Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

11 godzin temu, Misio napisał(a):

Ja mam fabrycznie w kabinie... jakieś 40cm nad posadzką...taki zwykly

Mam tak samo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

coś w ten deseń? teoretycznie takiego nawiewu by nie zachlapało

image.png.ab4cc907823001d9463d74d2d4c22c4b.png

Bardziej coś takiego, tylko plastik i bez kratki w rozmiarze nawiewów z trumy 

 

suvla-100-czerpnia-wyrzutnia.jpeg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Bez przesady ,przecież po tym nawiewie  nie leje się wodą , a jak nawet coś wleci to i tak za chwilę odparuje , mam zwykły nawiew z klapką , łazienki używamy cały czas i nic się nie dzieje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos nawiewów, możn podziałać "niekoszernie" i skorzystać z jachtowych, one są dość dobrze zabezpieszone przed wpływem wody, w sasadzie przewidziane do tego, że woda ma po nich spływać - przykładowo: https://zefir.sklep.pl/120-kratki-pcv 

https://zefir.sklep.pl/kratki-pcv/1976-kratka-wentylacyjna-85x85mm-tuba-bk.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Po dłuższej przerwie wróciłem do prac nad vanem; Teraz priorytetem jest umocowanie kabiny, bo przez to, jest autko uziemione. Na początek wstępne przymiarki, jak zamontować toaletę. Co, a przede wszystkim gdzie trzeba wyciąć. Thetford dostarczył bardzo fajne szablony, jednak wymierzenie tego to duże wyzwanie, z racji tego, że są do przecięcia aż trzy warstwy i w każdej otwór musi być inny: ścianka kabiny, wewnętrzne elementy poszycia i poszycie zewnętrzne.

Na początek po zgrubyych, ale czasochłonnych pomiarach oszacowałem, gdzie będą, bardzo mniej więcej (+/- 5cm) drzwiczki serwisowe

1711216385797.thumb.jpg.3e2caee5328b54a0466f6e4b617223b5.jpg

 

1711216385788.thumb.jpg.b12950ae82e551543de4acec93828ee2.jpg

Najbardziej się obawiałem nadkola, bardzo nie chciałbym go ciąć.. na szczęście od nadkola jest daleko. Obawaiałem się tez demontażu i cięcia plastikowej czarnej osłony. Na szczęście, to też nie będzie potrzebne. "Gupi ma szczęśćie" :)

Następnie chyba z 2 godziny mierzyłem, ciąłem szablony i rozmyślałem nad pozycją drzwiczek względem kasety, toalety, szablony thetforda robią robotę. Dobrze je przygotowali.

Drzwiczki lepiej dać poziomo? wówczas jest duży margines błędu, machnięcie się o 2cm nie powinno być problemem, kasetę nadal by się dało wyciągnąć. Ale trzeba ostrożnie otwiera, można wyrwać zawiaski, jeśli drzwiczki spadną grawitacyjnie

1711216385783.thumb.jpg.00893c4bc144a2f29759b75f28cb1023.jpg

a może lepiej pionowo? margines błędu mniejszy, ale łatwiej otworzyć/zamknąć

1711216385775.thumb.jpg.dfac085cfc2e1c5b8e4e6349a915feac.jpg

Po takich wstępnych teoretyczno-praktycznych przymiarkach, przeniosłem się do auta i zacząłem sobie przykładać toaletę, przyklejać szablony, zaznaczać punkty referencyjne, do zaznaczonych punktów przyklejać magnesy, żeby móc przyłożyć coś stalowego z drugiej strony, i zaznaczyć, przenieść na kolejne strony i ścinaki do przecięcia. Chciałem wszystko mieć rozkminione i zaznaczone przed pierwszą fizyczną ingerencją w którykolwiek z elementów.

1711216385768.thumb.jpg.29f0d0f80a660e1fb0a08ba0124fe3d7.jpg

1711216385764.thumb.jpg.cb405ecdec8b1c4d1741bde579ae3f42.jpg

1711216385759.thumb.jpg.4a982fa81de36c46d00462c9ace3975d.jpg

1711216385755.thumb.jpg.99e5ea4f85990cffdd9893c62098ce94.jpg

i znów poziomo?

storageemulated0Androiddatacom_miui.gallerycacheSecurityShare1711216385750.thumb.jpg.8de1ab937f41f67bc055f29e72887c2f.jpg

3 pionowo? :)

1711216385745.thumb.jpg.f5748dce3719807ec478fbb709fb6ebc.jpg

chyba jednak będzie tak, im dalej od nadkola,tym lepiej. Dla zawiasów drzwiczek też bezpieczniej

1711216385740.thumb.jpg.f45a400d87699c5fbaa3551e1fa30b30.jpg

W końcu przyszła pora na straszne rzeczy. Cięcie wewnętrznych elementów nie wymagają precyzyjnych pomiarów. Trochę ręcznie:

1711216385734.thumb.jpg.6e93673798a355b8b145e54b358b5384.jpg


trochę elektrycznie
złamałem ostrze w multitoolu, ale generalnie bez tego narzędzia to tu bym kwiczał przy tych wycinkach. Już wcześniej go używałem przy oknach, ale tu jest genialne, można nim sięgnąć  do elementów, które są głęboko, bez dojścia innym narzędziem.

