Skocz do zawartości

Współczynnik 1,33 zestawu


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

 

Rekomendowane odpowiedzi

28 minut temu, peja76 napisał:

Kolego ty uważaj co piszesz, tu jest bardzo duże grono zwolenników tego przelicznika, zaraz ci się dostanie od nich i zobaczysz, nie próbuj z nim walczyć, on był, jest i niech tak zostanie, Amen

:jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump::jump:

Kolego drogi.... zawsze jeździsz dużym kolcem i masz do tego inne podejście z praktyki. Ale Kia cee'd ma na haku 1500 kg. Jak myślisz...jak to będzie hamowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a u mnie będzie tak:  DMC auta F1 2800 kg a przyczepy 1350 kg . MW auta G to  1968 kg a przyczepu chyba 1040 kg. F3 czyli maksymalna masa zestawu to 4900 kg a maksymalna masa holowanej przyczepy Q1 to 2200 kg.  Będzie  chyba OK? Bo wg moich wyliczeń tak, no ale... wolę zapytać...

Już składami wniosek o kod B96 i mam nadzieję, że niedługo będę miał egzamin bo przyczepa przyjeżdża.

Edytowane przez pawel1966 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Commander napisał:

 Ale Kia cee'd ma na haku 1500 kg. Jak myślisz...jak to będzie hamowało?

Podejrzewam że tak samo jak w każdym innym kraju, a jak byś nie wiedział to Kia Ceed swego czasu była w karawaningu Angielskim na pierwszym miejscu jako najlepiej holujące auto:D

A nie mówiłem, nie ma tematu 1.33 jest ok i jestem za, musi zostać, dobra ja już kończę bo zaraz dostanę po paluchach :)

Edytowane przez peja76 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli wracając do tematu który odgrzałem 8 godzin temu w ten oto sposób

takie pytania w tym wątku co do ciągnięcia przyczep z hamulcem najazdowym w UE przez auto do 3,5T DMC:

1) gdzie poza PL obowiązuje przepis o ograniczeniu DMC przyczepy do wartości (DMC holownika) /1,33 ?

2) co do mas rzeczywistych:  gdzie w UE poza PL jest ograniczenie nie cięższej przyczepy niż auta  co do ich mas rzeczywistych ?

odpowiedź na pytanie nr 1 jest : nigdzie nie ma tego przepisu poza PL  ?

odpowiedź na pytanie nr 2 : nie wiem, ale bywa podobnie jak w PL ?

Wniosek taki, że przepis przelicznika nadaje się z praktycznego w całej UE punktu widzenia jest do likwidacji, jako nigdzie poza PL nieistniejący a ogranicza możliwości tylko  polskich kierowców w całej UE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szło wywalczyć legalną rejestracje aut z kierownica po prawej stronie i legalne ich poruszanie w PL, to tak samo pewnie szło by wywalczyć zniesienie w PL 1,33. W całej Europie jeździsz wg danych w dowodu a u nas musisz kombinować...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownica po prawej stronie ,tylko kto miał w tym interes nie licząc baranków? Brytole chętnie pozbędą się swoich szrotów.

I dlatego ten akurat zniesienie tego przepisu-1.33,  nie będzie miało niczyjego poparcia poza nielicznymi osobami w naszym kraju i dodam od siebie -bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pawel1966 napisał:

Już składami wniosek o kod B96 i mam nadzieję, że niedługo będę miał egzamin bo przyczepa przyjeżdża.

W nawiązaniu do Twojego cytatu

A ja bym zamienił 1,33 na obowiązkowe B+E do każdej przyczepy... no, ewentualnie do każdej powyżej 750. Do tego egzamin teoretyczny z umiejętności czytania pozycji z dowodu rejestracyjnego i łączenia danych z dowodów zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, filipert napisał:

W nawiązaniu do Twojego cytatu

A ja bym zamienił 1,33 na obowiązkowe B+E do każdej przyczepy... no, ewentualnie do każdej powyżej 750. Do tego egzamin teoretyczny z umiejętności czytania pozycji z dowodu rejestracyjnego i łączenia danych z dowodów zestawu.

a coś pokręciłem z tymi danymi????:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, pawel1966 napisał:

a coś pokręciłem z tymi danymi????:):)

nie :)

chodzi mi o to, że zbyt łatwo prawo umożliwia podpięcie ponad tonowej przyczepy, ludziom nawet bez najmniejszego doświadczenia w holowaniu.

A Ciebie namawiam na E+B bo Twoim autem już np. przyczepy 1500 na B96 nie pociągniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, filipert napisał:

nie :)

chodzi mi o to, że zbyt łatwo prawo umożliwia podpięcie ponad tonowej przyczepy, ludziom nawet bez najmniejszego doświadczenia w holowaniu.

A Ciebie namawiam na E+B bo Twoim autem już np. przyczepy 1500 na B96 nie pociągniesz.

Zastanawiałem się nad tym ale raczej dla nas dwojga większa przyczepa nie będzie już potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, filipert napisał:

W nawiązaniu do Twojego cytatu

A ja bym zamienił 1,33 na obowiązkowe B+E do każdej przyczepy... no, ewentualnie do każdej powyżej 750. Do tego egzamin teoretyczny z umiejętności czytania pozycji z dowodu rejestracyjnego i łączenia danych z dowodów zestawu.

Jestem za ale poszedłbym dalej i przy hamulcu najazdowym zrównałbym DMC przyczepy z MW pojazdu zamiast 1.33.

B+ E na każdą przyczepkę...bo załóżmy , ktoś wypożycza przyczepkę towarową żeby przewieźć paletę ziemi do ogródka. Przecież nie ma bladego pojęcia o jej załadunku i zabezpieczeniu towaru pasami.... To coś tak jak DO na skuterek zamiast prawka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Commander napisał:

 

B+ E na każdą przyczepkę...bo załóżmy , ktoś wypożycza przyczepkę towarową żeby przewieźć paletę ziemi do ogródka. Przecież nie ma bladego pojęcia o jej załadunku i zabezpieczeniu towaru pasami.... To coś tak jak DO na skuterek zamiast prawka...

Eeee, no nie. Ja nie mogę się dorobić przyczepy, a teraz jeszcze dodatkowy egzamin? ?

Ale tak na logikę to miałoby to sens. Pomyślmy, że niektórzy mają problem cofnąć małą osobówką, a co dopiero z przyczepą.

A odnośnie zabezpieczenia ładunku, to ziemi nie zabezpiecza się pasami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Piotrekm13 napisał:

A odnośnie zabezpieczenia ładunku, to ziemi nie zabezpiecza się pasami ?

nie byłbym taki pewny

skoro

42 minuty temu, Commander napisał:

przewieźć paletę ziemi

to obstawiam, że workowana ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) i odpiął/ęła ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.