Skocz do zawartości

Jednak kamper u peja76 ?


jacek00

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 456
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

17 minut temu, peja76 napisał:

jak pisałem wcześniej może nie był doładowany przejechałem mało km kamper stał nie podłączony a tydzień był pochmurny.

myślę że to wiele wyjaśnia. tydzień postoju bez dobrego ładowania mógł spowodować że aku nie był naładowany w 100%

niestety wiele urządzeń zamontowanych w kamperach  ma stały pobór  w stanie czuwania co skutkuje tym że nawet ok 1A może być stale pobierane  i przy kilkutygodniowym postoju bez ładowania może rozładować aku zabudowy do "0"

Więc ja widzę dwie możliwości, na dłuższe postoje albo podpinamy kampera pod zasilanie 230V albo montujemy hebel i odcinamy aku zabudowy.

osobiście używam hebla ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

w praktycznie każdym kamperze w  fabrycznym ogrzewaniu gazowym piec ma nadmuch i rozprowadzenie ciepłego powietrza więc potrzebuje prądu do działania i to czasem całkiem sporo (nawet kilka A ) .

OKI - dzięki za wyjaśnienie - tego nie wiedziałem - w przyczepce mam ogrzewanie gazowe + elektryczne 230 V - i elektryczne ma faktycznie nadmuch natomiast gazowe nie - także raz jeszcze dziękuje za wyjaśnienie

Pzdr

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, polo63 napisał:

Ja swojego "starego" sl3002 bez wentylatora nawet nie załączam ;)

 

19 godzin temu, Prusiak napisał:

to ten główny pożeracz ;). Ale że aż tyle?

Przy minusach w nocy, gdzie wiatrak chodzi na wysokich obrotach to potrafi faktycznie wysysać prąd z akumulatora... ale przy obecnych temperaturkach raczej powinien być spokojny....  

Wydaje mi się że czy niska temperatura czy wysoka...to wentylator ustawiasz bardziej pod kątem, jaki chcesz mieć przewiew...

Mi na max chyba żre 3,5A...całkiem sporo przy pomijalnej pracy solara (płasko słońce i najkrótsze dni)

 

Ja swój piec używam najczęściej bez nadmuchu...by było po prostu ciszej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Trume z pokrętłem i nie da się ustawiać nawiewu. Tak jak pisze Suzu4x4 nawiew dostosowuje się do warunków temperaturowych w domku. Można to rozwiązac m.in poprzez nastawienie niskiej temp na noc i przykrycia się dodatkowym kocykiem ;) 

EDIT:

U siebie zastosowałem patent z dodatkowym akumulatorem który instaluje do zabudowy i łączę go równolegle z tym co jest. pojemność mi się zwiększa dwukrotnie i na 2 - 3 dni prądu starcza 

Edytowane przez Prusiak (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do aku, to bez solariów na zwykłym akumulatorze 95Ah ciężko w zimie było wytrwać weekend, Jak chodziła Truma 24h to tak z ograniczaniem światła starczało na styk, zazwyczaj w niedziele aku był już na minimum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Voku napisał:

Co do aku, to bez solariów na zwykłym akumulatorze 95Ah ciężko w zimie było wytrwać weekend, Jak chodziła Truma 24h to tak z ograniczaniem światła starczało na styk, zazwyczaj w niedziele aku był już na minimum. 

Zgadza się, ja osobiście w celu zaoszczędzenia energii zamontowałem centralnie nad stołem jeden punkt led 2,5 W który spokojnie oświetla cały przód kampera. W oryginale możemy w naszym modelu zapalić min 3 punkty świetlne po stronie wejścia - a nad stołem chyba zaczynamy od 5 sztuk... jak zapalimy to zimą na miń 6-8 godzin na dobę to jakiś prąd jesteśmy w stanie oszczędzić.

 

odnośnie wspomnianej kawiarki, tutaj dostępny fajny zestaw z kawą w gratisie https://allegro.pl/oferta/zestaw-kawiarka-bialetti-venus-4-tz-kawa-12733054012?snapshot=MjAyMi0xMS0wN1QwNzozMjowNy4xNTdaO2J1eWVyOzhhOTdhMTI1MDg3MjE2Mzc3MDFkM2VkMjU0NDJjZDY2ZmNlZTY3ZTIwODBhNmZlZDc4Y2VhMWRjMWQ4MGJjY2U%3D

Edytowane przez maarec (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Voku napisał:

Co do aku, to bez solariów na zwykłym akumulatorze 95Ah ciężko w zimie było wytrwać weekend, Jak chodziła Truma 24h to tak z ograniczaniem światła starczało na styk, zazwyczaj w niedziele aku był już na minimum. 

Potwierdzę...sam przez wiele lat tak jeździłem, chociaż u mnie ogrzewanie może nie zużywać prądu...dlatego późną jesienią czy zima starałem sie codziennie minimum 30min jechać zmieniając miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misio napisał:

Potwierdzę...sam przez wiele lat tak jeździłem, chociaż u mnie ogrzewanie może nie zużywać prądu...dlatego późną jesienią czy zima starałem sie codziennie minimum 30min jechać zmieniając miejsce...

zimą zmiana miejsca ma generalnie dużo plusów. Przy -20C gasbank wystarcza mi na ok 24-30H, w poprzednie święta zimowe z racji pewnych nieprzewidzianych zajść kamper jeździł prawie codziennie, przy okazji zjeżdżając na Orlen. Druga rezerwowa butla wróciła pełna propanu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

ja mam z innej firmy z bocznikiem 500A ale ten co wskazałeś ma niemal identyczne funkcje. bocznik 350A jest wystarczający nawet przy przetwornicy 3000W.

Dodam...że nawet używając kulometr nie będzie w 100% dokładny wynik, prąd ładowania przy jesiennym słoncu czy rozładowywania małymi ledami przy 500A bocznikiem czasem splata figla...I np ładując później nagle z 92% wskoczy na 100% lub dojdzie do 100% a później jeszcze ssa np 20A przez pół godziny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Suzu4x4 napisał:

wiadomo , w 100% dokładny nie jest ale w swoim urządzeniu nigdy takich skoków żeby z 90% skoczyło na 100% nie zaobserwowałem

W moim pomiar jest dość precyzyjny nawet w mA jak np. w radiu zgaszę wyświetlacz pokazuje spadek.

Mam Victrona i zauważyłem takie czasem drobne psikusy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misio napisał:

Mam Victrona i zauważyłem takie czasem drobne psikusy...

No ja ma coulometr Renogy a kontroler do solara Victrona , jakieś rozbieżności między nimi są  jeśli chodzi o wskazania prądu ładowania ale nie drażę tematu.

Ważne że  prądu nie brakuje.

nawet jakby było 20% błędu wskazania pojemności aku to i tak nie zdarzyło mi się go rozładować poniżej 50% wg wskazań coulometru więc się nie martwię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.