Jump to content
filipert

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?

Recommended Posts

filipert

Tytuł z przekąsem ale sporo niesie treści.

Od już 6 lat użytkuję Forda Galaxy 1,9 TDI 115KM 285Nm z 2004r 260.000 km głównie do wyjazdów wakacyjnych i innych "tras". Na co dzień mam mały niezawodny kompakt z lpg w automacie więc jest sympatycznie i niedrogo i tak ma pozostać.

Galaxy jest świetnym holownikiem, w ubiegłym roku robiłem kapitalny remont (dwumasa, sprzęgło, rozrząd, turbo, EGR i wiele innych dupereli) który co najmniej podwoił wartość auta więc głupio teraz auto sprzedać i lepiej żeby ta inwestycja się "zamortyzowała".

ale

1. Po zeszłorocznej wyprawie przez alpejskie dróżki z kilkunastostopniowym nachyleniem i serpentynami zapragnąłem więcej mocy i przydałby się napęd 4x4

2. W 2019 w trakcie powrotu z Chorwacji nawalił czujnik położenia wału i z wakacji wróciliśmy na lawecie a w 2018 mieliśmy przygody z turbo też na powrocie z Chorwacji więc pojawił się swoisty lęk przed kolejną wyprawą Galaxy na południe Europy

3. Galaxy jest w manualu i bardzo tęsknię za automatem

4. Galaxy poza ABS i sporym DMC niewiele więcej oferuje w kwestii bezpieczeństwa

5. Człowiek po 6 latach czasem bywa znudzony autem

Dlaczego więc w temacie znak „?”

Otóż:

1.     Auto doinwestowane i po generalnym remoncie więc teoretycznie mimo 16 lat wiem co mam i powinno dość bezawaryjnie jakiś czas posłużyć.

2.     Mimo wszystko jest to dobry silnik który można podkręcić i moc powinna być zadowalająca.

3.     Jest to van i to całkiem spory z ładownością 800kg a takie auto przyzwyczaja do sporych wygód. Trudno znaleźć auto 4x4 w moim budżecie i z moimi wymaganiami z taką ładownością.

4.     Sentyment (no wiem, głupio mam, ale tak mam, że auto prawie jak członek rodziny…)

Na razie jest decyzja o zmianie więc założenia:

1.     Budżet - około 50 tys. mogę naciągać ale nie chciałbym przekroczyć 70 tys.

2.     Priorytetem jest niezawodność i bezpieczeństwo

3.     Przeznaczenie – ciągnięcie przyczepy do max 1500 kg (na razie jest 900) na południe kontynentu + Alpy + nasze górki; auto służy głównie do jazdy w trasy i zamykamy się w 15.000 km rocznie

4.     Auto z polskiego salonu – żadnych „ściąganych” chyba, że sam pojadę ale przy pojemnościach powyżej 2l mija się z celem

5.     Rocznik – nie chcę zejść poniżej 2010 roku

6.     Przebieg – czasem rzecz względna dla diesla lepsze 200.000 po autostradzie niż 100.000 po mieście ale nie chcę przekroczyć 200 bo za 4-5 lat przy odsprzedaży wolę mieć poniżej 300

7.     Paliwo – ponieważ szukam auta z PL to raczej będzie to ON ale temat otwarty

8.     Automat – w ostateczności jak się trafi MEGA okazja to odpuszczę

9.     4x4 - tego nie chciałbym odpuszczać ze względu na bezpieczeństwo prowadzenia auta/zestawu i ewentualne przygody

10.  MW i DMC – tutaj istotna jest różnica miedzy tymi wartościami; dla nas podstawowe obciążenie (4 osoby + 2 x wózek inwalidzki + obciążenie haka) to około 400kg i będzie rosło z dziećmi do tego rowery, narzędzia, koła zapasowe…

11.  Bagażnik – im większy tym lepszy

Co rozważam:

Galaxy, S-maxy, - dobre silniki (2,0 TDCI) ale w budżecie nie znajdę 4x4

Sharany, Alhambry – może znajdę 4x4 ale o świeczce szukać i bardzo odstraszają mnie zarówno silniki jak i DSG przy przebiegu 200.000

C4 Grand Picasso 2,0 ON – nie ma 4x4 ale ma dobry silnik i jakbym naciągnął budżet to kupię auto na gwarancji.

