Skocz do zawartości

Czym zasilane są nasze konie pociągowe?


szary11

  

371 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakim paliwem zalilany jest Twoj holownik?

    • inne (elektryczny, hybryda, mieszanka...)
      3
    • benzyna + LPG
      134
    • biodiesel
      6
    • diesel ON
      269
    • benzyna Pb
      63


Rekomendowane odpowiedzi

Popieram 300+ sam adoptuje mapy z nastawów benzynowych,i fajnie współpracuje z komputerem pb,wtryski złote Hana i masz fajny zestawik

podnieś temperaturę przełączania na 40-45 st :skromny:

Dlaczego 40-45 stopni, jak dla mnie do za dużo, na krótkich trasach nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dlaczego 40-45 stopni, jak dla mnie do za dużo, na krótkich trasach nieopłacalne.

będzie żywotniejszy,znaczy membrany,im niższa temperatura załączenia ty większe wahania temperatury lpg,czasami szron przyłapać potrafi membranę i sztywnieje,a jak sam Kajetan napisał 60km do pracy to nie taki krótki odcinek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popieram 300+ sam adoptuje mapy z nastawów benzynowych,i fajnie współpracuje z komputerem pb,wtryski złote Hana i masz fajny zestawik

podnieś temperaturę przełączania na 40-45 st :skromny:

Dokładnie taki zestaw mam w mojej Madzi. W tym miesiącu mija 2 lata od zainstalowania instalacji i jestem bardzo zadowolony. Zero usterki, awarii, regulacji. Najważniejsze żeby instalacje kumaty zainstalował t wtedy będziesz zadowolony bo różne są przypadki. Wcześniej jeździłem Dieslem i koszta mnie zjadły i dużo nerwów bo: koło dwumasowe do wymiany, pompowtryski się odezwały, turbina do czyszczenia i powiedziałem koniec wracam do LPG bo jeszcze wcześniej miałem Vectre z Princem i byłem zadowolony. Sam pracuje przy silnikach Diesla i widzę jakiej jakości i skąd pochodzą części, żywotność na 100tyś a później się martw.

w 100% polecam Staga i mogę polecić mojego instalatora jak ktoś chce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak tam... przeżyłeś gazowanie Panie Himmler :ee:

 

Tiiia, Zafira przeżyła, ja byłem cały chory jak widziałem wiertarkę zbliżającą sie do kolektora dolotowego....  :look:  :]

 

A tak poza tym, to na razie instalacja chodzi bez zarzutu. Trudno mi cos powiedzieć o zużyciu bo tankowałem tylko raz i zrobiłem na razie 130 km. W każdym razie różnicy w mocy między gazem a Pb nie ma żadnej. Co ciekawe, na gazie silnik pracuje ciszej. Przestają cykać wtryski od paliwa i silniczek tylko mruczy :)

 

Instalację montowałem u naszego forumowego kolegi, "gazirka" . Dlatego, mogłem być cały czas przy aucie, i wiem co, jak i gdzie jest wsadzone :) Dziękuję :blagac:  Irkowi z tego miejsca za cierpliwość w stosunku do pałętającego sie po garażu klienta, który na dodatek zadawał dziwne pytania i, co gorsza,   :pad: niektóre rzeczy robił sam  :look:

 

Jeżeli Admini i Modowie pozwolą :blagac: , to zrobię Irkowi lekką reklamę:

 

Pełen profesjonalizm i zaangażowanie. Chłop naprawdę wie o co w tym wszystkim chodzi. Ma wielką wiedzę praktyczną, tak w zakresie montażu jak i działania i regulacji. :bravo: Z czystym sumieniem mogę polecić jego usługi. :ok: Tyle tytułem reklamy  :yay:

 

Na razie wykończę pierwszy zbiornik i zatankuję do pełna. To tez nie będzie jeszcze miarodajne, bo były regulacje, praca w garażu itp...

