Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

 ?

A odnośnie zabezpieczenia ładunku, to ziemi nie zabezpiecza się pasami ?

W zeszłym roku na jesieni w Casto była ziemia uniwersalna 50 lub 80 litrów za 5 zł. Za worek. Chciałem wziąć cała paletę albo dwie, fooliowanią stresem, bo wychodziło taniej niż mała wywrotka z dostawą.. Nie wiem ile taka paleta mogła ważyć....ze 400 kg.? 

Więc się da ziemię złapać pasem ???... zapewniam .

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Commander napisał:

W zeszłym roku na jesieni w Casto była ziemia uniwersalna 50 lub 80 litrów za 5 zł. Za worek. Chciałem wziąć cała paletę albo dwie, fooliowanią stresem, bo wychodziło taniej niż mała wywrotka z dostawą.. Nie wiem ile taka paleta mogła ważyć....ze 400 kg.? 

Więc się da ziemię złapać pasem ???... zapewniam .

Odnośnie ziemi w workach. To myślę ,że podawanie ilości w litrach to ściema jakaś jest.

Kupowałem tego sporo .Do taczki jak stoi równo mogłem nalać max  65 litrów wody a wspomnianej ziemi wchodziło dwa worki po 80l i jeszcze było trochę miejsca :hmm:  

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Maras napisał:

Odnośnie ziemi w workach. To myślę ,że podawanie ilości w litrach to ściema jakaś jest.

Kupowałem tego sporo .Do taczki jak stoi równo mogłem nalać max  65 litrów wody a wspomnianej ziemi wchodziło dwa worki po 80l i jeszcze było trochę miejsca :hmm:  

Czyli wniosek jest taki, że litr wodny jest większy jak litr ziemski.

Chyba że cię oszukali i sprzedali z mniejszą procentową zawartością ziemi w ziemi. Próbowałeś podjechać z taczką i reklamować? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mundek28 napisał:

A ja jestem ciekaw czy każdy posiadacz B+E ma pojęcie o odpowiednim załadunku przyczepy w tym o odpowiednim nacisku na hak i dotyczy to również właścicieli przyczep kempingowych.

Oczywiście, że nie każdy. Takich zagadnień nie ma na kursach BE, bo przecież tam nie ma w ogóle teorii. Jedynie sam instruktor mógłby wyjść z inicjatywą i co nieco powiedzieć, ale czy mu się będzie chciało i czy tacy istnieją? Kurs BE to placyk i jazda dookoła WORD-u, żeby potencjalne trasy egzaminacyjne przejeździć i jakieś miejsca z "haczykami".

 

5 godzin temu, filipert napisał:

na obowiązkowe B+E do każdej przyczepy... no, ewentualnie do każdej powyżej 750.

To nie byłoby głupie. Często pod marketami budowlanymi widać ciekawe akrobacje z małym przyczepkami, widać, że niektórzy mają je pierwszy raz, albo nie pierwszy raz, ale rozgryzienie o o co chodzi z cofaniem jest zbyt skomplikowane ;) 

Absurdem jest, że moją przyczepę XC60 mogę ciągnąć w domu tylko ja (B+E), a mniejszym pypkiem tą samą przyczepę także żona, która ma tylko B. Gdzie logika? Jeszcze większym absurdem jest fakt, że u mnie przekroczenie DMC >3.5t jest tylko o... 5 kg (słownie: pięć) i chodzi przecież o teoretyczną wartość. I jeszcze kolejny absurd, to fakt, że przy zakupie mogłem obniżyć DMC o 100 kg i wtedy ten sam zestaw byłby <3.5t i nie generowałby dodatkowych uprawnień... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Próbowałeś podjechać z taczką i reklamować? ?

No nie ,zaraz by mi nawijali ,że taczka bez homologacji  i takich tam atestów. A po drugie to odległość dość spora i turlać się na piechotę bez koła zapasowego to nieporozumienie :)

Można by było miarką  tą całą paletę policzyć  x ilość worków x litry podane na opakowaniu i leżą ...

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, pjetko napisał:

Gdzie logika? Jeszcze większym absurdem jest fakt, że u mnie przekroczenie DMC >3.5t jest tylko o... 5 kg (słownie: pięć) i chodzi przecież o teoretyczną wartość.

To pobiłeś mnie o 2kg :) u mnie jest 7kg ponad 3.5t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi litrami to jest trochę inaczej. Ja mam do czynienia akurat nie z ziemią, ale też z produktami workowanymi. I na ten przykład na etykiecie u jednego producenta napisane jest 30L lub 30 dm3, a u konkurencji 15L lub 15 dm3, 

Wiadomo że dm3 to po prostu litr.

Wnioskujemy że jeden sprzedaje 15 litrów a drugi 30 litrów. NIEEEEEE. Wkładasz na wagę i mają tyle samo!

Więc o chodzi? Ten drugi podaje ilosć produktu. On ma w worku 15 litrów produktu. Ten pierwszy natomiast podaje (o czym głośno nie mówi) wielkość worka! Tak tak, worek ma pojemność 30 litrów, a towaru w nim jest 15 litrów.  Zwykłe wprowadzanie w błąd. W przypadku ziemi pewnie jest tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
7 godzin temu, Batman napisał:

1,293. Da radę czy problem? (...)

A jest 1,33?

W drugą stronę 1500 * 1,33 = 1995

Czyli brakuje Ci 55kg holownika 

Lub

1940/1,33 = 1458,6

Czyli przyczepa jest o 12kg za ciężka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Przelicznik 1,33 znika jesienią!
Będzie nowelizacja „Rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia” w ramach której dostosowane będą PL przepisy do światowych, tzn. wreszcie hamulec najazdowy w przyczepach o DMC poniżej 3,5t zostanie uznany jako normalny hamulec - bo przecież innych w Europie nie ma w takich przyczepach. 
Wreszcie skończy się przeliczanie mas i zacznie obowiązywać jedynie masa z dowodu rejestracyjnego wpisana na podstawie homologacji haka i auta.  NARESZCIE! 

Pozycja 146: https://www.gov.pl/attachment/af076ce7-ca16-45ec-ae01-63c23fe382da

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelicznik 1,33 znika jesienią!
Będzie nowelizacja „Rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia” w ramach której dostosowane będą PL przepisy do światowych, tzn. wreszcie hamulec najazdowy w przyczepach o DMC poniżej 3,5t zostanie uznany jako normalny hamulec - bo przecież innych w Europie nie ma w takich przyczepach. 
Wreszcie skończy się przeliczanie mas i zacznie obowiązywać jedynie masa z dowodu rejestracyjnego wpisana na podstawie homologacji haka i auta.  NARESZCIE! 

Pozycja 146: https://www.gov.pl/attachment/af076ce7-ca16-45ec-ae01-63c23fe382da
 
 
 
 
 
Było. Jest nawet temat osobny https://forum.karawaning.pl/topic/38267-czy-to-naprawd%C4%99-koniec-z-przelicznikiem-133/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.