprzętu była nastawiona na jak najdłuższą żywotność, 20 - 30 lat. A dzisiaj?Tak samo jest ze sprzętem karawaningowym. Myśmy w latach 90-tych po polskiej Niewiadówce  /było ich dwie szt. 1974 r i 1987 r/, kupili z 1995 r / miała 5 lat/ Dethfllesa, potem kupowaliśmy co raz starsze. Dlaczego? Bo były lepiej wykonane.  Ich żywotność była super. To nie znaczy, że Wy też macie kupować stare przyczepy. Mój stary TEC /ostatnia -sprzedana/, była super szczelna, bez zacieków i zapachów. Wymieniony był materac z łóżka. Całość funkcjonalna i w idealnym stanie. Dzisiaj należy też kupować sprzęt sprawdzony. Pozdrawiam wszystkich.
A ile miałaś nowych przyczep że twierdzisz że te stare są lepszej jakości? Czy w domu nadal masz 30 letni telewizor, pralkę czy lodówkę?
Bo ja wiem czy wszystko było fatalnej jakości, chyba czytasz Jacek co Ci pasuje, a że oderwało się Fendowi to chyba dobrze widać że nie wyróżniam tylko pisze jak jest i co widzę z doświadczenia a nie z tego co przeczytam w internecie jak co niektórzy 
No przecież o Sterckemanie pisze z własnych doświadczeń. Już pisałem, że znajomy ma takiego niemal od nowości. Kupił go rok po co tym jak kupiłem Adrie. Przynajmniej kilka razy w roku widzę go na własne oczy i jak i mam okazję w nim przebywać. I tak od dobrych kilku lat. I oczywiście nie obyło się bez jakiś usterek, chyba kran się zepsuł, pompka, jedna roleta od okna Reszta się trzyma, nic nie odpadło i wszystko jest na swoim miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 331
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 godzin temu, abak napisał(a):

Macie może jakieś wnioski na temat poszycia/konstrukcji Fendt? takiego jak w tej ofercie:

https://center-camp.pl/pl/p/MODEL-2022-PRZYCZEPA-KEMPINGOWA-FENDT-SAPHIR-515-SG-/6043

Akurat tutaj wybrałbym bym wariant z jednym łóżkiem (zamiast dwóch).

Co tu dużo mówić. Dach, ściany i podłogi mają większą grubość niż konkurencja, ale niestety młotkowana blacha i solidna dopłata za GRP na dachu. Solidne plastiki pokrywy przedniego schowka i tylnego zderzaka w technologii LFI (wzmacniane wszystko włuknami szklanymi).  Co więcej Saphir przestał być już produkowany, zastąpiła go linia Apero. Z zewnątrz lift mocno poprawił wygląd więc osobiście przy nowym Fendtcie szukał bym czegoś z roku katalogowego 2023.

19 godzin temu, Larysa napisał(a):

Witam! Na pewno posypią się na mnie gromy. Chodzi mi oto, że współczuję wszystkim, którzy przymierzają się do kupna np.przyczepy. Chcecie do tego wydać kupę kasy. A towar taki sobie.  

Ja współczuje wszystkim którzy chcą teraz jechać na narty. Chcecie wydać kupę kasy a pogoda taka sobie :]. Lepiej  w domu siedzieć i tyć :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego abak...stałem przed podobnym wyborem co Ty....ile to się nie naczytałem o wyższości jednej marki nad inną, o róznicach 2-5 cm grubości podłogi czy scian i jaka to mi zrobi kolosalną róźnicę, o delikatności mebli czy innych własciwościach...wybrałem układ, który mi odpowiada, wnętrze, które najbardziej się podoba i poszło zamówienie....nie zamierzam tej przyczepki trzymac dłużej niż 3-4 lata, przeglądy robię i będę robić jak zaleca producent, więc możliwe, że problemów z nią nie będę miał, dbam i chyba dużo jeżdzę (2 sezony-20kkm), a nic się nie dzieje, nie psuje, nie odkreca i jestem zadowoliny mimo, że wybrałem tak wyśmiewaną tu markę Hobby....jeśli dopiero zaczynasz przygodę z karawaningiem to może rozważ wypożyczenie kilku przyczep i dopiero podejmij decyzję, wiem, że to dodatkowy koszt, ale daje jakiś pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Sebeb napisał(a):

jestem zadowoliny mimo, że wybrałem tak wyśmiewaną tu markę Hobby....

