Skocz do zawartości

Trzecie światło STOP


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

oj to mnie nie przekonuje, bo zwazywszy na to ze samochod przed nami jedzie zawsze w jakiejs odleglosci... (no chyba ze siedzimy mu na grzbiecie, ale wteczas zadne swiatlo nie pomoze jak nacisnie na hamulec)... to normalne swiatla stopu mamy na wysokosci wzroku, odleglosc robi swoje optycznie, czyli trzecie swiatlo nie mialoby sensu.

 

Zawsze myslalam i z doswiadczenia wiem tez, ze funkcjonuje to jak Lepciak opisuje.

 

To ja też się dołączę. Jako, że interesuję się motoryzacją od dawna, a latek już trochę narosło, to muszę poprzeć tomkka, bo doskonale pamiętam wyniki testów prowadzonych na przełomie lat 70-80 oczywiście w krajach zachodnich, gdzie dowiedziono korzyści ze stosowania trzeciego światła stop dla kierowców samochodów jadących bezpośrednio za testowanym autem i chodziło o skrócenie czasu reakcji poprzez umieszczenie trzeciego światła dokładnie na wysokości oczu kierowcy jadącego za autem. To, że widać je przez 2 czy 3 auta, to tylko dodatkowa korzyść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale i tak mnie bardziej przekonuje widzenie posrednie :bzik: czyli ta dodatkowa korzysc jest dla mnie wazniejsza.... chociaz musze powiedziec ze obecnie kiedy trzeba calorocznie uzywac swiatel, to jest to dla jadacego z tylu duze ulatwienie szczegolnie jak slonce naparza w zapalone swiatla i nie za bardzo widac czy to jeszcze swiatla, czy to juz hamulec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt jeszcze nie wspomniał o tym, że te trzecie światło stopu z uwagi na zastosowane w nim żarówki o mniejszej mocy zapala się o ułamek sekundy wcześniej niż światła boczne. W warunkach trasy szybkiego ruchu jest to korzyść skracająca drogę hamowania o metry.

 

Suma tych wszystkich korzyści decyduje o tym , że trzeci stop montowany jest na wysokości wzroku kierowcy jadącego za pojazdem hamującym - skraca to czas reakcji drugiego kierowcy i najczesciej pomaga trzeciemu i kolejnym na lepsze planowanie manewrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem jeszcze prawdziwego trzeciego stopu z diodami LED. Zaden producent do tej pory czegoś takiego w samochodzie nie zastosował.

Nie mówię o samochodach najnowszej generacji, bo właśnie dokonuje się postęp w dziedzinie oświetlenia LED, ale o takich kilkuletnich.

Za to lamp z diodami pełno jest w sklepach motoryzacyjnych, ale jakość ich świecenia pozostawia wiele do życzenia.

A najbardziej wypasiona lampa jaką widziałem (a również miałem) to lampa neonowa - niestety nie potrafie odnaleźć fotki poglądowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Ataman na 99,9% się mylisz. Przytoczę tylko samochody z "mojego podwórka" , które mają III stop na diodach LED. Ibiza od 2000r , Cordoba Vario od 1998r , Leon od 1999r , Toledo od 1999r . Takich samochodów nie nówek i nie najdroższych , które prawie od 10 lat mają LED-y można przytoczyć jeszcze dziesiątki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamierzam się upierać, nie jestem ekspertem, choć i oni się mylą.

Własne zdanie natomiast posiadam i zmienię je dopiero jak zobaczę na własne oczy.

Czy mógłbyś przy okazji podrzucić tu jakąś fotkę Twoich samochodów? - wystarczy sam trzeci stop.

 

Edit:

Ja na 1000% mogę powiedzieć, że żarówki są w Audi z 2000 roku oraz w Hobby z 2000 roku. Tym bardziej dziwne, że inne - tańsze samochody z koncernu mają lepsze rozwiązania techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ataman70

Własne zdanie natomiast posiadam i zmienię je dopiero jak zobaczę na własne oczy.

Błogosławieni Ci którzy nie widzieli a uwierzyli (to o św. Tomaszu).

Andy od dłuższego czasu jest obecny na forum i kitu nie wciska.

Ataman70 możesz mu śmiało wierzyć.

Nikt nie zabrania Tobie mieć własnego zdania a tu na forum szanuje się takich co własne zdanie potrafią obronić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale ja jestem realistą i zależy mi na faktach a nie na mitach i poglądach.

Szanuję starszych stażem kolegów forumowych, ale nie może być wykładnią wiedzy staz na forum.

Ja proszę o marnej jakości fotkę wymienionych wyżej stopów - abym mogł mieć pewność co do tego, że błądzę.

Ja w swoim samochodzie wymieniałem żarówki w trzecich śwaitłach stopu stąd wiem, że to są klasyczne żarówki z żarnikami wolframowymi (najprawdopodobniej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy - rzuciłeś rękawicę!!

Co tak milczysz??

Nie wycofuję się z tego i potwierdzam to co napisałem. Przez prawie 8 lat ogarniałem te tematy w serwisie SEAT-a. Na razie zajmuję się czymś innym i nie mam nic pod ręką do obfotografowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.