Skocz do zawartości

Fani Forda na forum


marzena307

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz jeszcze czy te Hondy były bezwypadkowe z tą korozją, sprowadzone, krajowe jak sprowadzone to nie z jakiegoś nadmorskiego kraju?

Ja oglądałem Cr-v dużo kupowałem 3 sztuki i powiem szczerze , że z korozją się nie spotkałem, fakt powierzchniowa na śrubach pod maska i na spodzie jest ale nie specjalnie ma znaczenie . Piszesz , że 4-6 Cio letnie hondy Koroduja :niewiem: na mojej nic nie ma na Accordzie kumpla z 2004 także nie widać korozji...

Porównujesz jakie roczniki Focus to 3 letni kosztuje tyle co 8 letnia Honda CR-V w wersji jedynej słusznej Exekutiv, wszystkie inne wersje szczególnie przedlifty Cr-V II to jak piszesz tak jest -> w środku bida z nędzą, plastiki czarne , łatwo się rysują tapicerka w podstawach się rwie na łączeniach tej niby pół-skóry..

Jak kupować to Exekutiv poliftowy ze skórą.

Szkoda , że dieslem I-CDTI sie nie przejechałeś bo mógł by Cie rzucić na kolana ;) ta dwulitrowa benzyna to nie do tego auta pasuje, juz to 2.4 lepsze.

Jeszcze plus jest duży bo przyczepę DMC1300 wersja Exekutiv CR-V II (inne wersje jeszcze lżejsze a na haku tyle samo) targa bez żadnych VIA-TOLIi i innych zbędnych kosztów. Niestety Diesel w cenach zaporowych jeszcze a do benzyny ni to wkładać gaz bo szału z miejscem nie ma ni tak na benzynie latać bo ze 13 spali z przyczepa.

 

Gratki z zakupu , z Fordami nie miałem jakoś styczności za bardzo :niewiem: w S -MAX wymieniałem dwu-mase tylko choć przebieg był śmiesznie mały 80kkm ale środek auta podobał mi sie ;)

Jak najmniej problemów i jak najwięcej przejechanych km.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Szukałem aut tylko z polskiego salonu, z książką serwisową i bezwypadkowych. CRVki były z roczników 2003-2006 (jednak najwięcej, bo 3 z 8 oglądałem z 2004). Po lifcie były czyste od rudej, przed nie. We wlewach były spuchnięte, podwozia też słabo wyglądały. No i ranty wewnętrzne drzwi - bywały delikatne purchle. Nie były to wielkie ogniska, ale nie rokowały za dobrze. Ogólnie to hondy mają cienki lakier (60-80 mikronów - chyba jednostek nie pomyliłem)... często widoczne były ubytki od uszkodzeń mechanicznych. Oglądane hondy nie były też bezwypadkowe (jak sprzedawcy zapewniali), jedna długo stała nieużywana (właściciel sam o tym mówił), po innej było to widać mimo, że "jeżdżona na codzień".

 

Żadna z oglądanych nie spełniła naszych wymagań. Fakt, że wymagałem dużo...

 

Diesla nie brałem pod uwagę, bo jednak bez kredytu by nie przeszedł :niewiem: Nie chcieliśmy się zadłużać. A benzyna bardzo mi się podobała pod kątem pracy i jazdy :ok: 2.4 nie sprawdzałem, bo wszystkie były z USA.

 

Dzięki za gratki :piwo::)

 

 

 

Jak Ci wychodziło spalanie z cepą i bez. Czytałem że troszkę pojeździłeś.

 

Mi bez to tak średnio 7-7,5

 

z cepą do 90 to 8-8,5 pow 90 - 9-10

 

Muszę chyba naprawić /wymienić tą chłodniczkę i troszkę pojeździć tym maxsiem a sprzedać mundka.

 

 

 

Sięgam do książeczki, gdzie notuję wszystkie spalania :)

 

Spalanie z przyczepą od 7,33 do 7.99l/100km na pełnych tankowaniach. Żadna z prób nie była tą ekonomiczną - jeździłęm tak jak mi warunki pozwalały. Solo w trasie wychodzi 6l/100km +/-0,5; solo w mieście od 7 do 8,5l/100km. Mistrzem ekonomiki nie jest, ale samochód zachęca do dynamicznej jazdy i nawet żona lubi go testować ;)

 

Średnie spalanie z 8522km to 6,79l/100km w tym 1768km z kempingiem (towarówki nie doliczam). Spalone 578,60l ON za kwotę 3244,96zł.

