Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, lbuster napisał:

No to już masz kampera - sprzedaj przyczepę :)

podobno bez WC to nadal nie kamper ?

Ale mocno zainspirował mnie na targach projekt marki "Escape Vans" bardzo przemyślane i dopracowane rozwiązania. Pewnie w Viano nie będę szalał z taką zabudową ale aż żal, żeby taka buda się marnowała tylko na pasażerski użytek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

17 godzin temu, filipert napisał:

Pamiętając wątek jak @maarec porównywał v i multivana, z obawą podchodziłem do konfiguracji wnętrza.

Instrukcja mówi, że tylną kanapę można przesuwać 5cm do tyłu i 5cm do przodu... trochę mnie to zmartwiło, bo liczyłem na większy zakres. Okazało się, że bez problemu kanapa "jeździ" w znacznie większym zakresie i udało mi się ustawić konfigurację 2+2+3+bagaznik w którym po długości stoi wózek elektryczny ?.

Fotele środkowe nie stanowią wyzwania przy obracaniu o 180° jak się ma wprawę z trojaczków SGA, jednak bardzo przeszkadzają podłokietniki kiedy mamy zamontowany stolik. Są trochę cięższe od wspomnianych trojaczkowych ale mają zintegrowany pas i są niezależną konstrukcją. 

System szyn Airlain jest o tyle fajny, że jest spora dostępność akcesoriów, odbyły się już testy 

Niewiem czy pytalem i mówiłem wczesniej o tych szynach i jeżdżącej kanapie ... ale jeździ przez cała długość szyn

Podłokietniki są demontowalne ... wystarczy je nacisnąć i obrócić 

 

2 godziny temu, filipert napisał:

podobno bez WC to nadal nie kamper ?

Ale mocno zainspirował mnie na targach projekt marki "Escape Vans" bardzo przemyślane i dopracowane rozwiązania. Pewnie w Viano nie będę szalał z taką zabudową ale aż żal, żeby taka buda się marnowała tylko na pasażerski użytek ?

Gdzieś na forum są chyba zdjęcia jak ja na szybko mialem przystosowaną V-ke i Vitka do wyjazdow, stolik obracane dupki i wyrko... trzeba by poszukac 

Jak nie masz ogrzewania postojowego a masz dogrzewacz to łatwo można zrobić  grzanko, tez gdzies to opisywalem  Bo "rest" jest tylko na chwilkę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kit napisał:

Podłokietniki są demontowalne ... wystarczy je nacisnąć i obrócić 

dzięki, chyba mi umknęło w instrukcji a rzecz bardzo cenna

3 godziny temu, kit napisał:

Jak nie masz ogrzewania postojowego a masz dogrzewacz to łatwo można zrobić  grzanko, tez gdzies to opisywalem  Bo "rest" jest tylko na chwilkę 

tak, rest na chwilę, nie mam postojowego i cały czas szukam info czy mam dogrzewacz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien być Eberspacher... Najprosciej spojrzeć pod podwozie i bedzie widać  tłumik :ok: na 99% ma 

Widze że nie masz pod siedzeniem kierowcy głośnika niskotonowego to rzuc okiem czy nie ma go z tyłu za nadkolem Seryjny a robi robote ?

Ma zapasówke? Jeśli tak to winda do sprawdzenia i smarownia co roku... koroduje na potęgę i staje dęba 

Trzeba pilnować też przednich zacisków bo są tendencje do nierównej pracy tłoczków, są po dwa na zacisk i nierówno wycierają sie klocki

Jak mi się coś jeszcze przypomni to podrzuce info ?

Edytowane przez kit (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, kit napisał:

Powinien być Eberspacher... Najprosciej spojrzeć pod podwozie i bedzie widać  tłumik :ok: na 99% ma 

Faktycznie najprościej...

21 minut temu, kit napisał:

Ma zapasówke? Jeśli tak to winda do sprawdzenia i smarownia co roku... koroduje na potęgę i staje dęba 

Do tego się przymierzam

21 minut temu, kit napisał:

Trzeba pilnować też przednich zacisków bo są tendencje do nierównej pracy tłoczków, są po dwa na zacisk i nierówno wycierają sie klocki

Poprzedni właściciel zmieniał zaciski właśnie ze względu chyba na tą wadę.

Z typowych wad, to jeszcze wymieniał uszczelnienie chłodnicy oleju. Jest też nowa turbina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.07.2021 o 09:46, filipert napisał:

Pomimo planów sprzedaży, pojawił się daleki wyjazd i trzeba było w celu poprawy bezpieczeństwa zrobić moda

IMG_20210715_212155.thumb.jpg.06e7acb5ce2aabf7fa98ea54a82077d1.jpg

Sprężyny progresywne MAD dedykowane do tego modelu. W opakowaniu jest cały zestaw potrzebnych elementów i instrukcja montażu. 

Pomimo załadunku do DMC auto zdecydowanie mniej siedzi 

IMG_20210717_170005.thumb.jpg.f83c59df5bf1219f3c362019c1965db5.jpg

A komfort prowadzenia nieporównywalny, poprzeczne nierówności nie wprawiają w kołysanie. 

