Skocz do zawartości

DMC przyczepy a wspólczynnik 1,33 - rozwiązanie


Wiadomość dodana przez Piotrek,

Przepisy uległy zmianie od 1 stycznia 2023. Informacje zawarte w tym wątku są nieaktualne. Dodatkowe informacje: https://forum.karawaning.pl/topic/41824-definitywny-koniec-z-przelicznikiem-133/ 

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dzisiaj na fb na grupie krawaningowej ktoś napisał że w lutym ma wejść nowe rozporządzenie znoszące przelicznik. Słyszeliście coś o tym?

https://www.facebook.com/groups/251109028753949/permalink/1203081810223328/


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie RCL na razie ma zdaje się nic wskazującego żeby w toku były prace nad zmianą rozporządzenia co do uchylenia pkt. 7 w par. 14 rozporządzenia. Ostatnio na tapecie hulajnogi i radiowozy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, czy coś wiadomo więcej na temat tej plotki o  usunięciu współczynnika 1,33? Myślę poważnie o ciągnięciu tiny house a tam masy w zakresie 3-3,5t, więc taka zmiana oszczędziłaby „zabawy” z szukaniem hamulca elektrycznego i jego kontrolera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, czy coś wiadomo więcej na temat tej plotki o  usunięciu współczynnika 1,33? Myślę poważnie o ciągnięciu tiny house a tam masy w zakresie 3-3,5t, więc taka zmiana oszczędziłaby „zabawy” z szukaniem hamulca elektrycznego i jego kontrolera. 
Jakiej plotki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja już to słyszałem jakiś czas temu. Tylko jak ktoś tam słusznie zauważył na stronie z pracami legislacyjnymi nie ma o tym ani słowa. Sam próbowałem swojego czasu tego szukać i niczego nie znalazłem. Czyli plotkę rozpuścił tylko ten Witold. 

Edytowane przez jacek00 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam, przeczytałem wasze posty i uważam że speedy ma rację. Gdyby rozporządzenie o współczynniku 1.33 było ważniejsze od homologacji auta i zapisanych danych w dowodzie, to powinno to działać w obie strony. Czyli mam dostawczaka o dmc 3500kg, w dowodzie mam dmc przyczepy 2000kg wynikające z homologacji producenta ale mimo wszystko zgodnie z tym co pisze miodzio powinienem się stosować do rozporządzenia o współczynniku 1.33 czyli mimo, że auto jest homologowane na przczepę 2t ciągnąć większą przyczepę czyli 2.6t bo tak wynika z rozporządzenia, a przy kontroli policji policzę im współczynnik i powiem, że się wszystko zgadza i jest zgodne z prawem, a jak nie wierzą to niech Panowie Policjanci sobie policzą na kalkulatorze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem wasze posty i uważam że speedy ma rację. Gdyby rozporządzenie o współczynniku 1.33 było ważniejsze od homologacji auta i zapisanych danych w dowodzie, to powinno to działać w obie strony. Czyli mam dostawczaka o dmc 3500kg, w dowodzie mam dmc przyczepy 2000kg wynikające z homologacji producenta ale mimo wszystko zgodnie z tym co pisze miodzio powinienem się stosować do rozporządzenia o współczynniku 1.33 czyli mimo, że auto jest homologowane na przczepę 2t ciągnąć większą przyczepę czyli 2.6t bo tak wynika z rozporządzenia, a przy kontroli policji policzę im współczynnik i powiem, że się wszystko zgadza i jest zgodne z prawem, a jak nie wierzą to niech Panowie Policjanci sobie policzą na kalkulatorze. 
To przeczytaj jeszcze raz. Nigdzie rozporządzenie nie jest wazniejsze. Powiem Ci więcej. Możesz ciągnąć tyle ile masz w dowodzie, pod warunkiem że będziesz mieć przyczepę wyposażona w hamulec. Natomiast hamulec najazdowy takowym hamulcem nie jest. Ot cała tajemnica
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Radek79 napisał:

Witam, przeczytałem wasze posty i uważam że speedy ma rację. Gdyby rozporządzenie o współczynniku 1.33 było ważniejsze od homologacji auta i zapisanych danych w dowodzie, to powinno to działać w obie strony. Czyli mam dostawczaka o dmc 3500kg, w dowodzie mam dmc przyczepy 2000kg wynikające z homologacji producenta ale mimo wszystko zgodnie z tym co pisze miodzio powinienem się stosować do rozporządzenia o współczynniku 1.33 czyli mimo, że auto jest homologowane na przczepę 2t ciągnąć większą przyczepę czyli 2.6t bo tak wynika z rozporządzenia, a przy kontroli policji policzę im współczynnik i powiem, że się wszystko zgadza i jest zgodne z prawem, a jak nie wierzą to niech Panowie Policjanci sobie policzą na kalkulatorze. 

Możesz mieć w dowodzie choćby cuda na kiju, przepis rozporządzenia wydanego na podstawie delegacji ustawowej, będący aktem prawa powszechnie obowiązującego, ma pierwszeństwo przed tym co wpisał producent do DR i co jest w homologacji - jeżeli korzystasz z przyczepy z hamulcem najazdowym, przepis, a nie dane DR. Dane w DR określają techniczną zdolność pojazdu do ciągnięcia przyczepy o danej masie. A z przepisu wynika, ile faktycznie można zapiąć przy hamulcu bezwładnosciowym.

Ilu Polaków, tyle własnych koncepcji, a każdy w zaciuszu domowym jest dla siebie najlepszym lekarzem, prawnikiem, itd., ciągnąc to na chłopski rozum i własną logikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, czyś napisał:

podstawie delegacji ustawowej, będący aktem prawa powszechnie

Pod warunkiem ze jest zgodny z prawem unijnym....ale nie bede znów wsadzał kija w mrowisko?

A swoją drogą czy ktoś zna jakiekolwiek zdarzenie zwiazane z rzeczywistym ustalaniem przelicznika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.