Skocz do zawartości

Sezon 2022, kempingi w Polsce, all inclusive wróciło do łaski czy idzie kryzys ?


Suzu4x4

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, filipert napisał:

Czyli utrata 20% realna

no właśnie wydawało mi się, że takie kampery nie przekraczają 400.000, ale pewnie jestem daleko z tyłu z cenami ;)

 

chyba trochę przesadziłem, wiadomo w zależności od modelu i wyposażenia - od 330.000 nowe dostępne w pl (aha, już widzę netto).

ogółem chyba 400.000 brutto to początek cen w Adrii - tylko teraz są nowe modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 401
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

28 minut temu, maarec napisał:

nie mam pojęcia za co chcą aż tyle więcej niż benimar, dethleffs i cała reszta "tanich" zabudów ze średniej półki

klienci już chyba nie chcą za Adrię tyle płacić.

w statystykach sprzedaży na 2021r Adria chyba 8 miejsce z czterdziestoma sztukami, gdzie pierwsze trzy miejsca po 200-500 sprzedanych szt na markę.

w 2022 obstawiam jeszcze większy spadek w stosunku do konkurencji :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rozmawiałem z znajomym co ma hotel nad morzem, zawszę miał cały rok otwarte, w tym roku zamyka w październiku bo jak policzył ogrzewanie to stwierdził że mu się nie opłaca, nikt mu takich pieniędzy nie da żeby mu się opłacało, tylko świata i wakacje otworzy. Jak więcej przedsiębiorców tak zrobi to czy te nasze sprzęty nadal nie będą poszukiwane i kupowane:hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, peja76 napisał:

Dzisiaj rozmawiałem z znajomym co ma hotel nad morzem, zawszę miał cały rok otwarte, w tym roku zamyka w październiku bo jak policzył ogrzewanie to stwierdził że mu się nie opłaca, nikt mu takich pieniędzy nie da żeby mu się opłacało, tylko świata i wakacje otworzy. Jak więcej przedsiębiorców tak zrobi to czy te nasze sprzęty nadal nie będą poszukiwane i kupowane:hmm:

wątpię , jednak w zimie to karawaning jeszcze bardziej "skomplikowany" wątpię żeby "hotelowcy" się rzucili

nie mniej jednak sam jestem ciekaw zimy, jak to przetrwają hotele, pensjonaty  czy schroniska w górskich miejscowościach.

Już czytałem że dzierżawcy schronisk górskich będą  rezygnować bo nie udźwigną kosztów opału  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Suzu4x4 napisał:

klienci już chyba nie chcą za Adrię tyle płacić.

w statystykach sprzedaży na 2021r Adria chyba 8 miejsce z czterdziestoma sztukami, gdzie pierwsze trzy miejsca po 200-500 sprzedanych szt na markę.

w 2022 obstawiam jeszcze większy spadek w stosunku do konkurencji :rolleyes:

Tylko, że widać, że Adria od jakiegoś czasu Adria celuje bycie klasą średnio wyższą z aspiracjami do bycia premium. Teraz przecież Adria będzie na podwoziu Mercedesa. W samej grupie Trigano też mamy niżej pozycjonowane kampery, które w Polsce się lepiej sprzedają  (Roler Team, CI) ale w grupie Trigano to są pojazdy tańsze i zrozumiałe, że Polacy wybierając kierują się głównie ceną.

Więc jeśli patrzeć pod tym względem to Adria w swojej klasie jest dość wysoko w rankingu sprzedaży bo przed nią są kampery głównie budżetowe takie  jak Dethlefs, Roller Team, Rimor itf. I pamiętajmy, że Polska nie jest głównym rynkiem zbytu. Patrząc na zagraniczne kempingi to można pokusić się o stwierdzenie, że Adria jest jednym z popularniejszych wyborów jeśli chodzi o kampery. 

Natomiast patrząc całościowo to w Polsce grupa Trigano rządzi. W pierwszej 10 najpopularniejszych marek to ponad połowa należy do Trigano. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, peja76 napisał:

Dzisiaj rozmawiałem z znajomym co ma hotel nad morzem, zawszę miał cały rok otwarte, w tym roku zamyka w październiku bo jak policzył ogrzewanie to stwierdził że mu się nie opłaca, nikt mu takich pieniędzy nie da żeby mu się opłacało, tylko świata i wakacje otworzy. Jak więcej przedsiębiorców tak zrobi to czy te nasze sprzęty nadal nie będą poszukiwane i kupowane:hmm:

tu możesz mieć rację, prąd po 2,2 netto od września za 1kwh zrobi swoje.... gaz dla firm to już całkowite nieporozumienie.... Pożyjemy, zobaczymy, ale faktycznie wiele miejsc sezonowych może przestać istnieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jacek00 napisał:

Tylko, że widać, że Adria od jakiegoś czasu Adria celuje bycie klasą średnio wyższą z aspiracjami do bycia premium. Teraz przecież Adria będzie na podwoziu Mercedesa. W samej grupie Trigano też mamy niżej pozycjonowane kampery, które w Polsce się lepiej sprzedają  (Roler Team, CI) ale w grupie Trigano to są pojazdy tańsze i zrozumiałe, że Polacy wybierając kierują się głównie ceną.

