Skocz do zawartości

Jednak kamper u peja76 ?


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

 

1) Regulator jest "prosty" ale całkiem dobry...nie wiemy jaki masz solar (głównie napięcie)

2) Alternator... to trzeba sprawdzić/dowiedzieć się itd

3) Może nie spina coś w energobloku (zabudowa z rozruchowym) - u mnie spinało po około 5-10min po odpaleniu silnika...ale mój kamper ma 30lat...

4) nie przerabiając nie wykorzystasz wszystkich atutów LiFePO4 albo wręcz go możesz uszkodzić - ale to tylko może (nikt jeszcze nie do końca to wszystko zna i za każdym razem akumulator LiFePO4 jest inny - nawet fabryczna kostka kupowana pół roku/rok później będzie inna).

5) Ładowarka - lepiej zmienić ale...może da się to ogarnąć z tym co masz (starszym, wolniejszym, cięższym i mniej bezpiecznym dla elektroniki)

6) Masz dość młody kamper - wiec może da się coś przestawić, wykorzystać...ale ja jednak wolę zmienić "wszystko" i najlepiej z głównymi przewodami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 456
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

10 minut temu, Prusiak napisał:

Dawaj na zaprzyjaźnione forum bo akurat tam sią toczy temat wokół stosowania i ładowania LiFePo4 w kamperach ;) 

https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=38426

Dzięki zaraz zobaczę, ale nie wiem czy udżwignę  drugie forum:)

Dziś robię próbę:) o 16h odłączyłem kabel od kampera i odpaliłem piec, o 18h włączyłem tv, ma być włączony do 22h potem wyłączę, gdzinę działało oświetlenie, rano sprawdzę co i jak bo piec będzie chodził całą noc, o 7-8h włączę tv i zobaczymy, widzę już na woltomierzu że napięcie trzyma super, cały czas 92% przy działającym piecu i tv, jak będzie ok to znaczy że akumulator nie był doładowany. Jednak i tak bym chciał wymienić to wszystko na coś lepszego żeby się nie martwić na wyjezdzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, peja76 napisał:

Jak to wszystko sprawdzić?

alternator to możesz zapytać jakiegoś kumatego mechanika od forda powinien wiedzieć czy w tym modelu w tym roczniku jest zwykły czy już " inteligentny "

jak masz system start-stop to już raczej będzie "inteligenty" alternator

we własnych warunkach ja bym sprawdzał na dwa sposoby albo przez OBD sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (rozruchowego) w trakcie jazdy abo normalnie miernikiem .

z " inteligentnym " alternatorem chodzi o to że nie ładuje on akumulatora przez cały czas tylko wg wyznaczonego algorytmu np podczas zmniejszania prędkości czy hamowania a np stojąc na wolnych obrotach będzie dawał niższe napięcie (tylko na bieżące zużycie)  a nie na ładowanie akumulatora (chodzi normy spalin - oszczędność paliwa).

Producenci kamperów  początkowo chyba nie dostrzegli tego problemu i  jak weszły "inteligentne" alternatory to okazało się że są problemy z doładowywaniem akumulatora zabudowy.

Obecnie chyba każdy producent kamperów montuje już ładowarki DC-DC lub tzw "Boostery" które powodują że w samochodzie z "inteligentnym" alternatorem aku zabudowy jest ładowany określonym prądem bez względu na warunki pracy alternatora  ładowarka DC-DC podbija lub obniża napięcie z alternatora zapewniając odpowiedni przebieg i ciągłość ładowania akumulatora zabudowy czyli działa

obraz.thumb.png.9d0a737e2eda3a4067a7acd6c0887d6f.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, peja76 napisał:

Jak to wszystko sprawdzić?

Poszukaj bo może masz gdzieś ładowarkę albo energoblok, to co widzę na zdjęciu wygląda jak zasilacz zamieniający 230V na 12V jak się podpinasz do prądu. 
Jak zaczniesz sprawdzać to będziesz musiał wszystko wymienić, na początek wymień sobie aku na lifepo4 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Suzu4x4 napisał:

  alternator to możesz zapytać jakiegoś kumatego mechanika od forda powinien wiedzieć czy w tym modelu w tym roczniku jest zwykły czy już " inteligentny "

jak masz system start-stop to już raczej będzie "inteligenty" alternator

we własnych warunkach ja bym sprawdzał na dwa sposoby albo przez OBD sprawdzić napięcie ładowania akumulatora (rozruchowego) w trakcie jazdy abo normalnie miernikiem .

z " inteligentnym " alternatorem chodzi o to że nie ładuje on akumulatora przez cały czas tylko wg wyznaczonego algorytmu np podczas zmniejszania prędkości czy hamowania a np stojąc na wolnych obrotach będzie dawał niższe napięcie (tylko na bieżące zużycie)  a nie na ładowanie akumulatora (chodzi normy spalin - oszczędność paliwa).

