Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, peja76 napisał:

Na Dąbrowskiego w Poznań robią, przerabiają sprężyny.

Ktoś mi kiedyś mówił że miał za miękkie auto, wymontował swoje zawiózł i mu ogarnęli, nie wiem czy to prawda ale możesz zadzwonić może zrobią.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjQ4NW4lszwAhWu_rsIHeP1CYsQFjAAegQIAhAD&url=http%3A%2F%2Fwww.grabska.net%2F&usg=AOvVaw35C_NImaPmR8mSmeKD6BS4

Chyba nawet do nich dzwoniłem czy dorobią progresywne ale muszą mieć wzór. 

Wiem, że można grubszy drut, że można wzmocnić ale to zmieni charakterystykę zawieszenia ogólnie a nam Sorento jeździ się idealnie. 

Progresywne dokładane wewnątrz działają (usztywniają) dopiero przy większym nacisku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No i wszystko wskazuje na to, że historia zatoczy koło.

Sorento miało być idealnym holownikiem i tu okazało się, że poza zawieszeniem do poprawki, to zapewne dla wielu wymarzony holownik, bez problemu radzi sobie z ciągnięciem 1800 na haku.

IMG_20210620_195141.thumb.jpg.de60a6e13e236d054006fa16bc009af6.jpg

Jednak kiedy szukałem auta, nie sądziłem, że skończę na tak dużej przyczepie, Sorento, choć ma w papierach 2t na haku, to jego DMC nie pozwala tyle zapiąć a tyle może mieć mój Hymer. Do tego nałożyło się kilka spraw zdrowotnych i potrzebujemy większej przestrzeni w aucie z łatwiejszą konfiguracją wnętrza. Jeszcze się waham nad wystawieniem ogłoszenia, bo Sorento naprawdę świetnie się jeździ a nasz egzemplarz uważam, za bardzo udany zakup, będzie szkoda zwłaszcza, że na celowniku są auta które przy niezmienionym budżecie będą o ładnych kilka lat starsze i raczej z większym przebiegiem. Nie chciałbym też pozbyć się auta w trakcie wakacji i patrzeć co rano na przyczepę na podjeździe a z zakupem następcy może być różnie.

 

Tak, że wznawiam wątek i na razie poproszę o podpowiedzi co do wyboru kolejnego holownika.

Tym razem celujemy w coś dużego typu Van/bus.

Budżet w granicach 40-50 tys.

Na początek w czołówce jest Mercedes Viano z silnikiem 3,0 V6 i VW T5 Multivan/Caravelle 2,5 TDI.

Oba auta pozwalają zachować moc i Nm na poziomie Sorento i to chyba było głównym wyznacznikiem wstępnej selekcji.

Na pewno chcę pozostać przy automacie, w tym budżecie automat i 4x4 w busie raczej odpada, choć zdarza się w Viano.

Jest jeszcze opcja, że Sorento zostanie z nami jeszcze przez 2 lata i wtedy może budżet się zwiększy ale wyboru w tych gabarytach chyba za dużego i tak nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pomimo planów sprzedaży, pojawił się daleki wyjazd i trzeba było w celu poprawy bezpieczeństwa zrobić moda

IMG_20210715_212155.thumb.jpg.06e7acb5ce2aabf7fa98ea54a82077d1.jpg

Sprężyny progresywne MAD dedykowane do tego modelu. W opakowaniu jest cały zestaw potrzebnych elementów i instrukcja montażu. 

Pomimo załadunku do DMC auto zdecydowanie mniej siedzi 

IMG_20210717_170005.thumb.jpg.f83c59df5bf1219f3c362019c1965db5.jpg

A komfort prowadzenia nieporównywalny, poprzeczne nierówności nie wprawiają w kołysanie. 

Żona stwierdziła, że lepiej jej się jedzie niż z Dethleffsem. 

Na trasie bez problemu utrzymuję teraz prędkość do 90km/h a raz się zapomniałem na włączaniu w autostradę i 100 też była ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pjoter napisał:

Drastycznie obniżyli mu dmc przyczepy

2000 ma automat a 2500 manual.

Wiadomo, że na ramie można więcej ?

Stare Sorento miały chyba inną kategorię. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

Pomimo planów sprzedaży, pojawił się daleki wyjazd i trzeba było w celu poprawy bezpieczeństwa zrobić moda

IMG_20210715_212155.thumb.jpg.06e7acb5ce2aabf7fa98ea54a82077d1.jpg

Sprężyny progresywne MAD dedykowane do tego modelu. W opakowaniu jest cały zestaw potrzebnych elementów i instrukcja montażu. 

