Skocz do zawartości

Wegry czekaja na nas.


Lucek26

Rekomendowane odpowiedzi

Tak oczywiście , zawsze jadę specjalnie przez Austrię bo tam ważą. 
Co za komunistyczny kraj, do tego jeszcze innych przepisów przestrzegają. No jak oni mogą
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, jacek00 napisał:

Co za komunistyczny kraj, do tego jeszcze innych przepisów przestrzegają. No jak oni mogą emoji1787.png

Dokładnie , dlatego jestem jak Ty regulaminowy kapitan i ważę wszystko zanim wyjadę spod domu. Nawet wagę platformową zainstalowałem z tej okazji. Nie można przekroczyć nawet 1kg , jesteś wzorem , dziękuje . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dodi napisał:

To raczej oczywiste ze każdy zadba, ale co do wagi ? Sądzisz ze każdy to robi w przyczepie lub kamperze ? 

Czytając forum od dłuższego czasu, sądzę że nie każdy. Ale to nie powinno być problemem, żeby mniej więcej wiedzieć ile się waży. Szczególnie jadąc za granicę warto wiedzieć.

No chyba że nie warto, to ja się nie znam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Piotrekm13 napisał:

Czytając forum od dłuższego czasu, sądzę że nie każdy. Ale to nie powinno być problemem, żeby mniej więcej wiedzieć ile się waży. Szczególnie jadąc za granicę warto wiedzieć.

No chyba że nie warto, to ja się nie znam...

To jak to widzisz ? Wyjazd na weekend a  na 2 tyg , pakujesz co innego i różne ilości. Jeździsz na wagę za każdym razem ? Chyba zdajesz sobie sprawę że jak dorzucisz zgrzewkę wody za dużo to już płacisz . Nie oszukujmy się , DMC przyczep i kamperów jest mocno wyżyłowane. Przykładowo Przyczepa z DMC np 1350kg wazy 1080kg i chcesz powiedzieć że zmieścisz się z wszystkim przy wyjeździe na 2tyg? No raczej ciężko 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Przykładowo Przyczepa z DMC np 1350kg wazy 1080kg i chcesz powiedzieć że zmieścisz się z wszystkim przy wyjeździe na 2tyg? No raczej ciężko 

 

W poprzedniej przyczepie miałem 300 kg ładowności i się że wszystkim miescilem na miesięczny wyjazd. Teraz też mam z 300 kg ładowności i też sie mieszczę. W aucie do tego mam jeszcze prawie 600 kg ładowności.

 

Jak się chce to można wszystko przeładować. Tak samo jak i można jechać na podwójnym gazie czy przekraczać prędkość.

 

A co do wagi to wystarczy się raz zważyć na początku i wiadomo ile waży sama przyczepa.

 

A że kraje ważą? Tak samo mierzą prędkość, sprawdzają winiety, czy karzą za złe parkowanie i nikogo to nie dziwi. Więc dlaczego tolerujesz jazdę przeładowanym zestawem?

 

I skoro masz za mała ładowność, że zgrzewka wody jest problemem to czemu nie kupiłeś przyczepy czy auta z większym DMC? Mając B+E możesz mieć już praktycznie nieograniczony zestaw z przyczepą o ładowności nawet 1500 kg.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dodi napisał:

 Przyczepa z DMC np 1350kg wazy 1080kg i chcesz powiedzieć że zmieścisz się z wszystkim przy wyjeździe na 2tyg? No raczej ciężko 

To kupujesz z większym DMC, albo ładujesz graty do auta :)

A najczęściej zaczynasz odchudzanie przyczepy.

1 godzinę temu, Dodi napisał:
1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

A czy przegląd techniczny i ubezpieczenie OC też sprawdzają???

Jak żyć... :mlot:

To raczej oczywiste ze każdy zadba, ale co do wagi ? Sądzisz ze każdy to robi w przyczepie lub kamperze ? 