Kuga – za mały bagażnik i niska ładowność

 

Nissan X-Trial II gen. 2.0 dCi 150KM 4x4 – ładowność nieco ponad 500 kg ale ciekawostką jest DMC poniżej 2200 (jedyne auto z  poważniej rozważanych poniżej tego progu) co pozwala przy przyczepie 1300 kg uniknąć E do B i Via. Dużym minusem jednak skrzynia automatyczna która ogranicza DMC przyczepy do 1350 kg. Jeszcze rozważam tę opcję ale chyba lepiej nie pchać się w ciąganie przyczepy na granicy możliwości. Dużym atutem jest niski próg załadunku lub ciekawe schowki

1561631272_xtrialbaganik.jpg.c4f351cb759dc742560ad9227fd879a4.jpg

 

 

RAV4 IV gen. 4x4 – trochę maławy bagażnik ale ładowność aż 600kg, 4 gen. Chyba miała też mniej usterkowe diesle. Był nawet pomysł wysilić się finansowo do hybrydy ale nie damy rady.

983726731_RAV4baganik.jpg.56166b12f4b8a905d83c4036fcb26f39.jpg

 

 

CRV IV gen. 2,2 i-DTEC 4x4 – spory bagażnik (obniżona podłoga) i ładowność trochę powyżej 500kg; 2,2 diesel to chyba najlepsza jednostka jaką rozważam pod względem niezawodności na rynku. Prawie brak opinii negatywnych pod względem awaryjności. Spora cena ale coś za coś. Trochę płaskie fotele.

1932042467_CRVbaganikwymiar.jpg.974656c28bda10b36d9731d26193e692.jpg

 

 

Mitsubishi Outlander III gen. 2.2 DOHC DI-D 4x4 – bagażnik w wersji 5 miejscowej ma spore schowki pod podłogą a dodatkowo tylna kanapa jest przesuwana o jakieś 40cm! Ładowność to około 700 kg. Jednak auto jakoś mnie nie przekonuje, może dlatego, że oglądałem bardzo ubogą wersję.

468588570_outlanderbaganik.jpg.16e269dda05e153d478695aaaf471b00.jpg

 

 

 

KIA Sorento II gen. 2,2 CRDI 4x4 – największy z opisanych powyżej SUV-ów, w opcji 5 miejsc poza sporym bagażnikiem ma ogromne schowki pod podłogą gdzie np. zapas od przyczepy się zmieści i kupa innego szpeju. Ładowność około 700kg. Sporo pali na tle powyższych aut ale może niewiele podskoczy z przyczepą. Muszę się upewnić ale Sorento ma chyba pełnowymiarowe koło zapasowe pod podwoziem (co by było wielkim plusem). Tragicznie płaskie fotele bez bocznego trzymania i kiepska skóra to minusy. Wydaje mi się, że Santa-Fe to bliźniak.

916199562_sorentoIIbaganikwymiar.thumb.jpg.90821e704f226322fc760c080382f2b6.jpg

1477260797_sorentoIIschowek.thumb.jpg.b44be52caa7dfb6d1e6d0ce4bb709200.jpg

Lexus RX 400/450H – dla 400h byłbym w stanie zejść rocznikowo do 2008; to auto mnie zaczarowało i mógłbym pisać peany ale niewiadomą pozostaje „pakiet holowniczy” bez którego nie daje rady skrzynia i niezgodności w masach (manual podaje 400kg ładowności a różne strony 500 do nawet 700; przyczepa w dowodzie 2000 a w manualu 1650 ale tylko z pakietem holowniczym). Podłoga bagażnika jest bardzo wysoko co daje wysokość tylko 70cm ale można przesuwać tylną kanapę o około 20cm bez znacznej utraty komfortu jazdy a to znacznie powiększa przestrzeń bagażową. Fajny patent z dzieleniem kanapy(oparcia) 40/20/40

1448222211_podlogarx.thumb.jpg.39c4db5b8c3cea4bcb133c6c4346b781.jpg

Przydługawy post ale mam nadzieję, że komuś się przydadzą te zestawienia i materiały - wiem jak trudno zebrać takie dane.

Co dalej? Życie pokaże, wertuję ogłoszenia, oglądam, jeżdżę.

Jeśli będzie warto odpuszczę niektóre kryteria.