 

Ma się bzika do rachowania ;):bzik::hehe: Dla łady i żony Fusiona też prowadzę statystyki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dołącze z moim Fordzikiem. Słyszeliście takie powiedzenie " Ford gówno wart" - teraz jest odzew " Nie każda morda pasuje do Forda" Pozdrawiam miłośników Forda . :(

 

" Ford gówno wart"

" Fiat to jego brat"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoje zdanie o marce, ja miałem Sharana i ukradli, to kupiłem Forda bo tego nawet złodziej nie chce.

Pali więcej, bardziej hałasuje, ale nadal jest. Każda marka ma swoją zaletę:bevil:

 

ale galaxy to bliźniak sharana ... brzydszy bliźniak ? :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Koledzy, a możecie mi powiedzieć coś bliżej na temat silnika 2,0 TDDi (115KM) montowanego w starszych Mondziakach ? Czy ten silnik jest lepszy/trwalszy od TDCi 130 KM ?

 

Pozdrawiam

 

Jacek

 

 

 

 

Nie ma CR, ma pompę rotacyjną. Kultura pracy niska, ale nie odbiega od 1.9TDI - Trzęsie, Drażni, Irytuje ;) Awarie są raczej incydentalne, do 200tys. jeździ zazwyczaj bez większych problemów, a koszt usunięcia niższy niż z TDCI. Lepiej znosi złe paliwo. Napędzany łańcuchem. Spalanie wyższe o około 0,5l.

 

Z pewnością jest to bezpieczniejszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma CR, ma pompę rotacyjną. Kultura pracy niska, ale nie odbiega od 1.9TDI - Trzęsie, Drażni, Irytuje ;) Awarie są raczej incydentalne, do 200tys. jeździ zazwyczaj bez większych problemów, a koszt usunięcia niższy niż z TDCI. Lepiej znosi złe paliwo. Napędzany łańcuchem. Spalanie wyższe o około 0,5l.

 

Z pewnością jest to bezpieczniejszy wybór.

 

:yes:

to ten miał problemy z pompą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Koledzy, a możecie mi powiedzieć coś bliżej na temat silnika 2,0 TDDi (115KM) montowanego w starszych Mondziakach ? Czy ten silnik jest lepszy/trwalszy od TDCi 130 KM ?

Pozdrawiam

Jacek

 

W aucie jest zamontowana zazwyczaj popularna w wielu modelach aut pompa rotacyjna VP44, coś ala LUCAS ELPIC(taka kopia) wystarczy popatrzeć na Alledrogo na ceny tej części....

Urządzenie bardzo skomplikowane i drogie w naprawie z mocno rozbudowaną elektroniką( to nie jest taka pompa rotacyjna jak kiedyś były na linkę :czerwona: ) , dodatkowo nieprzewidywalne szczególnie w używanym samochodzie...

Dół silnika pewnie jest identyczny.

Usunięcie awarii nie będzie tańsze niż w przypadku awarii TDCI.

Ogólnie to wiadomo nie od dziś DIESLEM się tanio jeździ a drogo naprawia, najlepsze są te diesle do których są tanie części lub jest dużo Anglików u nas ;).

 

Pozdro.

Edytowane przez Przemo.D (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

One miewały problemy z pompą, ale wg mojego serwisanta nie są szczególnie niebezpieczne jako używane - TDCI częściej sprawia problem i wg tego co wiem droższy.

 

W obu wtryski da się regenerować - koszt podobny.

Pompy wysokiego ciśnienia w TDCI "produkują" ubocznie opiłki i w tych silnikach częściej zachodzi do awarii. Razem z pompami padają wtryski.

 

W TDDI w pompach jw. napisane elektronika potrafi padać. Unikać napraw w słabych warsztatach. Nowe są drogie... ale kto każe nowe kupować? Są spece :ok:

 

Turbina - w TDCI przy zmiennej geometrii zalecana wymiana - regenerowane zazwyczaj są ciężkie, a przez słabsze warsztaty, nie możliwe do wyregulowania. W TDDI można regenerować.

 

Sprzęgło i dwumasa wytrzymują podobne przebiegi. W TDDI trwalsze sprzęgło (mniejsze moce), W TDCI trwalsza dwumasa (wyższa kultura pracy). W praktyce wychodzi na jedno. MOżna niedojeździć do 100tys. Można przekroczyć 200tys.

 

Problematyczne są pompy wody i zawór egr. Pompa do wymiany, EGR można próbować czyścić - potrafi pomóc i da się zaoszczędzić ponad 500zł.

 

W TDCI bywają filtry cząstek stałych.

 

 

Osobiście jednak jestem za TDDI... chyba, że za TDCI z PSA :)

 

A jeszcze bardziej za 1.8 16V 125KM - idealny kompromis osiągów, spalania, wysoka trwałość, niska awaryjność. Bez LPG!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.