A powinno być odwrotnie. Bez przeglądu, czy OC ryzykujesz tylko karę, jak przeładujesz zestaw/przyczepę/kampera, to ryzykujesz życie własne, rodziny i innych użytkowników drogi. Oczywiście nie piszemy o zgrzewce wody (którą powinniśmy wieźć w aucie) a o przekraczaniu o 10, 20, 30% i więcej.

Najlepiej zawsze było by zważyć przyczepę czy kampera, ale jak masz zważone "netto", to już wystarczy ważyć rzeczy które ładujesz, po kilku takich ważeniach zaczynasz się orientować i przestajesz się dziwić ile co waży. Sam ważyłem przyczepę i znam dokładnie wagę wszystkich poszczególnych elementów i z tego tytułu (wracając do wątku ) wybrałem w ubiegłym roku trasę przez Węgry z uwagi na przekroczenie DMC, jednak u mnie przekroczenie stanowiło  max 5% i mieści się w DMC technicznie dopuszczonym przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

To kupujesz z większym DMC, albo ładujesz graty do auta :)

A najczęściej zaczynasz odchudzanie przyczepy.

A powinno być odwrotnie. Bez przeglądu, czy OC ryzykujesz tylko karę, jak przeładujesz zestaw/przyczepę/kampera, to ryzykujesz życie własne, rodziny i innych użytkowników drogi. Oczywiście nie piszemy o zgrzewce wody (którą powinniśmy wieźć w aucie) a o przekraczaniu o 10, 20, 30% i więcej.

Najlepiej zawsze było by zważyć przyczepę czy kampera, ale jak masz zważone "netto", to już wystarczy ważyć rzeczy które ładujesz, po kilku takich ważeniach zaczynasz się orientować i przestajesz się dziwić ile co waży. Sam ważyłem przyczepę i znam dokładnie wagę wszystkich poszczególnych elementów i z tego tytułu (wracając do wątku ) wybrałem w ubiegłym roku trasę przez Węgry z uwagi na przekroczenie DMC, jednak u mnie przekroczenie stanowiło  max 5% i mieści się w DMC technicznie dopuszczonym przez producenta.

 

2 godziny temu, jacek00 napisał:

 

 

 

 

 

W poprzedniej przyczepie miałem 300 kg ładowności i się że wszystkim miescilem na miesięczny wyjazd. Teraz też mam z 300 kg ładowności i też sie mieszczę. W aucie do tego mam jeszcze prawie 600 kg ładowności.

 

Jak się chce to można wszystko przeładować. Tak samo jak i można jechać na podwójnym gazie czy przekraczać prędkość.

 

A co do wagi to wystarczy się raz zważyć na początku i wiadomo ile waży sama przyczepa.

 

A że kraje ważą? Tak samo mierzą prędkość, sprawdzają winiety, czy karzą za złe parkowanie i nikogo to nie dziwi. Więc dlaczego tolerujesz jazdę przeładowanym zestawem?

 

I skoro masz za mała ładowność, że zgrzewka wody jest problemem to czemu nie kupiłeś przyczepy czy auta z większym DMC? Mając B+E możesz mieć już praktycznie nieograniczony zestaw z przyczepą o ładowności nawet 1500 kg.

 

Taa, już widzę Twoje 300kg i nie przekraczanie DMC . Zapewne ważysz nawet ręczniki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedno dopowiem...

5, 10 czy 20%...

Pamiętajcie że to się liczy od ładowności...czyli jeżeli różnica między MW a DMC jest 300kg to 10% to 30kg... a nie 10% z DMC 1400kg...

 

Chociaż też powiem - męczące są troszkę te wasze szpileczki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Misio napisał:

jedno dopowiem...

5, 10 czy 20%...

Pamiętajcie że to się liczy od ładowności...czyli jeżeli różnica między MW a DMC jest 300kg to 10% to 30kg... a nie 10% z DMC 1400kg...

 

Chociaż też powiem - męczące są troszkę te wasze szpileczki...

Dokładnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa, już widzę Twoje 300kg i nie przekraczanie DMC . Zapewne ważysz nawet ręczniki. 
No skoro wiesz lepiej ile waży moja przyczepa to spoko   Buda po zamontowaniu markizy workowej i movera z akumulatorem ważyła ok 1350 kg. DMC 1600, technicznie możliwe DMC 1700 kg.

 

I wyobraź sobie, że nie muszę ważyć ręczników. Wystarczy, że zważę całą przyczepę gotową do wyjazdu i tyle. A ile co waży miej więcej wiem. Mam poważnie sporo rzeczy, i spisane wszystko w excelu. Może jestem nienormalny ale wolę wiedzieć ile faktycznie waży mój zestaw niż potem się bać jechać przez Austrie.

 

I pewnie Cię zdziwię, ale są na forum osoby, które podobnie jak i ja, przed grubszym wyjazdem jadą z zapakowanym zestawem na wagę i widzą dokładnie ile zestaw waży. Za granicą potrafią być nawet publiczne wagi, np. w Holandii gdzie za kilka euro się możesz zważyć

 

 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja to w ogóle jestem nienormalny, bo w tym roku w proteście antykomunistycznym bojkotuję Węgry i jadąc do Chorwacji (w te wakacji dwa razy) nadkładam drogi i czasu i jadę przez Austrię i Słowenię, ryzykując ważenie.

Tyle, że samochód mam dwukrotnie zważony - raz na sucho i raz z pełną załogą i 4 rowerami (za to bez bagaży i z pustą lodówką).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

No skoro wiesz lepiej ile waży moja przyczepa to spoko emoji1787.png  Buda po zamontowaniu markizy workowej i movera z akumulatorem ważyła ok 1350 kg. DMC 1600, technicznie możliwe DMC 1700 kg.

Widzisz masz szczęście, bo masz młodą przyczepę ze sporym zapasem

Ale w starszych tak dobrze nie ma, a już lata 90 to jest masakra, ładowności po 80-180kg i to na papierze, nawet nasz PL Niewiadów ma śmiesznie niską ładowność

Moja ma w papierach 180kg ładowności, a na pusto waży już 50kg więcej, zostaje 100kg na wodę, bagaże i żarcie, ważyłem się gotowy bez ciuchów i jedzenia, brakowało 50-40kg, więc co cięższe zabieram do auta, ale RMC z DMC jest na styk 

Technicznie jest 100kg zapasu, bo tyle max DMC miały te modele, więc technicznie (konstrukcja, oś, opony) jest zapas, ale w papierach już nie

A dorzucę jeszcze kwestie holownika, u mnie auto będzie cięższe z 800-900kg, więc tu jest spory zapas

W odróżnieniu od ludzi co dobierają na styk, a potem pytają co robić jak buda wężykuje, mimo że papiery grają 

Więc życie nie jest czarno białe 

 

Ale wracając do tematu, bo trochę OT się zrobił

mam wrażenie że ktoś narobił paniki z tym ważeniem, Węgrzy ważą std od 7.5t i takie są znaki na pkt ważenia które mijałem już wielokrotnie

W tym roku nawet przez pomyłkę wjechałem i przejechałem po tej wadze, zapalił się znak z osobówka i kazał jechać dalej

Więc może to mnie widzieli i myśleli że ważą ?

Widziałem też jak ściągnęli busa, bo to też częsty przypadek gdzie papiery nie grają z rzeczywistością 

Poczekajmy na relacje innych osób 

 

W każdym razie nie polecam omijać głównych dróg, bo niestety boczne drogi na Węgrzech są tragicznie, w ten weekend znowu się o tym przekonaliśmy jadąc miejscami 40-50km/h ?

Za to polecam baseny w Papa, całkiem przyjemnie, choć nieduże, utrzymane w stanie OK (dwie zjeżdżalnie niestety nieczynne), raczej dla rodzin, bo leczniczy jest tylko jeden basen wewnątrz, cena za 2+2 10tys ft też akceptowalna

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.