Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

ford zostawił tam gotową wtyczkę, tylko że nieuzbrojoną. Jest pusta, nie ma w niej metalowych styków. Na zdjęciu 1 jest gniazdo, do którego przychodzą przewody, a na zdjęciu 2 i 3 jest wtyczka bez pinów i bez przewodów. (zdjęcia z przodu i tyłu wtyczki). Ta wtyczka była wpięta w gniazdo i tak to sobie leżało pod fotelem. konektory żeńskie w gnieździe mają szerokość 6,5mm, co może wskazywać na standardowe konektory samochodowe (męski ma 6.3mm). Akurat nie mam takich, ale zamówiłem; zobaczmy czy będzie pasować, wtedy wystarczyło by wcisnąć taki konektor w tą pustą wtyczkę i powinno banglać.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś znów cały dzień z kablami:  Upgrade wiązki sprzed tygodnia. Dołożyłem kable do obsługi markizy, czyli pociągnąłem zasilanie w okolice drzwii dolnej części suwanych. Tam będzie aneks kuchenny na którego ściance 'wygladającej na zewnatrz' będzie sterowanie markiza. Dociagnalem tam przewód spod fotela pasażera, o którym pisałem w powyższych postach. (na razie jeszcze nie podłączyłem się do tej kostki bo czekam na tę końcówki). Na koniec poprowadziłem stamtąd 4 przewody nad drzwii suwane, gdzies tam będzie wyjście na silnik i czujnik, do których obsługi będą te 4 przewody.

Potrzebna jest też masa do tych wszystkich rzeczy nad drzwiami suwanymi. Wywiercilem 6mm otworek,przeszlifowalem okolice, żeby był styk z metalem, wnitowałem nitonakrętke m4. Masa jest.

IMG_20240106_135658.thumb.jpg.9283f39c09828faf36ff5f992d75cf28.jpg

Zostało jeszcze obsłużenie wysterowania masą Smart protecta. Nad drzwiami planuje mały pstryczek, którym będzie można załączyć lub odłączyć masę podawana na Smart protecta. Po rozłączeniu z masą Smart protect rozpina układ, czyli odcina wszystkie odbiorniki. Kabel już był przygotowany tydzień temu, ale nie był podłączony. Dziś podłączyłem, na razie bezpośrednio do masy, bo pstryczkow jeszcze nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Dziś znów cały dzień z kablami:  Upgrade wiązki sprzed tygodnia. Dołożyłem kable do obsługi markizy, czyli pociągnąłem zasilanie w okolice drzwii dolnej części suwanych. Tam będzie aneks kuchenny na którego ściance 'wygladającej na zewnatrz' będzie sterowanie markiza. Dociagnalem tam przewód spod fotela pasażera, o którym pisałem w powyższych postach. (na razie jeszcze nie podłączyłem się do tej kostki bo czekam na tę końcówki). Na koniec poprowadziłem stamtąd 4 przewody nad drzwii suwane, gdzies tam będzie wyjście na silnik i czujnik, do których obsługi będą te 4 przewody.

Potrzebna jest też masa do tych wszystkich rzeczy nad drzwiami suwanymi. Wywiercilem 6mm otworek,przeszlifowalem okolice, żeby był styk z metalem, wnitowałem nitonakrętke m4. Masa jest.

IMG_20240106_135658.thumb.jpg.9283f39c09828faf36ff5f992d75cf28.jpg

Zostało jeszcze obsłużenie wysterowania masą Smart protecta. Nad drzwiami planuje mały pstryczek, którym będzie można załączyć lub odłączyć masę podawana na Smart protecta. Po rozłączeniu z masą Smart protect rozpina układ, czyli odcina wszystkie odbiorniki. Kabel już był przygotowany tydzień temu, ale nie był podłączony. Dziś podłączyłem, na razie bezpośrednio do masy, bo pstryczkow jeszcze nie ma.

Czyli zgodnie z planem :) 

Coś wymyśliłeś w temacie wentylacji i ogrzewania? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.01.2024 o 20:56, rtwppk napisał(a):

Coś wymyśliłeś w temacie wentylacji i ogrzewania? 

