Skocz do zawartości

Sezon 2022, kempingi w Polsce, all inclusive wróciło do łaski czy idzie kryzys ?


Suzu4x4

Rekomendowane odpowiedzi

18 godzin temu, jacek00 napisał:

Ja mówię o dzisiaj :) Wg mnie Dethlefs to może nie jest półka budżetowa, a średnia.  W grupie Hymer mamy wyżej pozycjonowane kampery jak Hymer czy Niesman Bischoff czy nawet Laika. To że Adria przechodzi teraz na podwozia Mercedesa dobitnie pokazuje, że wskakują na półkę wyżej. Nie można stawiać obok siebie Adrii na Mercedesie i Dethlefsa na Fiacie/Citroenie, więc to już kwestia porównywania konkretnych modeli.

W mojej opinii to wygląda tak:

  • wszystko na podwoziu Fiata/Citroena to najniższa półka.
  • wszystko na podwoziu Forda to półka wyżej, chociaż i tu zdarzają się wyjątki że totalnie budżetowe są na Fordzie.
  • i potem wszystko na podwoziu Mercedesa czy nawet MANa. 

Oczywiście półka całkowicie zintegrowanych kamperów to jeszcze inna para kaloszy. Do tego dochodzą np Knausy na podwoziu VW, których w ogóle nie wiem jak teraz zakwalifikować.

Chyba trzeba porównywać po prostu jeden do jeden daną grupę kamperów :D bo w kamperach mamy taki miszmasz, że nic się nie da sensownego ustalic ;) 

 

Adria przechodzi w 100% na Mercedesa ? jeżeli tak to jestem w lekkim szoku, u nas dojdzie akcyza, podwozie droższe o kilkadziesiąt tyś.

nie zgadzam się w 100%, bo dobre zabudowy też robią na trojaczkach.

wygląda na to, że chyba na naszym rynku sprzedaż kamperów adrii mocno się przez akcyzę zatrzyma

14 godzin temu, Misio napisał:

Dodam że wiem iż świat dąży do minimalizacji silników... jednak ja uważam, że większy nawet o te 200-300cm3 silnik będzie lepszy (o ile nie ma jakiś wad produkcyjnych lub projektowych), dlatego też za wszelką cenę w Crafterze chciałem 2,5 (lub Sprintera 3,0)...

2,0 jest tańsze ale...sorry, w trasę szczególnie po górach jest "liche"...

160-180 KM z dobrym przełożeniem jest liche ? testowo podobno po płaski po autostradzie 150kmh jedzie.... pod górki czasami w Cro trzeba było redukować na 5 lub 4 bieg... i to wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 401
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Godzinę temu, maarec napisał:

Adria przechodzi w 100% na Mercedesa ? jeżeli tak to jestem w lekkim szoku, u nas dojdzie akcyza, podwozie droższe o kilkadziesiąt tyś.

W 100% chyba nie. Na pewno w modelach Supersonic i Sonic. Czyli w tych najbardziej premium.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, maarec napisał:
15 godzin temu, Misio napisał:

2,0 jest tańsze ale...sorry, w trasę szczególnie po górach jest "liche"...

160-180 KM z dobrym przełożeniem jest liche ? testowo podobno po płaski po autostradzie 150kmh jedzie.... pod górki czasami w Cro trzeba było redukować na 5 lub 4 bieg... i to wszystko.

