Skocz do zawartości

Włóczywóz czyli forda transita L4H3 tranzycja na campervana


Łza Włóczynutka

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.12.2023 o 09:49, Łza Włóczynutka napisał(a):

Mam gaśnice, potrafię sobie radzić z opozycją :miga: 

Chyba nie była potrzebna ?

Bardzo dziękuję za spotkanie i (niestety) Twój Tranzitek budzi "zazdrość i ból" - że ja nadal nic do przodu, a u Ciebie co jakiś czas super postęp do przodu. Oby tak dalej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Misio napisał(a):

Bardzo dziękuję za spotkanie i (niestety) Twój Tranzitek budzi "zazdrość i ból" - że ja nadal nic do przodu, a u Ciebie co jakiś czas super postęp do przodu. Oby tak dalej !

Ja też dziękuję. Potrzebne nie było, ale będzie się lepiej układać. My nie przycięliśmy, a na dodatek cały róg mam jeszcze obudowany sklejką i trzeba ten materac mocno wciskać. 

BTW zawsze możecie zaproponować Tomkowi, by pomógł. On twierdzi, że mu straszną frajdę sprawiało pomaganie nam w budowie naszego kamperka i z nim robota ubywała błyskawicznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też było miło gościć zacnych delegatów Białego Domu i Wawelu ?

Do zobaczenia następnym razem,.gdziekolwiek..

_________

Tymczasem zamówiłem po metrze kwadratowym różnych mat izolacyjnych: do wypróbowania i pomiziania.

Takie maty będę dawać e miejscach gdzie wklejenie plyt izolacyjnych jest ciężkie lub bezsensowne, np na tylne słupki boczne, drzwii, może też na.wręgi.

Już je pomierzylem, zważyłem, obmacałem. Najbardziej obiecująco wygląda samoprzylepna mata polietylenowa. Taka pewnie zastosuje na tylne słupki Ale niewykluczone,.może nawet pewne, że inne typy się sprawdza lepiej w innych miejscach. 

 

IMG_20231221_173001.jpg

IMG_20231221_174615.jpg

IMG_20231221_181053.jpg

IMG_20231221_181103.jpg

IMG_20231221_181158.jpg

Na ostatnim zdjęciu, dwie dolne warstwy to pianka polietylenowa, samoprzylepna. Najlepsze parametry izolacyjne w stosunku do wagi.

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Z okazji schyłkowych dni tego roku, zamiast zabawy z wkrętarką, zabawa z AI

image.thumb.png.719fe74edf00abba7e7b8c9e513fbabc.png

A jak sobie AI wyobraża Włóczywoza w Alpach? Ano tak:

_cfbb9f6b-7bf7-4eaf-9b48-da5144b4a704.thumb.jpeg.d9491f450faeae8717090ed3bf1661a1.jpeg

(trzeba było ja trochę naprowadzić, bo po drodze waliła takie wersje kolorystyczne:
Zrzutekranu2023-12-30181125.png.05161a6c714ed1689e030ca35fcac7cc.png

No i ciekawe, skąd uroił sobie takie drzwiczki xd:

Zrzutekranu2023-12-30181013.png.5c4ea9b04f836e67cf21e2271efbfb44.png

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś trochę kabelkowania: wiązka że skrzynki elektrycznej do paneliku, który będzie nad drzwiami suwanymi. (Zasilanie dla lampek wewnętrznych, zewnętrznych, markizy, wskaźnika poziomu wody w zbiornukach +  przewód masowy sterujący victron battery protect'em)

Zostało mi jeszcze dodać 4 dodatkowe przewody od centralki sterującgo markizą (to będzie gdzieś w okolicy lodowki, w świetle drzwii suwanych) do siłownika markizy.

Potrzebuje też skądś wyczarować opcjonalny sygnał z kluczyka (do centralki markizy). Trzeba będzie szukać gdzie by się tu wpiąć najwygodniej..

IMG_20240101_155938.jpg

IMG_20240101_153555.jpg

IMG_20240101_152611.jpg

IMG_20240101_122216.jpg

IMG_20240101_122211.jpg

IMG_20240101_121002.jpg

IMG_20240101_120229.jpg

IMG_20240101_114044.jpg

IMG_20240101_114016.jpg

Edytowane przez Łza Włóczynutka (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Dziś trochę kabelkowania: wiązka że skrzynki elektrycznej do paneliku, który będzie nad drzwiami suwanymi. (Zasilanie dla lampek wewnętrznych, zewnętrznych, markizy, wskaźnika poziomu wody w zbiornukach +  przewód masowy sterujący victron battery protect'em)

Zostało mi jeszcze dodać 4 dodatkowe przewody od centralki sterującgo markizą (to będzie gdzieś w okolicy lodowki, w świetle drzwii suwanych) do siłownika markizy.

Potrzebuje też skądś wyczarować opcjonalny sygnał z kluczyka (do centralki markizy). Trzeba będzie szukać gdzie by się tu wpiąć najwygodniej..

