Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

49 minut temu, gshesiu napisał:

takie pytania w tym wątku co do ciągnięcia przyczep z hamulcem najazdowym w UE przez auto do 3,5T DMC:

Ad) Przelicznik obowiązuje tylko u nas, a z racji że dotyczy on warunków technicznych to de facto obowiązuje on zestaw zarejestrowany w  PL, czyli bez względu gdzie będziesz się poruszał to Twój zestaw musi być zgodny z polskimi przepisami w zakresie warunków technicznych.

49 minut temu, gshesiu napisał:

2) co do mas rzeczywistych:  gdzie w UE poza PL jest ograniczenie nie cięższej przyczepy niż auta  co do ich mas rzeczywistych 

Wg mnie każdy kraj będzie mieć podobne przepisy. Wątpie abyś gdziekolwiek mógł ciągnąć cięższą przyczepę niż pojazd, to jest niebezpieczne. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli co do mas rzeczywistych gdzie indziej jest podobnie, to jaki ratunek byłby w skasowaniu zapisu "1,33" , bo zazwyczaj masa własna pojazdu jest blisko jego dmc/1,33. Np. u mnie DMC pojazdu 3,030T , masa własna pojazdu 2,4T a max dmc przyczepy to 3,03T/1,33=2,278T , a rzeczywista masa auta z pasażerami będzie około 2,5T...2,6T , w sumie to mam ograniczenie przez "1,33" 0,3T na haku.

Bardzo ważne: czy obecnie zapis "1,33" ogranicza polskich przedsiębiorców względem konkurencji z UE w zakresie przewozów do 3,5tony ? Jeżeli ogranicza ... to walczyć o zniesienie nierównego prawa w środku UE.

Edytowane przez gshesiu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, gshesiu napisał:

Jeżeli co do mas rzeczywistych gdzie indziej jest podobnie, to jaki ratunek byłby w skasowaniu zapisu "1,33" , bo zazwyczaj masa własna pojazdu jest blisko jego dmc/1,33.

Chodzi o to abyś nie targał bardzo ciężkiej przyczepy pustym autem - co jest logiczne. 

7 minut temu, gshesiu napisał:

Np. u mnie DMC pojazdu 3,030T , masa własna pojazdu 2,4T a max dmc przyczepy to 3,03T/1,33=2,278T , a rzeczywista masa auta z pasażerami będzie około 2,5T...2,6T , w sumie to mam ograniczenie przez "1,33" 0,3T na haku.

No to czym się matwisz? :) 

7 minut temu, gshesiu napisał:

Bardzo ważne: czy obecnie zapis "1,33" ogranicza polskich przedsiębiorców względem konkurencji z UE w zakresie przewozów do 3,5tony ? Jeżeli ogranicza ... to walczyć o zniesienie nierównego prawa w środku UE.

Ogranicza. Możesz powalczyć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, gshesiu napisał:

instytucja , stowarzyszenie przedsiębiorców, lub inna osoba prawna lub reprezentant środowiska powinien powalczyć

stowarzyszenie przedsiębiorców, lub inna osoba prawna lub reprezentant środowiska- mają na ten przelicznik wyrąbane, nikt go nie stosuje, tylko karawaning:D, reszta jezdzi jak cała Europa i mają się dobrze.

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, peja76 napisał:

stowarzyszenie przedsiębiorców, lub inna osoba prawna lub reprezentant środowiska- mają na ten przelicznik wyrąbane, nikt go nie stosuje, tylko karawaning:D, reszta jezdzi jak cała Europa i mają się dobrze.

Moze tak jest, poniewaz jak "przelicznik" zastosuje ubezpieczyciel  podczas zablokowania wypłaty OC z winy sprawcy to poszkodowany jest tylko kierowca-sprawca a nie jego pracodawca. A ze branża   rozdrobniona to słabo ze związkami zawodowymi. Niestety stosowanie przepisów jest w interesie kierowcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, gshesiu napisał:

Moze tak jest, poniewaz jak "przelicznik" zastosuje ubezpieczyciel  podczas zablokowania wypłaty OC z winy sprawcy to poszkodowany jest tylko kierowca-sprawca a nie jego pracodawca. A ze branża   rozdrobniona to słabo ze związkami zawodowymi. Niestety stosowanie przepisów jest w interesie kierowcy. 

Przy OC to mogą Cię cmoknąć ;) Przy AC i owszem - mogą odmówić wypłaty odszkodowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jacek00 napisał:

Przy OC to mogą Cię cmoknąć ;) Przy AC i owszem - mogą odmówić wypłaty odszkodowania.

Możesz to rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz to rozwinąć?
Tak jak napisał jacekzoo - przy OC tylko w niektórych przypadkach można zrobić regres - narkotyki, alko, poruszanie się skradzionym pojazdem, jazda bez uprawnień i zrobienie szkody umyślnie - i to chyba wszystkie przypadki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że dyskusja zmierza w kierunku jaki przedstawił kiedyś p.Kisielewski: "„To, że jesteśmy w du..ie to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.”
– Stefan Kisielewski"

Generalnie to problem w tym, że zestaw niezgodny z "przelicznikiem" nie ma prawa pojawić się w ruchu na polskich drogach i być może żaden sąd jeszcze nie rozpatrywał "przelicznika" przy odszkodowaniach cywilnych.

Pytanie tylko jak spróbować zawalczyć o zniesienie egzotycznego w UE prawa występującego, jak rozumiem, tylko u nas i to chyba już bezzasadnie przepisu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, gshesiu napisał:

Pytanie tylko jak spróbować zawalczyć o zniesienie egzotycznego w UE prawa występującego, jak rozumiem, tylko u nas i to chyba już bezzasadnie przepisu...

Kolego ty uważaj co piszesz, tu jest bardzo duże grono zwolenników tego przelicznika, zaraz ci się dostanie od nich i zobaczysz, nie próbuj z nim walczyć, on był, jest i niech tak zostanie, Amen

:jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump:

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.