Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Bartek, teoretycznie masz rację. Tylko czy w takim zestawie jak sugerujesz nie okaże się nagle, że przyczepa jest cięższa od holownika? A wtedy całe doświadczenie, ostrożność i inne może być mało.

No i o to tu raczej chodzi, aby cięższa przyczepa nie napierała na lżejsze auto zanim zacznie sama hamować, wszystkie

takie rzeczy są właśnie wyeliminowane w innych układach hamulcowych np. pneumatycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

No i o to tu raczej chodzi, aby cięższa przyczepa nie napierała na lżejsze auto zanim zacznie sama hamować, wszystkie

takie rzeczy są właśnie wyeliminowane w innych układach hamulcowych np. pneumatycznych.

 

Ale w autach terenowych RMC przyczepy może być większa od RMC auta. Więc w tym przypadku będzie napierać... oczywiście teoretycznie.

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w autach terenowych RMC przyczepy może być większe od RMC auta. Więc w tym przypadku będzie napierać... oczywiście teoretycznie.

Powiem Ci tak miałem Discovery i jego DMC było 2850kg a na haku miało 3,5t tak więc przy maksymalnych

możliwościach holowania to auto i tak było by lżejsze. Natomiast są auta których DMC to 3,5t wtedy jak byś chciał

holować przyczepę 3,5t to holownik musiał by być załadowanym na max. Przy awaryjnym hamowaniu na łuku jakbyś

miał cięższą przyczepę lub nawet równą masie jaki ma holownik, ale przyczepa zamiast hamować pierwsza napiera

na holownik to leżysz i kwiczysz, ani byś nie pierdnął :pad:  Dlatego jak pisałem wcześniej układ pneumatyczny eliminuje

właśnie ten efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem takimi zestawami co miały właśnie 7ton . Setki jak nie tysiące innych kierowców codziennie tak jeździ i z drogi nie wypadają. Na co dzień bardzo często ciągnę przyczepę cięższą od holownika. Oczywiście to o czym piszesz w skrajnej sytuacji jest możliwe. Jeśli pojedziesz zgodnie z przepisami i zdrowym rozsądkiem! szansa na taki scenariusz jest bliska zeru.

Edytowane przez danielpoz (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak racja, ale zawsze jest jakieś ale, nie bez przyczyny ktoś wymyślił aby przyczepa czy naczepa hamował jako pierwsza.

Takie mamy przepisy i już, wiem że to w niektórych przypadkach ogranicza nas w możliwościach holowania, no ale tak jest i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli aut terenowych nie obowiazuje wspolczynnik 1,33?

 

Jesli tak ,to jak to auto "terenowe" rozroznic.Czy np. vitara jest autem terenowym,albo sportage z napedem na przod.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli aut terenowych nie obowiazuje wspolczynnik 1,33?

Ten przepis dotyczy również aut terenowych.

To jest tak jak z przepisami BHP pracownik będzie wykonywał jakąś czynność 1000 razy i nic mu się nie stanie,

ale wystarczy jeden raz i przepisy zmieniają się dla wszystkich. Nawet jakby mu się nic nie stało to ktoś stwierdzi

że istnieje ryzyko wypadku i przepisy również się zmienią, nawet jak wypadku nie było. Jet to tak zwane ZPW

czyli "Zagrożenie potencjalnie wypadkowe"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ilu z Was ma zapis w DR w pozycji J??? A właśnie...... A nie jest tak że gdyby właśnie w tym polu widniała informacja "G" to wtedy zachodzi DMC X 1.5, ale i tak ograniczone pozycją O1? :hmm:

 

Edit:

Mówię tu o aucie terenowym.

Edytowane przez DOMINO7 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, teoretycznie masz rację. Tylko czy w takim zestawie jak sugerujesz nie okaże się nagle, że przyczepa jest cięższa od holownika? A wtedy całe doświadczenie, ostrożność i inne może być mało.

Co do viatolla, pisząc, że nie ma nic wspólnego z wpisami, miałem na myśli, że nie jest on wyrocznią jaki zestaw możesz stworzyć. Oczywiście, że przy sumie DMC holownika i DMC przyczepy przekraczającej 3500 kg zaczyna on obowiązywać. Jednakże nie ma nic wspólnego z Warunkami technicznymi pojazdów i Prawem o ruchu drogowym.

Tak, ale nadal tylko unas to jest sytuacja niebezpieczna, za granicą już ustawodawcy ufają umiejętnościom i rozsądkowi kierowcy.

 

Ma wiele wspólnego z warunkami technicznymi bo one właśnie narzucają mi zakup do mojej (2,800t DMC) przyczepy holownika o DMC podpadającym pod viazłodzieja i kat C nawet przy jeździe bez przyczepy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrócie:

"Władza najwyższa" na polowaniu, zatrzymałem się, DR w rękę w walę z zapytaniem: "Jaką najcięższą przyczepę mogę w tej chwili ciągnąć tym autem?" Podałem panom dowód a oni :look: na niego, na siebie, na mnie, jeszcze raz na dowód i jeszcze raz na siebie. Z początku mówili że 3t, potem na moje 1.33 i 1.5 dla terenowych stwierdzili że "coś tam jest, ale nie za bardzo pamiętają". Chcieli szukać w mądrych księgach, ale specjalnie czasu nie miałem na kurtuazyjne pogawędki. Poprosiłem o zeskanowanie DR z danymi auta i o odrobienie zadania domowego. Jako że przejeżdżam codziennie koło "posterunku łowieckiego", umówiliśmy się, że w ciągu tygodnia jak będę przejazdem to podejdę po odpowiedź.

 

I teraz tak: ponad 40 stron klepania o jakimś Focusie do przyczepy 1500DMC :hmm:

http://forum.karawaning.pl/topic/15727-poszukiwania-holownika-1995-2000kg-dmc-janwil/?hl=%20ford%20%20focus

  • Model:TEC 560K1, 2006r.DMC1500,MW1240
  • Holownik:FORD FOCUS Mk2 2.0 TDCi kombi 2010r.DMC2000,MW1354

I jak to się ma do 1.33?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak. Ale to i tak nie zmienia faktu, że jestem wściekły na wszystko!!! :krzykacz: :krzykacz: :krzykacz:  I na Focusa też!!! (Na Focusa najbardziej) Żeby inspektor nie znał rozporządzeń i ustaw za które wystawia mandaty?!?!

Po przewertowaniu ustaw i załączników podlinkowanych przez kolegów, mam pewną teorię. Ale najpierw zobaczmy jaką wiedzą dysponują inspektorowe księgi. Jeżeli moje ustalenia się potwierdzą, to ominięcie 1.33 będzie kosztowało zaledwie 70parę pln'ów.

 

P.S.

A Focus zawsze będzie winny!!! :] :] :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz tak: ponad 40 stron klepania o jakimś Focusie do przyczepy 1500DMC :hmm:

http://forum.karawaning.pl/topic/15727-poszukiwania-holownika-1995-2000kg-dmc-janwil/?hl=%20ford%20%20focus

  • Model:TEC 560K1, 2006r.DMC1500,MW1240
  • Holownik:FORD FOCUS Mk2 2.0 TDCi kombi 2010r.DMC2000,MW1354

I jak to się ma do 1.33?

 

 

No tak. Ale to i tak nie zmienia faktu, że jestem wściekły na wszystko!!! :krzykacz: :krzykacz: :krzykacz:  I na Focusa też!!! (Na Focusa najbardziej)

P.S.

A Focus zawsze będzie winny!!! :] :] :]

No niech to tylko przeczyta Janwil, to się zacznie :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.