Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki



Co tak mało wazy samo auto ?espase ma 2130 prawda to ze w Mercedesach busach nowszych są silniki z Renault ?



Powiem Ci więcej. Niektóre Mercedesy to Renault, a nawet Dacia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mogłem uwierzyć jak mechanik mi pokazywał silnik , to czy jest sens płacić za znaczek z przodu ? Czy nie lepiej od razu kupic ze znaczkiem Ranault?

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, byry007 napisał:

Co tak mało wazy samo auto ?

O którą wartość pytasz, bo pisałem, że w DR jest błąd? 

MW tego egzemplarza to dokładnie 2144

7 godzin temu, byry007 napisał:

espase ma 2130

Sporo jak na vana. A który to Espace i jakie ma DMC? 

7 godzin temu, byry007 napisał:

prawda to ze w Mercedesach busach nowszych są silniki z Renault ?

Motoryzacja staje na głowie. Szukając auta, wiedziałem że ze względu na budżet, muszę zejść poniżej rocznika 2010 i po cichu liczyłem, że tam znajdę jakąś pancerną jednostkę napędową, okazuje się, że legendarne silniki wyginęły na samym początku wieku. Owszem, moje V6 ma opinie długowieczności, ale jako silnik sam w sobie a cały osprzęt to typowy diesel.

Mam wrażenie, że jak skończyła się długowieczność silników, to wręcz zaczęła się równia pochyła bylejakości a z nią coraz mniejszy związek marki z konkretnymi jednostkami napędowymi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Espase IV grand 2007 r2.0 dci , chodzą mi myśli o zmianie ale jak tak czytam to zmienic mogę tylko rok a reszte mogę mieć gorszą

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, byry007 napisał:

chodzą mi myśli o zmianie ale jak tak czytam to zmienic mogę tylko rok a reszte mogę mieć gorszą emoji1787.png

Gdybym nie musiał zmieniać typu auta, to też zostałbym przy swoim. Jak wiesz co masz i jest OK, to każda zmiana jest loterią, nawet w nowych autach się zonki zdarzają :(

Ja na razie poznaję nowy nabytek i póki co cieszy.

Rozgryzam właśnie różne funkcje i muszę przyznać, że sporo ciekawostek znajduję, np. przycisk "ciepło resztkowe" pozwalający na ogrzewanie auta po zgaszeniu silnika z ciepła zgromadzonego w układzie chłodzenia albo funkcja osuszania powietrza. A najbardziej zdziwił mnie brak "wajchy" do wycieraczek, wracając po zakupie zaczęło kropić i odruchowo sięgam do włącznika a tu... brak, myślałem, ze urwane albo coś, okazuje się, że po lewej jest włącznik zespolony obsługujący kierunki i wycieraczki ? 

Bardzo rozbudowany, jak dla mnie, komputer. Można np. ustawiać limity prędkości, decydować, czy światła mają zawsze być włączone po odpaleniu, ustawiać czy światła mają być zapalone po zgaszeniu i jak długo itd. itp. 

Fajna zabawka :)

Dzisiaj stałem połowę czasu dojazdu do pracy w korkach i jakoś bardzo spalanie nie przekroczyło 10l wiec cały czas optymistycznie podchodzę do tego tematu.

Może w weekend jakieś testy uda się z przyczepą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, filipert napisał:

okazuje się, że po lewej jest włącznik zespolony obsługujący kierunki i wycieraczki ?

Czyli od Mercedesa beczki nadal tak jest. Według mnie spoko rozwiązanie ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lbuster napisał:

Czyli od Mercedesa beczki nadal tak jest. Według mnie spoko rozwiązanie ;) 

W 190tce też tak miałem

 

2 godziny temu, filipert napisał:

..., np. przycisk "ciepło resztkowe" pozwalający na ogrzewanie auta po zgaszeniu silnika z ciepła zgromadzonego w układzie chłodzenia

 

Też w starej190tce miałem. Była tam jakaś mała elektryczna pompka w układzie która przepompowywała płyn nawet na zgaszonym silniku, jak chodziła dmuchawa. Bez żadnych dodatkowych przycisków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

...

Bardzo rozbudowany, jak dla mnie, komputer. Można np. ustawiać limity prędkości, decydować, czy światła mają zawsze być włączone po odpaleniu, ustawiać czy światła mają być zapalone po zgaszeniu i jak długo itd. itp. 

....

 

To dość popularne w autach od nastu lat ? tak jak ustawianie otwierania/ryglowania drzwi, funcji automatycznych świateł czy wycieraczek, czujników parkowania, oświetlenia wnetrza itp itd

I wcale nie mowieno markach premium tylko najzwyklejszych dupowozach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Piotrekm13 napisał:

W 190tce też tak miałem

 

Też w starej190tce miałem. Była tam jakaś mała elektryczna pompka w układzie która przepompowywała płyn nawet na zgaszonym silniku, jak chodziła dmuchawa. Bez żadnych dodatkowych przycisków.

W Fordzie też wycieraczki z lewej strony bo z prawej była dzwignia od ASB?

Funkcja Rest była chyba we wszystkich MB Vito od lat 90.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kit napisał:

To dość popularne w autach od nastu lat ? tak jak ustawianie otwierania/ryglowania drzwi, funcji automatycznych świateł czy wycieraczek, czujników parkowania, oświetlenia wnetrza itp itd

Jakoś mi się nie trafiały ;)

Pewnie kwestia zależna od wersji, w pracy zawsze mieliśmy ubogie wersje  ale np. Sorento miałem w najbogatszej i tam prawie wszystko ustawione fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maras napisał:

Miło zobaczyć taki zadbany wózek ?. Gratulacje , szerokości i radości :ok:

Dzięki, w ramach dalszej dbałości chcę zakonserwować podwozie.

Może coś polecicie, będę zlecał całość roboty. Może nawet jakiś sprawdzony warsztat w lub niedaleko Poznania.

Ta oferta mnie zainteresowała, w cenie jest zrobienie otworów i zabezpieczenie profili zamkniętych, może macie doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętając wątek jak @maarec porównywał v i multivana, z obawą podchodziłem do konfiguracji wnętrza.

Instrukcja mówi, że tylną kanapę można przesuwać 5cm do tyłu i 5cm do przodu... trochę mnie to zmartwiło, bo liczyłem na większy zakres. Okazało się, że bez problemu kanapa "jeździ" w znacznie większym zakresie i udało mi się ustawić konfigurację 2+2+3+bagaznik w którym po długości stoi wózek elektryczny ?.

Fotele środkowe nie stanowią wyzwania przy obracaniu o 180° jak się ma wprawę z trojaczków SGA, jednak bardzo przeszkadzają podłokietniki kiedy mamy zamontowany stolik. Są trochę cięższe od wspomnianych trojaczkowych ale mają zintegrowany pas i są niezależną konstrukcją. 

System szyn Airlain jest o tyle fajny, że jest spora dostępność akcesoriów, odbyły się już testy mocowań 

IMG_20211002_104003.thumb.jpg.8760ed0c6a0bf68904c3944105b60504.jpg

 

IMG_20211002_104137.thumb.jpg.5a10848583504f9e4d10309693c1e3e9.jpg

I jeszcze jedna modyfikacja - przedni fotel jest już obrotowy

IMG_20210928_194915.thumb.jpg.8892f3b4cb600205df2ac9b53ac7521e.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.