Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

Aaaa, już znalazłem cały obszerny wątek, :) 

@Grzegorz1977, z przelicznika 1,33 możesz ciągnąć max 1871/1,33=1406. Choć ze względu na MW 1376 to ponad 1300DMC przyczepy bym nie wychodził.

A co do silnika to piszmy w tamtym temacie :) 

EOT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 2 miesiące temu...
19 godzin temu, wst napisał:

Panowie po 21 stronach nie wiem nic help !!!

Hilux 

DMC F1, F2   3210 kg

F3 5850 kg

G  2131 kg

Q1  3200 kg

Q2  750 kg

DMC budki 1300 kg

via tol do zaplacenia

A NA B MOGE TAK JECHAC ?

Nawet B96 to za mało. TYLKO B+E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam wszystkich, przeczytałem wszystkich 21 stron tematu jestem jeszcze bardziej zdezorientowany bardzo proszę o pomoc o jakim DMC maksymalnym mogę ciągnąć przyczepę kempingową.

Posiadam Citroena C4 grand Picasso 2.0 HDI (2017 rok)

Poniżej parametry z dowodu rejestracyjnego:

F1 F2- 2280      F3- 3580

G-  1476.    J -M1 

O1 -1600.

Czy powyższe wpisy w dowodzie rejestracyjnym pozwalają mi ciągnąć przyczepę DMC 1600 kg na kategorię prawo jazdy B+E lub C+E. 

Oczywiście z wszelkimi konsekwencjami typu viaTOLL i tym podobne.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Robert77 napisał:

Poniżej parametry z dowodu rejestracyjnego:

F1 F2- 2280      F3- 3580

G-  1476.    J -M1 

O1 -1600.

Czy powyższe wpisy w dowodzie rejestracyjnym pozwalają mi ciągnąć przyczepę DMC 1600 kg

Możesz legalnie ciągnąć przyczepę 1600kg na B+E ale musisz pilnować, żeby zestaw nie przekroczył realnej wagi 3580kg, no i żadnego DMC osobno. 

Czyli np.

jak auto napakijesz do DMC 2280, to przyczepa może mieć RMC 1300kg

Albo

Ja przyczepa będzie mieć RMC = DMC = 1600, to auto może mieć max RMC 1980.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Robert77 napisał:

Witam wszystkich, przeczytałem wszystkich 21 stron tematu jestem jeszcze bardziej zdezorientowany bardzo proszę o pomoc o jakim DMC maksymalnym mogę ciągnąć przyczepę kempingową.

Posiadam Citroena C4 grand Picasso 2.0 HDI (2017 rok)

Poniżej parametry z dowodu rejestracyjnego:

F1 F2- 2280      F3- 3580

G-  1476.    J -M1 

O1 -1600.

Czy powyższe wpisy w dowodzie rejestracyjnym pozwalają mi ciągnąć przyczepę DMC 1600 kg na kategorię prawo jazdy B+E lub C+E. 

Oczywiście z wszelkimi konsekwencjami typu viaTOLL i tym podobne.

 

 

 

 

dziwne masz masy, mam dokładnie takie samo auto, f1 2250, f3 3650, o1 1650 albo nawet 1700, nie pamiętam dokładnie. masz automat czy manual?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w mieście dziś diagnosta powiedział, że współczynnik 1.33 stosuje się tylko i wyłącznie dla pojazdów którym nikt nie wyznaczył DMC przyczepy. Jeśli samochód ma homologowane DMC przyczepy do 1500 kg to można ciągnąć 1500 kg. Także każdy diagnosta inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Batman napisał:

U mnie w mieście dziś diagnosta powiedział, że współczynnik 1.33 stosuje się tylko i wyłącznie dla pojazdów którym nikt nie wyznaczył DMC przyczepy.

Zmień diagnostę na takiego co zna przepisy. Przelicznik nie służy do wyznaczania DMC, a służy do warunkowego używania hamulca roboczego. Przelicznik stosuje się właśnie ze względu na zastosowany rodzaj hamulca w przyczepie. 

