Skocz do zawartości

Czym zasilane są nasze konie pociągowe?


szary11

  

371 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakim paliwem zalilany jest Twoj holownik?

    • inne (elektryczny, hybryda, mieszanka...)
      3
    • benzyna + LPG
      134
    • biodiesel
      6
    • diesel ON
      269
    • benzyna Pb
      63


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Bartosz b jakie obroty silnika masz przy 70 km/h . U mnie w aucie z ASB obroty silnika przy prędkości auta 70 km/h wynoszą około 1200 obr./min. Lucek

 

Lucek muszę sprawdzić bo nie mogę sobie teraz jakoś przypomnieć, a nie chce strzelać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartosz jak sprawdzisz to podaj dane .

 

Nie rozpędziłem się akurat dzisiaj do 70 km/h bo ciągnąłem tym autem akurat przyczepkę na przegląd ale przy 50 km/h skrzynia włożyła sobie już 5 bieg i obroty były na poziomie 950

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój cholownik 3,8 V6 benzynka z automatem spisuje się rewelacyjnie. Różnicy w spalaniu nie widać (może przy ruszaniu), o tym, że ciągnę przyczepę przypominają tylko "polskie drogi" a dokładnie ich stan. Automat też spokojnie pracuje. Śmiało mogę polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja po przesiadce ze 125KM benzynowych na 136KM ON uważam, że lepiej się jeździ... ło benzyniakiem :) Ale rozgraniczę - z budą i bez.

 

Z budą łatwiej się jeździ oczywiście dieslem - krótkie biegi + skrzynka 6. Na minus to na piątce da się jechać od 80km/h (ma dopiero 1500 obrotów, poniżej silnik sie męczy). 6 bieg od 100 - czyli praktycznie się nie używa. Spalanie w granicach 8 litrów z klimą i bez oszczędzania. Przy spokojnej jeździe (60-80) na długiej trasie komputer pokazywał spalanie w granicach 7 +/- 0,3. No i manewry na placu - to jest to czego brakowało mi w benzyniaku :ok:

Benzyniak z budą - elastyczniejszy silnik (nie mylić z mocniejszy, bo co to elastyczność? Elastyczność to umiejętność pracy w zakresie X obrotów. Diesel ma wąski przedział (1500-3000, wyżej sens kręcenia mały), benzyna 1200-6000). W benzynie jak wbiłeś 5 powyrzej 60km/h to tylko pod większe wzniesienia i do wyprzedzania było trzeba redukować. W dieslu prawie cały czas wahluje się między 5 a 4. A spalanie między 9 a 11.

 

Mowa oczywiście o tej samej przyczepie i z podobnym ładunkiem.

 

Bez budy - miasto benzyna, diesel w trasie.

 

Podsumowując - do budy i w trasy DIESEL. Do miasta benzynka. Chociaż te wkręcanie silnika do 6-7tys obrotów przy wyprzedzaniu... mmmm poezja, uwielbiałem ten silnik z mondziaka :serducha: A to, że najwięcej w roku jeżdżę po mieście 100% satysfakcji nie mam z diesla. A kupiłem diesla tylko z jednego powodu - przez 3 miesiące nie znalazłem żadnego rozsądnego benzyniaka, a diesel miał pełną historię i z pewnych rąk. Kwestii spalanie nie podsumuję, bo pewnie to co oszczędzę na ropie wydam w naprawy :czacha:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak nie wydasz?, bo ja jakos przez tyyyle lat i tyyyle kilometrow to na naprawy jakos nie wydalem...

 

Jednak diesel lepszy...:piwko:

 

W miescie tez nigdy 10 nie przekroczyl, a benzyna fajna, taka co najmniej 2, 0 z turbina, albo zwykla taka z 2,5 litra to smialo powyzej 10, znaczy sie tak miedzy 14 a 17 w miescie palila, no o sokowirowkach typu 1,4 i 150 KM to nie mowie, bo jednorazowe takie bardziej sa...

 

J.

Edytowane przez jacek l (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo takie dosyc fajne Audi 1,8 Turbo w benzynie, no to fajne auto bylo, tylko zegary swiecily na czerwono, co akurat mnie sie nie podobalo, wole jak swieci na zielono, ale motor byl dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Zasilanie naszych koni mechanicznych bez względu na rodzaj paliwa robi się coraz droższe. Wstępnie wyliczyłem , że każde przejechane 100km kosztowało mnie około 11 złotych więcej w 2011 roku niż w roku 2010. Auto to same,eksploatowane w podobny sposób. Do wyliczenia przyjąłem tylko przejechane kilometry i i koszt zużytego paliwa. Niedługo w 2012 roku po kolejnym wzroście cen paliw będzie jeszcze drożej. Po doliczeniu kosztów ubezpieczenia, kosztów obsługi i napraw oraz kosztów paliwa i opłat drogowych PRZEJAZD na urlop może stanowić od 30% do 50% całkowitych kosztów URLOPU w zależności od czasu jego trwania i miejsca. W mojej ocenie jest to niewesoła perspektywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem instalascja ktöra nie jest zakladana orginalnie nie sprawuje sie doskonale ale ja nigdy nie bylem zwolennikiem instalacji gazowych w samochodzie jednak jakby nie bylo to czuc jest ten gas..ja wszystko ciagam CHRYSLEREM " 2,4 benzyna z 99 roku i nie nazekam tylko moze duzo pali ale to sa uroki amerykancöw cos za cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.