1711216385698.thumb.jpg.e38dea0d11f91c0f4573192a6bfbdd72.jpg

w końcu środek wycięty. 

1711216385723.thumb.jpg.df516d323867860e1d44123f952b04e0.jpg

pomalowałem krawędzie cięć, następnym razem przyjdzie pora na wycięcie w ścianie kabiny. Najtrudniejsze będzie wyznaczenie cięcia poszycia zewnętrznego pod drzwiczki serwisowe.

I wymyślenie jakiegoś adaptera do krzywizn auta..

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Łza Włóczynutka napisał(a):


I wymyślenie jakiegoś adaptera do krzywizn auta..

Pianka montażowa, a ba to tynk Goldband.:D

A na serio to chyba jedynie jakaś rzeźba z laminatu wchodzi w grę...

Albo wyspawanie nakładki z blachy, na to szpachla i malowanie. Dobry lakiernik da radę bez malowania całego boku, ale zakładam, że w nowym samochodzie nie chcesz mieć takiej ingerencji. 

 

Edytowane przez Piotrekm13 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie myślałeś o drzwiczkach otwieranych do góry i magnesie do ich podtrzymania po otwarciu? Coś takiego ma Knaus w kampervanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Piotrekm13 napisał(a):

Pianka montażowa, a ba to tynk Goldband.:D

Tak trzeba będzie zrobić, jak będzie za chropowato to się jeszcze gładź nałoży I gitez 😂

13 godzin temu, Piotrekm13 napisał(a):

A na serio to chyba jedynie jakaś rzeźba z laminatu wchodzi w grę...

Albo wyspawanie nakładki z blach

Z tego co się orientowałem, to są firmy, które robią skan 3d i drukują adapter. Nie pytałem jeszcze o sczegóły, nie wiem też czy jakaś jest w rozsądnej odległości. 

Inna opcja jaka mi przychodzi do głowy, to jest taka dwuskładnikowa niby-plastelina, są dwa wałeczki, po rozgnieceniu razem obu, można uformować co się chce i po jakimś czasie to twardnieje I jest trwałe. 

Może są jeszcze inne metody, będę musial najpierw zaxhaczyc te firmy co drukują adaptery

12 godzin temu, Bercik77 napisał(a):

A nie myślałeś o drzwiczkach otwieranych do góry i magnesie

Nie myślałem :) ciekawe rozwiązanie, będę musiał porzymierzać, z tym że z tego co patrzyłem to lepiej by było u mnie dać  drzwiczki pionowo, że względu na przetłoczenie nadkola, które jest mocno wypukłe. Pionowe umieszczenie ucieknie od tego przetłoczenia, poziome nie.

10 godzin temu, mundek28 napisał(a):

To aż taka ingerencja w konstrukcję nadwozia jest niezbędna również w innych autach np. trojaczkach

Najpewniej w każdym vanie. Są tu w wątku koledzy i koleżanki, którzy ten ten etap już przechodzili w dukatach I rodzeństwie, to pewnie doprecyzują. Z tego co widziałem to tam jest jeszcze trudniej, bo trzeba zdemontować plastikowe listwy i w nich wycinac miejsce na drzwiczki. A w tych listwach są obrysowki, co jescze komplikuje

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz jeszcze napisać jaka jest największa szerokość między ścianami i na jakiej wysokości od podłogi-chodzi o długość łóżka poprzecznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem teraz dopiero że to 194 ale to chyba między blachami poszycia , a na jakiej wysokości od podłogi?A wracając jeszcze do twojej wiaty- ile zapasu wysokości dałeś do tych poprzecznych belek pod dachem i czym kryłeś tą wiatę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mundek28 wiata ma 55cm od dachu auta do kleszczy (te poziome belki). Kryte blachodachowką, bo to najprościej i najszybciej ogarnąć w 1 osobę, do tego w wiosce obok mam dilera :)

Jeśli chodzi o auto: to skomplikowane, wszystko jest wkleslo-wypukłe więc te wymiary to co centymetr są inne 😹:

tak to wygląda u mnie:

IMG_20240324_123528.thumb.jpg.2e52047804c5b4453806e5d2cc15828e.jpg

LU - to listwy usztywniające, które można wyciąć, nie przenoszą żadnych obciążeń (w wersjach przeszklonych ich nie ma.

P.Z. - blacha poszycia zewnętrznego.poziom

0 - pozuom gołej blachy podłogi;na niej mam 30mm izolacji + płyta podłogowa 11mm + klej, więc tam mam łącznie coś koło 4-5cm

W wersjach L3 i przednim napędem podłoga jest niżej niż u mnie, w L4 jest podniesiona bo wał jest pod spodem.

Łóżko w poprzek najpotymalniej byłoby na wysokości 74cm (81-82cm od blachy), wtedy byłoby 194cm, jak dodasz izolacje po 30mm to zostaje 188. Całe wakacje miałem na próbę takie łóżko zrobione i przyklejone taśma klejąca ocieplenie - tylko po to żeby sprawdzić czy da się spać - dla mnie jednak za mało (mam 180cm), więc zrobiłem wyro wzdłóż, o standardowych 'domowych' wymiarach. - materace, pokrowce, prześcieradła - wtedy można kupować standardowe :)

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.