Więc jeśli patrzeć pod tym względem to Adria w swojej klasie jest dość wysoko w rankingu sprzedaży bo przed nią są kampery głównie budżetowe takie  jak Dethlefs, Roller Team, Rimor itf. I pamiętajmy, że Polska nie jest głównym rynkiem zbytu. Patrząc na zagraniczne kempingi to można pokusić się o stwierdzenie, że Adria jest jednym z popularniejszych wyborów jeśli chodzi o kampery. 

W przypadku przyczep to widac, ze jest mocne parcie na bycie premium, bo jak sie oglada Astelle, czy chociazby te podwojne drzwi w Alpinach to robi wrazenie. Nie chce sie wypowiadac o jakosci, bo nie wiem...

A co do kamperow to tez mi sie to rzucilo w tym roku na Polskich kempingach, gdzie praktycznie co drugi kamper z Czech to Adria i sporo z Niemiec, niezaleznie czy to nowe czy starsze czy tez kampervany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Tylko, że widać, że Adria od jakiegoś czasu Adria celuje bycie klasą średnio wyższą z aspiracjami do bycia premium. Teraz przecież Adria będzie na podwoziu Mercedesa. W samej grupie Trigano też mamy niżej pozycjonowane kampery, które w Polsce się lepiej sprzedają  (Roler Team, CI) ale w grupie Trigano to są pojazdy tańsze i zrozumiałe, że Polacy wybierając kierują się głównie ceną.

Więc jeśli patrzeć pod tym względem to Adria w swojej klasie jest dość wysoko w rankingu sprzedaży bo przed nią są kampery głównie budżetowe takie  jak Dethlefs, Roller Team, Rimor itf. I pamiętajmy, że Polska nie jest głównym rynkiem zbytu. Patrząc na zagraniczne kempingi to można pokusić się o stwierdzenie, że Adria jest jednym z popularniejszych wyborów jeśli chodzi o kampery. 

może obecnie się to zmienia ale jak kupowałem Dethlefssa to mocno przymierzałem się do Adrii która już wtedy w Polsce była o ok 50 tyś droższa.

I o ile zgodzę się że w grupie Trigano Adria może być premium to na tle reszty rynku nie stawiał bym jej wyżej niż Dethflefssa  czy Knausa .

Co dziwne to w Niemczech ceny Adrii, Dethlefssa czy Knausa były wówczas porównywalne tylko u nas  w PL były wyraźnie droższe .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Suzu4x4 napisał:

może obecnie się to zmienia ale jak kupowałem Dethlefssa to mocno przymierzałem się do Adrii która już wtedy w Polsce była o ok 50 tyś droższa.

I o ile zgodzę się że w grupie Trigano Adria może być premium to na tle reszty rynku nie stawiał bym jej wyżej niż Dethflefssa  czy Knausa .

Co dziwne to w Niemczech ceny Adrii, Dethlefssa czy Knausa były wówczas porównywalne tylko u nas  w PL były wyraźnie droższe .

Ja mówię o dzisiaj :) Wg mnie Dethlefs to może nie jest półka budżetowa, a średnia.  W grupie Hymer mamy wyżej pozycjonowane kampery jak Hymer czy Niesman Bischoff czy nawet Laika. To że Adria przechodzi teraz na podwozia Mercedesa dobitnie pokazuje, że wskakują na półkę wyżej. Nie można stawiać obok siebie Adrii na Mercedesie i Dethlefsa na Fiacie/Citroenie, więc to już kwestia porównywania konkretnych modeli.

W mojej opinii to wygląda tak:

  • wszystko na podwoziu Fiata/Citroena to najniższa półka.
  • wszystko na podwoziu Forda to półka wyżej, chociaż i tu zdarzają się wyjątki że totalnie budżetowe są na Fordzie.
  • i potem wszystko na podwoziu Mercedesa czy nawet MANa. 

Oczywiście półka całkowicie zintegrowanych kamperów to jeszcze inna para kaloszy. Do tego dochodzą np Knausy na podwoziu VW, których w ogóle nie wiem jak teraz zakwalifikować.

Chyba trzeba porównywać po prostu jeden do jeden daną grupę kamperów :D bo w kamperach mamy taki miszmasz, że nic się nie da sensownego ustalic ;) 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, jacek00 napisał:

W mojej opinii to wygląda tak:

  • wszystko na podwoziu Fiata/Citroena to najniższa półka.
  • wszystko na podwoziu Forda to półka wyżej, chociaż i tu zdarzają się wyjątki że totalnie budżetowe są na Fordzie.
  • i potem wszystko na podwoziu Mercedesa czy nawet MANa. 

w mojej opinii nie ma takich reguł.

Wspomniany przez Ciebie Niesman Bischoff  który jest najwyżej w grupie Hymmera nie jest dostępny na Mercedesie tylko na Fiacie .

To samo integry Chartago czy Malibu, praktycznie wszystko FIAT.

A sporo budżetowych zabudów była właśnie na Fordzie.