Cytat

Jeśli samochód ma homologowane DMC przyczepy do 1500 kg to można ciągnąć 1500 kg. Także każdy diagnosta inaczej.

Oczywiście, że tyle może. Pamiętaj, że w DR mowa o przyczepie z hamulcem, a nie o przyczepie z hamulcem najazdowym. Hamulec najazdowy jest dopusczony do użytku warunkowo. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Polsce - hamulec typu bezwładnościowego (najazdowy) jest dopuszczalny, właśnie przy spełnieniu warunku 1,33.  To "nasz" rodzimy przepis. U nas są hamulce i hamulec najazdowy, jedno nie równa się drugiemu. Znowu wchodzimy w ten sam temat, na zasadzie "Tata, a Marcin powiedział". Przepis jest, co z niego wynika jest jasne, i znowu próba czarowania rzeczywistości, na zasadzie "a w moim mieście diagnosta powiedział" - w innym mieście usłyszysz, że osobowym można ciągnąć tylko przyczepę lekką, w jeszcze innym, zależy gdzie ucho przyłożyć, że tylko jednoosiową, niezależnie od wagi... I w każdym z tych przypadków, źródło będzie miało pewien trudny do podważenia "autorytet" - diagnosta, policjant, instruktor. Ok. Powiedział, ale nie robiłbym soboe z tego powodu nadziei, bo niestety, źle powiedział.

Edytowane przez czyś (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacek00 napisał:
16 godzin temu, Batman napisał:

U mnie w mieście dziś diagnosta powiedział, że współczynnik 1.33 stosuje się tylko i wyłącznie dla pojazdów którym nikt nie wyznaczył DMC przyczepy.

Zmień diagnostę na takiego co zna przepisy. Przelicznik nie służy do wyznaczania DMC, a służy do warunkowego używania hamulca roboczego. Przelicznik stosuje się właśnie ze względu na zastosowany rodzaj hamulca w przyczepie. 

Ja kiedyś podobne tłumaczenie usłyszałem od diagnosty - nie wiem czy może ich nie uczą na jakichś kursach tego czy coś w ten sposób i podobno tak było w "dawnych czasach" przy starych autach gdzie nie było homologacji (pewnie kiedyś były takie czasy) że diagnosta używał 1,33 do oznaczenia masy DMC przyczepy dla jakiegoś auta (jesli auto nie miało wyznaczonej wyraźnie np. na tabliczce znamionowej masy przyczepy). Tyle usłyszałem kiedyś, to nawet by sie kupy trzymało że kiedyś tak było skoro różni diagności to powtarzają i to 1,33 diagnostów to trochę inny temat niż 1,33 z hamulcem bezwładnościowym a dzisiaj to mieszają diagności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo patrzą tylko na homologacje pojazdu, przyjmując, że homologacja ważniejsza. Było to poruszane, homologacja producenta nie uchyla tego, co wynika z przepisu. To są diagności, a nie prawnicy. Niby ma papier (homologacja), ale to jego interpretacja, niestety biorąc na tapetę homologację i przepis, oraz uwzględniając typ hamulca w przyczepie, wychodzi 1,33, żeby zestaw uznać za legalny i dopuszczalny wg polskich przepisów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, golob napisał:

Ja kiedyś podobne tłumaczenie usłyszałem od diagnosty - nie wiem czy może ich nie uczą na jakichś kursach tego czy coś w ten sposób i podobno tak było w "dawnych czasach" przy starych autach gdzie nie było homologacji (pewnie kiedyś były takie czasy) że diagnosta używał 1,33 do oznaczenia masy DMC przyczepy dla jakiegoś auta (jesli auto nie miało wyznaczonej wyraźnie np. na tabliczce znamionowej masy przyczepy).

A które współczene auto ma na tabliczce masy przyczepy? Wg tej zasady to diagnosta każdorazowo powinien ustalać masy ;) Zresztą mnie to nie dziwi. Diagności są niedouczeni i w zasadzie nie warto do nich jeździć bez znajomości przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Piotrek zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.