Skocz do zawartości

Agregat 220v


greyg

Rekomendowane odpowiedzi

 Ogniwo paliwowe zasilane bezpośrednio metanolem – Wikipedia, wolna encyklopedia

5 kWh z litra czystego alkoholu metylowego, czysto teoretycznie, realnie poniżej 2 kWh, zależnie od sprawności - piszą o 1,7kWh.

1700Wh, dla ułatwienia przyjmijmy 1800Ah dla równego rachunku, co przy 12V będzie równoważnikiem cirka 150Ah, czyli 50h generowania prądu o natężeniu 3A z 1 dm3 metanolu.

Problem jest z kupowaniem metanolu - z tym są ceregiele, generalnie nie jest przeznaczony w Polsce do sprzedaży konsumentom, chyba że właśnie wyraźnie jako paliwo do ogniw paliwowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, tamtam napisał:

Na CT są ludzie którzy mają to zamontowane w swoich kamperach. Tam zapytaj jak to rzeczywiście działa.

Wysłane z mojego SM-N970F przy użyciu Tapatalka
 

pamiętam właśnie, że jakieś 2 lata temu trafiłem na relacje z budowy kampera i ktoś właśnie montował taki generator. Jedynie to mi kwota nie pasuje, być może jednak była wyrażona w Euro bo pamiętam ok 4000....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zebrałem się wreszcie i odpaliłem mój nowy nabytek

spacer.png

Ciche to to może i nie jest, ale wibracji na aucie nie czuć, więc w razie "W" będzie do przeżycia ;) Auto u mnie stoi międzi ścianami, więc spore echo było, ale myslę, że pomysł z odpalaniem na dzikim prarkingu na pół godziny, żeby zagrzać wodę w bojlerze 230V głupi nie jest. 

Edytowane przez RadekNet (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ku przestrodze.

W instrukcji mojego energobloku jest napisane, że jeśli chcę zasilać przyczepę z agregatu, to podłączenie należy wykonać dopiero PO ODPALENIU i ustabilizowaniu urządzenia. Odpalanie agregatu w momencie kiedy jest podpięta przyczepa grozi uszkodzeniem energobloku lub pozostałych urządzeń, z uwagi na ryzyko przepięcia.

Cytat

    Bei Verwendung eines Stromgenerators zur 230V-Versorgung des Caravans muß der
Generator unbedingt die Netzanschlußwerte einhalten. Siehe Punkt 1.1.2 'Elektrische Daten'.
Vorsicht !
Um Überspannungs-Spitzen während der Anlaufphase zu vermeiden, den Generator erst zuschalten wenn er stabil läuft. Ansonsten können im ungünstigsten Fall der
Elektroblock, 12V-Verbraucher oder andere angeschlossene Geräte beschädigt werden.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalanie najpierw agregatu, dopiero potem podłączanie i włączanie odbiorników powinno być ogólną zasadą postępowania. Kiedy działając z agregatu (klasyczny z AVR-em ok. 1000W) planowałem np. przerwy w odbiorze energii, a nie gasiłem agregatu, starałem się mieć podłączone cały czas jakieś obciążenie, np. żarówkę ok. 75-100 W itp., m.in. do zbierania wszystkich "szpilek", oraz żeby nie było za mocnych spadków obrotów/napięcia przy załączeniu większych obciążeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, filipert napisał:

Ku przestrodze.

W instrukcji mojego energobloku jest napisane, że jeśli chcę zasilać przyczepę z agregatu, to podłączenie należy wykonać dopiero PO ODPALENIU i ustabilizowaniu urządzenia. Odpalanie agregatu w momencie kiedy jest podpięta przyczepa grozi uszkodzeniem energobloku lub pozostałych urządzeń, z uwagi na ryzyko przepięcia.

