Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi sie ze to holownik by musial byc zarejestrowany gdzies za miedza a nie cepka. Bo to ograniczenie holownika jest (to 1,33) a nie cepki ktorej jest obojetne co ja ciagnie. Wazne co holownik moze.

 

Nie. Ten konkretny przepis dot. warunków technicznych, jakie musi spełniać przyczepa.

Wymagania wobec holownika określone są w innych przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Ale 1,33 nie wynika z warunków technicznych cepki ani auta tylko z przepisów ruchu. Konwencja daje Ci prawo w krajach które ją ratyfikowały abyś się poruszał takim zestawem tam jakim możesz u siebie. 

Więc według mnie jak holownik na polskich blachach to i podpadasz pod Polskie przepisy a nie np. Słowackie bo cepka tam zarejestrowana. 

 

Ogólnie nie chcę się kłócić bo i mi to do niczego tylko ważne aby w wątku nie przekombinować z wiadomościami, bo potem jakiś "Świeżak" przeczyta, coś pomyli albo nie domyśli sie czegoś co my uznajemy za oczywiste i wyjdzie jakiś kwas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Czy w takim razie:

Fordem galaxy o takich danych 

Mogę ciągnąć taką przyczepę aby nie płacić viatool ?

 

F1 2400, F2 2400, F3 ------

 

G 1724

 

O1 1300

 

G w dowodzie przyczepy 975

 

Normalnie zgłupiałem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

panowie bylem w stacji kontroli autem zony/rav4 DMC 2050,O1 2000/ w celu proby zmiany wpisu w DR w pozycji J ze jest to auto terenowe/DMC przyczepy to 1550 czyli brakuje ok. 9kg/.I generalnie nie dowiedzialem sie niczego bylo widac ze zadalem im wielkiego klina/bylo ich 4/,Byly oczywiscie pytania po co to robic i na co mi tozmieniac,wszystko skrupulatnie opowiedzialem o normie 1.33,o hamulcu i o 150% dla aut terenowych.Stanelo na tym ze mam podjechac po weekendzie bo panowie musza sie podszkolic czy cos takiego moza zrobic.

 

Najdalej we wtorek napisze co z tego wyszlo.

 

zapomnialem dodac ze panowie nic nie wiedzieli o wspolczynniku 1.33 i o przepisie z hamulcem uruchamianym z miejsca kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec jest mozliwosc wisu do dowodu informacji ze auto terenowe,ale trzeba dostarczyc wyciag z homologacji auta w ktorej widnieje takowa informacja/bede kontaktowal sie z przedstawicielem Toyoty/.

Jest jeszcze jedna mozliwosc bez przedstawiania zadnych dokumentow ale auto nie moze miec konstrukcji samonosnej czyli musi byc na ramie,w tym przypadku takie zaswiadczenie wydaja na miejscu i trzeba udac sie z nim do WK aby dopisali do DR.

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Witam,

planuję kupić moją pierwszą cepkę (Hobby 400 Deluxe, rok 2000 ,wg sprzedawcy  DMC przyczepy 1300) i nie bardzo orientuję się w temacie DMC.

Jakie maksymalne DMC przyczepy może ciągnąć mój holownik Renault Mégane IV kombi rok 2018 (130 KM)

F.1/F.2 - 1871 kg

F.3 - 3271 kg

G - 1376 kg

O.1 -1700 kg

O.2 - 685 kg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z przepisami możesz ciągnąć 1300 DMC, jednak nie wiem, czy silnik 1.2 nie jest za słaby do takiej budy. Prawdopodobnie i Ty się umęczysz i silnik. Po płaskim prawdopodobnie będzie OK, ale w góry to już nie za bardzo :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, lbuster napisał:

Zgodnie z przepisami możesz ciągnąć 1300 DMC, jednak nie wiem, czy silnik 1.2 nie jest za słaby do takiej budy. Prawdopodobnie i Ty się umęczysz i silnik. Po płaskim prawdopodobnie będzie OK, ale w góry to już nie za bardzo :( 

O silniku już rozmawialiśmy, da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.