Skocz do zawartości

Jednak kamper u peja76 ?


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 456
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

4 godziny temu, peja76 napisał:
4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

bierz tą Vartę za 700 :yes:

No to zamówiłem Vartę, będzie na Ciebie w razie co:)

4 godziny temu, polo63 napisał:

Tyż tak uważam. 

I na ciebie też:D

I na mnie i na mnie ?

 

Chociaż ja bym kupił LiFePO4 i odpiął alternator i ten zasilacz...regulator na AGM...I by działało...później bym kupił ładowarkę sieciową do LiFePo4 I tak systematycznie...

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:
5 godzin temu, Misio napisał:

U mnie wychodzi ze około 25% z 150Ah zużywam dziennie czyli jakieś 37Ah... Jak przejadę godzinę to dopakuje akumulator 30-32Ah...Więc przy naszym założeniu że mamy wytrzymać w 2osoby w 2 tygodnie przy naszym kamperze i stylu bycia, zimą - jest raczej słuszne...

Jednakże w 4 dobę bez grama ładowania już byłbym mocno zaniepokojony...

przy przemieszczaniu się czy doładowywaniu z solara to wiadomo. Pisałem o tygodniu stania bez ładowania  ;)

Przy Waszym dobowym zużyciu 37Ah przy dwóch osobach mając aku 200Ah zakładając że dla bezpieczeństwa nie rozładujemy go więcej niż 85% prądu wystarczy na ok 4,5 doby

Ogólnie chyba to niebylo do mnie...

Ja twierdzę że już w 4 dobę bym się bał że... I że 2tygodnie nad morzem zimą jeżdżąc z godzinę dziennie czyli fostarczajac około 30-32Ah dobowo fo skumulatora...

No i ja mam 150Ah a Darek 200 ?

 

Edytowane przez Misio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Zwróćcie uwagę, na max prąd bocznika, bo są np. 100A i kawy nie zaparzycie. 

Też o tym pisałem...

Z drugiej strony duży bocznik zgubić potrafi małe prądy ładujące (kiepskie słońce) lub rozładujące (małe ledy).

I tak jak jest u mnie bocznik 500A i dokładność do 5-8% (z doświadczenia)...przy małych prądach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Misio napisał:

I na mnie i na mnie ?

 

Nie nie ty się tak prosto nie wywiniesz, twoim zadaniem będzie dowieść

Dobra moi drodzy zamontowalem akumulator i to ustrojstwo, znalazłem też  ładowarkę, to to pod fotelem. Bocznik zaczyna mi się podobać, co wiedziałem wpisałem w ustawieniach a jutro rano mam dzwonić i z Panem sprzedawcą wpiszemy wszystko jak się należy. Roboty trochę było, działałem od 10h do 16h w tym jazda po aku. Kabla od wyświetlacza do bocznika starczyło na styk 3m, bardzo się cieszę bo mam wszystko w jednym miejscu.

Serwis który montował regulator to powinien zainwestować w  zaciskarkę do konektorków lub lutownicę i cynę(zdjęcia), jak oni wszystko tak robią to się nie dziwię że większość z was wyzywa.

Taki przyrząd to powinien mieć każdy kamper i przyczepa jak posiada własne zasilanie.

20221109_105056.jpg

20221109_110046.jpg

20221109_110049.jpg

20221109_115701.jpg

20221109_115656.jpg

20221109_110532.jpg

20221109_115713.jpg

20221109_115731.jpg

20221109_133141.jpg

20221109_162319.jpg

20221109_162322.jpg

20221109_165056.jpg

20221109_165051.jpg

20221109_155954.jpg

20221109_163455.jpg

20221109_123408.jpg

20221109_123404.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, peja76 napisał:

Nie nie ty się tak prosto nie wywiniesz, twoim zadaniem będzie dowieść

Ok

Mam dwa wiaderka, to pewnie z kilowaty się upcha...

7 minut temu, peja76 napisał:

Serwis który montował regulator to powinien zainwestować w  zaciskarkę do konektorków lub lutownicę i cynę(zdjęcia), jak oni wszystko tak robią to się nie dziwię że większość z was wyzywa.

Z tego co mi mówili często - lepiej nie lutować, bo na końcu lutu kabelek lubi się uhuśtać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Suzu4x4 Kuba alternator mam inteligentny, po odpaleniu auta napięcie wzrasta do 13,9 i po chwili spada do tyłu ile było przed odpaleniem w tym wypadku na 12,5v, ale jak włączysz światła w samochodzie to alternator ładuje normalnie, na przyrządzie pokazuje 13,4v. Jak ktoś nie chce montować ładowarki wystarczy że będzie jeździł na światłach. Coś znowu do przodu ??????