Dzięki - niby instrukcję przeczytałem, a na to nie trafiłem. 
A jakby tak podlączyć tylko wyjście 12V? A 230V mieć na oddzielnym gniazdku (np. czajnik czy grzałka wody - to co faktycznie MUSIMY odpalić z agragatu a nie z akumulatora)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, danielpoz napisał:

Przy inwertorze nie powinno być takich problemów. Ciche agregaty walizkowe to praktycznie 100% inwertory. 

Zapewne tak jest ale różne urządzenia ludzie odpalają i czasem lepiej dmuchać na zimne. 

8 godzin temu, RadekNet napisał:

A jakby tak podlączyć tylko wyjście 12V? A 230V mieć na oddzielnym gniazdku (np. czajnik czy grzałka wody - to co faktycznie MUSIMY odpalić z agragatu a nie z akumulatora)?

Nie bardzo rozumiem. 

Jeśli chodzi Ci o korzystanie z gniazda 12V agregatu, to uważam, że to nie ma sensu bo albo agregat przetwarza 230 na 12V albo trafo w przyczepie. Chyba lepiej to drugie gdzie masz odpowiednio wszystko już zestrojone i zabezpieczone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, podepnę się pod temat ?i proszę kolegów i koleżanki o opinie

Po ostatnim moim wyjeździe weekendowym (1-3.01) "na dzikusa" zacząłem się zastanawiać czy nie warto mieć możliwości wykąpania się w ciepłej wodzie :) Wiem, że odpowiedź powinna być jednoznaczna :) 

Ideałem było by zamontować bojler B10, ale doszedłem do wniosku, że koszt nie wyrówna korzyści. 

Instalację elektryczną mam tak przerobioną, że spokojnie wytrzymuje weekendowe "dzikusowanie", ale oczywiście nie będę nawet próbował rozbudowywać tego tak aby próbować nagrzać wodę TT2 przez przetwornicę, bo z wielu wątków wiem, że nie ma to najmniejszego sensu.

I teraz właściwe pytanie: czy do podgrzania wody w TT2 (300W) wystarczy, któryś z poniższych agregatów?
Wg mojej wiedzy i doświadczenia TT2  nagrzewa wodę, która nadaje się do kąpieli w ok 30-40 minut, więc poniższe agregaty powinny być OK. Dodatkowo awaryjnie (w bardzo pochmurne dni) doładuje mi również akumulator (AGM 90Ah + ładowarka automatyczna Jula), ale wolę zaczerpnąć opinię od osób, które już używają takiego sprzętu

Pierwsza propozycja: STANLEY SIG1200S
na "plus" cena,
na "minus"  - hałas i minimalnie większy od drogiej propozycji, również 1,5kg cięższy

Druga propozycja: Zipper ZI-STE1000IV
"plusy" i "minusy" dokładnie odwrotnie niż przy Stanley'u

Z góry dziękuję za opinie :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Jaśki napisał:

Dodatkowo awaryjnie (w bardzo pochmurne dni) doładuje mi również akumulator (AGM 90Ah + ładowarka automatyczna Jula), ale wolę zaczerpnąć opinię od osób, które już używają takiego sprzętu

Z góry dziękuję za opinie :)

Co do agregatu sie nie wypowiem, ale ładowarka automatyczna z juli? Może ta 4A za cirka 70 zł? Bo raczej to się na forum kojarzy z ładowarką z Juli. https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?sa=L&ai=DChcSEwj8y9XT-4XuAhVK07IKHVZfDekYABAGGgJscg&ohost=www.google.com&cid=CAASE-Ro-pVrqlkST5A8RgUlZQksstA&sig=AOD64_1UZZ0_pPI7lmejca2ASy4XHfr62g&ctype=5&q=&ved=2ahUKEwjC_c_T-4XuAhVFx4sKHRDrD7sQ9aACegQIChBI&adurl=

