Skocz do zawartości

Fani Forda na forum


marzena307

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis doszedłem do ładu z moją foczką, tzn. z przegrzewaniem sie silniczka. Pierwszy raz jak mi to zrobiła (wiozłem rodzinkę na lotnisko, dotarli na miejsce 10 min przed zamknięciem bramek) 100kmod miejsca zamieszkania, autko wróciło na lawecie do warsztatu. Mechanior stwierdził - uszczelka pod głowicą (teraz nie wiem czemu, ale co tam 1000zł w plecy), wszystko ładnie pięknie, 2 tygodnie nie minęły wskazówka leciała znowu w kierunku czerwonego kwadracika :/ , wróciłem do mojego guru od napraw, powiedział hmmmm :hop1: , no luz podziałał-posprawdzał, stwierdził, że trzeba płukać układ http://www.forum.karawaning.pl/download.php?id=5715

pośmigałem sobie foczencją bez termostaciku z dobre parę setek km, wymieniając miedzy czasie wodę na nową, wsio pięknie, zakupiłem nowy termostacik, zamontowaliśmy, zalaliśmy płynikiem, gitarra :-]:-] (podczas jazdy wsio oki, ale gdzieś gubiłem płyn, temperatura w normie, lecz cio dwa dni dolewka około szklaneczki wody) , okazało się, że termostat miałem od benzyniaka (hindusy - to młoty). Oki szybka wymiana na poprawny i gitarra :-]:-] . Znowu testy, testy i dupa, znowu gdzieś spierdacza płyn. Szlak mnie powoli strzelał. Zmieniłem zakład, pojechałem do angola, potestował, powiedział głowica oki,układ oki, błąd sterownika ECU(podobno Ecu nie dostawało sygnału od termo włącznika wentylatora chłodnicy i nie włączało owego wentylatorka), zalecana wymiana na nowy (koszt 3000zł), mowie sobie baja :-] , co tam dla mnie 3000tys... , poczytałem na forum Forda, okazało by się, że bym był pierwszą osobą która miała takowy przypadek. Dziś sam potestowałem i mowie co oni pierd.... jak przy 89-91 st załącza się prawidłowo wentylatorek na chłodnicy, dochładza układ do temp 88-86, po czym się wyłącza-prawidłowe zachowanie. Pojechałem na szrot, zakupiłem nowy zbiorniczek, oraz nowy koreczek w ASOszmaciaży Forda. wymieniłem korek na nowy, po testowałem na trasie, prędkość średnia 160 odcinek około 30 km, temperatura do 96 stopni, płynu ubyło przez korek. Dupa, wymieniłem zbiorniczek na nowy, zalałem płynem, wkręciłem koreczek i sru w drogę. Podobny test do poprzedniego średnia prędkość 160, odcinek około 120km, temperatura max 90 stopni, brak wycieków, WSZYSTKO W NORMIE . Wniosek - naprawa dzisiejsza kosztowała mnie ok 100zł + paliwo wypalone szaleńczym tempem (zazwyczaj śmigam na autostradce max 130). Jak zerkniecie na zdjęcia starego zbiorniczka, na górze gwinta od zbiorniczka jest zadzior (nie wiem czy dobrze to nazwałem

) który pod wpływem ciśnienia tworzył przelot pary i ciśnienia pod uszczelka korka, dzięki temu płyn wywalał przez korek a temperatura cieczy podnosiła sie do zbyt wysokiej temperatury. 20090528.jpg

20090528001u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WSZYSTKO W NORMIE

 

No i tak ma być :-] U taty w focusie w marcu też zauważyłem ubytek płynu (prawie 2 litry spitoliło przez około miesiąc jazdy), ale nie znalazłem żadnej usterki :hop1: Do teraz (około 7tys. km) poziom płynu się trzyma, a co było to nie mam pojęcia :-] Może też coś w tym stylu, ale się cudownie naprawiło? Nie wiem - ważne, że jest OK :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zerkniecie na zdjęcia starego zbiorniczka, na górze gwinta od zbiorniczka jest zadzior (nie wiem czy dobrze to nazwałem

) który pod wpływem ciśnienia tworzył przelot pary i ciśnienia pod uszczelka, dzięki temu płyn wywalał przez korek a temperatura cieczy podnosiła sie do zbyt wysokiej temperatury.