Żona stwierdziła, że lepiej jej się jedzie niż z Dethleffsem. 

Na trasie bez problemu utrzymuję teraz prędkość do 90km/h a raz się zapomniałem na włączaniu w autostradę i 100 też była ?

Chciałem jeszcze wrócić do tematu sprężyn, jeśli mogę oczywiście :-) Czy po założeniu w Sorento sprężyn progresywnych dupa się trochę podniosła, czy auto po prostu nie siadało bardzo na tył po załadowaniu i podpięciu przyczepy? Pytam, bo pasuje mi zrobić coś z tylnym zawieszeniem w moim CR-V (taki urok tego modelu, zwłaszcza gdy zagazowany), w którym dupa siedzi nawet na pusto i tak się zastanawiam, czy lepsze będą takie progresywne, czy może lepiej wymienić oryginały na jakieś sztywniejsze, np. Lovells?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pavel888 napisał:

Czy po założeniu w Sorento sprężyn progresywnych dupa się trochę podniosła, czy auto po prostu nie siadało bardzo na tył po załadowaniu i podpięciu przyczepy?

Nic się nie podniosła, bo sprężyny progresywne tylko wspomagają. 

3 minuty temu, pavel888 napisał:

Pytam, bo pasuje mi zrobić coś z tylnym zawieszeniem w moim CR-V (taki urok tego modelu, zwłaszcza gdy zagazowany), w którym dupa siedzi nawet na pusto i tak się zastanawiam, czy lepsze będą takie progresywne, czy może lepiej wymienić oryginały na jakieś sztywniejsze, np. Lovells?

CRV wydaje mi się, że jest sztywniejsze niż Sorento i osobiście bym nie usztywniała ale każdy lubi co mu pasuje. 

Jak dupa już siadła, to progresywne mogą nieznacznie przywrócić stan fabryczny, ale ich rola jest odczuwalna dopiero przy dużych przeciążeniach. My najbardziej odczuliśmy poprawę jak na poprzecznych nierównościach bujało przyczepą góra-dół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew i podpowiedź! Na forum CR-V ludziska polecali sprężyny Lovells'a. Zdaje się, że one są jakieś off-road'owe i boję się, że znowu tyłek będzie za wysoko i za twardo będzie. Występują one bodajże w trzech twardościach, ale mimo wszystko trochę się obawiam efektu końcowego, dlatego zainteresował mnie temat sprężyn progresywnych, jak przeczytałem, że zakładałeś w swoim aucie i byłeś zadowolony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te springi progresywne to sprężyny dodatkowe, w położeniu spoczynkowym (niezaładowany, małe obciążenie) prawie że nie wpływają na pracę sprężyn gównych i nic nie podnoszą. Dopiero przy solidnych ugięciach sprężyn głównych zaczynają przenosić obciążenie, i przeciwdziałać siadaniu tyłu, ib większe obciążenie/ugięcie - tym bardziej. 

Więc jeżeli "zadek" siada na pusto (nawet pod obciążeniem butli), raczej należałoby najpierw wymienić sprężyny fabryczne na owe, a progresywne dokładać pod kątem cepy. Inaczej siądą dość szybko również dodatkowe progresywne, a zadek i tak się od nich nie wyrówna. 

Czasami, kiedy fabryczne sprężyny zawiasu tylnego są same w sobie progresywne (ścieniający się ku końcom drut), dość dobrze robi wymiana na dobrej jakości zamienniki (sachs, kayaba) "zwykłe", czyli bez progresji [na całej długości ta sama średnica pręta]). Czasami aftermarketowi dostawcy wiedząc co trapi dany model po paru latach, trochę przy okazki "poprawiają" fabrykę. Nie wiem jakie są w CRV, ale od sprawdzenia bym zaczął. Po 100-120 tys. km. nawet bez obciążenia butlą z LPG, zdarza się że tył przysiada, bo "zamęczają się" końce sprężyn.

Lovells przeważnie robi sprężyny do podnoszenia zawiasu, standardowy zestaw zamienny od nich to zdaje się lift +2 cale, więc tył by "piał" do góry dość znacznie, a lifotowych raczej butla nie wyrówna.    

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, czyś napisał:

Te springi progresywne to sprężyny dodatkowe, w położeniu spoczynkowym (niezaładowany, małe obciążenie) prawie że nie wpływają na pracę sprężyn gównych i nic nie podnoszą. Dopiero przy solidnych ugięciach sprężyn głównych zaczynają przenosić obciążenie, i przeciwdziałać siadaniu tyłu, ib większe obciążenie/ugięcie - tym bardziej. 

Więc jeżeli "zadek" siada na pusto (nawet pod obciążeniem butli), raczej należałoby najpierw wymienić sprężyny fabryczne na owe, a progresywne dokładać pod kątem cepy. Inaczej siądą dość szybko również dodatkowe progresywne, a zadek i tak się od nich nie wyrówna. 