Jeżeli ta, to jako wariant awaryjny do podładowania akumulatora z agregatu to będzie pomyłka. Prąd ładowania tylko 4A. Wieczność potrwa zanim odczuwalnie podładujesz aku, żeby do następnego dnia starczyło, spalonego paliwa nie licząc (bo musiałbyś ładować dłużej) ładowarka 4A to cirka  tytlko 6-7 Ah uzupełnione w aku przez 2 godziny (przy każdej automatycznej prąd będzie wyraźnie padał już po paru minutach ładowania)

Rozumiem, żeby doładować agregatem, to pchnąć w akumulator z 15-20Ah w ciągu sesji agregatu, powiedzmy do 2 godzin, 20-25Ah w 3 godziny. Celuj w ładowarkę z większym maksymalnym natężeniem prądu ładowania, cirka 10A (albo - opcja dla kumatych prądowo - ładowarkę modelarską 10-15A z zasilaczem sieciowym 230V, z możliwością programowania napięcia i prądu ładowania z opcją ładowania akumulatorów 12V AGM)

Zupełnie, zupełnie awaryjnie, bo nie powinno sie tak robić w ogóle, do podładowania mocno rozładowanego aku AGM (ale nie do ładowania do pełna) można użyć wyjść 12V agregatu, raz od wielkiego dzwonu nie powinno się agm-owi nic stać przez max. 2 godziny ładowania, byle był faktycznie rozładowany, nie ładować do pełna (tylko podładować) i nie przekraczać 14-14,4V napięcia (po rozładowaniu aku AGM do zera, w praktyce czasem trzeba wziąć jakiś prymitywny prostownik do zwykłych kwasiaków z płynnym elektrolitem [nawet "ruska" kupionego kiedyś na bazarze albo samoróbę z czasów, kiedy nic nie było dostępne poza octem], i podładować tym AGMa przez  godzinę - dwie, bo automatyczne ładowarki procesorowe do AGM albo nie chcą podjąć ładowania, albo b.b. mocno rozładowanego AGMa traktują jako... akumulator motocykowy 6V naładowany full...) 

Np. zipper ma wyjście prostownika ca. 6A, Stanley chyba w ogóle nie ma, patrząc na obudowę.

Jak myślisz cenowo o tym Zipperze, może popatrz np. na walizkowego Fogo, za 2 tys. da się go jeszcze kupić,  chociaż "chodzi" już przeważnie po 2200-2400, niestety, cięższy, ale mocniejszy, tyle że pod tą marką zupełnego badziewia nie sprzedają Agregat prądotwórczy F 2001 IS przenośny walizkowy 2 kW Fogo - Artbud.pl    Będzie to pewnie przy tej mocy i cenie brandowany chińczyk, ale nie po minimalnych kosztach za paletę chłamu, byle marża była wysoka, a dość solidna wersja chińczyka zamawiana u producenta w wyższym nieco standardzie wykonania. Niestety nie mają mniejszych, ale mając wybór i mieszcząc się z wagą, wziąłbym Fogo (nie wezmę, bo mam już "walizkowy" o takiej mocy, ale "chińskie Chiny...")

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! co do Zippera mogę dodać od siebie parę słów ,mam Zippera 2Kw.mała uwaga co do wyciszenia fabrycznego,skromne wyciszenie trzeba samemu poprawić i jest o wiele lepiej, jeszcze jedna uwaga,gdy przeciązymy agregat powyżej 2Kw uszkadza się moduł sterowania,nowy kosztuje 1200zł, tydzień czasu zabrało mi delikatne usuwanie kleju elastycznego,okazało się, że uszkodza się tranzystor w sterowniku,koszt 8zł.Agregat działa poprawnie.Mam porobione zdjęcia modułu wraz ze spisem elementów,co do wyciszania maty wygłuszające wysokotemperaturowe i będzie o wiele ciszej pracować,co do samego agregatu jest to  kopia Hondy,patrząc na sewisówkę.Tak samo jak Kipor.

Edytowane przez Czarek236 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.