Wjechać wjedzie, bardziej bym się martwił o hamowanie takim małym silnikiem biorąc pod uwagę tendencję do przeładowywania 3,5t. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, czyś napisał:

Zmiana podwozi? Pewnie, że w kierunku 2 litrów, cena zostanie jak była, producent zarobi więcej nie odprowadzajac wyższej akcyzy, klient dostanie z tego jakiś ochłap w wyposażeniu żeby też nie był "stratny" (np. klimę w standardzie - przykład). Podwozia się zmieniają na teoretycznie "tańsze" akcyzowo, i potaniało coś dla klienta, albo nie zdrożało? Raczej nie.

wątpię żeby akcyza miała jakiekolwiek znaczenie dla producenta kampera  który sprzedaje swój wyrób na terenie całej EU ;)

przecież to polski podatek i w przypadku takiego producenta jak Adria sprzedaż kilkudziesięciu  kamperów rocznie do polski to nikły procent produkcji więc nie sadzę żeby taki producent kierował się wyborem podwozia mając na uwadze niższą akcyzę na rynku w PL  :bzik:

 

Godzinę temu, maarec napisał:

Adria przechodzi w 100% na Mercedesa ? jeżeli tak to jestem w lekkim szoku, u nas dojdzie akcyza, podwozie droższe o kilkadziesiąt tyś.

nie dojdzie . obecne Sprintery mają diesla o pojemności 1950 cm³  :-]

jestem przekonany że wprowadzenie u wielu producentów różnych podwozi do tych samych zabudów  podyktowane jest  tylko i wyłącznie tym by "wyrobić" plany sprzedażowe po załamaniu się łańcuchów dostaw które za skutkowały brakiem możliwości dostarczenia przez fabryki takij ilości podwozi jakie zamawiali producenci kamperów.

np. Dethlefss wprowadził Forda , tak samo Weinsberg, praktycznie każdy blaszak Weinsberga dostępny jest na Fiacie i na Fordzie, półintegry na Fiacie, Mercedesie i VW .

W ubiegłych latach tego nie było :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszecie że Adria przechodzi na Mrecedesa

A blaszaki Adrii nie są na Fiacie czasem?

 BTW. W obserwowanej wypożyczalni 6/6 na placu.

Ale co się dziwić. Pojechałem wczoraj do dużego supermarketu kupić pare rzeczy i klapki przy okazji. 
Klapków właściwie już nie ma w ofercie, tylko kapcie, kalosze, buty niemal zimowe.

Jak ludzie mają gdzieś pojechać wypożyczonym kamperem jak im wszyscy w koło mówią że lato już było a zima za pasem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, filipert napisał:

Wjechać wjedzie, bardziej bym się martwił o hamowanie takim małym silnikiem biorąc pod uwagę tendencję do przeładowywania 3,5t. 

Tak strzelam, na 1000 dostawczaków jest jeden kamper. Jakoś te tysiące załadowanych dostawczaków sobie radzi?

 

Nie popadajmy w paranoje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, danielpoz napisał:

Tak strzelam, na 1000 dostawczaków jest jeden kamper. Jakoś te tysiące załadowanych dostawczaków sobie radzi?

Jakoś sobie radzą, fakt, bardziej o komfort mi chodziło niż o stwierdzenie, że nie da rady.

16 minut temu, danielpoz napisał:

Nie popadajmy w paranoje?

:ok:

Wracając do wątku

39 minut temu, vrs napisał:

Jak ludzie mają gdzieś pojechać wypożyczonym kamperem jak im wszyscy w koło mówią że lato już było a zima za pasem :)

może w tym coś jest

wczoraj przeglądałem ofertę wypożyczalni obok mnie, można łatwo podejrzeć system rezerwacji i we wrześniu bez problemu można przebierać w pojazdach, ale około połowy z 18 ma rezerwacje, to całkiem niezły wynik jak na wrzesień. W sierpniowy weekend nie było na placu żadnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, filipert napisał:

Jakoś sobie radzą, fakt, bardziej o komfort mi chodziło niż o stwierdzenie, że nie da rady.

Komfort jest zdecydowanie lepszy w nowym niż w 20 letnim dostawczaku. Mówię o mocy, hamulcach itp a o komforcie w kabinie nawet nie wspominam?

Wszystko na plus?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maarec napisał:

160-180 KM z dobrym przełożeniem jest liche ? testowo podobno po płaski po autostradzie 150kmh jedzie.... pod górki czasami w Cro trzeba było redukować na 5 lub 4 bieg... i to wszystko.