 

20221109_174735.jpg

20221109_174829.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, peja76 napisał:

@Suzu4x4 Kuba alternator mam inteligentny, po odpaleniu auta napięcie wzrasta do 13,9 i po chwili spada do tyłu ile było przed odpaleniem w tym wypadku na 12,5v, ale jak włączysz światła w samochodzie to alternator ładuje normalnie, na przyrządzie pokazuje 13,4v. Jak ktoś nie chce montować ładowarki wystarczy że będzie jeździł na światłach. Coś znowu do przodu ??????

 

no to OK,  skalibruj miernik , rozładuj aku gdzieś ze 30 % i wtedy zrób pomiary, napięcie i prąd ładowania (bo rozumiem że AGM był naładowany  dlatego teraz ładowanie tylko 6,7A)

Jak będzie walił 40A przy ładowaniu to też nie dobrze dla AGM 95Ah , bezpiecznie 10 max 15A .Może się okazać że wtedy jednak warto będzie zakupić Victrona DC-DC i ograniczysz mu prąd ładowania żeby był bezpieczny dla AGM a jak kiedyś zmienisz na LiFePo4 to odblokujesz do pełnej mocy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Suzu4x4 napisał:

no to OK,  skalibruj miernik , rozładuj aku gdzieś ze 30 % i wtedy zrób pomiary, napięcie i prąd ładowania (bo rozumiem że AGM był naładowany  dlatego teraz ładowanie tylko 6,7A)

Tak, aku prosto z ładowarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Misio napisał:

A ta Varta to na pewno AGM?

Ponoć tak, aż dziwne 660zł to nawet jak by co roku padł to super cena. Teraz już widzę różnicę jak trzyma ta bateria, tamta coś była nie tak, nie mam papierów od niej ale rok wybity 2022, chyba ja ją załatwiłem, jeszcze ten alternator, ach.

  Myślałem też nad tą ładowarką dc-dc czy ona po prostu nie wzbudza tego alternatora że ma ładować, to tak jak światła go wzbudzają, znam chłopaków z Forda kiedyś będę muszę podpytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się tu nie podoba...Varty AGM to np Varta G14 95Ah lub Varta H15 105Ah a ten to chyba klasyczny kwasiak ale do "pracy cyklicznej"...

A ma miejsce do odprowadzenia oparów podczas ładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Misio napisał:

Coś mi się tu nie podoba...Varty AGM to np Varta G14 95Ah lub Varta H15 105Ah a ten to chyba klasyczny kwasiak ale do "pracy cyklicznej"...

A ma miejsce do odprowadzenia oparów podczas ładowania?

A nawet nie wiem.

17 minut temu, Misio napisał:

Coś mi się tu nie podoba...Varty AGM to np Varta G14 95Ah lub Varta H15 105Ah a ten to chyba klasyczny kwasiak ale do "pracy cyklicznej"...

A ma miejsce do odprowadzenia oparów podczas ładowania?

Kod producenta 820054080 taki jest kod na moim aku
 
 
Do zastosowań w segmencie rekreacji, w pojazdach o umiarkowanych wymaganiach energetycznych. VARTA Professional Dual Purpose AGM nadaje się do rozruchu silnika oraz jako źródło dodatkowej energii dla akcesoriów i urządzeń elektronicznych. Jest on idealny do użytku sezonowego, więc jeśli po okresie zimowego przestoju znów będziesz chciał uruchomić swoją łódź lub przyczepę kempingową, Twój akumulator będzie nadal gotowy do pracy, bez konieczności dodatkowego ładowania.
 
Kluczowe zalety
- Zaprojektowane dla przyczep i samochodów kempingowych oraz łodzi o umiarkowanych wymaganiach energetycznych
- Długa żywotność: wytrzymałość cykliczna aż czterokrotnie wyższa niż w konwencjonalnych akumulatorach kwasowych (aż do 400 cykli przy głębokości rozładowania 50%)
- Minimalne samorozładowanie sprawia, że jest on idealny do użytku sezonowego
- Technologia AGM zapewniająca wyjątkową odporność na uderzenia i wibracje
- Idealny do pracy w podwójnym trybie (może być stosowany zarówno do rozruchu jak i ogólnego zasilania).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam czasu szukać, ale na szybko pod tym kodem i w cenie 700 zł, prądzie rozruchowym 800A, to wychodzi mi na to że jest to co najwyzej kwasiak EFB (Enhanced Flooded Battery), ale nie jest to AGM  - VARTA Professional Dual Purpose EFB - czarne "pudło" [nowsze wersje mają niebieskie wieko i srebrną wannę]: taki? Przykładowo:

Akumulator VARTA VA820054080 - Sklep Inter Cars

VARTA Professional Dual Purpose AGM powinna mieć srebrną obudowę i kosztować 2x tyle, 950 A prąd rozruchowy, i jest taki (oczywiście przykład):

Akumulator Varta Dual Purpose AGM 105Ah 950A LA105 LA105 za 1300 zł z Wrocław, Świdnica - Allegro.pl - (12791760529)

Opis przytoczony przez ciebie jako żywo "zjechany" z AGMa, ale numer i parametry przystają raczej do EFB...

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.