Na razie się tym nie zajmowałem, (dowalilo mi takimi mrozami, po -26 stopni jest 7-8 rano.  Paliwo zamarza i są inne zmartwienia. już dwa poranki z rzędu czerwony nie chce odpalać, dopiero jak się ociepli do -12 to rusza.. xd, (paliwo z bp, nie polecam..)

ale jak cały dzień w sobotę pracowałem w zielonym, to zauważyłem że po całym dniu w kabinie wszystkie szyby są mega pokryte skondensowana wodą. (Pewnie większość ludzi by napisała 'zaparowane', ale to jest odległe od prawdy #fizyka). Teraz się zastanawiam czy wgle nie powinienem tam całej grubej rury doprowadzic, za gródź i dopiero na miejscu wydzielić odejście do Aku.

Na pace, gdzie hula truma wszędzie suchutko, w szafce też sucho. Na ten moment mam rozprowadzone 3 rury: jedna pod łóżko całkiem na tył, druga na środek, trzecia całkiem na przód. Pozostałe 4-te wyjście trumy mam zaślepione.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Na razie się tym nie zajmowałem, (dowalilo mi takimi mrozami, po -26 stopni jest 7-8 rano.  Paliwo zamarza i są inne zmartwienia. już dwa poranki z rzędu czerwony nie chce odpalać...

Nie zaraz, żeby Was denerwować, ale właśnie jutro ruszam na skooliepaloozę do Arizony. Będę tam w poniedziałek i zapowiada się słoneczna pogoda i po 20C każdego dnia. Na plusie... :brawo:

 

az.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, marek230482 napisał(a):

To u nas prawie tak samo tylko jest taka kreseczka pozioma przed liczbą - chyba myślnik się nazywa  :lol:

Tez pogodnie i 16-20 stopni

Jak to powiedział kiedyś nasz noblista, który sam rozwalił komunę przeskakując przez płot, są plusy dodatnie i plusy ujemne. :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Na razie się tym nie zajmowałem, (dowalilo mi takimi mrozami, po -26 stopni jest 7-8 rano.  Paliwo zamarza i są inne zmartwienia. już dwa poranki z rzędu czerwony nie chce odpalać, dopiero jak się ociepli do -12 to rusza.. xd, (paliwo z bp, nie polecam..)

ale jak cały dzień w sobotę pracowałem w zielonym, to zauważyłem że po całym dniu w kabinie wszystkie szyby są mega pokryte skondensowana wodą. (Pewnie większość ludzi by napisała 'zaparowane', ale to jest odległe od prawdy #fizyka). Teraz się zastanawiam czy wgle nie powinienem tam całej grubej rury doprowadzic, za gródź i dopiero na miejscu wydzielić odejście do Aku.

Na pace, gdzie hula truma wszędzie suchutko, w szafce też sucho. Na ten moment mam rozprowadzone 3 rury: jedna pod łóżko całkiem na tył, druga na środek, trzecia całkiem na przód. Pozostałe 4-te wyjście trumy mam zaślepione.

A mówiłem spotkajmy się na kawę :) …. To gnałeś jak oszalały po Włoszech …. Ja już to wszystko przerobiłem … od chemicznych pochłaniaczy wody przez elektryczne etc … teraz po wszystkich zmianach sucho że czekam na to aż żona nawilżacz wymyśli :) 

28 minut temu, Trucker Hiob napisał(a):

Jak to powiedział kiedyś nasz noblista, który sam rozwalił komunę przeskakując przez płot, są plusy dodatnie i plusy ujemne. :D 

+20 zazdroszczę ale teraz we Włoszech na termometrze 14*C i słoneczko … więc dramatu nie ma :) 

A o paliwowych przebojach pisałem przy okazji Webasto … no Włoskie stacje nadszarpnęły moje zaufanie do „zachodniego” paliwa :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Trucker Hiob napisał(a):

są plusy dodatnie i plusy ujemne

Bo to jest elektryk...

Godzinę temu, rtwppk napisał(a):

Teraz po wszystkich zmianach sucho że czekam na to aż żona nawilżacz wymyśli :) 

Sam zaczynam myśleć o nawilżaczu...

U nas potrafi być po nocy 15-20% wilgotności i aż w gardle drapie i oczy zapuchnięte...