Aktualnie na celowniku CRV 2014 i Sorento 2011

Wszelkie uwagi i porady mile widziane

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

 CRV faktycznie fotele niezbyt wygodne szczególnie z tyłu, technicznie auto całkowicie niezawodne. W tej generacji którą szukasz nie było diesla w automacie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
6 minut temu, Suzu4x4 napisał:

 CRV faktycznie fotele niezbyt wygodne szczególnie z tyłu, technicznie auto całkowicie niezawodne. W tej generacji którą szukasz nie było diesla w automacie.

 

do 2014 roku jest  2,2 w klasycznym automacie i ma 1500 na haku.

Jest kilka ogłoszeń

tą jeździłem w piątek:

https://www.otomoto.pl/oferta/honda-cr-v-2-2-i-dtec-150-km-automat-4x4-salon-pl-serwis-aso-fv23-gwarancja-ID6CQEDu.html#c660eecfb3

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
17 minut temu, filipert napisał:

C4 Grand Picasso 2,0 ON – nie ma 4x4 ale ma dobry silnik i jakbym naciągnął budżet to kupię auto na gwarancji.

Zamienisz siekierę na kijek. Miłem sharana x4 i mam cytrynę, w cytrynie dużo bardziej czuć jak tył jest doładowany i jeszcze zapnie się budę, na byle mokrym traci trakcje. Mimo że mam nie polecam 🤣 jak celujesz w 4x4 to się tego trzymaj

1 minutę temu, filipert napisał:

do 2014 roku jest  2,2 w klasycznym automacie i ma 1500 na haku.

Bardzo malutko jak na takie auto i 4x4 😳 to właśnie cytryna ma 1650 albo 1700

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Zamienisz siekierę na kijek. Miłem sharana x4 i mam cytrynę, w cytrynie dużo bardziej czuć jak tył jest doładowany i jeszcze zapnie się budę, na byle mokrym traci trakcje. Mimo że mam nie polecam

bardzo dziękuję za szczerą opinię

3 minuty temu, jacekzoo napisał:

Bardzo malutko jak na takie auto i 4x4 😳

Automat ogranicza, w manualu jest  2000 ale DMC i tak 2200

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
4 minuty temu, filipert napisał:

Automat ogranicza, w manualu jest  2000 ale DMC i tak 2200

Wszystko jasne

Share this post


Link to post
Share on other sites
Thomas

Zastanów się jeszcze nad renault koleos, po lifcie 2012. dobry silnik 2.0 dci 173 km,  napęd 4x4, niezłe wyposażenie. Technicznie to x-trail. Miałem 4 lata bezawaryjna  eksploatacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
2 godziny temu, Thomas napisał:

Zastanów się jeszcze nad renault koleos, po lifcie 2012. dobry silnik 2.0 dci 173 km,  napęd 4x4, niezłe wyposażenie.

nie mogę znaleźć wymiarów bagażnika ale wydaje mi się trochę mały i chyba nie ma 90cm głębokości co przy mocno ściętej szybie może być dla moich ładunków kłopotliwe.

Może znasz wymiary?

Jakim tam jest automat, znalazłem info, ze jak X-trial ma 1350 przyczepę

Auta nie skreślam - do kontroli

 

RENAULTKoleos-4679_7.jpg

doczytałem info w innym wątku

"Miałem kiedyś koleosa z  tym silnikiem i osiągi miał  przeciętne, niby 173 km i 380 nm a pod nogą słabawo."

no nieładnie mi tu kolega całej prawdy nie mówi 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cathay

Jeśli lubisz SUVy, to może Tuareg? Przy tym budzęcie nie musisz się skupiać na maleństwach.

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz

Tu mankamentem jest FWD a nie brak mocy. No i brak sensownego miejsca na butle gazową. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
46 minut temu, Commander napisał:

Dzień dobry.

Uważam,  że będzie Ci bardzo brakowało przestrzeni vana. Więc...

https://www.otomoto.pl/oferta/dodge-grand-caravan-ID6CLFdO.html#1ef5fa1230

 

3 minuty temu, danielpoz napisał:

Tu mankamentem jest FWD a nie brak mocy. No i brak sensownego miejsca na butle gazową. 

I jeszcze pochodzenie = "coś miał rozbite" 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...