Skocz do zawartości

Mam dużego vana, szykuje się zamiana?


filipert

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

39 minut temu, filipert napisał:

Tak czy inaczej nie da się przejechać np. Alp w drodze do CRO bez hamowania silnikiem

W którym miejscu tej trasy musisz tak mocno hamować ?

Moim zdaniem jak będziesz jechał na D z góry bez gazu i samochód wyczuje że „coś za bardzo przyspiesza” to sam Ci zredukuje o bieg albo o 2. U mnie tak to działa. 

Chodziło mi o to żeby nie przesadzać z tym hamowaniem silnikiem w dieslu / automacie. Bo generalnie silniki diesla słabo hamują silnikiem bez dodatkowych wspomagaczy w postaci specjalnych systemów do hamowania silnikiem. 

Edytowane przez vrs (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, vrs napisał:

Moim zdaniem jak będziesz jechał na D z góry bez gazu i samochód wyczuje że „coś za bardzo przyspiesza” to sam Ci zredukuje o bieg albo o 2. U mnie tak to działa. 

I to jest właśnie hamowanie silnikiem. W okolicy Graz są  zjazdy na których przez wiele kilometrów jedziesz cały czas hamując silnikiem. 

12 minut temu, vrs napisał:

Bo generalnie silniki diesla słabo hamują silnikiem bez dodatkowych wspomagaczy w postaci specjalnych systemów do hamowania silnikiem. 

O tym pierwszy raz słyszę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 27.02.2020 o 06:49, Shooter987 napisał:

Witajcie. Podłącze się trochę pod temat kolegi. Sprowadziłem budkę z Uk, po zarejestrowaniu jej w pl jeszcze tego samego dnia wypaliłem nad morze?

Dmc budy 1400kg Mw1200 z groszem i +/- 7m długa, targałem ją Astrą h kombi 1.7 101km jechać jechało ale czułem że miota mną jak szatan przy 80/h.

Pora zmienić holownik... Ale mam jeszcze drugie auto po remoncie silnika które wymaga jedynie wymiany sprzęgła i poprawienia blacharki...

I teraz w końcu pytanie: co sądzicie o targaniu takiej budki multivanem T4 2.4D ?

Chodzi o to że nie miałem okazji ciągnąć nim jeszcze nic i zastanawiam się czy warto wkładać sprzęgło i inwestować jeszcze w to czy nie odpuścić sobie tego "sentymentu" 

Sorry za zmianę tematu?ale przeczytałem 22 strony i widzę że tu wymiana zdań na wiele kwestii... ? Może i mi doradzicie..?

To ja też przepraszam, że pytam ? czy kolega przećwiczył tą "teczkę" z przyczepką? Bo wpadł mi ostatnio okazyjnie taki "klasyk" T4 2.4D multivan alstar w bardzo fajnym stanie za parę złotych ? i nie mogłem się oprzeć, żeby nie kupić, a teraz się zastanawiam - zapinać ???  Na razie nie mam okazji sprawdzić, ale jakby czuję, że ta maszyna powoli ale dużo może ? w każdym razie ma to swój klimat 

Edytowane przez smutny (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, smutny napisał:

nie mogłem się oprzeć, żeby nie kupić, a teraz się zastanawiam - zapinać ???

zapinać, testować i relacjonować :)

23 minuty temu, smutny napisał:

T4 2.4D multivan alstar

gratuluję zakupu - piękne maszyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 I ja się zastanawiam jak już niedługo będzie się spisywał nasz Van VW T5 z  nową przyczepą  ze swoim 1300 DMC. Silnik jaki jest w  tym aucie to jeden z podstawowych diesli 2,0 TDI CR  o oznaczeniu CAAB i mocy "całe" 102 KM. Na stronie Tow Car info po wpisaniu parametrów auta i przyczepy takie zestawienie wychodzi bardzo dobrze jeśli chodzi o stosunek masy holownika do przyczepy ( MW auta  to 1968 kg, a jego DMC to 2800 kg), Ale już gorzej jest  przyspieszeniem na wyższych przełożeniach. Silnik z tego auto ma dość wysoki moment obrotowy i znajomy mechanik, który od lat zajmuje się tylko tymi autami mówi mi, że nie będzie absolutnie żadnego problemu, bo ten silnik jest stworzony do dużych obciążeń - ale jak stwierdził - trzeba pojeździć z przyczepą i wtedy zobaczymy... Teoretycznie o tym, że silnik może "dużo" świadczy dopuszczalne  DMC holowanej przyczepy jakie ma w danych technicznych i dowodzie rejestracyjnym  czyli aż 2200 kg. A moja przyczepka  będzie aż  o 900 kg lżejsza. Ponoć bez żadnej szkody dla tego motoru móglbym zmienić soft na 130 KM lub więcej ale jakoś się ku temu nie skłaniam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że będzie bez problemu, a "tuning" sporo da w słabawej osobówce - T5 daje sobie rade nawet z ponad 2t na haku...KM to nie wszystko, jeszcze ważny jest NM oraz przełożenia...