IMG_20240101_155938.jpg

IMG_20240101_153555.jpg

IMG_20240101_152611.jpg

IMG_20240101_122216.jpg

IMG_20240101_122211.jpg

IMG_20240101_121002.jpg

IMG_20240101_120229.jpg

IMG_20240101_114044.jpg

IMG_20240101_114016.jpg

Do miejsc z których będziesz sterował daj ze 4 przewody więcej … na wadze za dużo nie stracisz a życie pokaże czego Ci brakuje. Ja dzisiaj przerobiłem zasilanie ładowarki 230v bo się okazuje że przy dłuższym podpięciu pod 230 nie ma sensu by ciągle działała. Niestety votronic nie ma wyłączenia na panelu zewnętrznym a jedynie przełącznik cichego ładowania :(. Dostanie się do rozdzielni i włącznika było trudne a dzięki zapasowemu przewodowi dzisiaj już mogę załączyć ładowarkę w dowolnym momencie bez zbędnej kombinacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, marek230482 napisał(a):

A może lepiej sygnał ladowania a nie samego zapłonu?

Nie mam pewności czy ładwanie występuje zawsze w czasie jazdy, a tu o to chodzi, ten sygnał ma sterować przekaźnikiem odcinająym zasilanie markizy w czasie jazdy. (blokada przed przypadkoym otwarciem markizy podczas jazdy). Zdaje się, że smart alternatory nie ładują akumulatora gdy nie jest to konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale i tak potrzebujesz sygnał o rozpoczęciu pracy silnika (chociażby do ładowania pokładowego). Tak więc musisz znaleźć właściwy sygnał w wiązce auta. Ja z obecnym transitem też miałem problem bo ma ten "inteligentny inaczej" alternator. A pokładowy ładuję victronem TR (który notabene się zrąbał właśnie po niespełna roku). Mój alternator nie daje sygnału rozpoczęcia ładowania. Ale w znalazłem w instalacji sygnał potwierdzający rozruch i pracę silnika (nie zapłon ani kręcenie rozrusznikiem tylko fizyczną pracę jednostki). W moim wypadku była to pojawiająca się masa na jednym z przewodów. Taki sygnał w aucie musi być. Tylko trzeba go znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Łza Włóczynutka napisał(a):

Nie mam pewności czy ładwanie występuje zawsze w czasie jazdy, a tu o to chodzi, ten sygnał ma sterować przekaźnikiem odcinająym zasilanie markizy w czasie jazdy. (blokada przed przypadkoym otwarciem markizy podczas jazdy). Zdaje się, że smart alternatory nie ładują akumulatora gdy nie jest to konieczne.

W moim Fordzie temat sterowania rozwiązałem w prosty sposób bez ingerencji w instalację:

IMG_1432.thumb.jpeg.d25bc087a71ccd450af94e3e07f31c99.jpegIMG_1433.thumb.jpeg.f12d480762a5d59e0d448d0c6382bac7.jpeg
 

„Złodziejka” z dwoma bezpiecznikami - jeden oryginał z gniazda 23 (stacyjka załączona +) drugi zabezpieczający obwód wpinany. W ten sposób znajdziesz każdy sygnał a przy okazji nie ingerujesz w instalacje (wielokrotnie omawiany temat gwarancji) 
 

29 minut temu, marek230482 napisał(a):

Ale i tak potrzebujesz sygnał o rozpoczęciu pracy silnika (chociażby do ładowania pokładowego). Tak więc musisz znaleźć właściwy sygnał w wiązce auta. Ja z obecnym transitem też miałem problem bo ma ten "inteligentny inaczej" alternator. A pokładowy ładuję victronem TR (który notabene się zrąbał właśnie po niespełna roku). Mój alternator nie daje sygnału rozpoczęcia ładowania. Ale w znalazłem w instalacji sygnał potwierdzający rozruch i pracę silnika (nie zapłon ani kręcenie rozrusznikiem tylko fizyczną pracę jednostki). W moim wypadku była to pojawiająca się masa na jednym z przewodów. Taki sygnał w aucie musi być. Tylko trzeba go znaleźć. 

Kompletnie nie rozumiem dlaczego Ty się uparłeś na sterowanie Orionem. Ta ładowarka sama wykrywa wszystkie stany pracy alternatora! Może to, że Ci padła jest winą właśnie tego wątpliwego sterowania. W ustawieniach masz pełen zakres regulacji wykrywalnego napięcia z alternatora. Wystarczy dostosować to do Twoich potrzeb. Ja obecnie specjalnie zaniżyłem start ładowarki do niższych napięć ponieważ akumulator samochodu jest już naładowany a mi brakuje prądu w zabudowie. Przestawienie tych ustawień zajmuje 10s i możesz je dowolnie zmieniać.IMG_1434.thumb.png.d73a7ef43d5a7e9ca4f86b5e4eaa2782.pngIMG_1435.thumb.png.450f5c238a3cfa7e7d39f353b4dd94c2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marek230482 napisał(a):

i tak potrzebujesz sygnał o rozpoczęciu pracy silnika (chociażby do ładowania pokładowego

Temat ładowania już mam dawno ogarniety. (wrzesień/październik to montowałem) Nie dawałem żadnych dodatkowych sygnałów sterujących do oriona, tak jak pisał @rtwppk orion sam ogarnia kiedy ładować. Do oriona mam tylko podpięta masę, Aku startowy i Aku hotelowy, nic więcej. Jak na razie działa, co prawda tylko coś koło 300-400km z tym przejechałem, ale z tego co zerkałrm na parametry pracy to zachowuje się poprawnie, nawet na światłach jak zadziała s/s to pauzuje ładowanie. Gdyby orion miał wyjście na dodatkowy przekaźnik to by nie było tematu, wpiął bym się do oriona :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.