Czasami, kiedy fabryczne sprężyny zawiasu tylnego są same w sobie progresywne (ścieniający się ku końcom drut), dość dobrze robi wymiana na dobrej jakości zamienniki (sachs, kayaba) "zwykłe", czyli bez progresji [na całej długości ta sama średnica pręta]). Czasami aftermarketowi dostawcy wiedząc co trapi dany model po paru latach, trochę przy okazki "poprawiają" fabrykę. Nie wiem jakie są w CRV, ale od sprawdzenia bym zaczął. Po 100-120 tys. km. nawet bez obciążenia butlą z LPG, zdarza się że tył przysiada, bo "zamęczają się" końce sprężyn.

Lovells przeważnie robi sprężyny do podnoszenia zawiasu, standardowy zestaw zamienny od nich to zdaje się lift +2 cale, więc tył by "piał" do góry dość znacznie, a lifotowych raczej butla nie wyrówna.    

Dzięki za rady. Mam teraz o czym myśleć :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.09.2021 o 21:12, filipert napisał:

W niedzielę pojechałem na targi

IMG_20210926_110022.thumb.jpg.4c0f64271df806e7ed8c1f1d978a7558.jpg

Okazuje się, że pali łyżkę mniej niż Sorento. 

:yay:

Wczoraj pobawiłem się w ecodriving 

IMG_20211015_215157.thumb.jpg.04b88821873cf1275b8c7c7ba23cb097.jpg

Tempomat ma 2 funkcje, klik w górę utrzymuje min. zadaną prędkość a klik w dół utrzymuje max. zadaną prędkość. W drugim przypadku, jak ustawimy 50 km/h i rozpędzimy się np. do 90, to puszczając gaz, auto dość intensywnie wyhamowuje silnikiem. 

Pewnie szło by zejść do 7,0 ale to oczywiście skrajne minimum i zabawa a nie normalna jazda. Niemniej, spalanie do osiągów więcej niż zadowalające. Niestety, cały czas brak testów przyczepą ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, filipert napisał:

Wczoraj pobawiłem się w ecodriving 

IMG_20211015_215157.thumb.jpg.04b88821873cf1275b8c7c7ba23cb097.jpg

Tempomat ma 2 funkcje, klik w górę utrzymuje min. zadaną prędkość a klik w dół utrzymuje max. zadaną prędkość. W drugim przypadku, jak ustawimy 50 km/h i rozpędzimy się np. do 90, to puszczając gaz, auto dość intensywnie wyhamowuje silnikiem. 

Pewnie szło by zejść do 7,0 ale to oczywiście skrajne minimum i zabawa a nie normalna jazda. Niemniej, spalanie do osiągów więcej niż zadowalające. Niestety, cały czas brak testów przyczepą ?

 

Mercedes do oszczędnych nie należy, miałem w211 z tym silnikiem i napędem na 4 , szczyt jego możliwości to 6l/100, następne Audi a8 d4 z motorem 4,2 tdi było w stanie osiągnąć podobny wynik, a miało mapę na 400KM. Obecne 3.0 TDI po mapie na 340KM zachwyca zużyciem mam średnią z 21tyś km 7,4 w tym z przyczepą przejechane 1200km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, filipert napisał:

Wczoraj pobawiłem się w ecodriving

Pewnie wiesz, że to mało wiarygodne :)

Taki dystans można zjechać z jakieś górki z wynikiem 2/100....

Jak Ci się chce, to podaj spalanie z jakiegoś dłuższego dystansu - 10, 20 tys km - to będzie obiektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Stu napisał:

Pewnie wiesz, że to mało wiarygodne :)

Dlaczego? Podałem warunki testu napisałem 

13 godzin temu, filipert napisał:

to oczywiście skrajne minimum i zabawa a nie normalna jazda.

Wczoraj odpaliłem auto przy +5°C i zrobiłem 7km, średnia wyszła 18l/100km. 

Do pracy mam trochę DW, ponad 10km ekspresówki i tyle samo autostrady, potem stoję na kilu światłach 10-15 minut i spalanie spokojnie, bez napinania zamyka się w 10l/100km.

Piszę o tych różnicach, bo to spory silnik i wiele osób obawia się spalania o którym krążą legendy i sam miałem spore obawy. Wszystko zależy od stylu jazdy i dlatego średnia z kilkudziesięciu tysięcy też może być skrajnie różna. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, filipert napisał:

Dlaczego? Podałem warunki testu napisałem 

Wczoraj odpaliłem auto przy +5°C i zrobiłem 7km, średnia wyszła 18l/100km. 

Do pracy mam trochę DW, ponad 10km ekspresówki i tyle samo autostrady, potem stoję na kilu światłach 10-15 minut i spalanie spokojnie, bez napinania zamyka się w 10l/100km.

Piszę o tych różnicach, bo to spory silnik i wiele osób obawia się spalania o którym krążą legendy i sam miałem spore obawy. Wszystko zależy od stylu jazdy i dlatego średnia z kilkudziesięciu tysięcy też może być skrajnie różna. 

 

Miałem ten silnik w różnych samochodach i różne spalanie, wszystko zależy jakie aut, na przykład Jeep palił 12-13l, Ml/Gle 12/13l, ale CLS 218, E klasa 212 7-8l średnie spalanie.

 

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.