Jump to content
zoltar1

Współczynnik 1,33 zestawu

Recommended Posts

zoltar1
Ponieważ jestem tu na forum pierwszy raz chciałbym wszystkich serdecznie powitać.

Czy jest tu ktoś kto ciągnie przyczepę niezgodnie ze współczynnikiem 1,33 ?

Jeśli tak to czy mieliście jakieś kłopoty przy kontrolach lub przy wypłatach odszkodowań OC lub AC.

Nie proszę o informacje teoretyczne,te znam,chodzi mi o praktyczne podejście do tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ampere

Nie spodziewałbym się ,że ktoś udzieli takich" praktycznych " informacji ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

Dlaczego ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ampere

1.33 określa w pewnym stopniu bezpieczeństwo ,więc ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Kika osob ciagu. Do tej pory chyba bez nieprzyjemnosci. Oby tak zostalo. 

Czas juz to zlikwidowac, najzwyzszy czas. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

Jestem na etapie kupna przyczepy (holownik 2550 kg)i mam do wyboru 

1.jednoosiowa dmc 1900 kg  i ładowność około 350 kg tutaj współczynnik zachowany

2.dwuosiowa dmc 2000 kg ładowność 300 kg.  Tutaj niezachowany

i powiedz mi jak to ma się do bezpieczeństwa te 100 kg różnicy.Wprost przeciwnie chyba bezpieczniej będzie się jechało takim tandemem ,chyba ze jestem w błędzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ampere

A co masz napisane w DR ,jaka DMC przyczepy?

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

O1-2500 kg   

Share this post


Link to post
Share on other sites
ampere

Więc ważne jest to co w DR,chyba ,że brak wpisu,to wtedy 1,33 ale to temat rzeka.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
32 minuty temu, ampere napisał:

Więc ważne jest to co w DR,chyba ,że brak wpisu,to wtedy 1,33 ale to temat rzeka.

Nie wiesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites
ampere
2 minuty temu, jacekzoo napisał:

Nie wiesz to nie wprowadzaj ludzi w błąd

Więc wyjaśnij 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zoltar1

Sluchajcie

juz mowilem ze teorie znam.I zgodnie z aktualnymi przepisami współczynnik 1,33 obowiązuje pomimo wyższego wpisu w polu O1.

Interesuje mnie praktyczne podejście do tematu polskiej policji,ITD,ubezpieczalni.

prosze o wypowiedzi mających takie zestawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
marmatjul

Ja bym jeździł ., WSZYSTKIE  przypadkowe kontrole które miałem czy to z lawetą czy z cepką zawsze policja sprawdzała  co jest na pisane w dowodzie , nigdy nie liczyli 1.33. 

mają rozpiskę kombinacji prawa jazdy do DMC zestawów kiedy wolno a kiedy nie na dane prawko , i to zasze sprawdzają szczegółowo . pare razy jechałem z przekroczonym 1,33 ale nie miałem wtedy kontroli.

Edited by marmatjul (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo
15 minut temu, ampere napisał:

Więc wyjaśnij 

współczynnik odnosi się do rodzaju hamulca, przy najazdowym obowiązuje 1,33 niezależnie co masz wpisane w dr. no chyba że w dr masz mniejszą wartosć to wtedy ona obowiązuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
16 minut temu, ampere napisał:

Więc wyjaśnij 

Przelicznik 1.33 dotyczy hamulca najazdowego. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...