Skocz do zawartości

Czym zasilane są nasze konie pociągowe?


szary11

  

371 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jakim paliwem zalilany jest Twoj holownik?

    • inne (elektryczny, hybryda, mieszanka...)
      3
    • benzyna + LPG
      134
    • biodiesel
      6
    • diesel ON
      269
    • benzyna Pb
      63


Rekomendowane odpowiedzi

Chyba benzyna plus gaz :puk:

 

nie nie, przed mazdą zawsze miałem diesle - i tak pozostanie - gdyby nie ciąganie przyczepy byłoby ok, a tak kupię diesla i nie będę go tak męczył jak benzynę. Do tego nie będę tracił czasu i pieniędzy na ciągłe testy, przeglądy, filtry, - to nie dla mnie - 1 raz gaz i na dzień dzisiejszy ostatni :].

 

mimo to - spalanie oceniam na bdb+ :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam. Proszę twórcę ankiety o rozszerzenie opcji - czym jest zasilany silnik o dodanie HHO ponieważ takowy u mnie występuje :mikolaj: /wodór i dodatkowy tlen uzyskany za pomocą elektrolizy/

 

 

Jest opcja "Inne" :ok:

 

 

 

Jeśli dodałbym parametr ankietę trzebaby wypełniać od początku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HHO ponieważ takowy u mnie występuje :mikolaj: /wodór i dodatkowy tlen uzyskany za pomocą elektrolizy/

 

Czy mógłbyś w osobnym wątku dot. HHO opisać jak to się sprawdza w praktyce? Tutaj nie chcę śmiecić, ale temat jest ciekawy z wielu powodów i na pewno kontrowersyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę twórcę ankiety o rozszerzenie opcji - czym jest zasilany silnik o dodanie HHO ponieważ takowy u mnie występuje :mikolaj: /wodór i dodatkowy tlen uzyskany za pomocą elektrolizy/

Ale to chyba jako dodatkowe zasilanie :niewiem: chociaż słyszałem że to nie działa :oslabiony:

Ale tak jak napisał inhalt czy mógłbyś to opisać. :-]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Na różnych forach można poczytać że to nie działa i wogóle to jakaś ściema do kwadratuPrawdą jest jednak że podczas elektrolizy mamy wodór i tlen którego w iliści około 1 L w stanie oczywiście nie widocznym podajemy wraz z zasysanym powietrzem do komory spalania /podaję tu 1L ponieważ dokonałem pomiaru mojego generatora i tyle uzyskałem na paru gramach wodoro-tlenku potasu w czasie 1 min/

Ta dodatkowa porcja wzbogaconej mieszanki wymusza mniejsze dociskanie - za przeproszeniem - pedał gazu i mamy oszczędności.

Oszczędności są uzależnione od zapasu nie zużytej energi którą wytwarza nasz alternator,u mnie alternator daje 100 A jeśli więc pożyczę sobie potrzebne - w moim przypadku - 12 A nic szczególnego się nie wydarzy.

 

Mój znajomy od dwuch lat ma zamontowany generator HHO w mercedesie 124 3L skonstruował tzw suchą celę z wieloma płytkami /elektrodami/ z blachy nierdzewnej. Jego mercedes ma podobno przejechane pod milion km,

natomiast po zamontowaniu tego ustrojstwa jest wyraźnie mocniejszy, silnik ciszej pracuje i spala 6,5 l ON

Drugim przykładem jest podobny rodzaj generatora zamontowany u innego kolesia w RAV-4 2.0 ON. Kupił tzw gotowca wraz z regulatorem i tak jak w pierwszym przypadku > moc cicha praca i 2 l oszczędności.

 

Te dwa przykłady skłoniły mnie ażeby eksperymentatorsko zająć się tą jakże ciekawą ideą,właściwie jeszcze wieści ze świata w USA w UK i jacyś kolesie skośnoocy już sobie na wodorze śmigają więc to musi działać.

Kupiłem gotowy generator w którym są zastosowane elektrody z chromo-niklu wykazujące mniejszą oporność dzięki czemu potrzebujemy mniej amper aby uzyskać zamierzony efekt.

Opis budowy i działania wkrótce przedstawię na filmie na youtube. Nie podaję tu źrudła zakupu z przyczyn oczywistych,mogę oczywiście zainteresowanym podać link na pw gdzie są opisy i filmy oraz gotowy produkt

Tymczasem zachęcam do obejżenia filmików z Albani którą przemierzyliśmy z Basią i Zbyszkiem Dżumikami - proszę wpisać na youtube jerzy grzesica :drive:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Aktualnie "Passek-B5" 1,9 TDI - 110 KM i cepka DMC 1300 kg jakoś daje rade. Ale w tym roku do Austrii biore służbowe 150 KM bo "Passek" bardzo ostatnio się upocił we Francji. Czułem , że dostał "astmy" po górkach. Uważam, że jak z ogonem to tylko diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Prawdopodobnie, za niedługo będę musiał zmienić swój głoś. Ja, zagorzały przeciwnik LPG, będę montował instalację..... ale 60 km dziennie do pracy i z powrotem robi swoje....  :niewiem:  W tym momencie zaczyna to być opłacalne.... Życzcie mi powodzenia, bo jestem cały chory....  :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kajetan, to jest nic... Patrz jak niebawem zaczną rezygnować z diesli ;)

 

Nooo, oszczędności są coraz mniejsze w stosunku do Pb, a koszty ewentualnych napraw...  :bzik:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem dwóch aut z LPG,

Renault scenik 1.6 16V 107KM- zakładałem w 2010r.(służy bez awaryjnie ),

Renault laguna 2.0T 163KM- montaż w 2013r.(narazie bezawaryjnie). 

Laguna +  :przyczepa:  super zestawik,odpowiednia moc(spalanie zestawu 16l LPG,przy prędkościach 90-100KM).

Polecam LPG  :ok:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem posiadaczem dwóch aut z LPG,

Renault scenik 1.6 16V 107KM- zakładałem w 2010r.(służy bez awaryjnie ),

Renault laguna 2.0T 163KM- montaż w 2013r.(narazie bezawaryjnie). 

Laguna +  :przyczepa:  super zestawik,odpowiednia moc(spalanie zestawu 16l LPG,przy prędkościach 90-100KM).

Polecam LPG  :ok:.

 

Dam znaka. co i jak u mnie będzie. Montaż umówiony na środę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.