Producenci kamperów  początkowo chyba nie dostrzegli tego problemu i  jak weszły "inteligentne" alternatory to okazało się że są problemy z doładowywaniem akumulatora zabudowy.

Obecnie chyba każdy producent kamperów montuje już ładowarki DC-DC lub tzw "Boostery" które powodują że w samochodzie z "inteligentnym" alternatorem aku zabudowy jest ładowany określonym prądem bez względu na warunki pracy alternatora  ładowarka DC-DC podbija lub obniża napięcie z alternatora zapewniając odpowiedni przebieg i ciągłość ładowania akumulatora zabudowy czyli działa

 

 

1 może jutro ogarnę temat jaki mam alternator ale podejrzewam że mam inteligentny bo jak odpaliłem w niedzielę kampera co był problem z akumulatorem to na panelu było 12.5v potem nie patrzyłem.

2 nie mam start-stop

3 czyli można powiedzieć że ten alternator to taki jak ma np BMW z odzyskiem energii, ok to już wiem o co kamon

4  ładowarkę DC-DC to podłączam pod Akumulator auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

 

1 może jutro ogarnę temat jaki mam alternator ale podejrzewam że mam inteligentny bo jak odpaliłem w niedzielę kampera co był problem z akumulatorem to na panelu było 12.5v potem nie patrzyłem.

2 nie mam start-stop

3 czyli można powiedzieć że ten alternator to taki jak ma np BMW z odzyskiem energii, ok to już wiem o co kamon

4  ładowarkę DC-DC to podłączam pod Akumulator auta?

tak, dokładnie tak jak w BMW jest już od kilku lat.

ładowarkę DC-DC jeśli będziesz dokładał to najlepiej tam gdzie masz  wejście ładowania z alternatora do aku zabudowy + w niektórych ładowarkach potrzeba jeszcze sygnał ładowania.

W autach z instalacją CAN (jak u Ciebie) przy montażu zalecam ostrożność lub wsparcie osoby znającej instalację auta.

Spróbuj zdobyć schemat instalacji elektrycznej zabudowy , oraz koniecznie zlokalizuj gdzie masz energoblok czy jakąś skrzynkę elektryczną , coś musi być.

Ja dostałem przy zakupie razem z instrukcją schemat  gdzie wszystko jest rozrysowane a kable w instalacji zabudowy są poopisywane  i ponumerowane więc jakiekolwiek późniejsze naprawy czy modyfikacje są dużo prostsze , a "rozdzielnia" elektryczna u mnie znajduje się pod prawym siedzeniem zabudowy i wygląda tak :

20221108_201336_resized.thumb.jpg.1a309dba2833be8f4e51096fc6fd79ec.jpg

20221108_201309_resized.thumb.jpg.0fa00fafd9d66432b0528ed5c41e1162.jpg

to z czerwonym radiatorem to właśnie ładowarka DC-DC , była u mnie zamontowana fabrycznie

obraz.thumb.png.11f86aeb30029c0b57697f14c8b08c1b.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Suzu4x4 napisał:

 

20221108_201309_resized.thumb.jpg.0fa00fafd9d66432b0528ed5c41e1162.jpg

to z czerwonym radiatorem to właśnie ładowarka DC-DC , była u mnie zamontowana fabrycznie

obraz.thumb.png.11f86aeb30029c0b57697f14c8b08c1b.png

 

Nie mogę znaleźć tej ładowarki, ani innej, właśnie rozebrałem tylny prawy fotel pasażera bo myślałem że gdzieś tam może się znajdować, ale chyba było by jej tam za ciepło i jej nie ma, myślę że może być pod fotelem kierowcy tam mam akumulator kabiny, jutro sprawdźę.

Ja pod tylnym fotelem z prawej strony mam skrzynkę 12v a pod kuchnią 230v. Alternator na bank inteligentny bo widziałem po voltomierzu, ale jeszcze sprawdzę.

Tak teraz patrząc to jednak nie przyczepa??? tu już trzeba trochę informacji żeby to działało jak powinno i wspópracowało ze sobą.

20221108_202945.jpg

20221108_203055.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, peja76 napisał:

Tak teraz patrząc to jednak nie przyczepa??? tu już trzeba trochę informacji żeby to działało jak powinno i wspópracowało ze sobą.

