Skocz do zawartości

Jednak kamper u peja76 ?


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 456
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

3 godziny temu, Voku napisał:

Myślę że to mata z pierwszego linku.

Darek 11strona mojego wątku, zamontowalem taką mate, jak się sprawdzi to nie wiem bo zbiornik nie ocieplony, po sezonie będę wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim zbiorniku szarej wody siedzi taka grzałka: https://intercamp.pl/pl/p/Grzalka-zbiornika-wody-czystej-przeciw-zamarzaniu/23929

Z opisu ma 30 W. I jeśli jest przeznaczona do tego celu to znaczy, że powinna działać.

Zbiornika nie mam ocieplonego, a i samej grzałki jeszcze nie miałem okazji wypróbować bo całe przyłącze zaśniedziało i znikło (swoją drogą planuję to jakoś reanimować na zimę)

Edytowane przez Prusiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Misio napisał:

Przy LiFePO4 masz ładowanie tyle ile Ci pozwoli ładowarka...przy AGM miałem ustawione tak by do akumulatora w zabudowie nie płynęło z alternatora więcej niż 15-20A (przy ekstremalnym rozładowaniu przez moment pod 30A), ale mając alternator 150A (analogowy) włączając przetwornicę nadal tyle szło mi do akumulatora a do przetwornicy szło tyle ile było potrzeba (np kolejne 30,50A...), czyli jadąc ładowałem akumulator tak by mu krzywdy nie zrobić, a jak chciałem coś jeszcze z przetwornicy to szło...teraz jak mam 32A i włączę przetwornicę z 27A to do aku płynie tylko 5A

 

Tutaj mam akurat zdjęcie gdzie włączam i wyłączam grzałki w zbiorniku (dodatkowo na przetwornicy szła grzałka/kocyk na stopy 100W) czyli 27A, dla przetwornicy lub 7A więc dla akumulatora tylko 5A lub 25A...

a, fakt nie pomyślałem o tym. Faktycznie przy LiFePo4 prąd ładowania z alternatora jest ograniczony przez ładowarkę DC-DC ale akurat dla mnie nie jest to wada a pewność że jest to bezpieczne dla fabrycznej instalacji i alternatora.

A przy AGM wymieniałeś  przewody i bezpiecznik  na lini alternator - akumulator zabudowy ?

 u mnie jak mnie pamięć nie myli to fabryczny bezpiecznik miał 50A a przewód 6 czy 10 mm2 więc prądy rzędu 100A mogły by powodować grzanie się przewodów i na pewno przepalenie bezpiecznika

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Misio napisał:

ja fabrycznie miałem przewód 2,5, no może 4mm2 ... ja mam zabytkowy sprzęt - u mnie jest niemalże cała instalacja nowa :D mam 16mm2 i bezpiecznik 120A

no to faktycznie mogłeś bezpiecznie używać przetwornicy przy odpalonym silniku.

W fabrycznej instalacji bez ładowarki DC-DC trzeba o tym  pamiętać lub nie włączać przetwornicy przy odpalonym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się totalnie na tych regulatorach itp na fotkach co mam, na moje regulator to jakiś budżetowy, pod siedzeniem jest hebel aby rozłączyc zabudowę od prądu I jakiś transformator czy coś, nie mogę znaleźć ładowarki do aku, chyba że to to ustrojstwo pod siedzeniem:niewiem: Teraz pytanie jak bym chciał LiFePo4 to to wszystko do wymiany? i jaki duży aku mogą zastosować? Dodam że expresu nie będę używał :)

20221108_120854.jpg

20221108_120907.jpg

20221108_121030.jpg

20221108_121040.jpg

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwsze to regulator solarów... miałem taki 7 lat temu ;) aż łezka się zakręciła...

To drugie (zdjęcie 3 i 4) to ładowarka/zasilacz 12V dla kampera gdy stoi na słupku (część energobloku)...

Przy LiFePO4 żeby było porządnie raczej wyjdzie z 80% do wymiany :( chociaż wiem że niektórzy wkładają i...działa...

Raczej nei masz żadnej ładowarki z alternatora - akumulatory są pewnie tylko spinane na żywca... jakimś stycznikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy że na tą chwilę regulator jest dobry? oczywiście do tego układu

Właśnie nie wiem co jest z ładowaniem akumulatora hotelowego podczas jazdy, bo jak zapalę auto to na aku hotelowym jest ciągle 12.5v, jutro sprawdzę miernikiem na zapalonym aucie akumulator auta i zabudowy.  A ze spięte na żywca tym stycznikiem to żle?  czy ta ładowarka musi być do lifepo4 a tu tak może zostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, peja76 napisał:

To znaczy że na tą chwilę regulator jest dobry? oczywiście do tego układu

Właśnie nie wiem co jest z ładowaniem akumulatora hotelowego podczas jazdy, bo jak zapalę auto to na aku hotelowym jest ciągle 12.5v, jutro sprawdzę miernikiem na zapalonym aucie akumulator auta i zabudowy.  A ze spięte na żywca tym stycznikiem to żle?  czy ta ładowarka musi być do lifepo4 a tu tak może zostać?

są dwie szkoły. albo zmieniasz osprzęt pod LiFePo4 i masz wszystko jak należy albo podłączasz na żywca i ponoć też działa.

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy masz "inteligentny" alternator.

jeśli tak a nie masz ładowarki DC-DC to twój aku zabudowy (bez względu jaki typ ) może być często niedoładowany .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

 

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy masz "inteligentny" alternator.

jeśli tak a nie masz ładowarki DC-DC to twój aku zabudowy (bez względu jaki typ ) może być często niedoładowany .

 

Jak to wszystko sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.