W wielu grupach zresztą dotychczas można było wybierać podwozie na niemal identycznych zabudowach  np te same układy w markach grupy Trigano były dostępne na Fiacie i Fordzie (Ford był tańszy)

Tak czy inaczej dziś wszystko może się pozmieniać  bo producenci będą brali te podwozia które fabryka będzie w stanie wyprodukować i dostarczyć w odpowiedniej ilości więc nie kwalifikowałbym w ten sposób.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

wątpię , jednak w zimie to karawaning jeszcze bardziej "skomplikowany" wątpię żeby "hotelowcy" się rzucili

A ja znam takich co jeździli latem kamperem a zimą do hoteli...

Jak pandemia zamknęła hotele, ruszyli w drogę kamperem...

Więc zobaczymy co będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jacek00 napisał:

Ja mówię o dzisiaj :) Wg mnie Dethlefs to może nie jest półka budżetowa, a średnia.  W grupie Hymer mamy wyżej pozycjonowane kampery jak Hymer czy Niesman Bischoff czy nawet Laika. To że Adria przechodzi teraz na podwozia Mercedesa dobitnie pokazuje, że wskakują na półkę wyżej. Nie można stawiać obok siebie Adrii na Mercedesie i Dethlefsa na Fiacie/Citroenie, więc to już kwestia porównywania konkretnych modeli.

W mojej opinii to wygląda tak:

  • wszystko na podwoziu Fiata/Citroena to najniższa półka.
  • wszystko na podwoziu Forda to półka wyżej, chociaż i tu zdarzają się wyjątki że totalnie budżetowe są na Fordzie.
  • i potem wszystko na podwoziu Mercedesa czy nawet MANa. 

Oczywiście półka całkowicie zintegrowanych kamperów to jeszcze inna para kaloszy. Do tego dochodzą np Knausy na podwoziu VW, których w ogóle nie wiem jak teraz zakwalifikować.

Chyba trzeba porównywać po prostu jeden do jeden daną grupę kamperów :D bo w kamperach mamy taki miszmasz, że nic się nie da sensownego ustalic ;) 

 

Ford jako baza może być tańszy niż Fiat spółka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, danielpoz napisał:

Ford jako baza może być tańszy niż Fiat spółka 

Przewagą Forda w Polsce jest na pewno większa dostępność u producentow i niska akcyza. Różnica między akcyza 3,1% a 18,6% jest kolosalna na kamperze za 400 tysięcy.

A do samego Forda - nigdy więcej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że wiem iż świat dąży do minimalizacji silników... jednak ja uważam, że większy nawet o te 200-300cm3 silnik będzie lepszy (o ile nie ma jakiś wad produkcyjnych lub projektowych), dlatego też za wszelką cenę w Crafterze chciałem 2,5 (lub Sprintera 3,0)...

2,0 jest tańsze ale...sorry, w trasę szczególnie po górach jest "liche"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kamperów, to juz inksza inkszość. One się stały po prostu modne, i są przynajmniej u nas - PL - kamper (nowy) jest teraz lepszym wyznacznikiem sukcesu, niż kiedyś merc S-ka przed domem. Dzisiaj mercedesa lub bejcę czy innego wyczesanego audika może wziąć sobie byle chłystek w wynajmnie długoterminowym i brylować. Żeby mieć kampera (własnego kampera, czy powiedzmy w leasingu), musi cię być stać, biedota wypożycza na tydzie, dwa czy miesiąc, mając namiastkę luksusu, ale niedługo przy tych cenach zakupu, to i na wynajem ludzi nie będzie stać. Zamiast wyczesanej S-klasy lepiej postrzegane bywa posiadanie zestawu choćby superb na codzień+kamper - o, i widać że człowiek sukcesu, a przy tym rozważny i myślący, twardo stąpający po ziemi, nie tam jakaś woda sodowa we łbie zaraz po pierwszej kasie, nie poszedł "w prezesy" :) Przy covidzie, średni biznes nie rozmawiał już jakie bajery ma w samochodzie, czy gdzie z rodziną poleciał na wakacje (przecież przez pewien czas nie mógł polecieć...), a raczej co ma z wyposażenia w kamperze. Ot, taka namiastka luksusowych jachtów w innych, bardziej już "dorobionych" kasy krajach, i trochę erzac tego, co się w pandemi przetraciło.

Zmiana podwozi? Pewnie, że w kierunku 2 litrów, cena zostanie jak była, producent zarobi więcej nie odprowadzajac wyższej akcyzy, klient dostanie z tego jakiś ochłap w wyposażeniu żeby też nie był "stratny" (np. klimę w standardzie - przykład). Podwozia się zmieniają na teoretycznie "tańsze" akcyzowo, i potaniało coś dla klienta, albo nie zdrożało? Raczej nie. Do tego dochodzą kwestie emisji, gdzie te mniejsze silniki lepiej siłą rzeczy wypadają. I biznes się kręci. Czy mercedes, czy man, fiat/citroen, czy ford - ktoś kto kupuje dla siebie, będzie na to zwracał uwagę, ten kto bierze z wypożyczalni - raczej nie będzie się tym kierował. 

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.