Mam T4 i T5, a ostatnio jeszcze większego braciszka...

Mając nawet 75KM w T4 naprawdę auto sobie świetnie radzi z przyczepą...to są inne autka niż osobówki - auta do pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Misio napisał:

Podejrzewam że będzie bez problemu, a "tuning" sporo da w słabawej osobówce - T5 daje sobie rade nawet z ponad 2t na haku...KM to nie wszystko, jeszcze ważny jest NM oraz przełożenia...

Mam T4 i T5, a ostatnio jeszcze większego braciszka...

Mając nawet 75KM w T4 naprawdę auto sobie świetnie radzi z przyczepą...to są inne autka niż osobówki - auta do pracy...

:)  czyli jakby zmienić mu program na 130 KM to powinno być lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
W dniu 5.11.2020 o 13:07, filipert napisał:
W dniu 15.07.2020 o 09:34, Pjoter napisał:

@filipert sorenciak ma taki miękki tył czy tak duzy nacisk zrobiłeś ?

Mocno usiadł ?

Poprawione :)

Sorento dostało nowe wzmocnione sprężyny.

Na pusto nie czuć dużej różnicy, zobaczymy jak teraz poradzi sobie z obciążeniem  na granicy DMC

Gdzieś już chyba pisałem, że wymiana sprężyn niewiele dała. 

Dzisiaj test z obciążeniem równo 300 kg 

IMG_20210513_175536.thumb.jpg.7f0d53ecf9014351421bf12356a46d7e.jpg

Dupa siedzi

IMG_20210513_174940.thumb.jpg.5c3c0851064b51dd5fedee22487954ac.jpg

Po rozładunku 

IMG_20210513_190147.thumb.jpg.8523c5e34a02b9ec4a2c785f60423163.jpg

I z drugiej strony 

300 kg 

IMG_20210513_174916.thumb.jpg.e0afeb515227b7b222806b6651894ded.jpg

Pusto

IMG_20210513_190129.thumb.jpg.aa2a40ec9bb955c7b8f52969b6dda856.jpg

Będę dokładał sprężyny progresywne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten sam problem ojciec ma w Citroenie c-crosser.

strasznie miękka dupa.

kopiliśmy wzmacniane sprężyny od outlandera w poniedziałek będą ojcu montować.

te co kupiłes były z duzo grubszego drutu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Pjoter napisał:

te co kupiłes były z duzo grubszego drutu ?

Nie, kupiłem po prostu nowe, sądząc, że stare są zużyte. 

Tak, że jakby co, to mam na zbyciu komplet dobrych sprężyn ori. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, filipert napisał:

Nie, kupiłem po prostu nowe, sądząc, że stare są zużyte. 

Tak, że jakby co, to mam na zbyciu komplet dobrych sprężyn ori. 

Na Dąbrowskiego w Poznań robią, przerabiają sprężyny.

Ktoś mi kiedyś mówił że miał za miękkie auto, wymontował swoje zawiózł i mu ogarnęli, nie wiem czy to prawda ale możesz zadzwonić może zrobią.

https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjQ4NW4lszwAhWu_rsIHeP1CYsQFjAAegQIAhAD&url=http%3A%2F%2Fwww.grabska.net%2F&usg=AOvVaw35C_NImaPmR8mSmeKD6BS4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Nie, kupiłem po prostu nowe, sądząc, że stare są zużyte. 

Tak, że jakby co, to mam na zbyciu komplet dobrych sprężyn ori. 

To my kupiliśmy z grubszego o 2mm drutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.