Pomimo załadunku do DMC auto zdecydowanie mniej siedzi 

IMG_20210717_170005.thumb.jpg.f83c59df5bf1219f3c362019c1965db5.jpg

A komfort prowadzenia nieporównywalny, poprzeczne nierówności nie wprawiają w kołysanie. 

Żona stwierdziła, że lepiej jej się jedzie niż z Dethleffsem. 

Na trasie bez problemu utrzymuję teraz prędkość do 90km/h a raz się zapomniałem na włączaniu w autostradę i 100 też była ?

Wygląda teraz normalnie ? 

Fajny patent z podwójną sprężyna. Nie widziałem o takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomekk napisał:

Masz jakiś namiar na sensowny sklep z tymi sprężynami ? Szukam czegoś takiego do mojego czołgu.

Przy Waszych bagażach spawałbym na sztywno ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, tomekk napisał:

Masz jakiś namiar na sensowny sklep z tymi sprężynami ? Szukam czegoś takiego do mojego czołgu.

Tutaj dzwoniłem i gość mi dobrał, policzył i wyszła dobra cena za całość w porównaniu z cennikami zagranicznymi. Przesyłka dotarła po ponad tygodniu ale on towar ściąga z NL i tego byłem świadomy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Tutaj dzwoniłem i gość mi dobrał, policzył i wyszła dobra cena za całość w porównaniu z cennikami zagranicznymi. Przesyłka dotarła po ponad tygodniu ale on towar ściąga z NL i tego byłem świadomy. 

Miałem zamiar założyć do mojego  Outlandera ale jak zwykle nie wyrobiłem się w czasie :)  a dwa nie lubię grzebać przy aucie przed samym wyjazdem.

Namierzyłem Westfalii i te chciałem zamontować https://www.strefakierowcy.pl/57451,sprezyny-wzmacniajace-zawieszenie-westfalia-mitsubishi-outlander-04-2007-08-2012.html  

Nie wiem czy to normalna cena czy szukać czegoś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Maras napisał:

Namierzyłem Westfalii

Ale to są zamienniki i

Prezentowane sprężyny montuje się zamiast tych zastosowanych fabrycznie. Są one sztywniejsze przez co samochód o wiele lepiej zachowuje się podczas jazdy z obciążeniem.

Czyli zmieni Ci się charakterystyka zawieszenia. U mnie, bez obciążenia, auto prowadzi się tak samo jak przed operacją (może w zakrętach jest mniejszy wychył) a efekt jest dopiero przy załadowaniu. 

8 godzin temu, Maras napisał:

Nie wiem czy to normalna cena czy szukać czegoś innego. 

Cena podobna do MAD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, filipert napisał:

Ale to są zamienniki i

Prezentowane sprężyny montuje się zamiast tych zastosowanych fabrycznie. Są one sztywniejsze przez co samochód o wiele lepiej zachowuje się podczas jazdy z obciążeniem.

Czyli zmieni Ci się charakterystyka zawieszenia. U mnie, bez obciążenia, auto prowadzi się tak samo jak przed operacją (może w zakrętach jest mniejszy wychył) a efekt jest dopiero przy załadowaniu. 

Cena podobna do MAD

To jednak te odpadają. Muszę poszukać takich co usztywniają przy dużym załadowaniu. a na "lekko" chciałbym aby było  tak jak z fabryki wyjechał czyli  muszą być dodatkowe tak jak u Ciebie widać na fotce. 

Dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ostatnia wyprawa na Dolny Śląsk bardzo mnie zaskoczyła, przyczepa podobnie załadowana ale auto zdecydowanie lżejsze o około 200kg i to było najlepsze prowadzenie zestawu.

Czyli masy rzeczywiste w przybliżeniu 1850 vs 2300.

Sorento dziś rozpoczęło poszukiwania nowego właściciela na znanym portalu.

Na celowniku nadal liderem pozostaje MB Viano, raczej celuję w 3,0 i wtedy napęd na tylną oś. Silnik ma kilka bolączek z tego co się zorientowałem ale nic ponad standard awaryjności diesli po roku 2006, na plus jest tam klasyczny trwały automat (choć tylko 5-cio biegowy). Odpuściłem Multivany i inne WV, bo skala nieprzewidywalnej awaryjności po erze T4 zbyt duża, choć Multivan ma zdecydowanie najlepiej przemyślane wnętrze. 

Szukam egzemplarzy z drzwiami suwanymi po obu stronach, bo to pozwoli na montaż prostej windy/podnośnika wózka z jednej strony. Lepiej aby to była wersja przedłużana, bo jak czasem będzie można zabrać komplet pasażerów i wózek zmieści się w bagażniku.

 

Chcę zostać przy automacie, fajnie jakby był napęd na 4 koła ale to rzadkość dlatego napęd tylny Viano jest znów atutem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.