Sebastian gdzie ktoś wyśmiewał Hobby? Raczej w dyskusjach Hobby jest mocno bronione przez swoich użytkowników. Jeśli coś jest o Hobby pisane, to to że ma krótszą gwarancję, czy brak GRP na dachu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Sebeb napisał(a):

Tomii…looz…jak to mówią: każda pliszka swój ogonek chwali :)

Tu nie chodzi o chwalenie, ale o poczucie Hobbiarzy że są "znienawidzeni" :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem dzisiaj kilka modeli Knaus'a, głównie 500ki, ale dostałem tez ciekawą ofertę na większego Sudwinga 580 QS model 2021 o poniższej specyfikacji:

 

image.thumb.png.16191e9f3cdee7d3d25c221566526113.png

Wyposażenie seryjne przyczepy:

POJAZD/ ZAWIESZENIE
▪ podwozie, amortyzatory – ukośna oś AL-KO Euro typu delta z gumowymi drążkami skrętnymi oraz ośmiokątnym amortyzatorem
▪ AL-KO- AAA System hamowania Premium
▪ stabilizator jazdy AKS
▪ hamulec – najazdowy
▪ jazda do tyłu – automatyczna blokada hamulca najazdowego
▪ uchwyt koła zapasowego – w skrzyni gazowej, przykręcany

ZABUDOWA
▪ blacha zewnętrzna/lakier – aluminiowa „rybia łuska”, przód i tył biała gładka blacha, logo serii
▪ dach z tworzywa GFK z powłoką odporna na czynniki zewnętrzne w tym gradobicie
▪ grubość ścian: 31 mm, grubość dachu: 31 mm, grubość podłogi: 38 mm
▪ listwa aluminiowa, Pro.tec Frame , kątowa, z możliwością wprowadzenia przedsionka zarówno z prawej jak i z lewej strony.
▪ wywietrzniki dachowe – otwierane 40x40cm wraz z moskitierą
▪ okna (Dometic) – otwierane, podwójne z moskitierą i roletą
▪ zamykanie – uniwersalny klucz do wszystkich zamków
▪ drzwi tekstylne, przesuwane rozdzielające pomieszczenia
▪ bagażowy luk zewnętrzny, zamykany
▪ skrzynia gazowa – z tworzywa, zintegrowana z nadbudową, izolowana, na dwie butle gazowe
po 11kg każda
▪ KNAUS CATEYE – Tylne światła z dynamicznymi kierunkowskazami - LED

OŚWIETLENIE
▪ oświetlenie zewnętrzne - duża lampa przedsionkowa 12V - LED
▪ trzecie światło stopu - LED
▪ zintegrowane lampki obrysowe oraz pozycyjne w technice LED

INSTALACJA ELEKTRYCZNA
▪ połączenie z samochodem holującym – wtyczka 13-sto stykowa
▪ oświetlenie wewnętrzne – 12V LED (transformator 384VA), instalacja elektryczna – 230V, gniazda firmy Schuko

GAZ/OGRZEWANIE/WODA
▪ czujnik dymu
▪ instalacja kanalizacyjna – centralny odpływ
brudnej wody pod przyczepą
▪ zbiornik na wodę czystą 45 litrów, montaż stały
▪ ogrzewanie – piec Truma S 5040
▪ terma Truma 5 l – ciepła woda w łazience i kuchni
▪ pompka wody 12V (zatapialna)
▪ dmuchawa do pieca 12V
▪ Moduł serwisowy Knaus

KUCHNIA/TOALETA
▪ kuchenka i zlewozmywak – trzy palnikowa kuchenka z ceramicznym przykryciem, palniki w układzie liniowym, zlewozmywak wykonany ze stali szlachetnej
▪ wysokiej jakości armatura kuchenna KNAUS
▪ lodówka – Dometic 142 litrów zasilana
230V/gaz/12V (zasilanie gazowe podczas jazdy możliwe tylko w połączeniu z urządzeniem Truma Mono Control)
▪ toaleta Thetford (nie możliwe w 500 QDK, 580 QS, 650 PXB i 650 PEB)
▪ komfortowa łazienka: wylewka prysznicowa + zasłonka + szyna prysznicowa- opcjonalnie( w modelach 500 QDK, 580 QS, 650 PXB i 650 PEB jako standardowe wyposażenie)
▪ Składany wieszak w toalecie lub pod prysznicem
▪ umywalka z wysokiej jakości armaturą


CZĘŚĆ MIESZKALNA
▪ wykładzina podłogowa PCV – imitacja parkiet
▪ meble/fronty meblowe – kolor Egmond Elm
▪ kanapa z wysokiej jakości siedziskami, konstrukcja siedzeń wentylowana, z przebudową na powierzchnię sypialną
▪ Tapicerowane obicie nad łóżkiem w sypialni 
▪ Casual Silver
▪ wysokiej jakości materac piankowy EvoPore HRC ▪ tekstylna zasłona oddzielająca pomieszczenia
▪ stół na nodze pojedynczej
▪ tapicerka wykonana z materiałów odpornych na zużycie z zamkami błyskawicznymi, ściągana
▪ Samodomykające szuflady i drzwiczki w szafkach ▪ Moduł serwisowy – w jednym miejscu dostęp do
napełniania wody, podłączenia 230v, opróżniania instalacji wodnej