 

A ja tankuje na BP I nie narzekam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Trucker Hiob napisał(a):

Nie zaraz, żeby Was denerwować,

nawet mnie nie denerwuj :lol:
 

 

Godzinę temu, rtwppk napisał(a):

a już to wszystko przerobiłem

kabiny chyba nie przerabiałeś? chyba masz całkiem odseparwaną kabinę od domku?

Godzinę temu, rtwppk napisał(a):

o gnałeś jak oszalały po Włoszech

Abo w Alpy chiałem zdążyć na rower ;)
Ale nadrobimy w tym roku. Widzisz, łatwiej spotkać truckera z Ameryki niż Wielkopolanina

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

kabiny chyba nie przerabiałeś? chyba masz całkiem odseparwaną kabinę od domku?

To, że buda jest odseparowana nie oznacza problemów z kondensacją. Nasza sypialnia jest w czasie jazdy zamykana i to co Ty masz w szoferce ja miałem w sypialni :) … Dwie sprawy na które musisz zwrócić uwagę to wentylacja całości i ogrzewanie całości :) + wyrzut wilgotnego powietrza na zewnątrz. Dodatkowo u Ciebie problemem dodatkowym będzie ta wszechobecna blacha 

32 minuty temu, Misio napisał(a):

Bo to jest elektryk...

Sam zaczynam myśleć o nawilżaczu...

U nas potrafi być po nocy 15-20% wilgotności i aż w gardle drapie i oczy zapuchnięte...

 

A ja tankuje na BP I nie narzekam...

We Włoszech nie ma gwarancji … niby esso renomowana firma a w dystrybutorze syf :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, rtwppk napisał(a):

To, że buda jest odseparowana nie oznacza problemów z kondensacją.

W  odseparowanej zabudowie przy ogrzewaniu powietrznym problem kondensacji nie powinien  występować, kondensacja występuje jedynie na elementach które nie mają odpowiedniej izolacji termicznej kiedy ich temperatura spada poniżej temp punktu rosy .

W kamperach  są to głównie pojedyncze  nieizolowane szyby i metalowe profile karoserii  jak nie są zaizolowane termicznie.

19 minut temu, rtwppk napisał(a):

Nasza sypialnia jest w czasie jazdy zamykana i to co Ty masz w szoferce ja miałem w sypialni

a grzejesz zabudowę w czasie jazdy ??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał(a):

 

W  odseparowanej zabudowie przy ogrzewaniu powietrznym problem kondensacji nie powinien  występować, kondensacja występuje jedynie na elementach które nie mają odpowiedniej izolacji termicznej kiedy ich temperatura spada poniżej temp punktu rosy .

W kamperach  są to głównie pojedyncze  nieizolowane szyby i metalowe profile karoserii  jak nie są zaizolowane termicznie.

a grzejesz zabudowę w czasie jazdy ??

 

Grzanie w trakcie jazdy nic nie pomagało. Dopiero po doprowadzeniu ciepłego powietrza do sypialni temat przestał istnieć. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, rtwppk napisał(a):

wyrzut wilgotnego powietrza na zewnątrz.

Wydaje mi się że truma to ogarnia. Skąd to wiem? Przewertowalem dokumentację i nie ma nic na ten temat. Ale urządzenie do obsługi powietrza z zewnątrz, montowane na ścianie auta jest dziwne. Ma płytkę elektroniczna z jakimiś czujnikami, kabel komunikacji z głównym panelem elektrycznym trumny i przede wszystkim ma 3 kanały: zasysanie powietrza, wyrzut spalin a trzeci z wiatraczkiem nie wiadomo do czego. Nie ma nigdzie w instrukcji do czego to służy. 

Jak usatwie trume na tryb 100% elektryczny, to wyrzut spalin nie działa, ale wiatraczek działa i wylatuje z niego powietrze, co by sugerowało, że truma jakąś część powietrza we wnętrzu wyrxuca przez cały czas gdy pracuje.

Muszę kiedyś jakieś kadzidełka w środku zapalić i zobaczyć, czy będzie je czuć w okolicach wylotu, wtedy będę miał pewność.

Skoro wylatuje, to musi jeszcze jakoś wlatywać, raczej nie przez ten kominek, bo z kolei by śmierdziało spalinami przy pracy w trybie diesla. Może jakimiś naturalnymi otworami (nawiewy czy inne takie, auta nie są hermetyczne)

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.