Po płaskim ok, pod górkę ok, ale trzeba jeszcze zjechać...bez retardera...cały czas jedziesz na hamulcu bo te 2,0 nie hamuje...

Wole jechać w dół moim 14 letnim Crafterem niż nowym...

Godzinę temu, danielpoz napisał:

Tak strzelam, na 1000 dostawczaków jest jeden kamper. Jakoś te tysiące załadowanych dostawczaków sobie radzi?

 

Nie popadajmy w paranoje?

Jakoś...

Mój kamper w 1,9tdi był podobno w Grecji (9lat temu)...maluchem z kempingiem też ludzie dojeżdżali tam...

Nie ma nic to wspólnego z bezpieczeństwem i komfortem...

 

Dla mnie żenada...np 5t DMC i silnik 2,0...nawet na 3,5t licho... ale to moje zdanie...

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielpoz napisał:

Komfort jest zdecydowanie lepszy w nowym niż w 20 letnim dostawczaku.

Ale nie mówimy o porównaniu aut z dwóch dekad, tylko o nowych autach z różnymi pojemnościami

 

20 godzin temu, Misio napisał:

uważam, że większy nawet o te 200-300cm3 silnik będzie lepszy (o ile nie ma jakiś wad produkcyjnych lub projektowych), dlatego też za wszelką cenę w Crafterze chciałem 2,5 (lub Sprintera 3,0)...

2,0 jest tańsze ale...sorry, w trasę szczególnie po górach jest "liche"...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś wolę jechać autem ponad 200KM z 4,2 V8 niż z 2,0 4R....nawet przy dowolnej kombinacji młodsze lub równolatki...oczywiście porównując auta przynajmniej "podobnej klasy, masy i gabarytów"

Tak samo dlaczego Crafter co ma silnik 2,0 2xszybciej ścina hamulce niż odpowiednik 2,5...podobne trasy (pagórkowate), podobny styl jazdy kierowców...

Moją T5 się extra jeździ 140KM automat, daje radę...ale jednak milej wspominam starszą wersję kolegi z 2,5 pod maską, szczególnie po górkach (różnica zaledwie 3lata)...bo przy 2,0 nawet przejście na manuala nie wiele pomaga...

A jednak dla mnie jest jednym z ważniejszych czynników - gdzie mam komfort w najtrudniejszych warunkach, a nie w najłagodniejszych...

 

Ale OK widocznie jestem jakiś dziwny...i tak to szufladkuję nie wypisując już tu moich wywodów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, vrs napisał:

BTW. W obserwowanej wypożyczalni 6/6 na placu.

u mnie dziś 4/5  ;)

1707426716_WhatsAppImage2022-09-07at22_02_50.thumb.jpeg.233d9cfe371db9f97ba95565ee261679.jpeg

46 minut temu, Misio napisał:

oczywiście chodziło o ponad 300KM ;) (nie mogę edytować)

tak samo wolał bym ponad 200KM z 3,0 V6 niż z 2,0 4R...

ale teraz to już nie realne. w busach 3.0 to już tylko w Iveco tyle że to komfort ciężarówki.

też bym wolał 3.0 w Ducato niż obecnie jedynie dostępny silnik 2.2 ale co z tego jak 3,0 nie robią już od kilku dobrych lat ...

ponadto nie oszukujmy się takie 200 koni z 3.0   (w osobówce) nie daje nic więcej z frajdy poza fajnym dźwiękiem .

dobre 2.0 turbo w nowoczesnym aucie bije takie 3,0 dynamiką i osiągami przy o połowę mniejszym spalaniu.

V8 to V8 inna bajka ... tyle że też już na wymarciu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko na wymarciu...dlatego jednak wolę te starsze, ale widać to zły kierunek, przynajmniej na forum...

Poza tym przecież najpopularniejsze są teraz silniki 3 cylindrówki...takie 1/2 z V6 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.