Wyposażenie wersji jubileuszowej (w cenie przyczepy):
▪ Koło wsporcze ze wskaźnikiem obciążenia dyszla ▪ Stabilne nogi wsporcze
▪ Nakrycie dyszla
▪ Drzwi wejściowe Knaus Premium z oknem
▪ Moskitiera drzwiowa na całe drzwi
▪ Ściany boczne z gładkiej blachy
▪ 17’’ felgi aluminiowe, czarne, polerowane od zewnątrz
▪ Truma MonoControll z filtrem gazu
▪ Instalacja telewizyjna – przygotowana do podłączenia anteny
▪ Wspornik na TV
▪ Gniazdko zewnętrzne Combi
▪ Oświetlenie Ambiente, ściana kuchni z materiału jak blat roboczy
▪ Panoramiczne okno dachowe HEKI II
▪ Okno w ścianie przedniej
▪ Poszerzenie łóżka składanego w kanapie
▪ Zbiornik na wodę brudną 25l na kółkach
▪ Moduł Bluetooth oraz dwa głośniki
▪ Pakiet gniazdek 230v (w kuchni i przy siedzisku) oraz USB (w sypialni i przy siedzisku) 
▪ Tapicerka z oznaczeniem wersji jubileuszowej
▪ Zestaw naprawczy do kół
▪ System filtracji wody BWT
▪ MedKit – zestaw medykamentów przydatny w podróży 

Wybrane wyposażenie dodatkowe (dodatkowo płatne):

150122 Koło zapasowe (felga stalowa) + podnośnik 
552052 Klimatyzator Dometic Freshjet 
2200 OEM ea001-p Akumulator, ładowarka, booster - bez wyświetlacza
150903-p Mover P1

Na razie ciagle rozważam różne opcje, ale ten egzemplarz szczególnie mnie zainteresował.

Co myślicie o takim zestawie:  czegoś jeszcze brakuje / coś warto dodać?

Klimatyzacja byłaby montowana w serwisie (nie fabryczna) - w praktyce będzie jakaś różnica od fabrycznej?

Ponadto na łączeniach w kilku miejscach wychodzi masa uszczelniająca tak jak poniżej(w innych egzemplarzach, które stały jakiś czas również). To normalne w nowych Knaus'ach?

 

 

masa-uszcz.jpg

masa-uszcz-2.jpg

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, jacek00 said:

Od kogo ten Knaus Sudwind 580 QS? Nie przypadkiem z Warszawy?

Nowy, nie używany, z Wrocławia.

A zdjęcia masy pod uszczelkami są na innej nowej 500-ce.

17 minutes ago, jacekzoo said:

Ładowności. 1700 przy tej budzie to za mało

Teraz tak myślę, czy te 1380kg jest z kompletnym wyposażeniem (poza wybranymi dodatkami). Musze dopytać.

A jeśli byłby ten zapas ładowności 250kg realny (odliczając klimę, akumulator i mover), to za mało?

Z wyposażenia w przyszłości to poza ew. panelami, moskitierą, butlami na razie nie planuję. Reszta to jakieś ruchomości. Chyba, że coś istotnego pominąłem :)

W sumie w mniejszych przyczepach są jeszcze mniejsze ładowności często.

Edytowane przez abak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, abak napisał(a):

A jeśli byłby ten zapas ładowności 250kg realny (odliczając klimę, akumulator i mover), to za mało?

Jeżeli nie będziesz miał kliky, aku i movera to oblata. Ale tylko te 3 rzeczy to masz prawie albo nawet ponad 100kg

33 minuty temu, abak napisał(a):

Nowy, nie używany, z Wrocławia.

Skąd oni wzięli nową 3 letnią budę? ?‍♂️ jak w pandemii byli wyczyszczeni do zera i na budy się czekało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, abak napisał(a):

Ponadto na łączeniach w kilku miejscach wychodzi masa uszczelniająca tak jak poniżej(w innych egzemplarzach, które stały jakiś czas również). To normalne w nowych Knaus'ach?

Tak, to jest normalne i powinno wychodzić. Tak będzie przez kilka lat. Można to z powodzeniem usuwać, aby nie szpeciło i zbierało brudu.

 

34 minuty temu, abak napisał(a):

Teraz tak myślę, czy te 1380kg jest z kompletnym wyposażeniem (poza wybranymi dodatkami). Musze dopytać.

Wszystko, co zostało założone za drzwiami fabryki pożera Ci ładowność, więc przy tym wyposażeniu nie straciłeś dobre 100 kg.

Edytowane przez Marcin T (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minutes ago, Marcin T said:

Tak, to jest normalne i powinno wychodzić. Tak będzie przez kilka lat. Można to z powodzeniem usuwać, aby nie szpeciło i zbierało brudu.

 

Wszystko, co zostało założone za drzwiami fabryki pożera Ci ładowność, więc przy tym wyposażeniu nie straciłeś dobre 100 kg.

Ciekawe, czy można jeszcze podnieść DMC dla takiego egzemplarza. Zakładam, że oś w tym modelu jest przygotowana na więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, abak napisał(a):

Ciekawe, czy można jeszcze podnieść DMC dla takiego egzemplarza. Zakładam, że oś w tym modelu jest przygotowana na więcej.

Jeśli oś pozwala to nie powinno być problemu. Nie baw się w to po zakupie! Każ sobie przygotować gotowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.