Skocz do zawartości

Opony do przyczepy


Paweł 66

Rekomendowane odpowiedzi

a na zapasie jest 175/75 :)

ok, jak założę takie jak w tych danych podaja to duzego błędu chyba nie zrobie

kolego załóż opony tak jak w orginale wysoki profil 195 70 i co najważniejsze C ,dlatego że przyczepy nie mają takiego dużego skoku amortyzacji jak kampery na resorach lub poduszkach pneumatycznych jest to sztywna belka włożona w większy profil a w rogi włożone 4 wałki gumowe ,dlaczego opony z wyznacznikiem c ,bo opona c nie musi mieć nawalone 3,5 atmosfery ciśnienia a co za tym idzie będzie mięko wybierać dziury a wysoki profil lepszą amortyzacje ,kolega założył nowe opony fulda 205-65-15 do przyczepy o masie własnej 1500kg opony wyznacznik 765kg przy ciśnieniu 3,5 atm do tego dorzucił rowery ,prowiant ,woda ,namiot ,stelaże ,2 butle itd opona eksplodowała w Kusowie przed Bydgoszczą przyczepa pociągneła reno lagune do rowu ,koniec wakacji a różnica w cenie opon 300 zł straty 40tyś przekalkuluj nie mówiąc że na szczęście nikomu się nic nie stało pozdrawiam arek

tylko

Edytowane przez arekarkadiusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tak jak mówisz ja mówiłem o 15kach a 14 to będzie 175-75-14 lub 185, jeden  rozmiar w plus-minus nie robi różnicy najważniejsze że masz C mam również opony 190-70-14c maxis pt ale są to opony zimowe

Edytowane przez arekarkadiusz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy są również opony z wyznacznikiem van o nośności powyżej 900kg dzwoniłem  do firmy handlopex gdzie się zaopatruje ale najlepiej założyć tak jak producent zalecił w jakimś celu inżynierzy to zaplanowali cel już opisałem jak kupowałem w Niemczech forda galaxy 7osobowy to miał 16ki w C u nich musi tak być i kropka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam opony dokładnie o takich parametrach jak zaleca producent przyczepy w instrukcji.

Konkretnie to takie:

https://www.sklepopon.com/opona-letnia/hankook-radial-ra18-185-r14-102-100-r-28359?gclid=Cj0KEQjwhMjKBRDjxb31j-aesI4BEiQA7ivN-FwyfnRtrd-E72ZADwaHqgcSGaz74VjwSgHcHump9SYaAlrp8P8HAQ

 

Zauważyłem, że mają tolerancję na wahania ciśnienia - tzn różnica ciśnienia około 0,5 Bar jest wizualnie niedostrzegalna. Pewnie dlatego, że to opona wzmacniana. Ale też dlatego sprawdzam ciśnienie przed każdą podróżą.

Warto stosować się do zaleceń producenta. Nie widzę powodu by zakładać szersze czy węższe bo coś nam się wydaje, że będzie lepiej itd.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielu mi odradzało. Ja szukałem sporej nośności 102/104 do 1500 dmc budki. Nie narzekam na nie. Ostatnio nawet takie zwężenie miałem że prawa opona targała po krawężniku na przemian z asfaltem i tylko lekkie otarcie na oponie że przychaczyłem i nic więcej. Na poprzedniej budce też śmigały gt radial, a były już powyżej 5 lat

Byli też tacy co sobie chwalą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego załóż opony tak jak w orginale ......

tu jak najbardziej się zgadzam

 

....... ,bo opona c nie musi mieć nawalone 3,5 atmosfery ciśnienia ......

niestety musi (i to często znacznie więcej), bo taką ma konstrukcję (popatrz na tabelki producentów przyczep) jak ma indeks C to i wysokie ciśnienie to jest zbieżne ze sobą

post-3361-0-42028100-1498561152_thumb.jpg

.....   ,kolega założył nowe opony fulda 205-65-15 do przyczepy o masie własnej 1500kg opony wyznacznik 765kg przy ciśnieniu 3,5 atm do tego dorzucił rowery ,prowiant ,woda ,namiot ,stelaże ,2 butle itd opona eksplodowała w Kusowie przed Bydgoszczą przyczepa pociągneła reno lagune do rowu ,koniec wakacji a różnica w cenie opon 300 zł straty 40tyś przekalkuluj nie mówiąc że na szczęście nikomu się nic nie stało pozdrawiam arek

tylko

 to zapewne nie były opony z indeksem C (taki rozmiar ma nośność o indeksie 102/104) a wzmocnione do "osobówek" o oznaczeniu np. XL i nabite na max ciśnienie przy tym zapewne przeciążone, więc się przegrzały i niestety wystrzał. W Twoim przykładzie widać jak ważne jest dobieranie opony o odpowiedniej nośności

Edytowane przez cosik3 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.