Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, Commander napisał:

Dlatego pytam. W instrukcji mam napisane że w terenie górzystym nie należy używać tempomatu. Auto moim zdaniem lepiej sobie radzi po górach kiedy jedziemy na D i deptamy nogą. U mnie się to sprawdza i nie zmieniam ręcznie....

Spróbuj.

OK ale przy zjazdach na "D" jak puszczam gaz, to auto nie hamuje silnikiem na tyle skutecznie aby wytracać prędkość. Przy dużym nachyleniu albo muszę dohamowywać albo redukcja ręczna biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

6 minut temu, Commander napisał:

A to wtedy od razu tempomat. Jasne

Tempomat daje radę na długich zjazdach ale jak jedziemy po małych górkach i co chwile podjazd, ostry zjazd, podjazd, zjazd, ostry zakręt, podjazd itd... to tempomat jest bardziej upierdliwy niż ręczne sterowanie. 

Poza tym tempomat nigdy nie redukuje na zbyt niskie biegi i przy bardzo ostrym zjeździe wyhamowywanie jest zbyt słabe (auto się rozpędza).

W trybie manualnym przejechałem prawie całą Jadrankę od Zadaru do Rieki i nie dość, że jechało się przyjemnie, to jeszcze spalanie było najniższe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Ja mam trochę większe auto i to u mnie działa. Po drugie mam program do przyczep.

Ja robię tak ... Tempomat mam włączony np na 60 a jadę szybciej na gazie. Z górki wystarczy odpuścić pedał. W dużych górkach naciskam guzior. Warto się pobawić. Auto w sumie masz od niedawna. Wszystko przed Tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Commander napisał:

W dużych górkach naciskam guzior

guzior?

Weźmy taką sytuację:

Jedziesz 50km/h na tempomacie i zaczyna się ostry zjazd 15% czy tempomat utrzyma prędkość 50 km/h?

U mnie w powyższych okolicznościach zacznie przyspieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Commander napisał:

Raczej tak. Czasami zapina 2 bieg.

I tu jest różnica, u mnie tak dobrze to nie działa.

W Sorento wszystko robi jakiś komputer zapewne bo ani Tow Haul, ani "1" ani "2". Do jazdy do przodu jest albo "D" albo tryb manualny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Jeśli mogę dorzucić cos w temacie, u mnie buda poprzednia miała jakieś 1500, aktualna jakieś 1800 kg, auto realnie jakieś 2800 kg. Raz próbowałem ustawiać ręczną zmianę biegów z górnym ograniczeniem piątego biegu, innym razem próbowałem tempomat, ale wszystko spełzło na niczym. Mam 7 biegowy automat e-tronic mercedesa, taki zwykły, hydrokinetyczny i przyznam się szczerze że hamowanie silnikiem to czysta przyjemność. Prędkości jakie realnie osiągam to 75-105 km na autostradzie. jak były serpentyny na półwyspie Gargano to auto od agrafki do agrafki utrzymywało 2-3 bieg i tylko paręnaście metrów przed kolankiem mocne hamowanie i po nawrotce gaz, żeby odpuścić hamulec. Mam tylko tryb Sport, czyli lato, oraz Zima czyli ruszanie z drugiego biegu, napęd pernamentny na tył. Może warto zaufać automatowi i ewentualnie czasami korygować jazdę mocniejszym dodaniem gazu. Obroty jakie się utrzymują to minimum 1250-1350, zresztą ten silnik ma od 1250 największą możliwość pociągową. Jedyne co ekstra sprawdzam to temperatury przed ODBII - oleju, płynu w chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem zaproponować kontrolę temperatury. Nie mam dużego doświadczenia w holowaniu automatem, mam jednak wrażenie, że hamowanie silnikiem w trybie ręcznym może mieć wpływ na temperaturę skrzyni biegów? U mnie mało było okazji więc nie zauważyłem wzrostu, jednak w teorii skrzynia jest na to przygotowana (pakiet holowanie 3,5t).

Oczywiście mówię o skrzyni hydraulicznej.

Nowe zawieszenie z tyłu bardzo poprawi właściwości jezdne przy holowaniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, maarec napisał:

Właśnie miałem zaproponować kontrolę temperatury. Nie mam dużego doświadczenia w holowaniu automatem, mam jednak wrażenie, że hamowanie silnikiem w trybie ręcznym może mieć wpływ na temperaturę skrzyni biegów?

Musze to jakoś zorganizować z pomiarem temperatury skrzyni ale nie wiem, czy Sorento ma taki odczyt (czujnik).

 

Nie mam pewności, czy jest taka zależność miedzy hamowaniem silnikiem a wzrostem temperatury oleju w skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, filipert napisał:

OK ale przy zjazdach na "D" jak puszczam gaz, to auto nie hamuje silnikiem na tyle skutecznie aby wytracać prędkość. Przy dużym nachyleniu albo muszę dohamowywać albo redukcja ręczna biegu.

Pewien mądry człowiek powiedział mi kiedyś że lepiej hamować hamulcami niż skrzynią bo wymiana klocków jest tańsza od naprawy skrzyni biegów. 

Myślę że może mieć rację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, vrs napisał:

Pewien mądry człowiek powiedział mi kiedyś że lepiej hamować hamulcami niż skrzynią bo wymiana klocków jest tańsza od naprawy skrzyni biegów. 

Myślę że może mieć rację. 

A co jak hamulce się przegrzeją :czerwona:?

1 x w życiu tego doświadczyłem , na szczęście byłem wtedy już na płaskim z niewielka prędkością.

 

Kiedyś do zjeżdżania z góry służyły przełożenia oznaczone w automacie np. "3" lub "2" (tak mam w hydraulicznej skrzyni 4-ro biegowej) i kiedy jestem na zjeździe, wpinam "3" i skrzynia "trzyma" 3 bieg nie pozwalając na rozpędzenie i wpięcie 4. W Sorento rozumiem, że analogicznym rozwiązaniem jest "trzymanie na sztywno" biegów w opcji zmiany sekwencyjnej.

Tak czy inaczej nie da się przejechać np. Alp w drodze do CRO bez hamowania silnikiem.

 

17 godzin temu, maarec napisał:

mam jednak wrażenie, że hamowanie silnikiem w trybie ręcznym może mieć wpływ na temperaturę skrzyni biegów?

próbuje temat zgłębić i wychodzi na to, że opcja przegrzania wystąpi na 100% gdybyś jadąc z góry wrzucił "N"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, filipert napisał:

Musze to jakoś zorganizować z pomiarem temperatury skrzyni ale nie wiem, czy Sorento ma taki odczyt (czujnik).

 

Nie mam pewności, czy jest taka zależność miedzy hamowaniem silnikiem a wzrostem temperatury oleju w skrzyni.

 

Masz chłodnice do skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.