 

No wątpię , teoretycznie gdybyś nawet odkręcił korek od zbiorniczka , temperatura płynu nie powinna przekroczyć normy , myślę , że za szybko się cieszysz , ale obyś miał rację .... :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie gdybyś nawet odkręcił korek od zbiorniczka , temperatura płynu nie powinna przekroczyć normy

 

Ja bym przypuszczał, że układ nie miał odpowiedniego ciśnienia i mógł się zapowietrzać. Ale czy oby tak mogło być? Też pewności nie mam. :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie w układzie chłodzenia jest po to , aby płyn nie zagotował się przy 100 stopniach , tylko powiedzmy przy 120 , tyle tylko , że termostat , chłodnica i wentylator nie powinny dopuścić do takiej sytuacji , więc korek , czy jego szczelność , nie ma tu znaczenia , pewnie , że ze wzrostem temperatury płynu jego objętość rośnie , ale ,, wywalanie " płynu ze zbiornika wyrównawczego przez nieszczelny korek ? Korka nawet gdyby nie było , to i tak takiego zjawiska nie powinno być :hop1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkow , zrób tak, zagrzej auto do temperatury roboczej, tak aby ci się termostat otworzył i odkręć korek,zobaczysz co się stanie z płynem. Mechanikiem nie jestem,ale 4 miechy walki z tym trochę się dowiedziałem. Przed wymiananą co sprawdzałem pracę układu, to zawsze zbiorniczek w okolicach korka był wilgotny, po wymianie zbiorniczka jak palcem odjął. Więc trzymajmy się pozytywnej tezy. Jak sie wypierd..... to dam wam znać :hop1:

teraz czas na :-]

200905171447.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarekkow , zrób tak, zagrzej auto do temperatury roboczej, tak aby ci się termostat otworzył i odkręć korek,zobaczysz co się stanie z płynem.

 

Takich rad nie udzielaj na litość Boską bo jeszcze który tak zrobi i będzie miał łapki poparzone , dobrze jak tylko na łapkach się skończy :hop1:

 

Ps. A ten obrazek pod Twoim postem to galeria płynów chłodniczych ? :-]:-]:-]:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może skąd może wydobywać się ten dźwięk przy odpalaniu auta ??

 

dzwięk dochodzi z okolicy paska od alternatora. Czy to może być wina napinacza ? (mam wrażenie jak by sie pasek ślizgał na rolce),miałem podobnie w ostatnim aucie (vectra :], kumpel ma podobnie w e46 320D ,oraz w mondku tdci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może skąd może wydobywać się ten dźwięk przy odpalaniu auta ??

 

Narazie śmigaj i obserwuj...

Trochę dziwnie startuje, ale być może biedy nie ma...

 

A powiedz - przy odpalaniu puszcza "kopciucha" jakiegoś, czy jest czysto?

 

A z temperaturą jest już OK?

 

Dźwięk trochę przypomina mi zacierającą się pompę cieczy chłodzącej. W focusach mniej więcej wytrzymują około 150tys. km. Często ludzie wymieniają profilatycznie razem z paskiem.

 

Ale pewności nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z temperaturą jest już OK?

Z Temperaturką jest oki, wczoraj zrobiłem trasę 300km i pięknie trzyma,płynu nie wywala. Tak jak powinno być

 

nie szukaj problemu tam gdzie go nie ma...:]

 

Nie lubię jak coś w autku nie działa :/ jak pierdoła, to można zrobić :admin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo jestem głuchy albo nic nienormalnego tam nie słyszę

 

 

Tam coś się dzieje na bank. Takiego zgrzytku nie słyszałem w focusach z jakimi miałem do czynienia. Być może to nic poważnego, ale zaczątek "czegoś" jest :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Już też nic nie słyszę,zmieniłem auto, obecnie nowy pocisk Seat Leon 110km 1.9 TDI, w porównaniu do Foczki POEZJA !!!!

http://img188.imageshack.us/slideshow/player.php?id=img188/8148/1245596801ph7.smil tu kilka fotek, trzeba hak zamontować jak będe w Polsce. Pozdrawiam maniaków Forda :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.