Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

to nie do końca jest tak, że na oponie jest podawane max ciśnienie przy max obciążeniu. Jest to max ciśnienie jakie opona ma wytrzymać (bez względu na obciążenie), a pompuje się do takiego ciśnienia jakie wymaga producent przyczepy dla danego rozmiaru i typu opony opony (popatrz na zdj w moim poprzednim wpisie - ten sam rozmiar 185...., ale inna ilość opasań i inne ciśnienie, trzeba by sprawdzić ale zapewne mają też inną nośność) dlatego trzeba patrzeć na wszystkie parametry opon (nie tylko na rozmiar)

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie do końca jest tak, że na oponie jest podawane max ciśnienie przy max obciążeniu. Jest to max ciśnienie jakie opona ma wytrzymać (bez względu na obciążenie), a pompuje się do takiego ciśnienia jakie wymaga producent przyczepy dla danego rozmiaru i typu opony opony (popatrz na zdj w moim poprzednim wpisie - ten sam rozmiar 185...., ale inna ilość opasań i inne ciśnienie, trzeba by sprawdzić ale zapewne mają też inną nośność) dlatego trzeba patrzeć na wszystkie parametry opon (nie tylko na rozmiar)

w tym problem ,że nigdzie nie mam napisane jak pompowac

na oponie jest podane ciśnienie przy maksymalnym załadunku, te opony ktoś założył na wyrost bo budka ma dmc 1230 a nośność opony chyba 910kg

Edytowane przez maciejek34 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... na oponie jest podane ciśnienie przy maksymalnym załadunku, .....

 

powtórzę się, ale na oponie masz maks ciśnie dla tej opony i nie jest ono podawane dla maks obciążenia ale w ogóle jakie jest dopuszczalne i nie za wiele ma ono wspólnego z zalecanym czego przykład podał @Voku

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powtórzę się, ale na oponie masz maks ciśnie dla tej opony i nie jest ono podawane dla maks obciążenia ale w ogóle jakie jest dopuszczalne i nie za wiele ma ono wspólnego z zalecanym

na oponie jest podane cisnienie dla maksymalnego obciążenia, chyba 65psi/max load
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może tylko tak wyglądać, bo jest to w jednym miejscu na oponie (najczęściej max obciążenie a za nim albo pod nim max ciśnienie, np. http://podrogach.pl/wp-content/uploads/2015/07/20150619_095126.jpg), ale to nie oznacza, że  przy mniejszym obciążeniu możesz dać wyższe ciśnienie, to nie taka zależność, trochę lepiej to widać w oponach rowerowych (tam masz podany zakres ciśnienia od do)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajna stronka

to może tylko tak wyglądać, bo jest to w jednym miejscu na oponie (najczęściej max obciążenie a za nim albo pod nim max ciśnienie, np. http://podrogach.pl/wp-content/uploads/2015/07/20150619_095126.jpg), ale to nie oznacza, że przy mniejszym obciążeniu możesz dać wyższe ciśnienie, to nie taka zależność, trochę lepiej to widać w oponach rowerowych (tam masz podany zakres ciśnienia od do)

u mnie to inaczej wygląda ,jutro zrobię foto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu jak najbardziej się zgadzam

 

niestety musi (i to często znacznie więcej), bo taką ma konstrukcję (popatrz na tabelki producentów przyczep) jak ma indeks C to i wysokie ciśnienie to jest zbieżne ze sobą

attachicon.gifnalepka_koła.jpg

 to zapewne nie były opony z indeksem C (taki rozmiar ma nośność o indeksie 102/104) a wzmocnione do "osobówek" o oznaczeniu np. XL i nabite na max ciśnienie przy tym zapewne przeciążone, więc się przegrzały i niestety wystrzał. W Twoim przykładzie widać jak ważne jest dobieranie opony o odpowiedniej nośności

tak jak piszesz  kolego  to nie były opony C i ja to mu mówiłem a on słuchał innych znawców tematu i wyruszył na chorwacje i wystrzał, policja w protokole nawet napisała że kawałki opony miały ok 70 stopni zdaje mi się że żadna przyczepa pow 900kg nie wyszła bez indexu C pozdrawiam arek

panowie i panie po co te przekomarzanie zakładajcie c będzie jazda na 100% bezstresowo różnica w cenie 200-300zł ,kiedyś były nalepki na nadkolach przypuśćmy miałem knausa sudwinda waga 920 kg opony 14 nalepka 2,7 atmosfery fendt joker e opony15 waga 1700kg nalepka 3,2 atmosfery ,adria unica opony 15 1500kg nalepka 3,0 atmosfery jak weżmiemy do samochodu za słaby lewarek mamy problem a jak weżmiemy ponadgabarytowy mocniejszy to nie mamy problemu a jeszcze będziemy mogli pomóc innym pozdrawiam Arek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszesz  kolego  to nie były opony C i ja to mu mówiłem a on słuchał innych znawców tematu i wyruszył na chorwacje i wystrzał, policja w protokole nawet napisała że kawałki opony miały ok 70 stopni zdaje mi się że żadna przyczepa pow 900kg nie wyszła bez indexu C pozdrawiam arek

panowie i panie po co te przekomarzanie zakładajcie c będzie jazda na 100% bezstresowo różnica w cenie 200-300zł ,kiedyś były nalepki na nadkolach przypuśćmy miałem knausa sudwinda waga 920 kg opony 14 nalepka 2,7 atmosfery fendt joker e opony15 waga 1700kg nalepka 3,2 atmosfery ,adria unica opony 15 1500kg nalepka 3,0 atmosfery jak weżmiemy do samochodu za słaby lewarek mamy problem a jak weżmiemy ponadgabarytowy mocniejszy to nie mamy problemu a jeszcze będziemy mogli pomóc innym pozdrawiam Arek

Mały OT.

Na zdjęciu bardzo ładny Tabbercik (kiedyś mój ideał) ale model 620 z jedną osią ?

Chyba ,że to nie łączy się z sobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemem nie jest to czy opona jest wzmacniana XL, czy ma indeks "C", czy jest zwykła, tylko to czy przeciążamy nasze przyczepki,czy nie. Rozumując w ten sposób, że zwykłe pękają a te z indeksem "c" nie pękają to opony ciężarowe nie powinny pękać nigdy a niestety też im się to zdarza, co najczęściej jest wynikiem eksploatacji przy zaniżonym ciśnieniu w stosunku do wagi pojazdu. Konstruktor - inżynier tak zaprojektował pojazd/przyczepę i uzyskał dla niego homologację potwierdzoną badaniami aby był on bezpieczny i jeśli nie przekraczamy DMC przyczepy wszystko powinno być ok. - jeśli przyczepa wyjechała z fabryki na zwykłych oponach to nie ma przeciwskazań by dalej była na takich eksploatowana (wyjątekiem opony producentów z egzotycznych krajów).Często nie zdajemy sobie sprawy ile tak naprawdę nasze przyczepki ważą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT.

Na zdjęciu bardzo ładny Tabbercik (kiedyś mój ideał) ale model 620 z jedną osią ?

Chyba ,że to nie łączy się z sobą.

6,2m do przedniej listwy 2 łóżka piętrowe długo szukałem ,jeszcze na niemieckich numerach ,na tabliczce ma 1500kg a w rzeczywistości waży pusta 1630kg bez 100kg z fronterą mieści się w 3500kg cofanie masakra,potrzebuje jeszcze do szczęścia alu w kremie może ktoś coś wie.pozdrawiam Arek

Edytowane przez arekarkadiusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.