Dokładnie...

U mnie było też pokopane, ale u mnie było  "proste" bez większej logiki - więc prościej było to wypruć i zrobić od nowa, na nowoczesnych komponentach.

U Ciebie nie jest to już takie proste, ani w jedną ani w drugą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Prusiak napisał:

Dawaj na zaprzyjaźnione forum bo akurat tam sią toczy temat wokół stosowania i ładowania LiFePo4 w kamperach ;) 

https://www.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?t=38426

Powiem Ci że na tym zaprzyjażnionym forum to temat klon mojego, nie ma co jutro szukam ładowarki gdzie jest, jak trzeba to kupuje taką jak ma Kuba, potem trzeba odżałować i zainwestować w aku LiFePo4 ale myślę że Mi wystarczy 150ah, ciepło będzie miał bo u mnie rura od ogrzewania idzie obok skrzynki akumulatora więc powinien hulać.

Tak patrząc wstecz to wina użytkownika sprzętu (PEJI) że się stało jak się stało w miniony weekend, człowiek nawet nie wie co użytkuje i jak ma użytkować żeby było dobrze. Akumulator był by naładowany z kabla problemu by nie było, a tak słońca cały tydzień brakowało, przejechane tylko parę kilometrów a alternator inteligentny, panel oszukuje, w tygodniu światła pierdoły w kamperze włączane i stało jak się stało.

Nic może temat pomoże kiedyś innym użytkownikom takim jak Ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, peja76 napisał:

Powiem Ci że na tym zaprzyjażnionym forum to temat klon mojego

Przeczytaj ostatnią stronę, tam jest podsumowanie jakie jest potrzebne minimum aby zmontować poprawną instalację z tym akumulatorem i "inteligentnym" alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Prusiak napisał:

Przeczytaj ostatnią stronę, tam jest podsumowanie jakie jest potrzebne minimum aby zmontować poprawną instalację z tym akumulatorem i "inteligentnym" alternatorem.

Widziałem 200, tylko ja nie zmieszczę takiego kolosa a ten 150 wejdzie mi bez problemu gdzie jest ten teraz,  kolega z zaprzyjaznionego forum ma większe zapotrzebowanie na prąd więc myślę że 150 mi starczy.

@Suzu4x4 czy ty pod tą ładowarkę dc-dc  solar też masz podpięty?

REDARC BCDC1250D to samochodowa ładowarka akumulatorów DC / DC 12V 50A. Posiada wielokrotnie nagradzaną technologię ładowania w pojazdach. REDARC może ładować jednocześnie z wejść Solar i DC.

Samochodowa ładowarka REDARC BCDC1250D to samochodowa ładowarka akumulatorów DC-DC 12V 50A. Jest to najnowszy wariant wielokrotnie nagradzanej serii BCDC Dual i wyposażony w technologię REDARC Smart Start.

Produkt stylizowany z czerwoną linią oznacza, że jest coś innego w tej podwójnej ładowarce. Wyjście ładowania 50 A sprawia, że jest to najpotężniejszy w serii BCDC REDARC.

BCDC1250D został opracowany, aby zapewnić wyższy prąd wyjściowy, posiada dodatkowy stopień ładowania znany jako SoftStart, który został zaprojektowany do obsługi bardziej wymagających aplikacji.

Wyposażony w regulator słoneczny ze śledzeniem punktu mocy maksymalnej (MPPT), BCDC1250D będzie ładować jednocześnie z energii słonecznej i alternatora. A dzięki wbudowanemu priorytetowi zielonej energii najpierw wybierze ładowanie słoneczne, co oznacza mniejsze obciążenie alternatora.

Nadaje się do systemów pojazdów 12 lub 24 V, urządzenie będzie również współpracować z alternatorami standardowymi lub zmiennymi / inteligentnymi.

Jest kompatybilny ze wszystkimi popularnymi typami akumulatorów używanymi w pojazdach samochodowych i rekreacyjnych, takich jak AGM, żel, standardowy kwas ołowiowy, wapń i LiFeP04.

 

Nie mogę poszukać tej mniejszej

Wskazówka: BCDC1250D jest używany do baterii akumulatorów o pojemności powyżej 200 Ah. W przypadku mniejszych akumulatorów 75-200AH REDARC zaleca BCDC1225D.

 

15 minut temu, polo63 napisał:

Mi tam już pomógł ;)

Czyżby kawa smakowała z nowej kawiarki?

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.