 

Dopiero trzecie tankowanie coś nam powie. Na pewno dam znać co i jak.

 

Jak na teraz - jest OK, choć oszczędności jeszcze nie poczułem. Na razie - odwrotnie. Spory ubytek na koncie....  :pad:

 

 

Aaaa i głos w ankiecie już zmieniłem. Ma nr 100 :)

Edytowane przez Kajetan (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzecie tankowanie. 

 

Przed drugim wymieniłem świece, skasowałem wyuczone ustawienia pedału gazu/przepustnicy. Silniczek chodzi jak zegareczek. Zużycie gazu: 9.3 l/100 km. A Irek twierdzi, że dopiero będzie regulował po 1000 km...

 

Nie mam pytań :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś kiedyś krzyczał na nas... "gaz to śmierć dla silnika,  żadnych gazów w aucie..." :ee:

Hmm... przypomniało mi się stare polskie porzekadło... coś o jakimś zwierzęciu co nie zmienia pogladów: całości jakoś nie pamiętam :hmm:

Pomyśl Pan teraz ile złociszy poszło w rurę przez te wszystkie lata dzięki Pb... :oslabiony:

 

Bezawaryjnej jazdy i rekordów pod dystrybutorem życzę :look:. Mój to 548 km na 44 litrach :skromny: - na trasie oczywiście.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pomyśl Pan teraz ile złociszy poszło w rurę przez te wszystkie lata dzięki Pb... :oslabiony:

 

 

 

Przez ostatni rok - nie moich  :ee:

 

A przedtem, nie jeździłem tyle, żeby się opłaciło  :ee:

 

 

Ktoś kiedyś krzyczał na nas... "gaz to śmierć dla silnika,  żadnych gazów w aucie..." :ee:

Hmm... przypomniało mi się stare polskie porzekadło... coś o jakimś zwierzęciu co nie zmienia pogladów: całości jakoś nie pamiętam :hmm:

 

 

Po prostu, spotkałem osobę, która przekonała mnie do tego logicznymi argumentami. Ot i cała tajemnica. A, że byłem przeciwny... byłem  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem 1.9 TDI 116 koni i przy 285Nm momentu auto na pewno dawało by sobie radę, niestety przyczepy tym nie ciągałem. Sprzedałem bo na diesla mi ręce opadały. Nowy nabywca jest chyba zadowolony. Odkupiłem astrę z firmy która miała na starcie 270kkm od razu zagazowałem 84 koni 8-mio zaworowa benzyna. Przyczepę kupiłem Hobby DeLuxe o MW 780kg DMC1000 i jakoś daje radę na razie trasy 150km bo zaczynam przygodę. Niestety to nie jest wymarzone auto do ciągania przyczepy. Ale 8 zaworowa benzyna ma pewien atut bo ma nisko moment obrototowy tzn niżej niż 16V i dużo lepiej spisuje się to moje 84 koni od 100 konnego opla 1.4 16V. Jazda 2200÷2500 obr. auto wchodzi już na docelowy moment więc  Auto spala z przyczepą 12L LPG/100km co jest nie wiem jakim osiągnięciem ale czuję że auto ma ciężko więc pewnie nie najgorzej. Dodam że to nie był wybór auta do przyczepy tylko okazja i brak wyjścia. Na razie jak na słowa że wcale nie da się tym ciągać jestem zadowolony. Ostatnio przy manewrowaniu przypaliłem sprzęgło trzeba o tym pamiętać. Myślę że wybór do 140kM benzyna do takiej przyczepy jak moja dawał by wystarczający komfort. Najlepiej taka której nie trzeba wysoko kręcić ale dziś już nie produkuje się 2 zaworów na cylinder. Diesla raczej wiecej w życiu nie kupię może jedynie nowego z salonu ale kiedy to będzie. Więc raczej na przyszłość będę szedł w benzynę. Vectra v6 (211km) była by dobra do ciągania przyczepy na pewno 

Edytowane przez deodekabokat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.